Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh die suikertest Penny, die moet ik straks ook! Bah.. Bij mij was het de vorige zwangerschap ook goed... Moet vanwege pcos. Wat druk een verhuizing! Moet er veel geklust worden? Doe maar rustig aan idd..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

die verhuizing was slopend, heb op mijn eindje gelopen. Gisteren nog even boodschappen gedaan en het inpakken duurde nu wat langer. Mevrouw achter mij was ongeduldig en licht geïrriteerd. Ik probeerde rustig te blijven, want ik wist dat als ik daar op in zou gaan en keihard zou schreeuwen: sorry mevrouw, ik ben bijna zes maanden zwanger en heb last van mijn rug! Ik in janken uit zou barsten van pure vermoeidheid....Pff!

vanacht gelukkig goed geslapen, maar wordt nog een drukke en vermoeiende week...

Geplaatst

Hey penny,

Knap dat je al zover bent gekomen met de verhuizing. Laat ze maar lekker hoor, mensen denken altijd haast te hebben...en anders het gewoon een keer eruit gooien, zal lekker opluchten hihi..

Onze combinatie test was goed. Kans van 1 op ongv 1800..

Wel gister door mn enkel gezwikt...pfff vermoeiend dat hinken naar de wc!! Waarschijnlijk enkelband ingescheurd of zwaar gekneusd... In ieder geval voet omhoog en veel rust...die voedingskussen die ik net zaterdagmorgen heb gekocht komt goed van pas!

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Hi danlon

vervelend van je enkel, maar wel bekend. Tijdens de zwangerschap wordt dat aLemaire wat losser en weker en dus ga je makkelijker door je enkels heen. Heb ik ook last van, maar gelukkig niet gekneusd ofzo. Ik corrigeer nog net op tijd...

morgen mijn suikertest, ben benieuwd...hoe ik mij voel met zo'n lekker glas glucose. Ik eet tegenwoordig minder suiker, dus misschien reageer ik wel heftiger of vind ik het nog viezer...😄

Geplaatst

Ahhh dat verklaart penny! Dat wist ik niet..geloof me, ik ben nu voorzichtiger haha..

En sterkte morgen! Als je t niet meet gewend bent is het echt heeeeel vies. Geloof me spreek uit ervaring..ik kan niet goed meer tegen zoet haha.. Hopelijk valt de uitslag mee!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi danlon,

appeltje eitje! Werd er alleen heel slaperig van...geen zwangerschapsdiabetes! Leek mij ook vreemd...heb mijn suikerspiegel goed onder controle en ben nu tien kilo lichter op dit moment dan in mijn vorige zwangerschap, waar ik twee keer negatief testte...

ben nu alweer zes maanden zwanger. De kleine meid schopt er op los en af en toe heb ik bandenpijn met wandelen achter de kinderwagen, mijn bekken houdt zich momenteel weer redelijk rustig. Buik begint wel meer in de weg te zitten...nog negen weken werken na deze week vakantie en dan ga ik zeven maanden met verlof!

hoe is het met jou? Loopt alles goed? heb je al besloten hoe lang je met zwangerschaps/ ouderschapsverlof gaat?

Geplaatst

Hey penny,

Zo de tijd gaat snel! Fijn dat dat allemaal goed is gegaan.

Bij mij gaat alles goed. Gisteren echo gehad, een jongetje! Wel.met lange benen haha maar hebben mijn man en ik zelf ook..

Zwangerschapsverlof is 16 wk he...misschien dat ik er nog week vakantie bij doe maar wil in ieder geval door tot 4 weken ervoor😊 ouderschapsverlof ben ik nog niet over uit...jij dan?

Geplaatst

Hi danlon,

ik werk drie dagen in de week en wil daarom tot vier weken voor de uitgerekende datum blijven werken. Dit kan wel zwaar zijn hoor! Maar ik heb geen stressvolle baan en wil graag lang daarna verlof nemen. De vorige keer ben ik toen geëmigreerd en met verlof en zwangerschapsverlof bij elkaar met zes maanden zwangerschap gestopt, wat toen heel goed was (stress en nog veel te regelen in Nederland en ik was tien kg zwaarder...

nu ga ik na mij zwangerschapsverlof van 16 weken nog 15 weken met ouderschapsverlof. Mijn werkgever heeft een goede regeling en het heeft voor mij geen zin om een dag minder te gaan werken, want dan zal ik dezelfde hoeveelheid werk hebben. Dus na die 15 weken is het voor mij ook volledig voorbij. De vorige keer ben ik door mijn Duitse contract totdat mijn zoon 1 was met verlof gegaan. Heeft voor en nadelen. Het is heftig om een heel jaar met kind thuis te blijven, want hij gaat overal met je mee naartoe. Het is denk ik wel goed voor het kind, door februari en regelmaat en weinig stress heb je een goede kans dat hij rustiger zal zijn de komende jaren en je hebt alle tijd om een goede start met zijn voedingspatroon te maken. Iedereen vindt mijn zoon zo'n rustig en ontspannen kind... Dit keer blijf ik dus een half jaar na geboorte weg ook met dit in gedachte. Noet teveel stress met een jong kind en ook tijd voor je eigen herstel en borstvoeding (wat heel goed voor kind is maar soms wel slopend voor jou). Ik heb de vorige keer een jaar herstel nodig gehad. Nu hoop ik korter door betere conditie en veel preventieve maatregelen....

je moet zelf bekijken wat bij jou past, maar onderschat het niet. De meesten gaan graag weer werken om even geen kind om zich heen te hebben...de eerste vier maanden zijn Zoiezo slopend. Het zijn er maar weinig fit en ontspannen uit een zwangerschap komen. Vaak gaan ze te enthousiast in het begin aan de slag en krijgen daarna nog een klap. Bevallen is topsport....

succes met je keuze!

Geplaatst

Wauw penny..ik begrijp je helemaal.. Maar ik ben ook de hoofdkostwinner, daar moeten we ook rekening mee houden😊

Ik heb gelukkig wel een makkelijke werkgever en heb sowieso per jaar al 300 uren verlof...kan dus na zwangerschap gerust wat opnemen en als het niet gaat ook wel langer..ik ga dinsdag even achter alles aan...bevallen in duitsland terwijl je in Nederland woont en werkt lijkt simpel maar is het niet...

Geplaatst

Hi danlon,

kijk dan of je parttime kan beginnen ...?

tja, ik kan mij bij dat Duitsland en Nederland verhaal Wel wat voorstellen... Aangifte in nl of de? Nationaliteit maakt volgens mij niet uit. Kraamzorg en verloskundige hulp uit nl? Werkt nl verloskundige met Duits ziekenhuis samen?? Wordt het vergoed door je verzekeraar, niet spoedeisende hulp in buitenland(je kan ook naar nl ziekenhuis) Hmm dat worden nog interessante discussies....succes!!

Geplaatst

Hey penny, ik werk nu 4 dagen...waarvan 2 thuis.. Parttime kan wel hoor...maar moet even kijken wat praktisch is..mn vader wil ook wel hier komen..en ik kan ook savonds gaan werken straks... En gezien ik mn pogingen zelf betaal, vind ik het ook fijn als we kunnen sparen voor nieuwe pogingen na jaar ofzo.. Ach heb gelukkig nog tot eind mei hihi..

Verzekering is geregeld hoor..wordt wel vergoed... En nationaliteit is de vraag...waarschijnlijk ritje naar den haag...en naar landkreis..maar moet ik even uitzoeken. En ook vanaf wanneer kindje dan meeverzekerd is. Gezien mijn complicaties blijf ik sowieso 3 dagen in ziekenhuis..kraamzorg zoals in Nederland kennen ze daar helemaal niet. Heb het hier uitgebreid via verzekering.. 15 uur extra 😊

Ach we gaan ons maar eerst even focussen op de babykamer en de 20 weken echo, of beter gezegd 21 weken echo op 11 januari.

Wanneer heb jij weer?

Geplaatst

Hi danlon,

ja, ik ken het Duitse systeem, daar blijf je langer in het ziekenhuis, omdat je geen thuiszorg hebt. Ben de vorige keer met zes maandenzwangerschap terug naar Nederland geëmigreerd...

ik mag donderdag de 14e weer naar de gyn. De kleine Md schopt er vrolijk op los. Ik ben nu 9,5 kg aangekomen ben 27 weken. Vooral de laatste week veel aangekomen en dat is wat minder...nu dus rustig aan...verder gaat alles goed. Voel mij goed en mijn bekken blijft ook goed gaan.

wij hebben een eerste cryopoging gedaan toen mijn zoon tien maanden was. Was wel snel en achteraf ben ik blij dat het dit jaar juli met een nieuwe icsi pas gelukt is, is beter qua planning met werk en wat meer leeftijdsverschil is ook wel handig...ben toen wel met zeven maanden gestopt met borstvoeding vanwege de hoop op een nieuwe zwangerschap...

succs volgende week met je echo!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hij meiden,

hoe gaat het bij jullie?

ikheb gisteren weer een controle bij de gyn gehad met 28 weken. Alles goed. Vanochtend alleen linksonder in mijn buik ontzettende pijn gehad. Ik lag op de bank en kon wel janken. Het opkomen en uiteindelijk volledig over en weg zijn duurde een half uur, waarbij een minuut of vijf echt super pijn deed. Nu nergens last meer van. Kent iemand dit? In mijn vorige zwNgerschapnooit gehad en het kan geen bandenpijn zijn, volgens mij. Het kwam langzaam op en verdween ook weer langzaam...ik overwoog de arts te bellen, maar toen nam de pijn weer af gelukkig.

Geplaatst

@ penny,

Met mij gaat het nu weer goed ik had maandag de 20 weken echo..dat ging niet helemaal Zoals t moest. Met de baby was alles prima in orde, netjes op schema en geen afwijkingen te zien (ondanks dat ie heel vervelend was hihi)..

Ik werd zelf wat duizelig, licht in hoofd en uiteindelijk heb ik zelfs overgegeven. We hebben toen een pauze ingelast zodat ik even kon bijkomen. Zelf best geschrokken maar had waarschijnlijk ermee te maken dat ik op rug lag en ader afgekneld werd in combi met spanning..

Woensdag heeft mijn man heel zachtjes de baby kunnen voelen..zo bijzonder!

En over je pijn...ik heb dat niet gehad...maar mijn schoonzusje wel bij ongv 23 a 24 weken.. Die is toen naar arts gegaan maar het waren geen weeen...zij kon echt niks, niet zitten, niet liggen, niet bewegen... T leek een beetje op harde buiken /voorweeen maar ze had geen gevoel van harde buik...de arts zei dat het vaker voorkwam en ze vooral magnesium moest nemen ter ontspanning... Ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde is maar als je het niet vertrouwd, ook nu na die tijd, gewoon bellen!

Geplaatst

Hi danlon,

Vervelend dat jij je zo rot voelde tijdens de echo! Maar fijn dat verder alles goed was.

ik heb de rest van de dag geen last meer gehad en ik neem al een jaar of twee standaard magnesium. Echt heel raar. Het voelde niet als weeen of harde buiken, maar kan misschien wel met een stukje overbelasting te maken hebben. Had daarvoor net de boodschappen met de auto gedaan en opgeruimd. Misschien iets teveel getild, waardijn lichaam heftig op reageerde...

Geplaatst

Hoi danlon en Penny!

hier ook nog alles goed gelukkig! Maandag alweer 26 weken.. Gaat eindelijk een beetje opschieten.

wat jij heb, daar heb ik ook af en toe last van Penny, maar gaat bij mij ook vaak gelukkig weer over, vaak na het werk, toch weer teveel gedaan dan 🙄 Het slapen is alleen echt drama.. De ene kant doet zeer, de andere kant doet zeer, op mijn rug weer duizelig haha schiet niet op.. En is de ene baby aan het slapen is de ander wel weer wakker.. Maar allemaal voor het goede doel gelukkig! Afgelopen echo te horen gekregen dat beide baby's boven gemiddelde wegen, dus alleen maar goed nieuws 😃

Liefs bianc

Geplaatst

Hi bianc,

fijn dat alles goed was! Als je lekkerder op je zij wil slapen dan kan je nu al een voedingskussen gebruiken! Dan staat er minder druk op je buik en je benen liggen ook lekkerder...

zwaarder dan gemiddeld kan ook wat minder zijn...mijn zoon was bijna 9 pond! Maar bij een tweeling is dat in eerste instantie denk ik meegenomen, omdat je meestal eerder bevalt..

veel succes!!

Geplaatst

Bedankt voor de tip Penny, ga het vanavond gelijk uitproberen 👍🏻

oeiii 2x een 9ponder zou idd ook niet meevallen 😳 Hopen dat ze straks niet zoveel meer zo hard groeien dan.. Pfff 😃

Maar de gemiddelde bevalling is tussen de 35-37 weken, dus wel spannend!! Gaat eindelijk een beetje opschieten na het lange wachten. Kan echt niet wachten... 😍😍

Geplaatst

@penny en bianc, die voedingskussen gebruik ik ook, werkt echt!!

Haha dat hoop hrt meevalt dan bianc..

Wij hebben vandaag kinderwagen en babykamer gekocht... Spannend!

Geplaatst

Oohh leuk danlon.. Veel keuze is er he voor een kamertje en wagen. Wij hebben vorige week ee kinderwagen besteld, wordt dinsdag geleverd 😃 En de babykamer is al klaar.. Wordt het steeds een beetje echter.. Ben benieuwd hoe het er bij jullie uitziet. Bij ons zo:

liefs bianc

Geplaatst

Ohhh wauw alles dubbelop bij jullie natuurlijk hihi...

Ik kan nog niet laten zien hoe t staat...maar dit zijn de foto's in de winkel..

Inderdaad veel keuze...maar ik was vorig jaar al verliefd op deze kamer hihi..

7113a78cdfc72576b6781beaefec28fb.jpgb8ba3920349873432b477f812e2b604a.jpg

Geplaatst

Hi meiden,

bij mij is hij al zo goed als klaar, doordat mijn zoon verhuisd is naar zijn eigen grote bed en kamer! Leuk he, zo alles uitzoeken! Ik heb mij op de babykleertjes gestort, van wat vriendinnen al zoveel leuke dingen over kunnen nemen en een paar setjes zelf gekocht dat ik alweer meer dan genoeg heb. Hoop geen kleine maatjes te krijgen...je hebt trouwens maar een paar pakjes nodig in maatje 56/62. Ze groeien er snel uit. Bianc jij hebt er misschien iets meer nodig, omdat de tweeling meestal wat kleiner is. Misschien ook wat maatje 50.

Geplaatst

Dat is handig penny..

Ik heb overigens smorgens en soms overdag met vlagen last van extreme duizeligheid.. Enig idee waardoor dat zou kunnen?

Door teveel doen of toch misschien ijzergebrek of andere oorzaak?

Mijn bloeddruk en suiker is dan wel goed...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden