Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames! Even een vraagje. Heeft iemand hier ervaring met overstimulatie? Vanaf zaterdag heb ik pijn in me buik en vanaf vanmiddag wordt dit steeds een beetje erger ( niet ondraaglijk)

Ben vanaf zat 1,5 kilo aangekomen, dus niet echt een kilo per dag maar wel veel lijkt me.

Van het ziekenhuis moet ik me gewicht in de gaten houden en temperen.

Nu weet ik dat jullie ws gaan zeggen, gewoon even het ziekenhuis bellen. Maar hoe stom het ook klinkt. Zou het kunnen dat de tp daarom niet doorgaat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je echt overstimulatie heb, wat ik echt niet hoop!!

Kunnen ze geen terugplaatsing doen. Maar misschien is het na pijn van de terugplaatsing? Ik heb ook altijd een gezetten buik na de punctie en beetje pijn? Doe rustig aan!

Geplaatst

Ooh wat spannend lau! Hopelijk morgen de terug plaatsing! Maar is over stimulatie niet iets anders? Dat je te veel eicellen aanmaakt? Meer dan 30 stuks., en dat heb je niet want de punctie is al geweest, kan me wel voorstellen dat het erna een beetje beurs is, en dat de pijn veroorzaakt. En het wegen is vooral (wat mij verteld is dan) om te kijken of er geen ontstekingen optreden waardoor je vocht vast houd. Hou het gewoon in de gaten vertrouw je het echt niet gewoon het ziekenhuis bellen! Succes!

Ik had gister echo gehad en lijkt erop dat mijn eisprong is geweest dus dan mag ik de 3de dag van mijn menstruatie gaan beginnen die als het goed is over 2 weken komt! En 16okt heb ik instructies over het medicijn gebruik!

Geplaatst

Uitleg

Het Ovariële Hyper Stimulatie Syndroom (OHSS) is een complicatie van de IVF-/ICSI-behandeling. Door de hormonale behandeling rijpen er meerdere eicellen tegelijk waardoor de eierstokken abnormaal vergroten. Naast de grootste follikel(s) is het waarschijnlijk vooral het grote aantal middelgrote follikels dat verantwoordelijk is voor het OHSS (follikel is een blaasje waarin de eicel zich ontwikkelt).

Gevolgen

Door de overmatige follikelgroei kan de bloedvatwand tijdelijk worden beschadigd, zodat vocht uit de bloedvaten weglekt. Het vocht hoopt zich onder andere op in de buikholte waardoor uw buik boller wordt.

U kunt ook vocht gaan vasthouden in uw benen, voeten en vingers.

Het vocht is een vervelende bijwerking, maar u zult dit na verloop van tijd vanzelf weer gaan uitplassen (eventueel met behulp van medicijnen).

Door het lekken van vocht uit de bloedvaten dikt uw bloed in. Het bloed wordt stroperig en er kunnen sneller bloedstolseltjes ontstaan. Hierdoor is er een verhoogde kans op trombose (bloedstolsel in bloedvat).

Geplaatst

Dank je wel dames..

Gisteravond nog naar het ziekenhuis geweest vanwege veel pijn.

Heb nog geen overstimulatie maar zit er wel tegenaan. Nu complete bedrust voorgeschreven gekregen en moet min 3 liter drinken op een dag. Hopelijk wordt het hier beter van.

Spannend hood! Dus dan heb je midden okt ook ongeveer de terugplaatsing? Of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst

Lang schema krijg ik! Ik moet dan met anticonceptie beginnen en alles bij elkaar duurt het gemiddeld 7 weken dus dan heb ik in dec pas terug plaatsing.. Maar ben al lang blij dat ik weet wanneer ik mag beginnen! Lau sterkte ermee! Kan de terug plaatsing nu wel doorgaan??

Geplaatst

Lau rustig aan en veel drinken!

Hood ik heb ook lange schema, pff maar eind komt

Nu eindelijk een beetje in zicht.. Zondag mag ik beginnen met gonal en dan gaat het opeens snel...

Geplaatst

Ik bedoel idd de anticonceptiepil. Ik ben al ruim 2 kilo aangekomen terwijl ze in het ziekenhuis juist liever zagen dat ik wat af zou vallen.

Wat een mooie score @lau86 hoop voor je dat morgen alles goed zal verlopen!

Ik heb ook het lange schema. Maar na al 12 jaar proberen komen we deze weken ook nog wel door

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt allemaal! Ik doe het gewoon heel rustig aan, lang leve netflix!

Hood: het vliegt voorbij voor je het weet. In ieder geval van dat je weet wanneer het ongeveer gaat gebeuren. Laat de ongesteld dan maar komen he?

Ik zit steeds sinds we wisten wanneer we begonnen in me agenda te bladeren, te rekenen en stiekem al uit te rekenen wanneer je dan mag testen etc.

Moeilijk om los te laten.

@moeder jeetje 12 jaar moeder! Dat is een hele lange tijd. Heb je al veel behandelingen gehad? En ben je al moeder? Hopen dat het wachten dan beloond mag worden!

@mijnbaby zondag beginnen met de gonal, nu nog nergens last van? Moest je bij eerdere pogingen altijd lang stimuleren?

Een fijne dag verder dames!

Geplaatst

Hoi dames!

We hebben vandaag een tp gehad van een 8 cellige embryo. Ze hebben er 2 kunnen invriezen en ze wachten van de andere 3 nog af of ze zich nog verder gaan delen. Op dit moment liepen ze een dag achter en volgens de nieuwe regelgeving vriezen ze alleen echt goeie embryo's in. Wel jammer vind ik eerlijk gezegd. 2 is een mooi aantal maar ik had van 15 eicellen wel iets meer gehoopt( of is dat ondankbaar? )

Heel gek gevoel dat ik nu weer dat er nu een levende embryo in me zit.. Na 3 jaar al een hele overwinning, dat er bevruchting is en dat het tot zo ver nog goed verloopt..

Nu afwachten

Wanneer verwachtte je menstruatie mijn baby? En mag je dan wel met gonal starten?

Geplaatst

@mijnbaby waar zit jij nu dan in je schema? Valt het allemaal mee of tegen? Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lukken! Pff zijn wel een van de laatste kansen die we krijgen! En wat fijn lau!! Super voor je nu hopen op een hele mooie test over 2 weken!!!

Geplaatst

Hoofd het gaat eigenlijk prima, vond alleen de pil vervelend maar daar ben ik nu al een week vanaf. Vanaf zondag gonal, en dan gaat het hard.. Spannend!!!

Geplaatst

Wij zijn trotse ouders van kindjes die niet in mijn buik zijn geboren maar wel diep in mijn hart en daar geniet ik enorm van.

Vlak na dat we getrouwd waren kwamen deze pleegkinderen op ons pad dus we zijn eigenlijk nooit helemaal doorgegaan met deze medische molen. Toch ergens van binnen bleef het verlangen om zwanger te mogen zijn. Moeder ben ik al maar dat zwanger zijn wil ik ook eens ervaren ️. Ik hoop en bid dat het ons ook toe zal komen

Geplaatst

Hallo allemaal. Al een tijdje heb ik een profiel maar nog erg weinig gepost hier.

Toch maar eens meelezen weer en dit draadje sprak me aan vanwege de leeftijden.

Leuk om aan te sluiten als het mag.

Vandaag heb ik de punctie gehad van icsi 3. Er zijn 6 eicellen gelukkig.

Hopelijk groeien er mooi emmy's in de aankomende dagen.

Dan zouden we zondag de terugplaatsing hebben.

Heel veel succes allemaal!

Wat spannend zeg! Duim mee voor jullie.

Liefs Laatbloeier...

Geplaatst

@Lau, hoe is het nu met je? Hopelijk zijn de klachten van de bijna-overstimulatie wat minder nu. Moet je nog steeds bedrust houden of ben je inmiddels weer beetje mobiel. En dat stiekem rekenen, heel herkenbaar. Ik duim voor je dat je straks een positieve test hebt.

@moeder, fijn dat de vaart er bij jou nu ook in komt. Het is alweer bijna 9 oktober. Poeh, 12 jaar proberen! Ik vond de vijf jaar die ik moest wachten al enorm zwaar. Maar heel bijzonder dat je zo'n band hebt met je pleegkinderen.

@mijnbaby, bijna starten met gonal. Succes!

@hood, ook bijna starten zie ik. Lang traject is wel geduld hebben, zeg. Ik heb altijd verkort schema gehad dus was niet zo op de hoogte van het lange schema.

@laatbloeier, welkom! Hoe is de punctie gegaan en hoe voel je je nu? Ik duim voor mooie emmy's. Krijg je er één of twee terug geplaatst?

Hier laatste tijd super druk geweest. Elk vrije moment in verven van een klussen in ons huis gestoken. Gaan het verkopen dus het moet er tip top in orde uit zien. Ik verwacht zondag of maandag weer een eisprong te hebben. En weinig heb ik de intake bij de kliniek. Beetje raar als je er al een hele geschiedenis hebt. Alle vragen moeten opnieuw beantwoord worden en mijn man moet ook weer me om live te zeggen dat hij ook een kinderwens heeft. Maar goed, we hebben het er natuurlijk graag voor over.zo fijn dat we weer gaan beginnen, ondanks dat ik weet hoe zwaar het traject is.

Geplaatst

Jeejh! Emmy aan boord idd!

Eerste wachtdag gewoon doorgekomen.. Gelukkig al minder last van me buik..

Wat mooi moeder! Ik hoop van harte dat het snel mag lukken!

Jullie mogen volgende week ook beginnen toch?

@hood ben je al ergens mee begonnen? Pil of hormonen?

Welkom laatbloeier!

We lopen redelijk gelijk op. Zit op

Wachtdag 1. Laat we hopen dat we allemaal snel positief nieuws krijgen!

Geplaatst

@Lau, wow wat super dat je de terugplaatsing hebt gehad! Idd lekker broeden en ik duim voor je mee. 🏼 🏼

Misschien samen op als goed gaat met de emmy's. Zou leuk zijn.

@moeder, succes met starten.

@mijnbaby, succes met de Gonal! Weer een stap verder. Dankjewel ik hoop het ook. Voor ons allemaal.

@hood, bijna zover joepie. Succes ook!

@tien, het is goed gegaan maar deze derde keer vond ik wat vervelend. Maar goed het is te doen en voor een mooi doel.

Heb lekker vrij genomen en mezelf paar rustdagen gegund. Als alles volgens plan gaat gaan er deze zondag 2 oventje in.

Gaat het goed met je huis en de klussen, lees dat je heel druk bent geweest. Succes voor jullie ook met het traject. Het is idd pittig allemaal.

Geplaatst

Tien fijn dat het voor jullie ook bijna gaat beginnen!!

Lau en laatbloeier spannend he die ww! Gaan jullie bog acupunctuur doen in de ww of iets anders? Ik zelf doe niks extra alleen wel granaatappelsap drinken :)

Geplaatst

Ja spannend idd. Heb nou voor het eerst granaatappelsap gekocht. Vind het wel te drinken, aangemaakt met water. Verder let ik goed op wat ik eet en drink en probeer verder dagelijkse dingen gewoon te doen. Doe geen acupunctuur of dergelijke. Twijfelde nog even over osteopaat maar uiteindelijk niet gedaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden