Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He he ben ik eindelijk. ️Ja voel wel een en ander maar weet niet precies wat et is. Voel rond baarmoeder naaldenprikjes zeg maar en af en toe soort menstruatieachtige pijn. Ik hoop natuurlijk de innesteling. Volgens ziekenhuis is het rond de tweede of derde dag na tp??? Ja pijnlijke borsten zeker. Ik denk van de pregnyl en daarna bollen erbij. Moe idd en misselijk. Maar ja allemaal bijwerkingen bollen ook. Lastig klachten te plaatsen. Wachtweken zijn erg moeilijk vind ik toch.

Oh ja buik wordt echt ronder he van de gonal maar goed doel. Je hebt straks vast prachtige eitjes mijnbaby.

Als dat geen mooie dag is Lau. Heel veel succes alvast. Zou geweldig zijn. Wij mogen officieel 19 oktober en ik denk dat we die avond gaan testen. Na het werk in ieder geval. Liefs Laatbloeier en alvast een goedenacht allemaal.

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laatbloeier bij mijn laatste had ik weinig hoop... Van de 15 eicellen was er 1 goed genoeg( bij de laatste meting zei de arts al ze zijn nog niet rijp denk dat je punctie later heb, waarop ik zei prima als ze maar goed zijn, later die dag toch wen belletje je moet pregnyl spuiten, ik zo huh?? Ze zijn toch niet goed? Na de punctie zeiden ze ja ze waren niet rijp.. Sukkels!!!!! Gelukkig is het ene enige rijpe eitje blijven plakken) had weinig hoop voelde rugpijn en menstruatie pijn... Hij is nu ruim 2,5 :)

Geplaatst

@laatbloeier, gaat het wachten nog goed? Vreselijk he, al die dingen die je voelt en die iets zouden kunnen betekenen. Google is dan altijd mijn beste vriend. Of grootste vijand, ligt eraan hoe je het bekijkt.

@lau, al brief gehad over het invriezen? De eerste week al achter de rug. En zondag testen komt wel heel dichtbij. Hoop dat het dubbel feest is dan!

@mijnbaby, spannend zondag de eerste echo. Hopelijk veel eitjes die mooi gelijk groeien. Heb je nog gebeld over het bloedverlies of is het weer verdwenen?

Wij hebben gisteren onze intake gehad. Mijn man moest persé mee omdat hij moest bevestigen dat hij ook nog een kinderwens heeft. Beetje jammer dat dat niet telefonisch of via een ondertekend briefje kan. Het is voor hem altijd vrij lastig om vrij te nemen. Intake stelde verder niet zo veel voor. Alle gegevens stonden nog in het systeem. Niks veranderd. In principe krijgen we in de volgende cyclus de terugplaatsing. Tenzij ik nu weer maar een paar dagen heb na de eisprong. Ik denk dat deze afgelopen zaterdag was dus de menstruatie moet nog 1,5 week op zich laten wachten. Als het eerder komt, gaan ze een hele cyclus monitoren en hebben we dus geen terugplaatsing. Met bollen kan het gelukkig eenvoudig verlengd worden. Maar als het niet nodig is, dan gebruik ik ze natuurlijk liever niet. Ik heb aangegeven dat ik twee cryo's teruggeplaatst wil hebben. Aangezien ik deze maand 39 word, mag dat officieel. Arts vond het alleen een heel slecht idee omdat ik klein en tenger gebouwd ben. Dus nu even goed na gaan denken of we voet bij stuk houden of dat we zijn mening volgen. Zeker met de verse terugplaatsing zou ik het heel zonde vinden om er maar 1 terug te laten plaatsen. Maar dan is de kans op een tweeling natuurlijk nog veel groter. Heeft er bij jullie ook een arts afgeraden om er twee terug te plaatsen? Verder gaat het hier prima. Wel sinds gisteravond wat kramp alsof ik ongesteld ga worden. Hopelijk nog niet want ik heb echt geen zin om nog een cyclus te moeten wachten.

Geplaatst

Hoi Tien! Ja dat hebben we ook gehad dat advies maar alleen bij de eerste icsi. Bij tweede en nu de derde niet. Ook leeftijd kwestie idd. Ik vind zeker ook zonde van verse poging. De brief moet bij ons wel snel komen ook over eventuele cryo's. Ook spannend hè. We hadden er nog drie over maar ja of ze op dag 5 nog goed waren... Wat rot dat dat niet schriftelijk mag ja. Handtekening erop klaar. Ik hoop dat je cyclus goed verloopt en nog geen menstruatie. Duim voor jullie. 🏼 Haha ja zo is het bij mij ook. Google heel wat af. ️ Ja is voor mij toch ook manier denk ik door te komen. Die rotmedicijnen maken je in de war kan niks plaatsen. Ben misselijk van koffie geur sinds gisteren. Net ook bijna over mijn nek toen mijn man bakkie nam haha.

Geplaatst

Hallo allemaal!

@tien het gaat nu dus weer echt beginnen! Hopen dat je menstruatie nu wat langer op zich laat wachten en dat het nog enigszins natuurlijk kan.

@mijn baby. Inderdaad een verhaal met inspiratie. laten we inderdaad hopen dat ze deze keer goed inschatten of je follikels rijp zijn zodat er geen poging verloren gaat.

Heb je het gevoel dat je eierstokken goed aan het werk zijn?

@laatbloeier. Ik heb precies hetzelfde. Google me suf en denk dat alles iets betekend. Maar alles kan aan die bollen gelinkt worden en aan een eventuele zwangerschap.

Ik had tot gister hele zere borsten maar ik heb sinds vandaag het gevoel dat dat een stuk minder is. En heel erg het gevoel dat ik ongesteld moet worden.

Ik had vandaag geen leuke dag. Vanochtend werd ik wakker met koorts 38,4 ( van nature heb ik 37,6. Vrij hoog dus)

Toch maar even het ziekenhuis gebeld. Moest langs komen om

Bloed te prikken, wachten op de uitslag en daarna een echo. Mijn eierstokken waren nog steeds iets vergroot en opnieuw. Het advies om rustig aan te doen morgen weer temperen en als de koorts dan niet gezakt is een preventieve antibiotica kuur. Wat ik natuurlijk liever niet wil.

Stiekem gehoopt dat ze dan op een echo ook wat meer zagen maar ze zei gelijk al dat ze daar niks van konden zeggen. Wel zeiden ze dat het baarmoederslijmvlies nog steeds mooi dik is.

Wat ik zelf dan link aan dat ik dus toch geen beginnende menstruatie heb? Pff maar ja ik ben natuurlijk geen dokter.

Begin nu toch wel heel onrustig te worden. Toen de artsen van tevoren vertelden dat de meeste stellen de wachtweken als het moeilijkst ervaren dacht ik echt dat dat wel zou meevallen. Maar Pff inderdaad die onzekerheid.

Fijne avond dames!

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Tien hoop dat je deze maand een mooie tp heb.

Denk we over naar, ik begrijp dat 2 cryos wil, het heeft zijn voordelen en nadelen..

Dames leef met jullie mee spannend!!

Lau vervelend dat je koorts heb! Hoop dat het snel minder word.

Ik heb idd al en bolle buikje vandaag voor de 5 x gonal gespoten.. Ik heb wel het gevoel dat er wat gebeurd in me buikje hihi...

Geplaatst

Ach meis wat vervelend. Rust maar lekker uit idd! Hoop dat je geen antibiotica nodig hebt. Bestaan gelukkig wel veel soorten zit vast een tussen die veilig is, maar zoals gezegd hopelijk niet nodig. 🏼 Das mooi dik baarmoederslijmvlies. Oh jammer dat dat niet kan effe koekeloeren. Ja hier ook zoiets. Dat gevoel van prikkende naaldjes rond baarmoeder, dat ik dinsdag en woensdag had is zo goed als weg. Heb nog wel heel licht zeurend gevoel. Borsten doen aardig pijn dat ik thuis maar zonder bh loop. Das lief mijnbaby dankje. Bijna zover! Echo! 🏻

Geplaatst

Ja ben beetje klaar mee :) gelukkig is het eind inzicht...

lekker weekend dat scheelt, ik laat jullie zondag weten wat er al te zien was. Hoop stiekem op een datum voor de punctie.

Geplaatst

Hoi dames.

Hier even een dip. Ik ben weer veel te ongeduldig geweest. Vanmorgen getest. Negatief..

Nu weet ik dat het pas dag 9 is, naar voel me toch rot. Als hij positief is dan zou je toch al wel een iniemienie streepje moeten kunnen zien?

Nu nog maar even een paar dagen afwachten

Geplaatst

@Lau86 Nee dat hoeft niet hoor! Heb hier en andere fora vaak zat gelezen dat dames het pas bijvoorbeeld op de 13de voor het eerst zagen. En die testten dagen ervoor nog negatief. Begrijp je gevoel hoor maar houd de moed erin! Heb vaak van die polls gelezen: Op welke dag testte jij positief? en was vaak zat 11, 12, 13. Kop op meissie!

Geplaatst

Lau kan nog komen hoor!!! Elke vrouw is anders en bij de ene stijgt het Hgg sneller als bij de ander. Ik heb 2 keer een heel licht streepje op dag 10 gehad. Wacht even af en test het weekend weer!

Geplaatst

Laatbloeier dankjewel! Ik hoop het ook!

Hoe gaat het met jou! Trek je het nog een beetje? Ww vond ok altijd zo moeilijk.. Veel inplannen dan gaan de dagen sneller..

Geplaatst

Ja echt lastig die ww. Het is zo dicht bij voor je gevoel. Vorige keer durfde ik amper op die test te kijken. Hebben het programma idd vol. Lekker eten bij vrienden, koffie leuten hier en daar. Werk is ook lekker druk. Zo komen we de dagen wel door haha.

Geplaatst

Moed houden, Lau, het was wel echt heel vroeg om te testen. Ben het met de anderen eens dat het nog wel positief kan worden. Wanneer ga je weer testen?

Laatbloeier, ik ben even kwijt wanneer je ging testen. Succes nog even met wachten.

Mijnbaby, succes morgen.

Geplaatst

Ja dat is de dag dat het ziekenhuis heeft opgegeven. Gaan proberen netjes vol te houden maar valt niet mee haha. Ik zit nu op dag 11 na 10.000 pregnyl. Zou dat al wel weg zijn nou?

Geplaatst

De hoeveelheid pregnyl halveert elke dag ongeveer. Van de 10000 is nu dus minder dan 5 over. Ik weet niet op welke hoeveelheid een zwangerschapstest nog reageert. Het verschilt ook per persoon hoe snel het precies uit je lichaam gaat maar is na 10 tot 14 dagen verdwenen. Dus dinsdag zou je er niet meer positief van testen. En met een gevoelige test kun je dan al wel positief op zwangerschap kunnen testen.

Geplaatst

@tien Dankje voor de uitleg! Zou ik eigenlijk nou kunnen testen om te kijken of het al bijna weg is. Licht streepje nou moeten hebben. Denk er effe over.

Geplaatst

Wel handig op zich om te weten dat je nu een witte test hebt, dan hoef je later niet te twijfelen waardoor je positief test.

Geplaatst

Hoi dames!

Wat een lieve reacties!

Wij gaan morgen nogmaals testen. D11. Maar ik heb er niet een heel goed gevoel bij.

Voelde me tot donderdag zwanger( zere borsten, heel moe, emotioneel) en dat alles is nu echt weg.

En natuurlijk hopen we nog op een goeie uitslag maar ik denk omdat het de eerste keer is dat we het al snel een beetje geaccepteerd hebben.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Mijn baby, voor jou morgen ook een spannende dag. Weer een stapje verder! Ben benieuwd!

@ laatbloeier, al bijna op de helft van je wachtdagen

@tien. Weten jullie of er 1 of 2 teruggeplaatst worden?

Van ons liggen er btw nog 2 in de vriezer. Kregen we dinsdag een brief van.

Geplaatst

Hallo,

Een dikke week afwezig geweest ivm met spoedopname van onze oudste. Alles nu gelukkig weer goed maar heeft is wel heel kritiek geweest...

Ik heb net mijn 2e spuit deca gehad. In het ziekenhuis met prikken deed ik het heel makkelijk maar nu thuis op de bank is het toch wat moeilijker

Wat een spanning voor de wachtdames!! Ik hoop en duim met jullie mee hoor!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden