Jump to content

Recommended Posts

Posted

Daar zit ik dan weer op het forum, na ruim twee jaar. Aanleiding: onze wens voor een tweede kindje. We hebben inmiddels vijf mislukte terugplaatsingen achter de rug en vorige week ben ik weer bij dr Pf in DD geweest. Advies: omega-infusen en prednisolon. Nu ben ik behoorlijk 'uit' dit hele wereldje en alle nieuwe ontwikkelingen. Dus zou heel graag ervaringen horen over met name die infusen. Zijn hier nog meiden die daar ervaring mee hebben en hoe hebben jullie dat geregeld?

Nog even een update voor degenen die me nog kennen ;-) Onze zoon is inmiddels twee, het gaat super, het is geweldig en het is een prachtig mannetje. Ik ben een jaar thuis geweest, ziekte-wet en w.w. Daarna voor mezelf begonnen en dat loopt goed. Zoals gezegd vijf pogingen alweer gedaan voor een tweede zwangerschap zonder succes. Dat hakt er opnieuw behoorlijk in, meer dan ik verwacht/gehoopt had. Over drie weken word ik veertig, voor mezelf toch een soort psychologische grens. We hebben nog vier cryos en het wordt voor mijn gevoel erop of eronder. Ik wou dat het allemaal minder impact had nu we 'er toch al eentje hebben' maar dat valt dus vies tegen.

Heb het enorm druk, dus zal waarschijnlijk niet veel op het forum zijn, maar ga proberen me weer wat in te lezen en iedereen te leren kennen.

Henne

Posted

Hallo Henne, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Lieve Henne, wat jammer om je hier weer terug te moeten zien. Gee ervaring met de huidige technieken, onze tweede is twee jaar geleden ontstaan in DD.

maar meid, ik begrijp je gevoel zooo goed. Het viel mij ook vies tegen. Ipv 'opnieuw' beginnen, neem je de oude bagage mee. Jullie hebben een prachtventje, maar dat neemt de grootte van de wens voor een tweede niet weg.

ik wil je heel veel sterkte en ook succes wensen en hoop toch dat het nog mag lukken.

meiden van de eerste jaren zie je hier niet meer. Er werd toen veeeeel meer geschreven. 2008 was het geloof ik? Torn ik nog schuil ging onder andere naam ;)Ik kom hier nog wel eens even buurten, maar ook niet meer actief qua meeschrijven. Hopelijk kunnen de 'nieuwe' meiden je helpen. Er is nog steeds een dd-topic. Daar kun je ook altijd ff kijken ;)

Posted

Lieve Henne. Welkom terug. (helaas, maar je snapt wel wat ik bedoel). Ook hier schrijf hier nog maar sporadisch, maar volgens mij heb ik ooit ergens in het DD topic iets gelezen over een kliniek in Amsterdam die eventueel de intrallipid infusen zou kunnen geven. Of anders even contact opnemen met het forumgenootje, die bevoegd is om een infuus aan te leggen. Ik wil haar anders wel benaderen voor je, hebben namelijk nog wel eens contact met elkaar. Mogelijk zijn er hier nog wat meiden die je info kunnen geven. Okaasan??? Hilly??? Beanie????

Helaas las ik op een ander forum (freya???) toch ook wat meer kritische geluiden tov van Pf. Hij zou veelal standaard adviezen geven, waaronder de intrallipid???? Ik heb echter zelf die ervaring niet.

En ook hier de ervaring dat de impact voor een tweede kindje er niet minder onder is. Jose omschrijft dat erg goed. Je neemt de oude bagage ook nog eens mee en daarnaast is de wens voor een tweede vaak even groot danwel groter dan bij de eerste.

Lieverd, wij spreken elkaar elders nog wel, maar zag tot mijn verbazing hier je naam weer tegen komen, waardoor ik reageerde. Ook "jouw oude topic" over prednison en vagen streepjes is helaas el een tijd niet meer echt actief. Helaas want daar stond ook een hoop info in en is toch ook wel een beetje de basis voor de komst van jullie prachtige mannetje (en mijn heerlijke dochter :)).

Posted

Lieve Henne,

Welkom terug!

Ook ik kan je helaas niet helpen aan deze informatie maar hoop onwijs dat t toch nog maar mag lukken! Heel veel succes.

Groetjes Bianca

Posted

Henne, ik zat overigens laatst op freya te lezen dat men bij der kinderwenskliniek in DD ook scratching doen. Dat is hetzelfde effect als de pipelle, ware het niet dat het afgenomen weefsel naar een immunoloog wordt gestuurd en iets zou zeggen over de NK cellen en conditie van de baarmoeder. Dit zou (volgens het bericht) nauwkeuriger zijn dan het bloedonderzoek bij Pf? Aan de hand van de uitslag zou dan bijvoorbeeld de juiste hoeveel prednison kan worden afgestemd. Ik dacht ik meld het maar even in het kader van: toch nog even allen bekeken te hebben cq nieuwe informatie. Ik weet niet of dit ook als los onderzoek bij de kinderwens kliniek gedaan kan worden, zonder aanvullende icsi behandeling oid. Ik weet wel dat er geen samenwerking meer is tussen Pf en de kinderwenskliniek (zoals toen in "onze tijd").

Posted

Oh Henne, wat vervelend om je hier weer te zien. Ik had heel erg voor je gehoopt dat met je eerste het juiste recept had gevonden om zwanger te worden én te blijven. Al was het maar dat ik dat voor mezelf ook zo hoop. Maar kennelijk werkt het toch niet zo.

Ik ben uiteindelijk zwanger geworden in Gent, met prednisolon, Ascal en Fraxiparine. Die laatste twee vanwege twee stollingsafwijkingen die ik heb. Eerst vijf keer een VMK en daarna bleef deze allerlaatste cryo plakken. En wat nu dat verschil heeft gemaakt, geen idee.

En inderdaad doen ze ook de pipelle in DD. Inge, die ook in het ddtopic schrijft heeft dat recent laten doen. Helaas is ze niet zwanger geworden.

En nu ik dit mooie mannetje in mijn armen heb, kan ik me wel voorstellen dat een tweede net zoveel impact heeft als de eerste. Of meer, want het is toch al eens gelukt en waarom nu niet nog een keer? Ik kon me daar eerder ook nooit zoveel bij voorstellen.

Ik hoop dat je heel snel ontdekt wat er nu mis gaat.

Maar wat een boel cryo's trouwens. Zoveel had je er eerder niet toch?

ticker.png

• 4 weeks later...
Posted

Dank voor de lieve reacties en al het meedenken! Ik bleek idd erg weinig tijd te hebben om te reageren, maar wil nu toch even melden dat ik zwanger ben! De zesde terugplaatsing is, wederom met behulp van prednisolon, gelukt. Het gaat nog enorm spannend worden de komende weken, maar de eerste stap is er. Onwerkelijk en geweldig

P.s. okaasan, in Voorburg hebben we altijd veel cryos gehad. Probleem zit echt in zwanger blijven, verder eigenlijk altijd alles heel soepel.

Posted

Wauw Henne wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het weer erg onwerkelijk is en nog super spannend.

Ik neem toch aan dat je al je TPs mét pred heb gedaan? Omdat je schrijft dat de zesde mét gelukt is?

Oh ik kon me niet herinneren dat je wel vaker veel cryo's had. Ik meende dat dat ook niet altijd meeviel bij jullie.

Hoe ver ben je nu?

Posted

Ik heb idd bijna alle tp's met prednisolon gedaan. Zonder voor mij geen optie. Overigens deze laatste ronde ook extra aandacht voor schildklier...alles moet kloppen blijkt maar weer.

Ik ben nu 4w4d. Nog heel veel stappen te gaan. Zenuwslopend

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Henne, wat lees ik nu.....super, gefeliciteerd! Hopelijk mag alles goed blijven gaan en zorgt deze basis voor een blijvend wonder. Maar voor nu, eerste horde heb je behaald.