Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zucht, mag ik ook meedoen?

Vandaag een beetje gefrustreerd. Ik heb in juni het voorstel van het AZM gekregen voor ICSI behandeling. Reeds intake, bloedprikken en verscheidene echos gehad. 24 september krijg het gesprek met de IVF arts en daarna de verpleegkundige voor de spuitinstrunctie en dan nog een groepsbijeenkomst. het recept voor de OAC heb ik inmiddels al ruim 2 mnd in bezit. Ik begrijp dat je de 3e dag van de menstruatie moet beginnen met de pil en ben vandaag ongesteld geworden. dus dacht: wees slim en bel maar f voor de zekerheid met de IVF poli. Nu krijg ik te horen dat ik nog maar even moet wachten aangezien de planning nog niet rond is en het waarschijnlijk pas januari februari zal zijn voordat ik mag starten met de behandeling. Ik moet eraan toe voegen, ik ben 40, wordt in januari 41. ik heb inmiddels 1 dochterje van 4.5 jaar en zijn al ruim 3 en half jaar aan het proberen voor een 2 kindje. Ik heb lang gewacht voordat ik contact opnam met de gynaecoloog. voordat iemand daar iets over zegt, dat weet ik ook wel. Ik heb voor mezelf een grens dat ik op mijn 41e nog moeder mag worden maar 42 vind ik persoonlijk wat oud worden. alhoewel ik eerder denk dat de buitenwereld dat vind. ik voel mezelf nog redelijk jong. :-D

Pffffff ik ben nu dus ff redelijk gefrustreerd. Donderdag maar even goed overleggen met de IVF arts. Wat zouden jullie doen? Starten met de pil of dan toch nog even wachten. Dat ene maandje vin dik nog wel OK hoor .... daar niet van....... zucht....

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beste Daisy,

Ik zou idd starten met de pil en tijdens je volgende gesprek aandringen ivm je leeftijd. Daar moeten ze gewoon naar luisteren. Iedere maand telt, wie zegt hoe lang je traject gaat duren straks krijg je het door alle oponthoud niet meer vergoed. Leeftijd was bij ons ook een issue. Laat je niet leiden door wat anderen denken, je verlegt als je wens groot genoeg is toch je grenzen. Ik dacht met 40 net als jij, toen werd ik 41 en 42 dus geef jezelf gewoon die ruimte! Dat ene jaar maakt ook niet uit voor zo een belangrijke wens! Veel succes en laat je niet te snel afschepen!

Geplaatst

Laat je niet afschepen! Geef aan dat je januari 41 word en vaart wil maken! Ik hoop dat je snel mag starten.

Meiden vraag. Ik moest meteen beginnen dag 1 van me menstruatie dat heb ik gedaan. Zaterdag slik ik hem precies een week. Vandaag zag ik een beetje brion rood bloed, en later op de dag weer een keer. Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze hebben me gerust gesteld, ze gaven aan spotting je lichaam is niet gewend aan de pil bla bla pff was even in de stress... Vorige behandelingen heb ik het niet gehad. Slik normaal niks.

Wie heeft dit ook wel eens gehad?

Geplaatst

Hoi allemaal, sorry ik was er even een weekje niet.

Daisy, ik zou ook beginnen met de pil. Die ene maand kan raar voelen maar misschien krijg je toch alsnog groen licht om eerder te beginnen, en dan ben je daar in ieder geval al mee begonnen. Mijn ervaring is dat ze bij de receptie/planning toch anders tegen bepaalde dingen aankijken als de artsen/verpleegkundige.

Hopelijk heb je donderdag een goed gesprek. Inderdaad nogmaals aandringen!

@mijn baby ik heb precies hetzelfde gehad. Ik ben ook op dag 1 begonnen en ik heb bijna 2,5 week bloedverlies gehad. In het ziekenhuis zeiden ze bij mij inderdaad hetzelfde. Het staat ook in ons informatie boekje dat het kan gebeuren, ben je inmiddels al begonnen met de hormonen? En gaat dat goed?

Vind je alles goed te combineren met je 2 kids?

Ik ben nu een week gonal f aan het spuiten, en heb gelukkig nergens last een hele opluchting omdat ik er van te voren zo tegenop zag.

Vandaag had ik voor het eerst een controle echo en het zag er goed uit. In de linker, al 4 grotere van rond 15 mm

En in de andere 2 grote en ook kleinere..

Hopelijk groeien ze nog even door

Hood ben jij inmiddels al wat wijzer? Ik lees net terug dat jullie vandaag de informatie bijeenkomst hebben?

Fijne avond nog even!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

vanmorgen het gesprek gehad.

17 december mag ik beginnen met spuiten Decapeptyl. 20-12 laatste pil slikken en de 29e een uitgangsecho.

Nog 3 maandjes geduld hebben.......zucht. in december kunnen ze blijkbaar hub apparatuur 3 wkn niet gebruiken ivm controles.

De Decapeptyl en Pregnyl heb ik al meegekregen. Van de Pregnyl. 2 stuks....

Geplaatst

@Daisy Wat frustrerend dat je zo lang moet wachten! Zeker als leeftijd een rol speelt zou dat niet moeten mogen. Ik vond de drie weken die ik moet wachten op intake al lang ;) maar begrijp ik het goed dat je niet gelijk kan beginnen omdat in december een paar weken de apparatuur niet gebruikt kan worden? Raar hoor. Ik weet van voorgaande pogingen dat bij onze kliniek rond de feestdagen het lab gesloten is en je dus eind november een begin december niet kan starten.

@Lau Wat fijn dat je geen last van het spuiten hebt! En nog beter dat het ook goed groeit. Volgende week dan vast de punctie. Zie je daar tegen op of valt het mee?

Hier aan het wachten. Ik mag over een kleine twee weken langskomen voor de intake. Ik denk dat ik volgende week mijn eisprong heb dus hopelijk bij de eisprong erna de cryo terugplaatsing. Maak me wel een beetje zorgen. Vorige keer kan de menstruatie al vier dagen na de ovulatie, véél te snel dus, zo kun je niet zwanger raken. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat dit probleem eenmalig was doordat het de eerste cyclus na mijn zwangerschap was? Klopt het dat er medicatie is om deze periode te verlengen?

Geplaatst

@tien vandaag weer een echo gehad omdat het iets te snel gaat. Ook bloed geprikt en nu bekijken ze per dag of ik door mag gaan met de gonal f. Ik hoop het wel want grootste eitjes zijn 17 mm en veel kleinere van 15 dus het zou mooi zijn als die nog even meegroeien maar ze denken idd aan zondag of maandag de punctie.

Spannend voor jou ook. Je krijgt dus eerst nog een cryo terugplaatsing. Spannend!

Ben je hier eerder zwanger van geworden? En was de kwaliteit van de cryo goed of weten ze dat echt pas op het moment van terugplaatsing?

Ik weet niet of er medicatie voor is, maar met hormonen kunnen ze tegenwoordig je hele cyclus stilleggen en sturen dus er is vast wat voor. Krijg je ook hormonen met een cryo terugplaatsing? Of gaat dat helemaal op je eigen cyclus?

Nog heel even geduld dus....

3 maanden lijkt best lang daisy, maar ik hoop dat ze snel voorbij vliegen en dat jullie dan ook in 2016 een wonder mogen verwachten.

Geplaatst

Hai hai, ik ben ook even weg geweest.. Gister echo gehad ter controle en gesprek bij de arts als het goed is mag ik beginnen met de pil als ik ongesteld word.. Wel heb ik alle medicijnen in huis! Wat een hoop zeg.. Ik moet uiteindelijk wel vaker komen voor de echo omdat ik dmv pcos overstimulatie kan krijgen.. Maar ben al heel blij dat het toch nu snel gaat!!

Succes iedereen!! Gun jullie allen een prachtkindje!

Geplaatst

Welkom terug dan hood! Hopen dat je snel ongesteld wordt! Wanneer verwacht je je menstruatie?

Geplaatst

Lau ik spuit al deca en vanaf volgende week zaterdag,

Gonal erbij dan gaat het opeens hard. Fijn dat je geen last heb van de hormonen.

Hood fijn dat je mag beginnen bijna !!!!

Tien spannend hoop dat je de tp heb deze maand

Daisy pff het wachten is het ergste van alles. Maar je kan er nu naar toe leven.

Geplaatst

Mijn baby. Je bent dus ook al bezig met stimuleren? Spannend al een echo gehad?

Wij hebben zondag de punctie! super spannend. Weet iemand wat voor pijnstillers daarna het best werken? En na hoeveel dagen je ongeveer een terugplaatsing hebt?

Geplaatst

5cddcb6f5d08ea342f8111a5f76632ce.jpg

Ik zag in de wachtkamer dat tijdschrift uitgerekend jij liggen.. Gratis en inderdaad erg leuk!

Vanaf nu dus ook online

Geplaatst

Aah wat fijn en spannend dat jullie al bezig zijn lau heel veel succes morgen! Ik weet niet precies waneer ik ongesteld word omdat ik pcos heb. Maar van de week zagen ze op de echo aan een kant een groot folikel maar kom ook een ciste zijn dus maandag terug voor nog een exho, zodat ze kunnen zien of hij groter is geworden of weg is. Want dan weten ze dat het om een folikel gaat. En weten we waneer ik ga menstrueren. Daarop gaan ze een schema maken!

Geplaatst

Wat is pcos precies hood? Spannend! Hopen op een follikel en dus geen cyste. Anders halen ze die eerst weg?

Ik merk dat ik toch wel erg zenuwachtig ben voor morgen! Bang voor de pijn maar ook voor wat er uit komt.. Alles is de eerste keer en daardoor weten we totaal niet wat we moeten verwachten..

Geplaatst

@Lau spannend, zondag de punctie. Hopelijk valt het allemaal mee en vinden ze veel eicellen. Ik heb na de puncties nooit pijnstilling gebruikt als ik me goed herinner. Gewoon dagje lekker met een dekentje op de bank me laten verwennen. Maar natuurlijk kan je er ook mee last van hebben. Bij onze kliniek is dag van terugplaatsing afhankelijk van kwaliteit. Ze kijken welke dag hoe het er mee gaat. Ik had beide keren op dag 5 de terugplaatsing gehad. Op meeste plekken heb je geloof ik en terugplaatsing van een drie of vijf dagen oud embryo.

Ik ben eerder inderdaad zwanger geraakt van een cryo. De eerste cryo's heb ik in een kunstmatige cyclus gedaan, met hormonen dus. Daarna gekozen voor natuurlijke cyclus. Groot voordeel daarvan dat je na de terugplaatsing niet die stomme bolletjes hoeft te gebruiken. Over anderhalve week de intake, hopelijk weet ik dan meer over plan van aanpak.

@mijnbaby, gaat het goed met spuiten? Al echo's gehad om te zien hoe het groeit?

@hood, lekker dat je ook bijna kan starten, hopelijk schiet het een beetje op.

Geplaatst

Tien ik spuit nog een week alleen deca en vanaf 4 okt eindelijk gonal erbij ( ik heb het lange schema) rond midden okt de punctie... Spannend!!

Lau suc6 morgen!

Geplaatst

Hoi dames!

De punctie viel me heel erg mee weinig pijn en ook nu niet..

15 eicellen.

Met een fijn gevoel de zondag even afwachten

Geplaatst

Ja heel fijn! Morgen worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden. En als dat zo is dan hebben we woensdag de terugplaatsing.. Zo spannend allemaal!

Geplaatst

@lau wat een goede opbrengst! Spannende dagen nog tot woe en daarna

Hebben jullie ook 'last' van de pil die je slikt? Ik heb vervelende zeurende hoofdpijn en nu al eetbuien

Ik mag 9 oktober gaan spuiten met deca. Vind het allemaal heel spannend...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Hoi moeder, je bedoelt gewoon de anticonceptie pil?

Heb ik inderdaad ook last van gehad veel hoofdpijn en gelijk al 2 kilo zwaarder..

Bij mij ging dit over toen ik begon met de hormonen spuiten..

Geplaatst

Net het verlossende telefoontje gehad! Van de 15 waren er 12 geschikt en er zijn er 6 bevrucht!

Woensdag tp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden