Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laatbloeier haha ja is best te drinken. Ik doe verder ook niks speciaals dan dat.

Ik had vandaag een uitgangsecho alles zag er gelukkig goed uit. Zondag de eerste gonal spuit erin!

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thnx laadbloeier, ik heb nu pas het gevoel dat het echt gaat beginnen.. Haha! Nu komen de metingen en punctie bijna spannend!!!! Ik die de punctie altijd onder sedatie ( soort van narcose)

Geplaatst

Ja dat is zo hè het gaat beginnen! Dat gevoel heb ik ook altijd als Gonal erbij komt. Bij ziekenhuis waar ik loop krijg je een soort morfine via infuus. Dat is te doen. Prettiger om helemaal weg te zijn. Wat fijn dat dat kan. 🏻

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou gewoon lekker aan het broeden merk wel dat ik het inderdaad heel spannend vind! Misschien ook omdat ik deze week nog niet mocht werken door de dreigende overstimulatie. Vanaf maandag gewoon weer volle bak en daar heb ik erg veel zin in! Weer ritme en afleiding. Ben nou eenmaal niet het type om op de bank te gaan zitten.

Hoor iedereen over granaatappelsap. Moet heel eerlijk zeggen dat ik me afvraag of dat soort dingen echt helpt.. Eet gewoon lekker veel groente en fruit. Geen alcohol. Voldoende slaap en vanaf maandag hopelijk weer beetje sporten..

@tien. Suc6 zondag, nu begint het inderdaad echt. Laten we hopen dat de eitjes snel groeien.

@laatbloeier. Je had 6 eicellen toch met de punctie. Waren ze allemaal bevrucht? Of had je 6 bevruchte eicellen. Spannend bijna de terugplaatsen. Dan begint het wachten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Denk ook dat dat het beste is hoor. Al die dingen die je opnoemt. Groente, fruit... Granaatappelsap drink ik onder het motto baad het niet... Het is in ieder geval met vitaminen en antioxidanten.

Had in totaal 10 follikels. Er zijn er 6 goede eicellen gevonden. Op zaterdag bellen ze hoeveel emmy's ze hebben kunnen kweken. Dan weten we pas of we een tp hebben zondag. Nachtje slapen nog en we weten het. 🏼

Geplaatst

Dankjewel! Verlossende telefoontje gehad, er zijn 5 emmy's uitgekomen. Wow zijn er super blij mee. Morgen tp van 2 zeiden ze. Broed met je mee.

Hoe gaat het met de rest? 🏼

Geplaatst

Mooi resultaat laatbloeier! Fijn om er twee teruggeplaatst te krijgen, ga natuurlijk ook voor je duimen.

Hier positieve ovulatie test gehad. Helaas nog te vroeg voor en terugplaatsing. Woensdags intake een hopelijk gaat het allemaal snel genoeg om de volgende ovulatie weer te starten.

Geplaatst

Dankje Tien. Hè wat balen maar volgende ronde gaat vast goed. 🏼 Ik duim mee voor je! 🏼 Hoi mijnbaby! Zijn er 5 in totaal en na tp nog drie over hopelijk. 🏻 Misschien cryo, maar dat weten we pas op dag 5. Alleen die gaan door. Vorige ronde hadden we er geen want waren alsnog niet sterk genoeg. Afwachten maar weer wat dat betreft. Gaat dat trouwens overal zo in ziekenhuizen? Alleen dag 5 emmy's geschikt voor cryo?

Geplaatst

Hoi laatbloeier,

Nou dat vond ik bij ons dus vreemd. Wij kregen bij de terugplaatsing te horen dat er van de 6. 2 emmys goed genoeg waren en dus ingevroren zijn( dag 3) ze waren 8 cellig op dat moment.

De overige 3 liepen iets achter 6 cellig en dus waren ze niet goed genoeg om in te vriezen. Ze zouden er nog wel even naar kijken op dag 4 ik vraag me nu dus ook af of die misschien toch nog ingevroren zijn? We zouden een uiteindelijke brief krijgen dus ik ben heel benieuwd

Suc6 morgen bij dit weer spannende moment

Geplaatst

Bij ons vriezen ze alles in op dag 1, tenminste alle emmy's die zijn gaan delen. Die houden ze er apart en de beste daarvan plaatsen ze teug op dag vijf in principe. Als ze van mindere kwaliteit zijn eerder geloof ik.

Geplaatst

Zo dat was een drukke dag. En wat een lekker weer. Tp plaatsgevonden en kreeg 2 A'tjes geplaatst. Nou wachten en testen op 19de.

Zo gaat bij ons ook Lau dan krijg je later een brief. Ik duim voor goeie cryo's voor jullie. En een positieve test natuurlijk. 🏻

Wacht netjes af deze keer. Had vorige keer positief getest en twee dagen later niet meer op officiële testdag. Doe ik niet meer. Wat shit was dat zeg. Maar moeilijk hoor netjes wachten.

Geplaatst

Ja doen wat goed voelt! Spannend!!!

Hier vandaag eerste prik gonal 75 eh hoop snel

Dat ik de punctie en tp heb.. ( lange schema gehad, ben het een beetje beu nu)

Geplaatst

Hier gaat het wel redelijk goed. Maar nu hoor ik dat de eerste week sowieso wel goed te doen is. Ik zit nu op wd 5 en heb bedacht om zondag te gaan testen. Dit is dan wd 11 hopelijk is er dan al wat te zien

Geplaatst

Oh de overige berichten werden later geladen.

Laatbloeier. Daar wordt ik wel beetje bang van in het Zh zeiden ze dat als hij eenmaal positief is niet meer negatief kan worden mits je niet binnen 14 dagen het hormoon voor de punctie test( dat is voor ons vrijdag)

Snap dat je als je dit hebt meegemaakt je dan netjes wacht. Begin dan nu ook wel twijfelen.

@mijn baby. Spannend hopelijk heb je dan ook midden volgende week de punctie

Geplaatst

Nog nooit gehad dat hij eerst negatief was en later pas positief? Of andersom?

En heb je dan ook speciale testen?

Geplaatst

Ok dank je wel!

Ga ik ze morgen gelijk even in huis halen! Spannend

Fijne avond dames!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden