Ga naar inhoud

zwanger 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje piene, wat verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd.

Hier gaat het ook minder. Onze kleine man ligt met het rs virus in het ziekenhuis. We zijn nog op de kinderafdeling, maar een ic opname hangt boven ons hoofd.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

olijfje en remmir wat bij jullie dan bij de echo?

femke ook veel sterkte met je kleine mannetje

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

jeetje piene wat erg schrikken! niks zo lastig als extra onderzoeken omdat het niet goed is ik weet het nog...ik hoop zo dat er toch nog iets goed uit komt.. dikke knuffel

Geplaatst
Piene bedoel je wat er bij ons was met de 20wk echo?

o omdat je zei dat je er een trauma van heb overgheouden dat bedoelde ik :)

Geplaatst

Succes met de punctie Piene!

Ik heb zelf geen traumatische ervaringen maar al veel te veel verhalen gehoord/gelezen zoals de jouwe. Dus ik ben me er erg van bewust dat je nooit in de veilige zone komt, ook na die 20 wk niet, ook tijdens en na de geboorte niet. Maar dat neemt niet weg (of het zorgt er juist voor?) dat ik extra geniet van elke mijlpaal die wèl goed is. Ik duim voor je!!! Soms valt het mee...

Geplaatst

zo de punctie is achter de rug. vergeleken met de follikelpunctie viel me dit mee!!

nu is het wachten geblazen op de uitslag. wel kon ik nu ook goed zien dat het maagje naast dr hartje lag ! maar de lieve meid zwaaide nog naar ons 😍😍 potver wat hou ik toch al van dr 😑

Geplaatst

Ja wij hebben er een traumatische ervaring aan overgehouden.. met geen goede afloop helaas.. achteraf kijk je er met nog weer andere ogen na.. voor nu ga je mee met de hele rollercoast en besef je niet eens altijd waar je inzit. dus bij ons net zoals Olijfje zegt.. blij met elke mijlpaal, maar ook erg bewust van dat het zo van de 1 op andere dag kan veranderen door 1 echo.. de hoop en vrees waar je inzit is killing.. ik hoop voor jullie dat het de gunstigste situatie wordt die er kan zijn in jullie situatie! Dat is wat ik jullie erg gun

Succes met de punctie

Geplaatst

Sorry ik ga het toch nog een keer vragen hoor hihi vind het zo appart en snap t nog niet helemaal.

Hoe kan ik al 4 weken zwanger zijn van een Emmy uit de vriezer die er pas 16 dagen in zit?

Punctie 4okt laatste mentruatie 14nov en tp 3dec.

Dan ben ik toch pas 16 dagen zwanger?

Geplaatst

Emmy;

Iedereen krijgt 2 weken kado.

Google ma eens

Je bent eik ma 38 weken echt zwanger.

Maar ze zeggen altijd 40 weken 1e dag laatste menstruatie.

Bij ivf icsi is dag van de terugplaatsing plus 2 weken plus de dagen erbij op tellen dat de emmy oud is.

Piene;

Shit verschrikkelijk leef met je mee.

Wat is het toch oneerlijk allemaal.

Alsof je nog niet moeite genoeg heeft gekost allemaal

Pff denk aan jullie.

Hier ook echt in een rollercoaster..

11 november de miskraam gehad met 7 weken 5 dagen.

2.5 weken daarna nog een positieve zwangerschaps test gehad. Ze beleven maar positief. Daarna wou ik weten wanneer me eisprong kwam dus heb ik ovulatie test gedaan op 30 november en 6 dec allebei positief. Maar ook vanmiddag mijn ovulatie test positief. Dus ziekenhuis gebeld waar heb nu nog geen menstruatie gehad :(

Vandaag een echo gehad om te kijken.

Nu zagen ze een follikel van 1 cm.

Ze vinden het zelf ook raar . Kan langer duren door de miskraam.

Nu zeide ze dat ze me donderdag nog eens willen zien want misschien ben ik spontaan zwanger nu maar dat konden ze niet zien of mijn follikel is gekrompen plaats van geknapt.. dan krijg ik menstruatie op wekkers.

Weer dat beetje hoop wat ze je steeds geven.

Verschrikkelijk.

HOOD hoe is het bij jou? Waar zit je ergens in je schema.

Sinds de miskraam na de 4e tp ben ik steeds kapot van verdriet.

Vind het zo lastig nu steeds en nu krijg ik ook nog niet eens de menstruatie dus kan ik niet vooruit..

Slopend allemaal..

Geplaatst
Ja wij hebben er een traumatische ervaring aan overgehouden.. met geen goede afloop helaas.. achteraf kijk je er met nog weer andere ogen na.. voor nu ga je mee met de hele rollercoast en besef je niet eens altijd waar je inzit. dus bij ons net zoals Olijfje zegt.. blij met elke mijlpaal, maar ook erg bewust van dat het zo van de 1 op andere dag kan veranderen door 1 echo.. de hoop en vrees waar je inzit is killing.. ik hoop voor jullie dat het de gunstigste situatie wordt die er kan zijn in jullie situatie! Dat is wat ik jullie erg gun

Succes met de punctie

bedankt!!! ja het lijkt allemaal zo normaal he. dat is het dus niet 😶 maar daar is iedereen hier zich van bewust

Geplaatst
Emmy;Iedereen krijgt 2 weken kado.Google ma eensJe bent eik ma 38 weken echt zwanger.Maar ze zeggen altijd 40 weken 1e dag laatste menstruatie. Bij ivf icsi is dag van de terugplaatsing plus 2 weken plus de dagen erbij op tellen dat de emmy oud is.Piene; Shit verschrikkelijk leef met je mee.Wat is het toch oneerlijk allemaal.Alsof je nog niet moeite genoeg heeft gekost allemaal Pff denk aan jullie. Hier ook echt in een rollercoaster..11 november de miskraam gehad met 7 weken 5 dagen. 2.5 weken daarna nog een positieve zwangerschaps test gehad. Ze beleven maar positief. Daarna wou ik weten wanneer me eisprong kwam dus heb ik ovulatie test gedaan op 30 november en 6 dec allebei positief. Maar ook vanmiddag mijn ovulatie test positief. Dus ziekenhuis gebeld waar heb nu nog geen menstruatie gehad :(Vandaag een echo gehad om te kijken.Nu zagen ze een follikel van 1 cm.Ze vinden het zelf ook raar . Kan langer duren door de miskraam.Nu zeide ze dat ze me donderdag nog eens willen zien want misschien ben ik spontaan zwanger nu maar dat konden ze niet zien of mijn follikel is gekrompen plaats van geknapt.. dan krijg ik menstruatie op wekkers.Weer dat beetje hoop wat ze je steeds geven. Verschrikkelijk. HOOD hoe is het bij jou? Waar zit je ergens in je schema.Sinds de miskraam na de 4e tp ben ik steeds kapot van verdriet. Vind het zo lastig nu steeds en nu krijg ik ook nog niet eens de menstruatie dus kan ik niet vooruit..Slopend allemaal..
Gaat wel dankjewel! Ik heb morgen een echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is. En dan heb ik de 26ste 2de kerstdag de terugplaatsing nummer 7 alweer. Wanneer krijg je meer te horen marjon? Vreselijk die onzekerheid..😔Idd een positieve zwangerschapstest is al een hele grote stap. Maar dan de echo's en hopen dat het met het wondertje allemaal goed blijft gaan is 2! Dus hopelijk komt het allemaal goed Piene.. en krijg je snel meer duidelijkheid.
Geplaatst

Donderdag ochtend terug voor een echo.

Denk dat ik dan menstruatie opwekkers krijg.

Leuk 2e kerstdag.

Zou ik ook zitten rond die tijd .. ma helaas de menstruatie laat weer op zich wachten.

Geplaatst
Donderdag ochtend terug voor een echo.

Denk dat ik dan menstruatie opwekkers krijg.

Leuk 2e kerstdag.

Zou ik ook zitten rond die tijd .. ma helaas de menstruatie laat weer op zich wachten.

nou van mij mag deze kerst ook wegblijven dit jaar... pfff

Geplaatst

Ik geloof je Piene daar hebben jullie nu totaal geen zin meer in wat ook heel logisch is.

Hoor je morgen of er nog opties zijn of het zeker dat het afgebroken moet worden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ik geloof je Piene daar hebben jullie nu totaal geen zin meer in wat ook heel logisch is.

Hoor je morgen of er nog opties zijn of het zeker dat het afgebroken moet worden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

horen morgen of ze nog meer afwijkingen heeft. als dat zo is moeten we afbreken :(

donderdag over de afwijking wat ze heeft word verder onderzocht. je hebt verschillende gradaties namelijkm maar erg is het sowieso . ze kunnen een redelijke overlevingskans maken dus ook daar zijn we afhankelijk van

Geplaatst

Pfff piene.. hoop dat ze alles mis hebben.

ik ben vanmorgen spontaan ongesteld geworden.

Ziekenhuis gebeld mocht beginnen met progynova en evengoed donderdag komen voor een echo aangezien er waarschijnlijk nog die follikel zit. Erg raar weer allemaal hoe mijn lichaam nu reageert.

Hopelijk gewoon alles goed en dan 5 januari een tp.

Piene succes denk aan je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden