Ga naar inhoud

zwanger 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb vandaag de progynova nog gehad omdat er op mijn blaadje staat dag 15 testen .. positief dan stoppen. Morgen is pas 2 weken terug dat ik de tp gehad heb haha.

Ben nu 4 weken 3 dagen als ik het goed heb aangezien je 2 weken kado krijgt en 5 dagen oud embryo mee telt hihi. Hij/ zij zit er pas 2 weken in dus.

Moet 2 weken nog door gaan met de utro.

Ben ook erg emotioneel ja.

Stom hé nu is het eindelijk gelukt en dan klagen we nog. Shit man dat je moet spuuge.. hoelang moet jij met utro door gaan? Ik nu 2 maal daags 2 ( nieuw protocol) andere keren 3 maal daags 2.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Marjon,

bij de arts ook aangeven dat dat in de familie is en dat he dat graag bij iedere echo gecontroleerd wil hebben. Mijn man geeft een aangeboren afwijking en die hebben ze bij mijn beide kinderen steeds gecontroleerd. Niets aan het handje!

@ hope: ook afwijkende omvang hoofdje en buik hoeft niets te zeggen. Meetapparatuur is zeer gevoelig, dus bij minder secure of ervaren echoscopist kunnen al afwijkingen ontstaan. Bij mijn zoon werden eerst langere benen geconstateerd daarna dikker buikje en tot slot groter hoofd....hij woog 9 pond bij geboorte, verder niets aan de hand!

Geplaatst

Vind het schema ook niet duidelijk.

Moet ik nu stoppen met de progynova?

Dag 28 was afgelopen woensdag.

Onderaan staat na dag 15 testen indien zwanger dan doorgaan met utro. Dus dan neem ik aan dat ik moet stoppen met progynova toch?

Geplaatst

Thanks iedereen voor de bemoedigende reacties. Ik hou mezelf ook voor dat het niks hoeft te betekenen, maar merk dat ik mij toch zorgen maak.

dit onderzoek kreeg ik omdat ik icsi heb gedaan en dan mag je er voor kiezen om dit te doen.

ik ben maandag 20 weken. 13 maart uitgerekend .

een jongen is top! Mijn andere zoon is dolblij.

Geplaatst

Hi Hope,

Wat vervelend dat je nog niet helemaal duidelijkheid hebt. Ik duim voor jullie dat jullie volgende week positief nieuws krijgen!

Jongetje, leuk! Wij krijgen ook een jongetje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Geplaatst

Hi Marjon,

als ik het zo lees kan je stoppen met progynova, maar als je twijfelt zou ik even ziekenhuis bellen en tot dan blijven slikken. Utrogestan blijven nemen. Adviezen variëren per ziekenhuis. Tot 13 weken kan dat zeker geen kwaad. Ik had ze tot 8 wn 13 weken zwangerschap.

Geplaatst

Hope we zijn de zelfde dag uitgerekend jij een jongen ik een meisje.

Wanneer heb je de echo dan deze week?? Het is makkelijk om te zeggen probeer niet te veel zorgen te maken ik zou ook stressen maar het is niet goed voor jou en de kleine man.

Ik heb vrijdag de 20 weken echo ook weer spannend

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

spannend liantje!! ik heb mn 20 echo pas in dec jemig duurt ook lang hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

nou pfff ;) vandaag eindelijk keer geshopt en paar winkels geweest! dat is opeens een heel uitje als je alleen maar ziek bent:)

Geplaatst

Ik geloof je maar wel lekker gewinkeld dan? Ik haat winkelen nu ik haal wat moet en ben weg. Vandaag nog even baby shoppen gedaan zo leuk is verslavend Hihi.

Ik heb nu elke keer z'n druk in me onder buik zal er wel bij horen en moet veel boeren van die vieze bah word er misselijk bij.

Geplaatst

Goedemorgen dames

Morgen heb ik om 9.30 de 20 weken echo ben best zenuwachtig, gelukkig mooi vroeg meestal laat ik de middag ivm mijn vriend zijn werk.

Laura hoe ging jou echo?

Geplaatst

spannend liantje!! fijn zo lekker vroeg je kan het maar gehad hebben. voel je je verder goed?

Geplaatst

Ja gaat voel me minder lekker de laatste paar dagen pijn in me onderbuik en elke ochtend misselijk zal er wel bij horen.

Hoe gaat het met jou? Bijna de echo toch

Geplaatst

oo houd niet echt op dus :( hier ook nog veel aan het spugen beetje klaar mee maarja is niet anders.. ik heb pas 14 nov mn echo dan ben ik bijna 15 weken

Geplaatst

ja fijn hoor zoveel echo s ::) ik loop in het ziekenhuis. jij ook?

Geplaatst

Nee ik loop gewoon bij de verloskundige mocht kiezen en wilde me een normale zwangere voelen had het wel gehad met artsen kliniek en in uit.

Geplaatst

o ja dat kan natuurlijk ook maar je krijgt dus wel ook veel echo s? dit is weer in een ander ziekenhuis en wil daar ook bevallen dus leek me wel handig :)

ook is de verloskundigenpraktijk in de buurt helemaal niet leuk hoorde ik van veel mensen dus vandaar !

Geplaatst

Ik krijg normaal aantal echo's niet meer ivm ivf. Mijn verloskundige praktijk is super leuk en ze zijn super lief daar ben ik heel blij mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden