Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hood, wat jammer!

Gebruik je ook wat ter ondersteuning na de tp? Utro of zo?

bij de verse tp moest ik 3x pregnyl spuiten, want mijn eigen LF is wat aan de korte kant.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Owww shit Hood

Verdorie.. baal echt met je mee.

Ma je zit op dag 10 kan het niet zo zijn dat je te vroeg getest hebt?

Jij zit ook in Veldhoven toxh bij mmc?

Je gebruikt toch ook die vaginale bolletjes ustrogestan?

Geplaatst

Oh dat meen je niet Hood heb je getest of ben gaan menstrueren?

Daarom ben ik nog niet begonnen schuif het elke keer een maand op ben bang voor de teleurstelling.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik gebruik utrogestan en estradiol. Dus door de medicatie ga ik niet vanzelf menstrueren. Hiervoor moet ik met de medicatie stoppen. Vandaag zit ik op dag 11 en voel aan alles dat mijn menstruatie door wil zetten. Ik zit in eindhoven Catharina Ziekenhuis.. Dus hopelijk dat nu dan mijn menstruatie ook snel op gang komt dan kan ik door voor de volgende cryo!

Geplaatst

Jeetje Hood wat balen zeg! Ik hoop voor je dat als het dan toch zo moet zijn, je menstruatie inderdaad snel doorzet zodat je verder kunt!

Geplaatst

Oke ik heb alleen utrogestan. 3x daags 2 maal inbrengen.

Zijn in Eindhoven door gestuurd op het begin naar mmc Veldhoven. Dacht dat Eindhoven hier verder niets in deed.

Het labotorium gedeelte het samen brengen van en de terugplaatsing is sinds maart in Tilburg de rest gebeurd in Veldhoven mag ik vragen waarvoor jij die estradiol gebruikt was al aan het Google.

Bij ons ligt het probleem bij mijn man ( zaad kwaliteit lecht) vandaar ivf icsi.

Mag ik vragen waar het bij jullie aan ligt?

.

Wens je heel veel sterkte meid leef echt met je mee

Geplaatst

Mijn testdatum is over 3 dagen. Maar had een test die 4 dagen eerder kan dus extra gevoelig. Wij hebben ook de twrug plaatsing in Tilburg gehad. En de estradiol heb ik voor mijn baarmoederslijmvlies op te bouwen. Ik heb pcos en dus geen regelmatige cyclus en mijnmam heeft slecht zaad.

Geplaatst

Oke balen man.

Hopelijk snel ongesteld zodat je er weer tegen kan. 2 cryo's heb je nog ofniet.

Pff verschrikkelijk soms he.

Vind het soms echt moeilijk en leef echt met iedereen mee die ook in zo'n proces zit.

Is zeker niet niks.

Ik weet niet of ik eerder durf te testen.

Heb paar goedkope testen liggen van de de action die ik al zoveel heb gebruikt 1 van xenos merk 5 dagen eerder testen en 1 van clearblue.

Geplaatst

Weet niet hoeveel testen ik al heb gedaan dan was ik nu arm geweest als ik elke keer clearblue testen had gekocht haha.Daarom heb ik nu natuurlijk wel een clearblue klaar liggen.Nog even wachten met testen

Geplaatst

Hier ook heel veel getest, denk dat de drogist rijk van me geworden is. Ik gebruikte altijd de kruitvat, 2 voor 5€. Daar best tevreden over. Wel een paar keer de clearblue gebruikt, met weken indicator.

Geplaatst

25 follikels weg geprikt20 geschikt voor icsi 17 embryo's over dus 3 uit elkaar gevallen1 terug geplaatst (wachtdag 5)16 over Vandaag te horen gekregen dat er 6 zijn ingevroren 10 dus niet geschikt voor de vriezer.Ergens schrok ik en vond ik het weinig maar aan de andere kant is 6 kansen natuurlijk geweldig.Hoop ze natuurlijk niet nodig te hebben.

Geplaatst

Nee natuurlijk hoop je ze niet nodig te hebben, maar fijn dat er in elk geval nog 6 eitjes, of nee, cryo's zijn dat dan geloof ik al he, ingevroren zijn. Wanneer mag je testen? Ik ga voor je duimen dat je die andere 6 niet meer nodig hebt.

Geplaatst

Hoop ze nu echt niet nodig te hebben

Voor een 2e misschien :D

Wachtdag 5 he afgelopen vrijdag de tr plaatsing gehad.

Heb nog even te gaan.

3 dagen terug gaf de test positief aan door de pregnyl die ik 2 dagen voor de punctie heb moeten spuiten

Gisteren en vanmorgen gelukkig geen streepje meer.

Dan weet ik straks ook ALS er 2 streepjes op staan dat het niet de pregnyl is die ik heb moeten spuiten.

Geplaatst

Ah ok, dat is ook wel weer handig om te testen haha. Ik moet na de wachtdagen sowieso bloedprikken in het ziekenhuis voor de uitslag en dan wordt ik 's middags gebeld. Dus wij hoeven pas te testen als we weten dat het zover is. Al is het maar voor de foto haha.

Geplaatst

Ik hoef hier geen bloed voor te prikken

Tegenwoordig zijn de testen zo betrouwbaar dat ze het wel geloven als ik zeg dat ik zwanger ben.

Maar zo zie je ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels. Maakt ook niet uit.

Van het ziekenhuis mag ik ook pas op wachtdag 14 teste. Ma dat houdt ik denk ik niet vol

Knap als het jou lukt om te wachten op de bloed uitslag straks haha ben benieuwd :D

Geplaatst

Ja nou ja, as ik echt overgevend boven de wc zou hangen ofzo, dan zou ik ook eerder willen testen hoor, daar ben ik eerlijk in. Maar ik weet door de KID ook dat ik zo'n beetje alle verschijnselen van een zwangerschap krijg door de Pregnyll. Alleen het overgeven niet haha. Dus dat is wel iets wat hoop zou kunnen geven.

Maar in het ZH waar wij zijn (Genk) is dat inderdaad gewoon regel dat je na 14 dagen komt om bloed te prikken. Of je nou ongesteld bent of niet, je moet dan toch even komen prikken.

Geplaatst

Help Hoe kwamen /komen jullie de wachtweken door

Heb vrij tot en met maandag. Wordt gek.

Vanaf gisteren heb ik het er toch wel moeilijk mee.

Gisteren veel huilen.

Vanmorgen al een test gedaan ma is veel te vroeg 1 week. Ma kon het ni laten.

Natuurlijk niks.

Heb ook veel last van me Linker eierstok ma dat kon komen omdat die hoger ligt zei de arts.

Pff vind het zo zenuw slopend.

Niet gedacht

Geplaatst

Daarom was ik zo blij dat ik gewoon kon werken toen we met KID bezig waren. Probeer afleiding te zoeken. Zijn er dingen die je leuk vindt? Of ga wandelen ofzo. Misschien dat je dan je gedachten wat rust kunt geven.

Geplaatst

Heel herkenbaar Marjon zorg er voor dat je afleiding zoekt dat is het enige in deze fase duren de dagen heel erg lang.

Geplaatst

Die wachtweken zijn vreselijk. Ik vroeg me ook steeds af hoe ik ze door kwam.

De eerste week ging wel, maar die tweede......

Ik woon dichtbij het strand en duimen ging dan wel eens wandelen.

Geplaatst

Sinds maandag PUPO ;) van een 3BC blasto van 7d oud... Ik vind het vreselijk spannend. Ik heb vlagen van misselijkheid, maar ik gebruik natuurlijk utrogestan, dus dat hoeft niks te betekenen. Vanochtend voor t eerst getest, maar helaas geen tweede streepje...

Geplaatst

Spannend Hilly! Misschien wel vroeg getest? 5 dgn na tp is wel snel. Heb je nog hormonen gespoten voor de tp?

Ik had bij de cryo tp (was 5 dgn oud bij tp) pregnyl gespoten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden