Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja heel veel ik reageerde blijkbaar te heftig op de medicijnen;) ik mag donderdag een test doen! heb er hierna nog 7 ingevroren! o oke jij zit in belgie. is dit je 1e poging?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ja heel veel ik reageerde blijkbaar te heftig op de medicijnen;) ik mag donderdag een test doen! heb er hierna nog 7 ingevroren! o oke jij zit in belgie. is dit je 1e poging?

Dit is de eerste keer IVF/ICSI ja. Hebben vorig jaar kid gedaan maar zonder resultaat helaas.

Geplaatst
oww spannend allemaal:)) dus donderdag punctie en dan erna tp :)

Ja waarschijnlijk donderdag punctie maar dat zal ik morgen definitief horen denk ik. Dan moet ik weer voor een echo.

Geplaatst
en weet je al hoeveel eitjes je nu hebt?

Afgelopen zaterdag waren er twee echt al groot genoeg en een stuk of 8 tot 10 vind groot genoeg waardoor de gynaecoloog aan het twijfelen was of hij toch dinsdag de punctie wilde doen. Maar uiteindelijk, ook vanwege de bloed waarden die zij hebben, besloot hij dat het waarschijnlijk donderdag zal zijn.

Geplaatst

Spannend Maite... Hoe voel jij je met de hormonen.

Ik ga vandaag even contact opnemen ik ga vragen of ik een terugplaatsing kan krijgen in een natuurlijke cyclus.

En ik heb nog een nieuwtje mijn vriend heeft me in Turkije ten huwelijk gevraagd was zo romantisch echt niet zien aankomen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

maite.. ga duimen voor jou spannend Hopelijk genoeg eitjes straks en een tp.!

welkom Pauline..houdt je het wachten nog vol ik werd knetter gek.

hieperdepiep hoeraaa hartelijk gefeliciteerd liantje.. kei leuk dat hij je ten huwelijk heeft gevraagd.. wanneer willen jullie gaan trouwen of weten jullie dat nog niet..

en hopelijk ook deze cyclus voor jullie raak.

heb je al contact gehad met het zh voor een tp in je normale cyclus.?

zodra ik nu mijn menstruatie krijg (elk moment) begin ik met estrofem en dag 15 met utrogestan en dag 19 een cryo tp. dus vanaf mijn dag van menstruatie nu nog 19 dagen tellen.

Geplaatst

@ Marjon

Ja gaaf he we willen graag dit jaar nog trouwen we willen het ook klein houden met 40 mensen ongeveer alleen de mensen die er de laatste 3 moeilijke jaren er voor zijn geweest.

Ik ga vanmiddag even contact opnemen met de kliniek dan hoor ik wel meer ik moet dit weekend ongesteld worden dus hier net zo spannend als bij jullie. Aangezien we geen toppers hebben hopen we dat er toch goeie tussen zitten.

Hoe zijn jou eitjes?

Geplaatst

oké ja nu weet je wie je echte vrienden zijn hé.

bij ons weten het er niet veel maar paar vrienden en onze ouders.

merkt wel dat ik steeds meer de behoefte krijg om het iedereen te vertellen.

Ma misschien gaan we dan gelijk ik verwacht ook elk moment mijn menstruatie.

mijn eitjes zagen er super uit en de embryo's ook zeide ze.

ze dachten dat het kwam dat ik jong ben. (26)

wat is jou leeftijd?

maar ik denk altijd gaat om het blijven plakken niet om hoe goed een cryo is denk ik steeds.. ik had ook een topper 8 cellig en ook niet blijven plakken.

hoeveel cryos heb jij nog liantje?

Geplaatst

nee ben er beetje klaar mee ben ook heel erg moe en steeds verdrietig! gek word ik ervan :/ kan ook door utrogestan komrn heb namelijk cryo tp met die pilletjes omdat ik mn eisprong steeds miste met ovulatietesten..

leuk dat je vriend je te hunwelijk heeft gevraagd mijnes heeft mij vorige week ten huwelijk gevraagd op zakynthos :) hihi

Geplaatst

ja was ik ook deed niets als huilen en zat ook echt niet lekker in mijn vel.

krijg nu ook utrogestan weer met een cryo en estrofem.

leuk jij bent ook ten huwelijk gevraagd proficiat.

wij zijn vorig jaar maart met geregistreerd partnerschap gegaan. heb zijn achternaam dus al en zijn man en vrouw hihi ....

maar heb altijd gezegt dat ik nog ooit wil gaan trouwen.. ma dan in een jurk en feestje ma we zien wel :)

Geplaatst

1e punctie 5 februari 5 folkikeks 3 eitjes 1 niet geschikt voor ICSI 2 geïnjecteerd 1 verkeerd gaan delen de ander uit elkaar gevallen dus eerste poging geen tp gehad.2e punctie 5 april 25 follikels 21 geïnjecteerd 4 kapot gegaan dus 17 over 10 niet geschikt voor de vriezer 1 verse tp gehad goede embryo 8 cellig helaas niet gelukt en nu nog 6 cryos.

Geplaatst

@ Marjon

Ik ben 32 heb altijd veel eitjes gehad behalve bij de 2 de punctie toen is eigelijk alles ook mis gelopen moest hals over kop de punctie.

Heb nu nog 4 cryos 3 matige en 1 slechte wij hadden de keus om alles in te vriezen dat hebben we gedaan omdat uit onderzoek was gebleken dat de mindere eitjes/cryos wel tot een zwanger schap kunnen leiden.

Ik lees inderdaad dat je veel eitjes hebt dat is super maar heel pijnlijk vind ik dan.

@ Piene

Ook gefeliciteerd haha grappig alle twee te gelijk gevraagd en ook op vakantie, hebben jullie al een datum uit gekozen?

De ivf/icsi behandelingen putten je uit he, ik dacht in het begin doe ik wel even ben mezelf wel tegen gekomen. Het is heel belangrijk om pauzes er tussen te nemen om alles te verwerken en alles een plaatsje te geven en geloof me dan voel je de volgende behandeling punctie of terugplaatsing veel beter.

Geplaatst

suc6 maite!! komt echt well goed!!!

ik vond de punctie wel meevallen, tenminste op moment dat ik dacht het gaat echt niet meer was ik klaar:)

ik mag vandaag een test doen maar ik durf niet heb gevoel dat hij negatief is :( hopelijk mag ik dan wel stoppen met alle medicijnen en word ik weer mezelf dat wil ik ook zijn voordat ik een volgende tp doe! anders word ik gek denk :o

we hebben nog geen datum omdat ik niet zwanger wil trouwen vind het beetje lastig eigenlijk wanneer nou handig is hihi hoe doen jullie dat

groetjess

Geplaatst

@ Piene

Dus vandaag is het einde van de wacht dagen niet bang zijn gewoon de test doen ik was ook zenuwachtig maar er valt wat van je schouders af.

We hopen natuurlijk op een positieve test. Welke medicijnen zou je dan mee mogen stoppen als je utrogastan gebruikt moet je nog een aantal weken door gaan.

Onze trouw datum is waarschijnlijk in oktober ik wou september maar dan is mijn jongste zusje net bevallen en haar wil ik er natuurlijk wel bij hebben he. Wij gaan ook klein trouwen z'n 40 mensen wij hebben afgesproken alleen de mensen waar wij van houden en die er voor ins zijn geweest de laatste drie jaar. Het is maar net hoe je er samen over denkt. Succes vandaag hoor wel hoe de test ging. Denk aan je

Geplaatst

mijn test is helaas (maar wel verwacht) negatief! contact gehad met ziekenhuis mag stoppen met de medicatie! gelukkig:) nu op naar de volgende tp en erna een maandje rust denk ik!

is goed maite we horen van je! :)

ik gebruik utrogestan en progynova voor een kunstmatige cyclus

Geplaatst

Echt balen Piene waarom had je het verwacht eigelijk?

Progynova heb ik ook gehad daar reageerde mijn lichaam anders op dan verwacht.

Geplaatst

ja ik weet niet had gewoon het gevoel dat het niet zo was! waarom weet ik niet! maar desondanks ben ik toch wel verdrietig.. maar op naar de volgende keer en blijf maar positief dit was pas mn eerste terugplaatsing.

hoe reageerde jouw lijf erop dan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden