Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@penny, gefeliciteerd!!

Aan de ene kant vervelend dat je de pijn zo heftig hebt ervaren maar aan de andere kant wel fijn dat het zo snel is gegaan zonder complicaties en na-schade!

Geniet lekker van je kleine meid en de mooie tijd die komt 😊

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Penny

Vervelend Penny dat je pijn had maar wat ging het snel zeg kleine meid was heel nieuwsgierig ze wou bij jullie zijn. Heel fijn dat jij je goed voelt en dat ze goed drinkt.

En nu lekker vol op genieten van de je meisje en je verlof.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hi meiden,

bedankt voor de felicitaties!

Dat uurtje pijn weegt wel op tegen de enorme vrijheid en afwezigheid van vomplicaties daarna! Zo'n verschil! Kon na de bevalling lekker in mijn eentje staand douchen en zelfstandig naar toilet etc. Heel verwonderlijk na de vorige keer! Kan ook meer genieten van de kleine meid! :-)

Geplaatst

Wat fijn dat je zo zelfstandig kan zijn nu in vergelijking tot de vorige keer. De vorige keer heb ik natuurlijk niet meegekregen omdat ik toen nog niet op het forum zat, maar ik ben blij voor je dat het nu allemaal een stuk lekkerder gaat. En dat je geniet van je kleine meid, dat geloof ik zeer zeker!

Geplaatst

Hi Penny,

gefeliciteerd met jullie kleine meid! Wat fijn dat het uiteindelijk zo snel is gegaan en dat je je al zo goed voelt nu.. Top!

Sorry voor de late reactie. Hier echt volop aan het voeden, voeden en voeden.. Ben echt doodop!! Korte nachtjes en lange dagen, maar de mini mensjes drinken goed. Helaas veel complicaties bij de kids door de bevalling.. Chloe en Colin moeten beiden naar de kinderfysio toe en Colin ook naar een manuele therapeut.. 😞 Hij heeft een verkorte nekspier, verdikte klier in zijn nek en een verhoogde kaak.. Pff niet leuk! Volgende week afspraak bij de kinderarts kijken wat zij zegt..

penny geniet van je kleine meid! X

Geplaatst

Hi bianc,

Bedankt!

logisch dat je doodop bent. Ik benal moe van eentje voeden en jij heb er twee! Daarnaast zijn het jouw eerste kindjes en bij mij gaat de voeding nu beter en sneller op gang doordat zij de tweede is. En ze zijn natuurlijk vroeger geboren. Geef jezelf en de kleintjes de tijd en vraag om hulp! Zo'n eerste tijd is zeer heftig! Vervelend dat colin naar de kinderarts moet, maar maak je niet teveel zorgen dat kan altijd nog. Dat ze wat overhouden aan de bevalling is ook niets geks hoor! Mijn zoon zijn nek zat helemaal vast van de bevalling, ben net hem naar de osteopaat geweest. Is verstandig om vroegtijdig te doen. Metde kleine meid ga ik preventief over een week of vier.

zet hem op meid! Laat je niet uit het veld slaan en probeer ervoor te zorgen dat je zelf ook nog een beetje rust krijgt, want ook jij ben herstellende!!

dikke kus,

penny

• 2 weken later...
Geplaatst

@penny,

Ik heb net bijna week in ziekenhuis gelegen. Beginnende zwangerschap eclampsie.. Mocht gelukkig dinsdagavond naar huis. Zodra er ook maar iets gebeurt moet ik terug en blijven tot einde zwangerschap. Ik voel het opzich verder niet maar kwamen ze achter met alle controles. Toch wel weer spannend! Maandag daardoor een extra controle en als ze dan geen verandering zien dan wordt ik opgenomen.

Gezien mijn diabetes(had ik al voor de zwangerschap) daarbij mogen we ook niet tot 26 mei wachten. De arts denkt ook niet dat het nog zolang zal duren...spannend dus allemaal!

Niet echt meer afscheid gehad op werk, dat voelt dan wel raar. Als ik niet opgenomen wordt ga ik volgende week nog even half uurtje langs met wat lekkers voor de collega's.

Hoe gaat het bij jou? En met je kleintjes? Kan je zoontje er ook beetje aan wennen?

Liefs 😘

Geplaatst

Hi danlon,

fijn dat het nu in ieder geval goed gaat, maar jammer van de complicaties. Lijkt mij raar en stressvol om ineens in het ziekenhuis opgenomen te worden. Kan je nog een beetje genieten van de kleine in je buik?voorje het weet is datvoorbij!

met Sophia gaat het goed. Ze ligt nu te drinken. Mijn zoon is een beetje van slag. Hij geeftsophia kusjes maar is vaker boos en mist zijn mama een beetje. Hij vraagt om positieve maar ook negatieve aandacht...het heeft wat tijd nodig. Hij kan al wel haar naamzeggen, maar houdt het meestal bij baby.

Geplaatst

Hey penny,

Ja precies, het is niet erg want natuurlijk heb ik alles over om het goed te laten lopen maar toch ia het raar...ik wilde zo graag nog wat dingetjes doen, die nesteldrang is er erg duidelijk hihi...dat is ook mede de reden dat ik naar huis mocht..

Van de kleine kan ik nu echt heel erg genieten maar vind het ook zo onwerkelijk! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu ik vrij ben en niet meer werk, ik er meer van geniet. Vooral eigenwijs als ik een ctg had..die kreeg ik iedere dag en meneer heeft een bepaalde behoefte dan tegen het plaatje te trappen of zo te draaien dat hartslag weg was..soms erg frustrerend voor de verpleging maar ik kan er wel om lachen hihi.. Vind het ook erg leuk om nu dingen te zien...opeens een hakje wat uitsteekt, of een beentje wat je ziet/voelt..dat maakt ook wel dat ik me er echt op verheug dat ie komt!

Ahhh fijn dat alles goed met haar gaat! Het is natuurlijk ook wennen dat de aandacht niet meer alleen naar hem gaat...volgens mij hoort dat er ook gewoon een beetje bij...

mijn jonger zusje die een 2e heeft gekregen in maart had dat ook trouwens...mijn moeder was er op bezoek en de oudste vroeg, oma baby mee? Die hoefde hij daar niet te houden...zijn toch grappige dingen die het dan ook weer aandoenlijk maken..

Geplaatst

Fijn dat je voor nu naar huis mocht Danlon! En wat spannend dat de kleine man binnenkort in jullie armen mag liggen.

Ik denk dat dat heel normaal is voor de oudere broertjes en zusjes als er ineens een baby is. Mijn nichtje begon toen ze een zusje kreeg ineens weer (expres) in haar broek te plassen om aandacht.

Geplaatst

Hi meiden,

op hetconsultatiebureau hadden ze mij al gewaarschuwd. Ach mijn zoon heeft gewoon wat tijd nodig.

@danlon: als je het nu al onwerkelijk vindt dat de kleine in je buik schopt, dan is het helemaal onwerkelijk als hij in je armen ligt! ;-) met mijn zoon heb ik er denk wel een week aan moeten wennen dat ik een zoon had en mama was. Vond het zo raar! Nu met mijn meissie was get meteen normaal....

geniet nog van je vrije tijd en neem nog even de tijd voor jezelf!!

Geplaatst

Hey allemaal, lig weer in het ziekenhuis.. Bloeddruk toch te hoog..duidelijk zwangerschap vergiftiging..

Ik heb een extra medicatie om mijn bloeddruk wat omlaag te krijgen, dit werkt nu. We gaan maandag beginnen met inleiden.. Spannend!!

Geplaatst

@ Danlon

Vervelend dat je weer in het ziekenhuis ligt maar fijn dat de medicatie aanslaat.

Spannend maandag....kun je nog wel afwachten? Hoe voel jij je verder? Hoeveel weken ben je nu?

Sterkte en succes denk aan je

Geplaatst

@liantje,

Ja vervelend maar na zo'n lang traject is het geen probleem. We willen geen risico's deze laatste periode.

Ik mag van de arts gewoon de stad in dus vandaag even lekker op terras gezeten, heerlijk! Ik merk verder niks van de zwangerschap vergiftiging dua voel me prima.

Ben vandaag 37 wk en 1 dag. Moest voorbij de 37 zijn zodat t geen vroeggeboorte werd😊 dat is gelukt!

Geplaatst

Kan me voorstellen dat jullie geen risico's willen nemen ik had het zelfde gedaan als ik in jou schoenen zou staan.

Fijn dat je wel even het ziekenhuis mag verlaten geniet er maar van.

Nog even en je kleintje is er dus zolang het mag lekker met zijn tweetjes even weg. En maandag zie je wel verder.

Zolang jij je nu maar goed voelt en er geen gevaar is voor jullie beiden.

Hou je ons op de hoogte

Geplaatst

Ja alles gaat goed😊 bloeddruk is goed..alleen die warmte pfff mijn voeten kunnen daar niet zo goed tegen..

Gelukkig morgen beginnen!

En hoe gaat t met jou en de kleintjes?

Geplaatst

Ahh ja het is nu ook wel extreem warm ineens.. Fijn dat alles nog steeds goed gaat en je bloeddruk goed is..

hier gaat alles goed met de kleintjes, groeien, slapen en eten goed 😍 We zijn nu ook een beetje gewend aan de kleintjes en voel mezelf ook weer een stuk beter, wel nog erg moe, maar ach dat hoort er nou eenmaal bij!

Heel veel succes morgen en ik zal aan je denken, hou je ons op de hoogte? X

Geplaatst

Hey allemaal,

Maandag morgen zijn we begonnen met een cocktail.. 3 bekers verdeeld over de morgen...gisteravond had ik af en toe wat harde buiken, mini weeën volgens de ctg. Vannacht was dit weer helemaal verdwenen.

Vanmorgen heb ik een gel gekregen, erg onprettig!!! Ik zie er nu al tegenop want zoals het nu lijkt krijg ik die rond 4 uur weer.

Nog steeds geen echte weeën.. De kleine is wel erg druk en moet eerlijk bekennen dat mn geduld wel een beetje op raakt.

Vandaag dus de 2 gelletjes en weer afwachten... Morgen dan weer verder kijken.

Door de harde buiken/mini weeën gister is mijn bm mond wel een klein beetje open gegaan dus dat is wel positief, hoop dat het snel een beetje doorzet!

Geplaatst

Oh das wel balen Danlon de kleine zal wel denken lekker warm nog hier.

Wat spannend nog dacht dat het onder tussen wel zou zijn gebeurt.

Succes en zet hem op

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden