Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik wil even mij iets kwijt.Woensdag nog maar 5 eitjes afgelopen vrijdag 9 en vandaag 25eitjes. Vanavond de pregneyl moeten spuiten heb disndag (overmorgen ) de punctie.Maar omdat ik kans heb op een overstimulatie weten ze nog niet als ik vrijdag meteen de terug plaatsing krijg.Dat zal jammer zijn maar ook erg blij met de hoeveelheid eitjes.Mijn buik is echt erg dik en voel van alles.

Geplaatst

Marjon, wat fijn dat er zo veel nu zijn. Ik hoop voor je dat je vrijdag gewoon een terugplaatsing kan hebben. Veel succes morgen met de punctie.

Hood, hoe gaat het wachten?

Geplaatst

Dan wordt het spannend marjon! Maar wel veel eitjes zeg, yessss!

Erg rustig aan doen en heel veel drinken, dan heb je de meeste kans dat het goed gaat.

Geplaatst

Ja dankje. Zijn er inderdaad veel ja niet verwacht met een normale dosis nu.Hoop echt op een terug plaatsing ma mijn eigen veiligheid gaar natuurlijk voor ze zijn nu heel voorzichtig zei de arts er is laatst iemand opgenomen in het ziekenhuis waar ze ook bij twijfelde of ze wel de terug plaatsing zullen doen.Heb dan kans op trombose etc Door de vele eitjes

Geplaatst

Ja ik ken de verhalen inderdaad. Gelukkig loopt het meestal goed af. Fijn dat je arts je goed in de gaten houdt!

Geplaatst

Hai Marjon,

Ik heb ook erge overstimulatie gehad met 30 eicellen uiteindelijk had ik wel 19 cryo's waaruit ik een geweldige zoon heb.

Dus rustig aan en veel drinken

Geplaatst

Dag dames, geen idee of ik hier goed zit?Na een lang MMM-traject (3jr, 4mk's) ben ik feb2015 moeder geworden van een geweldig ICSI-wonder! En we hebben nog 2 cryo's in de vriezer van Gent.Vandaag doorgegeven dat ik een positieve ovu had, dus hopelijk hoor ik eind vd middag wanneer we (duimduim) een eskimootje op mogen halen.

Geplaatst

Hey Hilly, wat leuk je hier weer te zien. We hebben samen op het uitgerekend in topic geschreven. We zijn toen op dezelfde dag bevallen. Hoe gaat het met je zoon? Ik had ook nog een paar cryo's in de vriezer en de tweede tp was meteen succesvol. Inmiddels ben ik bijna 15 weken zwanger. Hopelijk heb jij ook snel succes!

Geplaatst
Hai Marjon,Ik heb ook erge overstimulatie gehad met 30 eicellen uiteindelijk had ik wel 19 cryo's waaruit ik een geweldige zoon heb.Dus rustig aan en veel drinken
Sow hejHeb jij na je punctie toen wel de terug plaatsing gehad Of moest je een maandje wachten.Ik heb straks om 8.25 mijn punctie ben al wakker Heel erge keel en oorpijn al paar dagenhad ik de vorige keer ook
Geplaatst
Sow hejHeb jij na je punctie toen wel de terug plaatsing gehad Of moest je een maandje wachten.Ik heb straks om 8.25 mijn punctie ben al wakker Heel erge keel en oorpijn al paar dagenhad ik de vorige keer ook

Hoe verliep de punctie? Krijg je meteen te horen hoeveel eitjes je hebt?

Geplaatst

Hallo allemaal.

Punctie goed verlopen.

Wel pijn maar is allema voor het goede doel he.

25 rijpe weg geprikt 5 kleine onder de 1 cm weg geprikt

Uiteindelijk 21 eitjes gaan ze injecteren. Yes.

Zaad was ook prima.

Dus nu hopen.

Als we voor donderdag 12.00 niets gehoord hebben dan is het goed en zijn er embryo's.

Vrijdag morgen moet ik eerst bloed prikken. Moet mijn gewicht bij houden en vrijdag Door geven hoe ik me gevoeld heb. Aan de hand daarvan beslissen ze als ik vrijdag een terug plaatsing krijg

Terug plaatsing staat om 13.45 gepland.

Dus vrijdag morgen hoor ik meer.

Spannend.

Geplaatst

Heey Marjon, dat is een mooi aantal zeg! Ik had geloof ik ook 21 eitjes 13 bevrucht en 1 tp en 4 ingevroren! Goed drinken en echt helemaal niets doen! Laat je maar goed verwennen. Ik had namelijk heel veel pijn en bij mij was het ook op het randje! En uiteindelijk twijfel geval of er een tp mocht plaatsvinden. Deze keuze was uiteindelijk aan ons. Veel succes en denk aan jezelf.

Morgen zit ik op wd 7 op de helft dus! Ik heb al testen besteld van sensitest. Zondag ga ik een testje wagen. Op dag 10.

Geplaatst

Spannend dag nr 7.. duim voor je.Maar je zegt 13 bevrucht kan het dan dat er maar 4 zijn ingevroren waren die anderen dan niet geschikt voor in te vriezen of?Ja ik voel me redelijk als ik lig ma ik loop als een oude oma. Heb dan wel veel pijn. Sommige prikjes deden ook super pijn met de punctie.

Geplaatst

Voor zover ik begrepen heb, heeft elk ziekenhuis een eigen policy. Veel ziekenhuizen wachten tot dag drie of dag vijf en vriezen alleen in wat dan een goede kwaliteit heeft. Daardoor liggen de aantallen vaak laag (maar de slagingspercentages bij cryo terugplaatsingen hoger). Waar ik onder behandeling was wordt een dag na bevruchting gekeken welke waren gaan delen en die worden op een paar na ingevroren.

Geplaatst

Wat een boel eitjes zeg! Mooi dat zze ook zoveel kunnen injecteren. Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed mag gaan.

Geplaatst

Bij onze eerste icsi poging werd er op dag 3 ingevroren. Toen 1 cryo. Nu wordt er op dag 5 ingevroren, nu 2 pogingen gehad, elke keer 4-5 embryo's, maar ze waren steeds niet goed genoeg om ingevroren te worden.

Snap wel dat de eisen erg streng zijn, maar ik vond het steeds een teleurstelling als er niks ingevroren kon worden.

Geplaatst

@marjon, precies zoals de rest zegt ze waren helaas niet goed genoeg om ingevroren te worden. Maar er zijn er nu 2 ontdooid van de 4 en beide goed ontdooid. Dat is ookal heel wat daar moet de kwaliteit denk ik ook echt goed voor zijn! Nu hopen op een zwangerschap!

Geplaatst

Hallo dames

Afgelopen vrijdag mijn punctie gehad waar ze 8 eicellen weg gehaald hebben, ik heb erg veel pijn gehad.

Zondag een belletje gehad dat ze 6 goede embryo's hebben, maandag zijn er 2 teruggeplaatst.

Dus nu in mijn wachtdagen pffff altijd zo spannend, dit is mijn 5de punctie dus het mag wel eens tijd worden!

Allemaal veel succes en dat er maar veel van ons zwanger raken

Veel liefs Karin

Geplaatst
Hey Hilly, wat leuk je hier weer te zien. We hebben samen op het uitgerekend in topic geschreven. We zijn toen op dezelfde dag bevallen. Hoe gaat het met je zoon? Ik had ook nog een paar cryo's in de vriezer en de tweede tp was meteen succesvol. Inmiddels ben ik bijna 15 weken zwanger. Hopelijk heb jij ook snel succes!

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Ik hoop dat het bij ons ook zo voorspoedig zal gaan.

Zoon gaat geweldig. Hij loopt sinds vrijdag los :)

Geplaatst

Succes karin na de 5e keer mag het inderdaad wel raak zijn nu.

Hoeveel heb je er al terug geplaatst gekregen?

Ik heb gisteren mijn 2e punctie gehad.

2 maanden terug ook op de 5e (februari )

Kon het niet laten heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld.

Tot nu toe zagen ze dat ik 15 goede embryo's heb en 2 minder goede waar ze over twijfelen zijn. Ze hadden er 21 geïnjecteerd. Dus echt blij zijn we hier mee.

Voel me verder wel oke. Voel wel wat in mijn buik maar heb ook last van mijn keelpij, oorpijn en verstopte neus

Vorige keer na de pregneyl had ik deze verkoudheid ook al..misschien door de pregneyl of door de spanning? Nog iemand die daar last van had rond de punctie?

Geplaatst

Hee Karin hoop voor je dat het nu eens raak mag zijn! 5 keer is niet niets.

Ik zit nu op wachtdag 8 gelukkig al 1 week verstreken. Maar heb er echt moeite mee! 3 dagen na de terug plaatsing griep gehad gelukkig alleen met lichte verhoging en nu alleen nog verkouden. Verder voel ik niet echt iets anders, ja pijnlijke borsten maar de ustrogestan kan je lichaam zo voor de gek houden. Dus we wachten maar af!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden