Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai iedereen ik ben hier nieuw.Ik ben 24 jaar en me vriend 31. Wij zijn sinds 2014 bezig om ons eerste kindje te krijgen zonder resultaat. Vele onderzoeken ondergaan en nu blijkt dat mijn vriend zijn zaadproductie zeer weinig is. Ik moet 16 november beginnen met decapeptyl. Ik hoop dat alles goed gaat. Ben benieuwd naar ervaringen van jullie betreffende ICSI.Groetjes mella92

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mella en welkom!

Vraag maar raak hier, er antwoordt altijd wel iemand. ;)

Ikzelf ben bezig met m'n 2e ICSI cyclus. Begin volgende week pick up.

Vandaag weer op controle geweest.. Niet echt veel follikels, vond ik zelf. Links maar 4 en rechts 1 (en een vage). :-/

Morgen terug om te kijken hoe ze gegroeid zijn en dan de pick up plannen.

Spannend!

Geplaatst

De tijd zal het leren idd, dank voor je uitleg hierin!

Vanmorgen best rare donkere afscheiding, leek net oud bloed. Heel vreemd, morgen maar ff vragen als ik de echo heb

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Mella92 heel veel succes met prikken!

Daniw dat kan nog wel meer worden hoor! Vaak bij de 2de controle echo (bij mij dan) zijn het ineens stukken meer! Succes. X

Essie waar zit je nu in het traject dan?

Ik zelf moet vandaag de laatste pillen pakken en hoop over 3 dagen te menstrueren. Dan kan ik ook weer gaan starten met de estradiol. Voor een cryo! Owja ik ik ben echt een heks op dit moment naar mijn man toe!!

Geplaatst
Hoi Mella en welkom!Vraag maar raak hier, er antwoordt altijd wel iemand. ;)Ikzelf ben bezig met m'n 2e ICSI cyclus. Begin volgende week pick up.Vandaag weer op controle geweest.. Niet echt veel follikels, vond ik zelf. Links maar 4 en rechts 1 (en een vage). :-/Morgen terug om te kijken hoe ze gegroeid zijn en dan de pick up plannen.Spannend!
Hai Danni,Jij ook heel veel succes. Ik ben bang dat ik straks veel zal verzuimen op werk en heb net een nieuwe baan weet niet echt hoe ik dit aan me baas moet voorleggen.Straks word ik ontslagen.
Geplaatst
Mella92 heel veel succes met prikken!Daniw dat kan nog wel meer worden hoor! Vaak bij de 2de controle echo (bij mij dan) zijn het ineens stukken meer! Succes. X Essie waar zit je nu in het traject dan?Ik zelf moet vandaag de laatste pillen pakken en hoop over 3 dagen te menstrueren. Dan kan ik ook weer gaan starten met de estradiol. Voor een cryo! Owja ik ik ben echt een heks op dit moment naar mijn man toe!!
Bedankt hood. Ben zo bang voor naalden maar dit gaat wel goed komen
Geplaatst

mella92. bij mij doen ze vaak moeilijk op het werk. maar heb de situatie uitgelegd zodat ze begrip hadden. ik moest er wel verlof voor opnemen maar kreeg altijs gelijk vrij alsdat nodig was :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Lastig mella ik begrijp dat je nog in je proeftijd zit? Dan zou ik zeker proberen het pas te melden als je daaruit bent.. dan is je baas ook verplicht je vrij te geven.. in je proeftijd natuurlijk ook maar meestal zijn ze wat moeilijker.. kinderwens betekend vaak zwangerschap en daar xitten ze niet op te wachten natuurlijk;)

Geplaatst

Goeie tip daniw om die filmpjes te bekijken op YouTube. Geeft een duidelijke uitleg. 👍🏻

Moet over een weekje gaan beginnen met de decapeptyl. Ben erg benieuwd. Als alles gaat volgens mijn planning zal ik rond 8 dec m'n eerste punctie hebben. En rond kerst kunnen testen. Dat zou een fantastisch kerstcadeau zijn en een mooi begin van het jaar 2017. Maar durf er niet vanuit te gaan omdat je te vaak leest dat het niet lukt. Dus probeer wel realistisch te blijven. Moeilijk als je omgeving iedere keer zegt oh spannend dus misschien ben je in 2016 nog zwanger! Dan denk ik echt Hm ja we zien wel he.

Wegen jullie eigenlijk wanneer je een lang of kort schema ICSI krijgt?

Geplaatst

Een lang schema doen ze vaak de eerste keer zo kunnen ze precies weten wanneer je ongeveer uitkomt en of het die periode druk is.. als je hiermee weinig eitjes krijgt doen ze vaak het korte schema..voor hun lastiger maar geeft vaak meer eitjes..maar dat is bij de meeste ziekenhuizen :) somige doen ook altijd het lange of altijd het korte

Geplaatst

Bij mij is de pick up nu maandag! (in NL noemen ze dat punctie?) Er zijn geen extra follikels bij gekomen... 3 links, 1 rechts nog altijd. Misschien tegen maandag toch meer. Maar de dokter zei ook dat het soms beter is om er weinig te hebben dan veel... Fingers crossed dan maar. :)

Essie, wanneer is het bij jou? Maandag of dinsdag? Dan kunnen we beide aftellen naar het testen! ;)

Mella, moeilijke situatie; wel of niet vertellen. Ik heb het op het werk maar aan 3 mensen gezegd of zo en die zijn allemaal zeer begripvol en flexibel qua m'n werkuren en zo. Succes met je beslissing!

Geplaatst

Klopt daniw! Bij mensen met weinig follikels word bijna altijd alles goed bevrucht en bevatten bijna alle eiblaasjes ook eicellen.. bij mensen met veel eiblaasjes zitten er vaak al minder eicellen als blaasjes en vallen er nog een aantal af tijdens de bevruchting.. ik heb er ook nooit meer als 5.. succes

Geplaatst

Nou daniw, ook maandag:))

Donderdag als het goed is de terugplaatsing. Dus we gaan tegelijk op!! Zie er een klein beetje tegenop dat wel en jij?

Geplaatst

Oke dankje voor de uitleg eslief. Ja ik ben benieuwd hoeveel eitjes er zullen gaan groeien. We gaan het zien.

Veel succes maandag daniw en essie. Hoop dat het meevalt voor jullie. Hoeveelste punctie is dit voor jullie, of is dit de eerste keer?

Geplaatst

Essie, maandag pick up en donderdag al terugplaatsing? Doe je ICSI? Wij wel namelijk en dan duurt het iets langer voordat de terugplaatsing plaatsvindt, denk ik...

De eerste keer vond ik ook super spannend, vooral omdat er een vrouw bij mij op de kamer lag die een "roesje" kreeg voor de punctie. En toen dacht ik "damn... Als die al half onder narcose wil, wat moet dat dan wel niet zijn?!"

Toen kreeg ik wel schrik, maar de verpleegsters en dokter waren super vriendelijk. Het is niet prettig, maar heb er zeker geen trauma of zo aan over gehouden. ;) Ik bleef gefocused op het scherm en elke keer dat ik "EICEL" hoorde van de laborante had ik weer moed om door te bijten. :)

Nu weet ik wat er komt en ben ik er veel rustiger onder, kijk er bijna zelfs naar uit. Hoe raar dat ook klinkt! :)

Komt vast goed en we houden elkaar op de hoogte, ok?

Succes morgen!

Sas25, tweede keer voor mij. :)

Geplaatst

Hoi dani,

Idd icsi, ze plaatsen hier idd de 3de dag terug en dat is idd donderdag. Waar zat jij nou ook al weer? Wij in nijmegen

Ik probeer me niet al te veel te stressen, moet t maar over me heen laten komen.

We houden elkaar zekers op de hoogte.

Heel veel succes!!!

Geplaatst

Ik woon in België, dus ben in het UZA (Univ. ziekenhuis Antwerpen). Goh, ik weet niet meer wanneer dat de terugplaatsing bij mij was... Eventjes kijken in m'n dagboekje.

De vorige keer had ik ook op maandag de pick up en de zaterdag daarop terugplaatsing. Maar ik lees dat het ook die donderdag had kunnen zijn, dus idd normaal dan. :)

En ja, gewoon laten gebeuren, het is voor een goed doel! ;-)

Nog één nachtje...

Geplaatst

Ah t zou kunnen dat dat dus verschillend is. Is opzich misch ook geen gek idee om het bij te houden ergens:) zo kan je idd ook eens terug kijken hoe en wat.

Nou toi toi toi, succes!!!

Geplaatst

Oke spannend meiden. Veel succes morgen! Hoor graag van jullie hoe jullie het ervaren hebben. Fijne avond.

Geplaatst
Bij mij is de pick up nu maandag! (in NL noemen ze dat punctie?) Er zijn geen extra follikels bij gekomen... 3 links, 1 rechts nog altijd. Misschien tegen maandag toch meer. Maar de dokter zei ook dat het soms beter is om er weinig te hebben dan veel... Fingers crossed dan maar. :)Essie, wanneer is het bij jou? Maandag of dinsdag? Dan kunnen we beide aftellen naar het testen! ;)Mella, moeilijke situatie; wel of niet vertellen. Ik heb het op het werk maar aan 3 mensen gezegd of zo en die zijn allemaal zeer begripvol en flexibel qua m'n werkuren en zo. Succes met je beslissing!
Ja ik zit echt hiermee ga er van de week ff met collega over hebben. Wil toch wel me baan behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden