Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi daniw na 4 dagen testen is echt veel te vroeg:) vervelend he dat wachten het is killing

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Piene, bedankt voor je reactie. Geeft me toch iets meer rust. Dus veel te vroeg getest? Wanneer dan wel of echt wachten tot maandag? Het is ook zo dat ik sinds gisteren ook niets meer "voel". Dus geen krampen/steken/enz. Voel me redelijk normaal. Nog even tandenbijten dan maar!

Heb je verhaal hier een beetje gevolgd en ben blij voor je! Morgen eerste echo? Spannend! :)

Geplaatst

Flipje, ja ik weet het... :-/ Kon mezelf niet meer inhouden. Nu ben ik een pak rustiger sinds die test. Maar het kan dus toch nog? Zal nu niet meer testen dan, anders word ik helemaal gek. ;)

Succes overmorgen! :)

PS: jullie zijn wel super snel met reageren. Echt fijn. Zit ook op een Vlaams forum maar daar gaat het precies wat trager. ;) Dit bevalt me beter! Het is fijn om te praten met vrouwen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Bedankt alvast!

Geplaatst

ik had ook juist nergens last van en ben nu 7 weken zwanger van een cryo, morgen echo of alles goed is!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Hoi dani

Innestelen duurt wel even je moet hoe erg het ook is afwachten. Je hebt echt te vroeg getest nestelen heeft tijd nodig 6 tot 10 dagen zei Zwolle tegen mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer bepakt en bezakt met nieuwe medicijnen voor mijn cryo tp, als ik ga menstrueren mag ik beginnen met de estradiol... tp nummer 6 word dit mijn Lucky getal.. vroeger was 6 altijd mijn geluksgetal haha! Dan gaan we daar nu Ook maar vanuit.. piene succes morgen met de echo! En geniet van dit bijzondere moment. En voor de rest ik heb het allemaal een beetje bijgehouden. Maar is nogal wat om overal op te reageren dus ik pak het vanaf nu weer op!

Geplaatst

spannend hood:)

@dani je bent veel te vroeg geweest:) de eerste positieve testen van vroegtesters zijn een week na tp en dat is al heel vroeg en bij veel nog negatief. succes met wachten en echt geen hoop verlieze hoor!

hier toch een tegenvaller al weet ik dat het traag op gang komt.. 3 eiblaasjes van 13,12 en 10.. en dat na 9 dagen stimuleren.. dus nu zaterdag terug en hopelihk zijn er wat kleintjes bijgekomen en anders toch nadenken over afbreken van de poging. ik heb nooit hele grote aantallen maar een stuk of 6/8 eiblaasjes zitten er meestal wel

Geplaatst

Eslief das vervelend nieuws kan me voorstellen dat je denkt aan afbreken. Mag je eigelijk zelf bepalen of de behandeling afbreekt? Hebben ze bij mij toen nooit wat over gezegd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hmm ja eslief dat zijn er inderdaad niet zoveel. Hopelijk komen er nog wat bij. Moet je de medicatie nu verhogen?

Hood voor jou ook weer een spannende tijd dus.

Piene hoe was het vandaag?

Geplaatst

Hallo allemaal

Veel nieuwe zie ik weer ..welkom.

Wij hebben een maandje rust gehad lekker vakantie gevierd.

Vandaag is mijn menstruatie weer gekomen.

Ben weer begonnen met progynova vandaag.

Over 14 dagen een echo gepland en over 19 dagen..(10 oktober een cryo tp)

Heb er wel weer zin in. Dit maandje rust heeft even goed gedaan.

Cryo tp nummer 4 gaat dit worden.

Hood hopelijk krijg jij ook snel je menstruatie dan lopen we weer gelijk. Fijn flipke dat alles goed is!

Ik ga weer lezen en reageren kan niet overal op terug reageren heb het wel gelezen.

Succes allemaal.

Geplaatst

gefeliciteerd piene!

ik zit al op de max van medicijnen die het ziekenhuis hanteerd met 225 menopur. afbreken kan in overleg en met 2/3 geven ze meestal de voorkeur van afbreken maar de vorige keer hebben we bij 2 toch de punctie laten doen en achteraf spijt. maar ik heb een raar lichaam het kan zijn dat er opeens toch nog wat bijkomen dat is ok al eerder geweest. de hormonen hakken der nu flink in.

marjon succes weer

Geplaatst

Super, piene! Gefeliciteerd! :)

Ik nog 3 nachtjes slapen en bloedonderzoek/zwangerschapstest. En nee, ik ga in de tussentijd niet meer testen! ;)

Geplaatst

Spannend dani en flipje wow snel zeg! Ik mag morgen eens ff kijken hoeveel eiblaasjes ze zien en of ze doorgroeien

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Helaas maar 2 grote van 20mm en 2 kleine van 12mm..bms was wel netjes.. nog 2 dagen doorspuiten kijken of de kleintjes wat doen en dan beslissen of we doorgaan of toch afbreken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden