Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja, heel heftig allemaal.

Had vandaag ook weer een vreselijke rotdag. Super emotioneel, en het ging gewoon even allemaal niet. Ben al flink aan het aftellen tot we weer met de cryo's verder mogen...

Blog: http://wensmama.wordpress.com

klote allemaal het is echt een achtbaan met vooral veeel downs:(

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Piene ik snap dat je elke keer een test wilt doen. Er is niets op tegen om dit morgen weer te doen. Als je op deze wd zon duidelijke test hebt dan is het voor nu echt wel goed. Helaas kunnen we niet in de toekomst kijken.

Ik heb een hele moeilijke baarmoeder om in te komen (niche en gekanteld) hierdoor is er een professor die speciaal bij mij de terugplaatsingen doet. Hij is alleen vanaf 1 oktober voor drie weken op vakantie. Dus het moet voor die tijd nog.

Wij hebben nog twee cryo's. Hopelijk hebben we de laatste nooit nodig.

Flipje wanneer mag je weer starten?

Eslief voor jou gaat het ook weer bijna beginnen.

Hood fijn vooruitzicht dat de vakantie er bijna aankomt. Ik snap dat een rustmaandje niet fijn is, maar ik merk altijd wel aan mijn lichaam dat deze maand ook weer fijn is voor je lichaam en geest. Het is gewoon een zwaar traject.

Geplaatst
Piene ik snap dat je elke keer een test wilt doen. Er is niets op tegen om dit morgen weer te doen. Als je op deze wd zon duidelijke test hebt dan is het voor nu echt wel goed. Helaas kunnen we niet in de toekomst kijken.

Ik heb een hele moeilijke baarmoeder om in te komen (niche en gekanteld) hierdoor is er een professor die speciaal bij mij de terugplaatsingen doet. Hij is alleen vanaf 1 oktober voor drie weken op vakantie. Dus het moet voor die tijd nog.

Wij hebben nog twee cryo's. Hopelijk hebben we de laatste nooit nodig.

Flipje wanneer mag je weer starten?

Eslief voor jou gaat het ook weer bijna beginnen.

Hood fijn vooruitzicht dat de vakantie er bijna aankomt. Ik snap dat een rustmaandje niet fijn is, maar ik merk altijd wel aan mijn lichaam dat deze maand ook weer fijn is voor je lichaam en geest. Het is gewoon een zwaar traject.

nee dat is zeker:) ga morgenochtend wel weer testen en hopelijk blijft het zitten!

o zo:) jeetje dat is weer extra lastig. maakt het verder nog uit qua zwangerschapskansen enz?

Geplaatst

Oh getsie Piene, wat een stress. Ik ben erg bekend met lichter wordende streepjes, maar die streepjes kunnen je zeker wel bedriegen. Ook bij mijn zoontje had ik opeens een veel lichter streepje, maar de bloedtest liep mooi op bleek de dag daarna. Als je urine net iets minder geconcentreerd is doordat je meer gedronken hebt, dan maakt dat in het begin heel veel uit voor de donkerheid van het streepje. Ook heb ik het idee dat lang niet alle testen precies even donker kunnen worden. En bovendien drogen de kruitvat testen teeeeeeergend langzaam op. Wacht een uur en zie dan hoe donker je streepje toch geworden is!

En als laatste, volgens mij had je gisteren s middags getest en nu test je in de ochtend. Dan kan ook nog heel veel uitmaken.

Wanhoop nog niet meis, het kan echt nog goed zitten. Zo vaak testen kan enorm geruststellend zijn, maar ook heel veel stress opleveren. En ik doe het ook hoor, het is echt geen verwijt. Probeer de hoop erin te houden, ook al weet ik als geen ander hoe moeilijk dat soms is.

Krijg je nog een bloedtest? En heb je een foto?

Geplaatst

hij is nu donkerder opgedroogd maar dan mag je hem niet meer aflezen. nee ik word er ook echt beetje gestressed van. blij dat ik moet werken straks dan denk ik nog aan wat anders.b5f42403d280b28a44fe1ba3a7863ca9.jpg maar nu ik foto maak en weer kijk is hij opeens toch donkerder maarja weet het niet meer zo goed 🤔

Geplaatst

en krijg trouwens een bloedtest volgens mij. als hij donderdag nog posi is dan moet ik zhuis bellen en dan hoor ik hoe en wat. :)

Geplaatst
hij is nu donkerder opgedroogd maar dan mag je hem niet meer aflezen. nee ik word er ook echt beetje gestressed van. blij dat ik moet werken straks dan denk ik nog aan wat anders.b5f42403d280b28a44fe1ba3a7863ca9.jpg maar nu ik foto maak en weer kijk is hij opeens toch donkerder maarja weet het niet meer zo goed 🤔Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Hij is donkerder dan die van gisteren Piene..Ik zal me voor niet te veel zorgen maken, als dat kan!Ziet er in mijn ogen super goed uit...
Geplaatst

Jaaaaaa Piene, die is hartstikke mooi! Ik durf je zeker wel te feliciteren!

Zoals ik al schreef, de testen drogen zo waanzinnig langzaam op. Echt niet leuk meer. Maar je mag zeker nog wel aflezen. Je moet alleen het resultaat (zwanger of niet) na 5 minuten aflezen. Als er na 5 minuten geen streep staat en na 1,5 uur wel, dan moet je hem als negatief beschouwen. Maar staat er na 5 minuten een streep en wordt die tot lang daarna donkerder, dan telt dat gewoon.

Geen stress meid, hou moed, hou vol en probeer een heel klein beetje vertrouwen te hebben, hoe moeilijk het ook is.

Op hoeveel dagen na punctie zit je nu?

Geplaatst

zit is een cryo in een utrogestan/progynova cyclus is had de terugplaatsing 21 augustus.

o dat stelt me wel beetje gerust:) ik lijk wel niet goed joh haha streskip

Geplaatst
nee:)

Dan is het sowieso raak, en nu met zijn allen duimen dat hij blijft plakken!

Op je foto, welke was gisteren en welke vandaag?

Op zich kun je ze nu het beste pas vergelijken als de test wél is opgedroogd, omdat die van gisteren natuurlijk ook al opgedroogd is.

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Geplaatst

Je test is echt heel mooi! Echt waar.

En die stresskip, die herken ik zeker van mijn vorige zwangerschappen (en alle vmk). Nu ben ik zo ongelooflijk relaxed, ik geloof me zelf gewoon niet. ook weer een rare gewaarwording. Hahaha

Geplaatst
hoe is jou traject gegaan okaasan:)

Deze keer 1 ICSI waarvan de stimulatie heel raar ging; uiteindelijk 7 eicellen (punctie op 12 aug), 6 embryo's ontstaan, 1 afgevallen op dag 3, 1 teruggeplaatst op dag 5 (op 17 aug) en uiteindelijk niets in de vriezer. We hadden dus niet veel vertrouwen. Maar kennelijk werkt ons Gentse recept van de vorige keer prima; ik gebruik behoorlijk wat extra medicatie (ascal (moet ik altijd slikken en nu tijdens een ICSI en zwangerschap ook), Clexane en prednisolon) vanwege een stollingsafwijking.

Mijn vorige zwangerschap kwam pas tot stand na 6x IUI, 5x ICSI, 6 jaar, 20 embryo's, 5x VMK, 1x BBZ en heel heel heel veel tranen en ellende. Mijn zoontje is nu bijna 1,5 jaar oud. Nu lijkt het gewoon direct goed te gaan. Althans dat hoop ik, maar de HCG waarde van gisteren is echt hoopgevend.

Jou streepje van vandaag ziet er bijna even donker uit als die van mij van gisteren. Ik denk dus dat je HCG al zeker richting 100 is. Dat is echt prima voor je termijn. Maar ik heb geen glazen bol, dus pin me er niet op vast.

Geplaatst
Deze keer 1 ICSI waarvan de stimulatie heel raar ging; uiteindelijk 7 eicellen (punctie op 12 aug), 6 embryo's ontstaan, 1 afgevallen op dag 3, 1 teruggeplaatst op dag 5 (op 17 aug) en uiteindelijk niets in de vriezer. We hadden dus niet veel vertrouwen. Maar kennelijk werkt ons Gentse recept van de vorige keer prima; ik gebruik behoorlijk wat extra medicatie (ascal (moet ik altijd slikken en nu tijdens een ICSI en zwangerschap ook), Clexane en prednisolon) vanwege een stollingsafwijking.

Mijn vorige zwangerschap kwam pas tot stand na 6x IUI, 5x ICSI, 6 jaar, 20 embryo's, 5x VMK, 1x BBZ en heel heel heel veel tranen en ellende. Mijn zoontje is nu bijna 1,5 jaar oud. Nu lijkt het gewoon direct goed te gaan. Althans dat hoop ik, maar de HCG waarde van gisteren is echt hoopgevend.

Jou streepje van vandaag ziet er bijna even donker uit als die van mij van gisteren. Ik denk dus dat je HCG al zeker richting 100 is. Dat is echt prima voor je termijn. Maar ik heb geen glazen bol, dus pin me er niet op vast.

jeetje als ik dit zo zie! respect voor jou zeg jemig!!

hoelang ben je nu zwanger dan?

Geplaatst
jeetje als ik dit zo zie! respect voor jou zeg jemig!!

hoelang ben je nu zwanger dan?

Ja het is echt ongelooflijk. Denk ook niet dat ook maar iemand verwacht dat we het traject weer opnieuw zijn ingegaan voor nog een kindje. Door alle vakanties, weet echt niemand het, behalve 1 nichtje, omdat we ons zoontje de hele dag bij haar hebben gebracht toen ik de punctie had. Ik denk dat er heel veel mensen van hun stoel gaan vallen :-)

Vandaag 4w4d. Dus echt nog heel pril.

Geplaatst

o ik dacht altijd vanaf 1e dag afgelopen menstruatie of in mijn geval begin schema dus 3 aug :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden