Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

spannend hoor, ik had hetzelfde, twee teruggeplaatst en nu bijna 10 weken zwanger van een tweeling. Voel me heel gezegend, blijft nog steeds spannend maar ga langzaam steeds meer genieten.

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Dani alletwee teruggeplaatst! Nu hopen dat er eentje blijft plakken.

Ik heb net m'n eerste deca prik erin zitten, auwie vondt het erg branden! Hebben jullie daar ook last van? Dit was maar een klein prikje vergeleken de menopur dat is een hele spuit vol dus houd me hart al vast hoe erg dat gaat branden. Nog tips dat het minder brand?

Geplaatst

Sas deca is de rotste, menopur vond ik minder erg. Tips die ik hier van het forum had: van tevoren masseren, met ijsklontje verdoven vlak voordat je begint te spuiten, heel langzaam de vloeistof erin spuiten zodat die zijn weg kan vinden in je lijf en na afloop weer beetje masseren. Dan nog zijn die naalden bot, maar het is nog maar even, hou vol!

Geplaatst

Ja idd sas bij mij brande het ook zo, de ene dag erger dan de andere. En idd soms wat botte naaldjes. Tips van olijfje idd, ijsklontje en rustig spuiten. Succes je weet waarvoor je t doet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt voor de tips meiden. Vanavond uitgeprobeerd door even te koelen van te voren. Wat een nare branderige dingen zijn t zeg. Echt niet leuk. Ben vandaag de hele dag misselijk geweest. Hoop dat dit niet een maand lang zo is.

Geplaatst

Hallo meiden! Hoe is het hier? Nou had ik me moeder net aan de lijn en die had van iemand gehoord dat die altijd 1 uur moet blijven liggen na de tp. Hoe zit dat bij jullie moeten jullie blijven liggen of meteen opstaan aankleden en naar huis? Zo gaat dat bij ons in het ziekenhuis wel!

Geplaatst
Hallo meiden! Hoe is het hier? Nou had ik me moeder net aan de lijn en die had van iemand gehoord dat die altijd 1 uur moet blijven liggen na de tp. Hoe zit dat bij jullie moeten jullie blijven liggen of meteen opstaan aankleden en naar huis? Zo gaat dat bij ons in het ziekenhuis wel!

Dag hood, ik had vandaag tp en moest omkleden en gelijk naar huis.. Maar thuis ben ik gaan liggen en in slaap gevallen .. Heb een rustige dag gehad vandaag

Geplaatst

Hier ook, TP en gelijk naar huis. Maar wel "chillen", zei de dokter. Maar een uurtje blijven liggen zou wel goed zijn, denk ik.

Geplaatst

"Breek ff in"

Grappig hoe anders het in elk Z-H is. Vanuit Düsseldorf wordt beweerd dat juist lekker in beweging zijn de doorbloeding veel beter wordt en dat ten gunste kan komen van de embryo..

hier voelde ik mij ook goed bij. Je moet doen waar je je goed bij voelt! Succes dames

"Breek uit"

Geplaatst

Hoi allemaal ik zit er even helemaal doorheen. Ik begon net toe te leven naar de punctie over 3 weken en mocht bijna beginnen met de menopur. Vandaag overleg gehad en ik moet stoppen met m'n behandeling en eerst m'n cyste laten verwijderen omdat dit zorgt voor een ontsteking. Ze zijn bang dat door die punctie de bacterie naar mijn eierstok gaat en kan ik een buikinfectie krijgen. Moet dus nu stoppen en het laten verwijderen en dan weer helemaal opnieuw beginnen. Weer een maand de pil en de prikken opnieuw. 😢 Begon er net een beetje aan te wennen. Voelt nu echt alsof alles voor niks is geweest... het kwam steeds dichterbij en nu weer zoveel stappen achteruit.

Geplaatst

He getver sas! Wat een vervelend bericht. Maar iig goed dat ze er nu achterkomen, zou evt straks een nog grotere domper zijn als je er ziek van wordt.

Geplaatst

Niet zwanger.... :(

Wist het al, want ik voelde echt niets behalve mega humeurig.

Maar 't komt toch even hard aan.

Nu een pauze ingelast want dat is ook voor m'n relatie hard nodig.

Maar ik blijf jullie volgen!!

Geplaatst

Dani wat balen echt weer een een domper ook al hou je er stiekem rekening mee het is echt een klap wat je krijgt. Sterkte

Geplaatst
Niet zwanger.... :(

Wist het al, want ik voelde echt niets behalve mega humeurig.

Maar 't komt toch even hard aan.

Nu een pauze ingelast want dat is ook voor m'n relatie hard nodig.

Maar ik blijf jullie volgen!!

Oh dani wat een teleurstelling. Moest idd aan je denken vandaag. En tuurlijk komt dat hard aan, je hoopt toch het beste eruit te halen.

Ik vandaag ook negatief getest,mag officieel vrijdag pas testen maar denk ook dat dit nie goed komt.

Ik wens je veel rust en leuke dingen doen komende maand en dan weer fris opnieuw beginnen!

Groetjes Esther

Geplaatst

Bedankt, Essie & Liantje.

Ja, ik wist het al wel (had gisteren zelf al een test gedaan, maar ook toen wist ik het al) Je kent je eigen lichaam, he. :) Maar toch blijft er dat sprankeltje hoop..."wat als die test nu verkeerd is..je weet het niet".

Helaas.

Essie, nog eventjes afwachten, de week is nog lang en er kan nog van alles gebeuren.. Ik duim in ieder geval voor je.

De komende maand zitten we met een grote verhuizing en de feestdagen komen er aan. We gaan ons daar op focussen en in het nieuwe jaar een nieuwe poging doen.

Geplaatst
Bedankt, Essie & Liantje.

Ja, ik wist het al wel (had gisteren zelf al een test gedaan, maar ook toen wist ik het al) Je kent je eigen lichaam, he. :) Maar toch blijft er dat sprankeltje hoop..."wat als die test nu verkeerd is..je weet het niet".

Helaas.

Essie, nog eventjes afwachten, de week is nog lang en er kan nog van alles gebeuren.. Ik duim in ieder geval voor je.

De komende maand zitten we met een grote verhuizing en de feestdagen komen er aan. We gaan ons daar op focussen en in het nieuwe jaar een nieuwe poging doen.

Toch hoop je dat het lukt, en hoop doet leven zegt men

Heel veel succes met de verhuizing. En ik laat ffies weten hoe t mijn test vrijdag is.

Geplaatst

Hoi allemaal gister de cyste laten verwijderen ze hebben het open gelaten zodat er nog vuil uitkan en het heelt vanzelf. Doet erg zeer. Ben wel meteen weer begonnen met de pil gister en krijg dinsdag een nieuw prikschema. Gaan we weer overnieuw beginnen. Hopelijk komt het nu wel tot een punctie en terugplaatsing.

Wat vervelend nieuws Dani, heel veel sterkte gewenst. 🌺

Hoe was jouw test vandaag essie?

Geplaatst

He gets, heb ook een cyste dus weet waar ik straks evt aan toe ben.

Ik mag ook weer aan de pil, met andere woorden dus test negatief en meteen ongi geworden, baluh dus.

Jij heel veel succes met je nieuwe schema!!!

Geplaatst

Wat klote essie! Niet leuk. Jij ook sterkte met weer beginnen aan de pil. 🌺

Geplaatst
Wat klote essie! Niet leuk. Jij ook sterkte met weer beginnen aan de pil.

Moet toch wachten met de pil, heb vandaag gehoord dat ik mag meedoen met de scratchstudie van het umc, ben ik heel blij mee. Dus nu pas in januari weer beginnen met prikken, zonder t slikken van de pil omdat die de scratch methode in de weg zit.

Als t nu allemaal lukt bij jou, weet je nog voor t einde van het jaar of t gelukt is toch?

Geplaatst
Moet toch wachten met de pil, heb vandaag gehoord dat ik mag meedoen met de scratchstudie van het umc, ben ik heel blij mee. Dus nu pas in januari weer beginnen met prikken, zonder t slikken van de pil omdat die de scratch methode in de weg zit.Als t nu allemaal lukt bij jou, weet je nog voor t einde van het jaar of t gelukt is toch? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oh gefeliciteerd! Wat houdt dat precies in essie? Ik heb dinsdag mijn nieuwe prikschema ontvangen. Ik moet 28 dagen de pil slikken ivm de feestdagen en minder personeel moeten ze er omheen plannen. Als alles volgens mijn planning gaat heb ik 12 januari de punctie en 15 januari de terugplaatsing in het VU. Duurt allemaal wel lang maar goed we zijn ook al veel langer bezig en je weet waar je het voor doet. Kijk er nu gewoon naar uit om weer te prikken. Terwijl het helemaal niet leuk is haha.
Geplaatst

Haha ik begrijp heel goed dat je er zin in hebt hoor, ik ook alweer maar moet dit keer in mijn gewone cyclus gaan prikken.

Dat gaat ook pas half januari zijn.

Scratching houdt in dat dr een krasje op je baarmoederwand gemaakt word, studies int buitenland hebben goede resultaten hiermee geboekt.

Hopen voor allebij natuurlijk dat er iets moois uitkomt dit keer:))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden