Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heerlijk Femke geniet ervan

Is je buikje al aan het groeien?

8 april had ik mijn verse tp.

Dus toch dit anderhalve maand verder.

Maar heb nu ook 2 weken eerder mijn menstruatie gekregen dus vandaar dat ik nu eerder weer een tp krijg.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier is het nog wachten op de menstruatie. Verwacht hem eind komende week. En dan kunnen wij ook eindelijk starten.

Geplaatst

Fijn maite dan beginnen de spanningen weer..Ik heb vanmorgen een echo gehad mijn eitje staat op springen ..Was 2.8 cmMoet morgen vroeg terug komen Als hij dan weg is krijg ik zondag al de terug plaatsing van een cryo

Geplaatst

Wat een teleurstelling weer.

Gisteren zeide ze tel maar op zondag een tr plaatsing.

Mijn eitje is 3 cm en dus niet geknapt.

Vanaf 3 cm noemen ze het een kieste en is het eitje niet meer geschikt en te groot dus.

Krijg geen tr plaatsing.

Moet nu wachten op mijn menstruatie en zodra mijn menstruatie begint moet ik progynova slikken (bevorderlijk mijn baarmoederslijmvlies ) en dag 15 weer beginnen met utrogestan bollen in brengen.

Flink baken dus. Steeds zo kort bij en dan in eens weer zo verg weg.

:'(

Geplaatst

Aahh dat meen je niet dat is verrot, moet je weer wachten duurt zolang dan.

Ken je gevoel ik heb toen 2 maanden te vroege bloeding gekregen 1x natuurlijke cyclus en 1x met progynova toen ben ik over gegaan naar gonal f te spuiten dat ging goed alleen waren mijn cryos niet goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Jeetje wat balen Marion!

Hier spoort mijn lichaam ook weer niet, maar dat komt deze keer wel iets beter uit haha. Gisteren ongesteld geworden, morgen om 8.45 naar het zh voor de eerste echo. Toc wel een beetje spannend nu hoor haha.

Geplaatst

Linatje had je bijwerkingen van die progynova? Heb het nog nooit gebruikt

Erg balen ja naja we moeten hoop houden.

Succes maite houdt ons op de hoogte

Geplaatst

He meiden

Ik kwam even kijken hoe het met jullie gaat? En of jullie al iets verder waren.

Ik ben vrijdag alweer 9 weken, 1ste echo zag er goed uit, hartje ging goed te keer en het groeide op schema.

Het is nog wel een vreemd idee hoor dat ik nu echt zwanger ben, we zijn natuurlijk 4,5 bezig geweest.

Groetjes Karin

Geplaatst

@ Marjon

Van progynova heb ik geen bijwerkingen gehad maar iedereen reageert natuurlijk anders.

@ Kaatje

Wat fijn dat alles goed gaat na al die jaren geniet er maar met volle teugen.

Geplaatst
Maite

Spannend dan gaat het beginnen voor jullie toch.

Ja :) Het gaat voor ons nu eindelijk weer beginnen. Al is dit natuurlijk wel heel anders dan de inseminaties, maar toch, we gaan er weer voor.

Linatje had je bijwerkingen van die progynova? Heb het nog nooit gebruikt

Erg balen ja naja we moeten hoop houden.

Succes maite houdt ons op de hoogte

Dat ga ik zeker doen :D

Vanmorgen dus de eerste echo gehad, de gyneacoloog had het over triple 8 ofzoiets (wat is dit? Baarmoederslijmvlies ofzo?) en daarna vroeg ze of ik nog ongesteld was. Nou, ja dus. Ze heeft toen alles nog eens bekeken en zei dat alles er goed uit zag en er geen cysten waren. Dus we kunnen starten :D

Daarna bloed moeten prikken en als dat goed zou zijn, dan mocht ik vanavond beginnen met spuiten. En, zoals ik al wel verwacht had, was het bloed goed. Dus na 20 uur ga ik weer beginnen met het spuiten van 150 eenheden Puregon. Die had ik gelukkig nog liggen want alle nieuwe medicatie nu moet via ApotheekZorg of iets dergelijks besteld worden en die leveren dus pas morgen.

Maandag weer terug voor een nieuwe echo.

Geplaatst

Fijn kaatje hier heb je 4.5 voor gevochten begrijp dat dit nu raar is naar geniet ze zeggen altijd dat de tijd dan vliegt dus geniet lekker.. ben blij voor je.

Fijn maite .. Succes

Bedankt liantje

Geplaatst

Vandaag weer een echo gehad. Baarmoederslijmvlies was 7 cm, rechts twee follikels van ongeveer 0.8cm, links één van 1,3cm en een stuk of 8 tot 10 van 0.8 cm. Vandaag Puregon op moeten hogen en morgen nog iets. Morgen mag ik ook de Orgalutran gaan spuiten en donderdag weer terug voor een echo. Kunnen ze dan eventueel al iets zeggen over de datum voor een punctie? Of is dat nog te vroeg?

Geplaatst

Het zal niet meer heel lang duren maar aangezien je meer moet gaan spuiten zullen ze dit zeker nog niet zeggen. Ze houden je nu wel goed in de gaten denk om de 2 a 3 dagen dat je nu terug moet komen. Schat zelf week tot ander halve week ongeveer nog voor jou maar dat weet je maar nooit. Ligt er natuurijk aan hoe snel je follikels groeien. 3 dagen voor de punctie krijg je meestal pas de definitieve datum te horen. Spannend he.

Geplaatst
Het zal niet meer heel lang duren maar aangezien je meer moet gaan spuiten zullen ze dit zeker nog niet zeggen. Ze houden je nu wel goed in de gaten denk om de 2 a 3 dagen dat je nu terug moet komen. Schat zelf week tot ander halve week ongeveer nog voor jou maar dat weet je maar nooit. Ligt er natuurijk aan hoe snel je follikels groeien. 3 dagen voor de punctie krijg je meestal pas de definitieve datum te horen. Spannend he.

Zeker spannend ja. De ophoging van de Puregon zit er weer in en ook de Orgalutran heb ik gespoten net. Morgen nog een keer en dan donderdag weer naar het ziekenhuis om te kijken hoeveel de follikels gegroeid zijn. En dan kijken wat ze dan zeggen. Wel fijn dat ze in elk geval ongeveer drie dagen van te voren zeggen wanneer de punctie zal zijn, dan kan ik dat op mijn werk ook gelijk goed doorgeven. En dan kan mijn vrouw het ook op haar werk regelen, zodat ze mee kan.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

hoi allemaal ik ben pauline en zit in mn 1e icsi poging.hebben 27 eitjes weggeprikt en erna last gekregen van overstimulatie :( daar moest ik van bijkomen en nu 7 dagen geleden een terugplaatsing ... wachten duurt zolang :o

Geplaatst

Hoi Pauline, wat een boel eitjes zeg! En nu het lange wachten. Wanneer weet je meer?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L01 met Tapatalk

Geplaatst

Inmiddels al weer twee keer naar België geweest. Afgelopen donderdag moest ik weer hormonen ophogen en vandaag terug.

Vandaag dus weer terug naar België. Waarschijnlijk donderdag punctie, nu nog hormonen door spuiten en maandag weer terug voor nieuwe echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden