Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ahhh Katja wat balen... wat kan het dan snel omslaan. Hopen dat de vriezervoorraad beter nieuws voor je heeft.

Gwen wat een mooie score! Rustig aan en veel energydrinks.

Sas veel succes! Gewoon één beslissing tegelijk nemen. En het blijft een sprong in het diepe voor zowel ICSI-ers als voor mensen die probleemloos zwanger worden, er kan altijd iets net anders lopen dan je het je van tevoren had voorgesteld. Ik vond het zelf erg fijn om een (klein) 'supportteam' om me heen te verzamelen die op de hoogte waren, die je steunen bij tegenslag en voor je juichen als t goed gaat. Maar je vind er vast wel je eigen weg in!

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een leuke reacties, dankjulliewel. Erg fijn dat er een forum is opgericht waar je je vragen kunt stellen en je in hetzelfde schuitje zit. Vindt het allemaal erg spannend. Het zou mooi zijn als het maar 2% bedraagd, je leest best enge dingen die me zorgen geven. Over vroeggeboorte , taaislijmziekte en chromosoomafwijkigen. Hopelijk is het idd niet zo. Ik heb het aan mijn team op werk verteld, onze ouders en mijn beste vriendinnen. Voor de rest niet, he tis inderdaad fijn als je mensen hebt die je steune en waar je op terug kunt vallen. Hebben jullie veel bijwerkingen gehad van de hormoonspuiten?

Geplaatst

ik had er niet veel last van :) wel emotioneel van tegenslagen enz het kost veel energie en kracht

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Welkom Sas.

Wat piene zegt het kost heel veel energie. Emoties spelen grote rollen.

Ik huilde ook vaak. Ik was niet echt te genieten.

Op me buik wat blauwe plekjes van het spuiten en af en toe hoofdpijn ma dat kon van spuiten en van de spanningen zijn.

Goed dat je het hé collega's verteld hebt dat ik had in pas bij icsi 2 gedaan.

Aangezien je op vaste dagen moet komen moet je wel eens vrij zijn dan begrijpen ze ook waarom. Verder hebbe wij het ook alleen ouders..zus..broer en een paar vrienden verteld

Geplaatst

ik ook paar collega s en mn zussen en broers en goed vrienden. iedereen komt hier over de vloer en zitten zelf in de koelkast. en aangezien die vol spuiten liggen 😂

Geplaatst

Haha ik heb de spuiten in de koelkast in de garage liggen.

Als ik straks zeker weet dat alles goed gaat verder dan wil ik ze weg geven aan iemand die met de 4e behandeling bezig is en dus zelf aan het betalen is. Heb purgeon nog liggen en decaptyl.

Geplaatst

Oke dat kan ik nog wel handelen denk ik als het bij emoties en hoofdpijn en blauwe plekken blijft. Zijn jullie ook erg aangekomen van de hormonen?

Wat een mooi initiatief Marjon dat je de spuiten bewaard voor een ander stel. Ben jij nu in verwachting? Ik heb toevallig laatst een programma teruggekeken van zorg.nu over ivf en icsi. Daar was een koppel die had via vragen op twitter gratis spuiten ontvangen van andere moeders. Vond het mooi als je elkaar zo kan helpen.

Geplaatst

ben niks aangekomen. alleen wat kilo omdat ik ven gestopt met roke . maar die zijn er nu weer vanaf:)

Geplaatst

Goedemiddag,

De terugplaatsing is gelukt met een 9 cellige embryo. Ik was wel even emotioneel.

En ook ik zit nu in de wachtweken spannend.

Sas25 welkom in de club.

Ik had niet echt veel bijwerkingen van de medicatie af en toe hoofdpijn duizelig en rugpijn.

1 tip is lekker ontspannen blijven en laat het maar op je afkomen.

Geplaatst

Oh dat is fijn om te lezen. Dankjewel Gwen, gefeliciteerd met je terugplaatsing, spannend voor je. Ben erg benieuwd hoe dat zit met een 9-cellige embryo, hoeveel cellen moeten er aanwezig zijn voor een terugplaatsing? Weet iemand dat toevallig?

Lijkt me slopend die wachtweken. Bedankt voor de tip!

Geplaatst

Dames! Ik ben bezig voor mijn cryo tp en slik hierbij estradiol(progynova). Nu heb ik morgen mijn eerste echo afspraak op dag 12. Maar ik verlies nu net ineens vrij veel bruine afscheiding.. nu ben ik heel bang dat mij bms niet meer dik genoeg is! Wie heeft dit ook ooit meegemaakt? Ik niet en dit is mijn 4de cryo tp...

Geplaatst

Hoi Hood ik heb dat ook gehad met progynova en bij mij werd de bms niet dikker maar het kan wel veranderen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Daar ben ik dus ook heel bang voor! Want normaal krijg ik echt van die slijmerige afscheiding en nu heb ik dat nog helemaal niet! Dus voelt niet goed dit😢... ik was zo toe aan weer een tp! Morgen zal ik antwoord krijgen..

Geplaatst

Hoop zo voor je dat het de goeie kant nog op gaat. Hoor het morgen wel duim voor je. Heb je trouwens eerder progynova gebruikt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hoop zo voor je dat het de goeie kant nog op gaat. Hoor het morgen wel duim voor je. Heb je trouwens eerder progynova gebruikt? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dit is de 4de keer! En altijd een bms van 12 a 13! Dus heel raar dit.. enigste wat ik me kan bedenken is, dat het een ander merk is als voorheen.
Geplaatst

balen hood:( ik had ook keer dat het niet door ging. was toen zo verdrietig. je kijkt er dan zo naar uit he

Geplaatst

Hood wat balen, je was er helemaal klaar voor en dan doet je lijf iets anders dan de bedoeling is... sterkte.

Gwen hoe gaat het wachten?

En Eslief hoe is t met jou?

Hier heel voorzichtig positieve berichten, so far so good (lees: licht streepje!) maar ik ga voorlopig nog niet juichen want mijn lijf is niet te vertrouwen... De spannende fase moet nog komen.

Geplaatst

Ja pff ben nu echt ff verdrietig. Net het ziekenhuis gebeld en ze bellen met zo terug. Want dit had de assistent ook nog nooit gehoord. Dus gaat even overleggen of er een verklaring voor is!

Geplaatst

Olijfje ik duim voor je dat het streepje mooi op gaat lopen!

Hier hebben ze nog niets terug gebelt! Pff wat duurt wachten lang dan..

Ondertussen echt ongesteld met stolsels kramp noem maar op🙁

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden