Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@flipje gefeliciteerd!!

Ik kom me hier ook even melden als het mag. Mijn vorige poging is al weer een jaar geleden, ik heb hier lang niet geschreven en de hele MMM een beetje genegeerd. We zijn onlangs voor ICSI nummer 4 overgestapt naar Gent. Vorige week heb ik een terugplaatsing van een blastocyste gehad, maar helaas deze week flink de griep gekregen. Ik heb drie dagen 40 graden koorts gehad en hang nog steeds op de bank. Niet zo bezig met een zwangerschap dus! Maar nu is de 2e wachtweek begonnen en mis ik toch de steun van dit forum, en hoop ik toch wat oude bekenden te 'zien'. Ik voel nog helemaal niks, en heb sinds gisteren een beetje bruine afscheiding. Dit heb ik bij eerdere pogingen nooit gehad, dus ik ben benieuwd wat het betekent.

• 2 weken later...
Geplaatst
@flipje gefeliciteerd!!Ik kom me hier ook even melden als het mag. Mijn vorige poging is al weer een jaar geleden, ik heb hier lang niet geschreven en de hele MMM een beetje genegeerd. We zijn onlangs voor ICSI nummer 4 overgestapt naar Gent. Vorige week heb ik een terugplaatsing van een blastocyste gehad, maar helaas deze week flink de griep gekregen. Ik heb drie dagen 40 graden koorts gehad en hang nog steeds op de bank. Niet zo bezig met een zwangerschap dus! Maar nu is de 2e wachtweek begonnen en mis ik toch de steun van dit forum, en hoop ik toch wat oude bekenden te 'zien'. Ik voel nog helemaal niks, en heb sinds gisteren een beetje bruine afscheiding. Dit heb ik bij eerdere pogingen nooit gehad, dus ik ben benieuwd wat het betekent.
Hoii ik ben dan geen oude bekende maar mijn eerste icsi is ook mislukt.Ben nu bezig met de 2e. Maar jij zat ik je wachtenden dus nu ben ik benieuwd of Er positief nieuws is? Hoop het voor je.Je zegt 4e icsi dus je bent deze zelf aan het betalen als ik vragen mag?
Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen hier?

@flipje Hopelijk niet te veel kwaaltjes. Wanneer heb je de eerste echo?

@femke1979, bij jou worden de kwaaltjes misschien al wat minder. Ga je de combinatie test doen?

@piene, hoe is de punctie gegaan? En de terugplaatsing? Neem aan dat dat inmiddels allemaal achter de rug is.

@Jessi79 Hopelijk een goede uitslag gehad ondanks de griep!

@de rest, in welke fase van het traject zitten jullie nu?

Geplaatst

Tien lief dat je het vraagt! Ik zelf heb morgen een echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed dik is en krijg dan ook te horen wanneer mijn terug plaatsing is. Dit zou waarschijnlijk 30 maart zijn!

Dus hier zijn de spannende tijden weer bijna aangebroken!

Hoe is het met jou Tien?

Fijn flipje dat je geen kwaaltjes hebt maar kan me voorstellen dat je bevestiging wil zoeken van ben ik echt zwanger!?

Geplaatst

Hier komen en gaan de kwaaltjes. Veel misselijk en ontzettend moe. maar ik vind het niet erg hoor.

Morgen controle en echo, blijf het steeds weer spannend vinden.

Geplaatst
Tien lief dat je het vraagt! Ik zelf heb morgen een echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed dik is en krijg dan ook te horen wanneer mijn terug plaatsing is. Dit zou waarschijnlijk 30 maart zijn!

Dus hier zijn de spannende tijden weer bijna aangebroken!

Hoe is het met jou Tien?

Fijn flipje dat je geen kwaaltjes hebt maar kan me voorstellen dat je bevestiging wil zoeken van ben ik echt zwanger!?

Spannend Hood! Ga voor je duimen!

Geplaatst

Spannend dus weer allemaal.

Ik ben nu ook weer bezig met mijn 2e icsi.

Rond 6 april weer de punctie.

Dan hopelijk meer eitjes ben vanaf 17 maart decapeptyl aan het spuiten en vanaf vandaag 150 eenheden puregon vorige keer maar 100 e puregon.

Nog 2 weekjes wachten.

Geplaatst

Wij hebben even een rustpauze... Mijn man gaat voor z'n werk 3 maanden weg dus dan is planning heel lastig.

Na de zomervakantie gaan we weer verder met poging 2

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Mijn man is ook regelmatig weg, dus wij hebben daarom sperma in laten vriezen. Zo kon het traject toch door gaan. Misschien dat dat ook een optie voor jullie is? Al is een pauze misschien ook prettig. Het is en blijft een zwaar traject.

Geplaatst

Moeder ;oke even rust kan ook goed zijn voor jezelfAl heb ik dat zelf niet ik moest nu 2 maanden wachten omdat ik eerst zelf een x menstruatie moest krijgen daarna 30 dagen aan de pil gezet werd.Dat maakte mij juist onrustig ik wil zo snel mogelijk verder en overnieuw proberen Tien: begrijp goed dat je zaad heb ingevroren. Maar gaat hier de kwaliteit van het zaad ook niet van achteruit bij ons zit het probleem namelijk in het zaad vandaar icsiMaar wij hoeven het ook niet in te vriezen.

Geplaatst

Gisteren controle bij de gyn gehad. Alles was prima, op de echo een compleet mensje die druk aan het bewegen was. Zo mooi en wonderlijk! Bij de eerste echo was het echt een boontje met een hartslag en bij de tweede leek het meer op een mensje en nu, het stak zelf even het armpje omhoog!

Geplaatst

Klok verzet en nu?Normaal spuit ik om 9.30.De weekend arts gebeld die zei goeie vraag ze wist het ook niet of ik nu dus een uur later moet gaan spuiten of gewoon nieuwe tijd 9.30.Moest oude tijd aan houden dus nu 10.30 en dan diandag mijn arts zelf bellen.Hmmm wat zouden jullie doen wanr ze zei net oook je kunt ook 10 uur spuiten en morgen 9.30 dan overlap je ff een half uur.Als hun al niet zeker zijn over hun antwoord dan word ik onzeker. Wat zouden jullie doen

Geplaatst

Zo, ik doe ook weer mee aan de race! Weer een goed ontdooide emmy!! Tp nummer 3.. Hopelijk een blijvertje! Ik slik er voor de goede doorbloeding omega 3 tabletten bij! Baat het niet schaat het niet zullen we maar zeggen.

Geplaatst

Fijn Hood! Ook ik duim voor je.

Ik heb vandaag weet een echo gehad. Waren 18 eitjes aan 1 kant en 12 aan de andere waarvan er nu 5 iets groter zijn zo rond de 1.2 1.3 moet vrijdag terug komen misschien moet ik nog meer eenheden gaan spuiten.

Hoop niet dat het weer bij 5 eitjes blijft.

Hoop nu toch echt op meer kansen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden