Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gister dacht ik even door een hel te gaan.

Heb nu een rust over mee heen gekregen en er bij neer gelegd dat het niet zo zal zijn.

Had gister avond meteen mijn fertiliteit arts gemaild.

Ze zegt zolang er nog geen helder bloed is kun je nog zwanger zijn ik moet door gaan met de utrogestan.

Vannacht en vanmorgen ook maar een beetje bruin verlies wel slijmerig (sorry voor de details)

Nu weet in het dus ook niet meer misschien dus toch innesteling.

Hoop het natuurlijk maar denk menstruatie.

Arts beld mij straks nog even zei ze in de mail.

Geplaatst

Ik hoop alsnog goed nieuws voor je en doe rustig aan.

Ik weet ik hèb makkelijk praten nu maar ik heb het in die 4 jaar tijd zo vaak meegemaakt.

Gr Karin

Geplaatst

Helaas geen zwangerschap ontstaan.

Niet normaal echt erg veel last van mijn menstruatie.

Erg veel.. klonters en veel krampen.

Nu wordt het pas weer eind mei begin juni dat ik een terug plaatsing krijg. 😕

Geplaatst

@ Marjon

Heel jammer de moed niet opgeven.

Ik had ook z'n menstruatie na een terug plaatsing.

Nu even bij komen en straks er weer helemaal voor gaan en huilen mag verdriet hebben hoort erbij het is toch een verlies.

Sterkte

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Wat jammer Marjon, maar hou de moet erin, bij mij is na 4 jaar en 5 icsi trajecten ook gelukt.

Even een update van mij. Vandaag ben ik precies 5 weken en ga de 6de week in. Ik voel van alles. Pijn in borsten, misselijk, erg warm met vlagen, en overal steekjes. Hoort er allemaal bij zeggen ze. We beginnen het zelf nu ook een beetje te geloven dat het zo is.11 mei de 1e echo dan heb ik echt zichtbaar bewijs

Veel liefs Karin

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben nieuw hier.. heb 1 terugplaatsing gehad en ongesteld geworden.. dus nu een maand rust gehad en ben nu op men 2e menstruatie aant wachten. Ben alleen al ongeveer 6dgn overtijd! Nou ben ik sinds ik begonnen ben met onderzoeken opeens onregelmatig geworden. Het is dus allemaal weer afwachten

Geplaatst

Kaatje

5 icsi trajecten bedoel je ook 5 x puncties?

Of 1x punctie 5e embryo

Wij hebbe nu 2e ivf icsi dus 2 x de punctie gehad en nu gelukkig cryo's aan over gehouden.

Nu gaat het opzich wel weer met me de eerste paar dagen na het slechte nieuws waren echt k*t!

Sorry Haha.

Vanavond ga ik lekker even paar wijntjes drinken en gaan we stappen.

Dat kan nu gelukkig.

Pff als ik er over na denk 4 jaar..

Zit nu op 2 en half jaar bijna waarvan 1 jaar geleden naar de huisarts gestapt en dus in de medische molen.

Moet er niet aan denken om nog een anderhalf jaar bezit te zijn. Maar ik snap het ..het gaat toch allemaal vanzelf als het niet lukt dan lukt het niet en tik je of je het wilt of niet toch die 4 jaar aan

Je wordt toch geleefd in dit proces.

Ben zo blij voor je.

Na al die jaren toch gelukt.

Kei super.

Probeer te genieten.

Die kwaaltjes horen er helaas bij js.

Geplaatst

Spannend Kaat! Voor mij waren de kwaaltjes een welkome bevestiging!

ik ben nu bijna 15 wkn en nog regelmatig misselijk, maar ik vind het niet erg.

Marjon, gaan jullie snel beginnen met de cryo's? Het hele traject is ook zwaar. Voor de eerste hebben we 2 jaar in mmm gezeten, voor deze een half jaar (met de mk erbij)

als deze zwangerschap goed mag blijven gaan sluiten we de mmm af.

Geplaatst

Ik moet 1 cyslus overslaan omdat ze 25 gegroeide follikels aangeprikt hebben en 5 kleine, om de kans te vergroote ,nu zijn mijn eierstokken nog vergroot..zo krijgen de f rust zei de arts...dus de terug plaatsing zal eind mei begin juni zijn.

Wat is MMM Femke?

Geplaatst
Kaatje5 icsi trajecten bedoel je ook 5 x puncties?Of 1x punctie 5e embryoWij hebbe nu 2e ivf icsi dus 2 x de punctie gehad en nu gelukkig cryo's aan over gehouden.Nu gaat het opzich wel weer met me de eerste paar dagen na het slechte nieuws waren echt k*t!Sorry Haha. Vanavond ga ik lekker even paar wijntjes drinken en gaan we stappen. Dat kan nu gelukkig.Pff als ik er over na denk 4 jaar..Zit nu op 2 en half jaar bijna waarvan 1 jaar geleden naar de huisarts gestapt en dus in de medische molen.Moet er niet aan denken om nog een anderhalf jaar bezit te zijn. Maar ik snap het ..het gaat toch allemaal vanzelf als het niet lukt dan lukt het niet en tik je of je het wilt of niet toch die 4 jaar aanJe wordt toch geleefd in dit proces. Ben zo blij voor je.Na al die jaren toch gelukt.Kei super.Probeer te genieten.Die kwaaltjes horen er helaas bij js.
Hallo Ik heb 5 punctie's gehad dus heel veel pijn gehad.Dank je wel, ja we zijn erg blij x
Geplaatst

Pohhhh 5 puncties.

Dat vind ik het ergste en pijnlijkste van alles.

1e keer ging nog wel 5 follikels.

Ma 2e keer 30 weg geprikt toen moest ik wel even een traantje laten van de pijn .

Kei knap van je..

Hoeveel follikels had je elke keer? Hoeveel tr plaatsing en heb je al gehad?

Welkom karlie 88

Ow dat is balen zeg dat je nu in eens een onregelmatige cyclus hebt..

Even afwachten dus.

Geplaatst

Marjon wat balen zeg voor je! Ik hoop dat het eind mei/begin juni mag lukken voor je.

Karlie88, wat vervelend dat je zo onregelmatig ongesteld bent momenteel... Hopelijk kan je binnenkort weer van start met een poging.

Wij zijn afgelopen weekend een weekendje weg geweest naar Center Parcs. Het was de bedoeling een weekendje te kunnen ontspannen en dan bij terugkomst de eerste IVF/ICSI poging in te gaan. Maar... mijn lichaam gooide roet in het eten. Ik had namelijk uitgeteld dat ik (zoals normaal met 28 dagen) morgen of overmorgen ongesteld zou moeten worden. Maar ik werd het ruim een week te vroeg. En er was geen mogelijkheid om vanaf daar naar het ZH te gaan. Dus nu maar even een maandje extra wachten. Ik bel in elk geval deze week wel even het ZH om te vragen of de bestelde rietjes al binnen zijn en om te vragen hoe het precies gaat met de hormonen straks aangezien ik die van het ziekenfonds bij een door hn gekozen apotheek (ApotheekZorg) moet afnemen. Dus zou ik de recepten van de arts mee moeten rijgen. Wellicht wel handig voor het ZH om dat alvast te weten.

Geplaatst
Pohhhh 5 puncties. Dat vind ik het ergste en pijnlijkste van alles.1e keer ging nog wel 5 follikels.Ma 2e keer 30 weg geprikt toen moest ik wel even een traantje laten van de pijn .Kei knap van je..Hoeveel follikels had je elke keer? Hoeveel tr plaatsing en heb je al gehad?Welkom karlie 88Ow dat is balen zeg dat je nu in eens een onregelmatige cyclus hebt..Even afwachten dus.
Ik had er veel elke keer, 22 ongeveer maar de laatste keren hebben ze me minder hormonen gegeven, dus had ik er 9 en waren ze beter.Hoeveel terugplaatsingen gehad heb, weet ik niet meer. De laatste 3 puncties heb ik er 2 per keer terug laten plaatsen. 11 mei weet ik of ik er 1 of 2 krijg dus dat is nog even spannend, of meer 😃
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb gisteren gesprek gehad.

Volgende week dinsdag mag ik komen voor de eerste echo om te kijken wanneer mijn natuurlijke eisprong komt ze schatten rond 24 mei dat ik een terug plaatsing krijg van een cryo.

Heb na mijn verse terug plaatsing na 10 dagen een menstruatie gekregen nu net ook weer een week menstruatie er op zitten dus nu begint het weer spannend te worden. dus na mijn heftige menstruatie na de terug plaatsing en nu zaten maar 17 dagen erg kort op elkaar nog nooit gehad zou dit komen door het spuiten had nog iemand dit.?

Geplaatst

Hoi Marjon

Ik heb met alle tp's normale cyclus gehad van de menstruatie,maar wel een ondersteuning als ik een tp had van een cryo gonalf 50 eenheden omdat mijn cyclus niet 100% te vertrouwen was kon zo omslaan bij mij.

Afwachten hoe het nu bij je gaat als je deze keer toch te vroeg gaat meesturen moet je wel voor de volgende keer een hormoon ondersteuning vragen .

Heel veel succes.

Ik denk dat ik na mijn vakantie ga beginnen met de cryos ben dan lekker uitgerust.

Geplaatst

Oke ik had / heb ook alijd een normals cyclus maar nu na de verse tp in eens heel kort op elkaar. Hoop dat het nu weer normaal is anders loopt de planning in de soep ja.

Oke.. Ja ga je wachten ja ik vind wachten juist verschrikkelijk wij willen steeds door.

Wat goed van je

Geplaatst

Ik wou in het begin ook steeds door maar op een geven moment breekt het je wel op dan is even rust echt heerlijk.

Juni nieuwe ronde met hormoon hopen dat er deze keer een cryos tussen zit die graag wil blijven plakken en wil door groeien.

Geplaatst

Je hebt weer snel een tp Marjon! Hopelijk dit keer een plakbeeb!

liantje, rust is ook een keer lekker! Hopelijk en voordat je het weet is het juni!

hier gaat alles goed, alweer bijna 17 wkn, wij gaan ook binnenkort lekker op vakantie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden