Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Vervelend zeg hoop dat het gauw beter met je gaat ik voelde me na 3 dagen stukken beter. 🌸
Ik hoop dat ik me vanaf morgen steeds beter ga voelen. En ik hoop dat ik vannacht goed slaap... ach ja... geduld, ook dit gaat over
  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja super spannend! Ik zit op wd 2, vandaag over 14 dagen mogen we testen. De dag vd tp heb ik echt te veel gedaan en niks gemerkt dat ik te veel deed. Ik werd gedragen door enthousiasme en adrenaline. En vannacht was het dus pet.Nu ik de hele dag al netjes op de bank hang en 3 liter heb gedronken gaat het veeel beter.Ik ga voor je duimen meis! Krijg je ook te horen hoeveel bevruchtingen er zijn? Geniet er morgen van, tis echt speciaal! 😚

Bedankt voor de tips! Fijn om het hier te delen!

ik hoor inderdaad dan ook hoeveel bevruchting en er zijn en hopelijk dus ook meer dan 1 zodat er nog wat bonussen zijn indien nodig.

Oh spannende tijd. Die 14 dagen zullen wel eeuwig duren.. hoop zo dat het gaat lukken! Ik ga je blijven volgen hier.

Geplaatst
Mooi voornemen Sas om niet zo met een cryo bezig te zijn. Ik vrees dat het in de praktijk toch een beetje tegen zal vallen om er "niet zo veel mee bezig te zijn". ;-)

Vanaf het moment dat "klompje cellen" is teruggezet wil je maar 1 ding: dat het een kindje wordt! De tijd erna is niet anders dan na een verse terugplaatsing, met alleen het verschil dat je ( als je tenminste een terugplaatsing in je eigen cyclus hebt) niet genept wordt door bijwerkingen van de medicatie en over het algemeen iets sneller duidelijkheid hebt.

Ik moet hier onder ogen gaan zien dat onze cryo terugplaatsing van deze maand niet gelukt is. Vandaag ook helder bloedverlies. Wat dan na een paar uur weer stopt om de spanning er nog een beetje in te houden. Maar het meest overtuigend is de ongesteld hoofdpijn en algehele malaise. Dus doe ik vandaag wat ik altijd doe met zo'n teleurstelling: mezelf heel zielig vinden, het was zo'n mooi embryo, en al weer vooruit kijken naar de volgende terugplaatsing. We hebben nog 8 cryo's, van wisselende kwaliteit.

Hopefulness, Joline, Miirandag, Poeki en Juul ( vergeet ik nog iemand?) veel succes en zorgen jullie er even voor dat het goed komt met wachtbankje februari?

Wat een teleurstelling.. echt heel vervelend voor je! Hoop dat je snel meer geluk aan je zijde hebt! Knuffels vanuit hier!

Geplaatst
Hoi Maaike , ja ik weet het het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Weet helaas ook van mezelf dat ik een druktemakertje ben en het waarschijnlijk in de praktijk anders zal zijn. Wel hoop ik dat ik beter met de spanning om kan gaan en de eventuele teleurstelling de allereerste keer is toch wel heel heel super eng en spannend .. denk ik dan.. de andere keren zullen vast niet heel anders zijn. Maarja we gaan het ervaren nu eerst even een maandje rusten en m'n lichaam weer zichzelf laten worden zonder alle hormonen. En dan wachten op m'n volgende menstruatie!Wat vreselijk kut dat het niet gelukt is. Ik hoop dat we allemaal wat meer geluk krijgen aan onze zijde. De laatste tijd alleen maar teleurstellingen helaas. Hoop dat ons plakkertje nog in de vriezer op ons aan het wachten is!

Hoop het ook voor jullie!!

Geplaatst
Bedankt voor de tips! Fijn om het hier te delen!ik hoor inderdaad dan ook hoeveel bevruchting en er zijn en hopelijk dus ook meer dan 1 zodat er nog wat bonussen zijn indien nodig.Oh spannende tijd. Die 14 dagen zullen wel eeuwig duren.. hoop zo dat het gaat lukken! Ik ga je blijven volgen hier.
Wat lief! Ik heb voor mezelf wel allerlei dingen gepland hoor.Zo moest ik vandaag eigenlijk weer aan het werk, maar omdat ik zooo veel pijn had vorige nacht, heb ik me ziekgemeld. Hoe lullig ook maar uitgerekend vandaag voel ik me top! Dus ga ik toch maar de deur uit, boodschapje (lees zwangerschapstest😉) doen en even bij mijn moeder op de koffie. Morgen moet ik mijn leidinggevende bellen om te vertellen hoe het gaat en of ik weer kom werken. Dus wacht even af hoe ik me vanaaf voel.Verder hebben we elk weekend wel vol zitten met leuke dingen, dus afleiding genoeg.Ik ben er deze afgelopen 2dagen niet veel mee bezig geweest. Behalve bij het slapen gaan en het wakker worden...
Geplaatst
Wat lief! Ik heb voor mezelf wel allerlei dingen gepland hoor.Zo moest ik vandaag eigenlijk weer aan het werk, maar omdat ik zooo veel pijn had vorige nacht, heb ik me ziekgemeld. Hoe lullig ook maar uitgerekend vandaag voel ik me top! Dus ga ik toch maar de deur uit, boodschapje (lees zwangerschapstest😉) doen en even bij mijn moeder op de koffie. Morgen moet ik mijn leidinggevende bellen om te vertellen hoe het gaat en of ik weer kom werken. Dus wacht even af hoe ik me vanaaf voel.Verder hebben we elk weekend wel vol zitten met leuke dingen, dus afleiding genoeg.Ik ben er deze afgelopen 2dagen niet veel mee bezig geweest. Behalve bij het slapen gaan en het wakker worden...

Oh dat zijn heerlijke boodschappen haha.. maar fijn zoveel afleiding. Werkt het beste denk ik. Is ook fijn je eigen levensechte grotendeels beetje te kunnen blijven doen.

Ik had deze week vrij genomen omdat ik geen idee had wat er op me af zou komen. Ben zo blij dat gedaan te hebben. Werk in de kinderopvang op een baby groep dus ben echt blij. Volgende week maar weer verder kijken .

Opt het dat ik in een andere topic las dat je in Nijmegen zit? Ik ook :) tot nu toe erg tevreden.

Geplaatst

Mag nu echt op het bankje plaats nemen.. vandaag terugplaatsing gehad. Tranen met tuiten.. lekkee emotioneel was ik haha. lang leve de hormonen ;)! Maar vooral ook de spanning en even dat gelukzalige moment van hoop.

Er zijn er nu nog 6 over (van de 14) hopelijk kunnen er over paar dagen aantal daarvan voor de zekerheid de vriezer in.

Maar voor nu... even genieten van dit moment!

Geplaatst
Oh dat zijn heerlijke boodschappen haha.. maar fijn zoveel afleiding. Werkt het beste denk ik. Is ook fijn je eigen levensechte grotendeels beetje te kunnen blijven doen.Ik had deze week vrij genomen omdat ik geen idee had wat er op me af zou komen. Ben zo blij dat gedaan te hebben. Werk in de kinderopvang op een baby groep dus ben echt blij. Volgende week maar weer verder kijken .Opt het dat ik in een andere topic las dat je in Nijmegen zit? Ik ook :) tot nu toe erg tevreden.
Ik was ook 8 dagen vrij vanaf de dag van de echo voor de pregnyl, tot en met 1 dag na de tp. Ik ben ook zeeer blij dat ik dat gedaan heb gezien de pijn vd punctie voor mij wel erg lang duurde. Zit deze week nog in de ziektewet maar wil aankomende maandag weer gewoon lekker werken. Ik werk ook in de zorg.Klopt ik zit ook in Nijmegen en ook ik ben erg tevreden, ze zijn allen zo lief! Al hoop ik ze voorlopig even niet te zien😉
Geplaatst
Mag nu echt op het bankje plaats nemen.. vandaag terugplaatsing gehad. Tranen met tuiten.. lekkee emotioneel was ik haha. lang leve de hormonen ;)! Maar vooral ook de spanning en even dat gelukzalige moment van hoop.Er zijn er nu nog 6 over (van de 14) hopelijk kunnen er over paar dagen aantal daarvan voor de zekerheid de vriezer in.Maar voor nu... even genieten van dit moment!
Welkom Joline🎉🎉🎉🎉Wat een mooie oogst! Ik hoop ook met alles wat ik heb dat ze alle 7 de vriezer in kunnen! Ander halve week duurt lang he! Dan pas weten we hoeveel er de vriezer zijn ingegaan...Wel heel leuk, we lopen zowat gelijk op en allebei van een verse tp! Ik zit nu op wachtdag 3... ik twijfel alleen of ik de dag vd tp als wd 1 moet tellen🤔We slepen elkaar hier wel door heen!Gek idee trouwens, bedenk me net dat ik je mss wel heb gezien in de wachtruimte...
Geplaatst
Welkom Joline🎉🎉🎉🎉Wat een mooie oogst! Ik hoop ook met alles wat ik heb dat ze alle 7 de vriezer in kunnen! Ander halve week duurt lang he! Dan pas weten we hoeveel er de vriezer zijn ingegaan...Wel heel leuk, we lopen zowat gelijk op en allebei van een verse tp! Ik zit nu op wachtdag 3... ik twijfel alleen of ik de dag vd tp als wd 1 moet tellen🤔We slepen elkaar hier wel door heen!Gek idee trouwens, bedenk me net dat ik je mss wel heb gezien in de wachtruimte...

Ja we lopen inderdaad bijna gelijk, heel erg leuk! Ik vroeg me net precies het zelfde af. Of vandaag meetelt als wachtdag.. hoopte ik stiekem hahaha..

Geplaatst
Ja we lopen inderdaad bijna gelijk, heel erg leuk! Ik vroeg me net precies het zelfde af. Of vandaag meetelt als wachtdag.. hoopte ik stiekem hahaha..
Weten jullie dat Ladies?
Geplaatst

Even een paar dagen niet gelezen en het wachtbankje is verder gevuld. Niet door mij overigens, want het gaat nog steeds traag. Ik ben inmiddels weer twee keer terug geweest naar het ziekenhuis en de follikels groeien wel, maar doen het rustig aan. Rechts groeit trouwens heel weinig. In het begin was links niet te zien, inmiddels is links lekker vol, maar staan de follikels rechts stil. De bloedwaarden zijn wel omhoog geschoten, dus de eitjes zijn wel aan het rijpen. Omdat het allemaal lang duurt moet ik vanaf vandaag cetrotide erbij gaan spuiten om mijn cyclus te blijven onderdrukken.... Daar baal ik van, ik was blij toen ik van de decapeptyl af was, wat een rotspuit. Deze lijkt er erg op behalve dat er nog meer vloeistof in zit..... Ik moet wel minder hormonen gaan spuiten omdat ze inmiddels wel bang worden dat er anders te veel gestimuleerd wordt.... Gisteren twee keer op een dag naar Gent moeten rijden, omdat ik nog medicatie op moest halen, was een lekker dagje haaha.

ik hoop toch echt binnenkort de punctie te hbebben en daarna bij jullie op de bank te kunnen ploffen! Fijn dat er trouwens zoveel mensen hun ervaring met de punctie wilden delen. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe het voor mij zal zijn, maar ik weet nu wel wat me een betje te wachten staa...

Geplaatst

Hoi iedereen.

Ik sluit me aan bij dit groepje. Het is nu precies een week geleden dat ik de 1e terugplaatsing heb gehad, maar wel al poging 2. Dus ik weet niet wat ik allemaal moet/kan verwachten. Dinsdag mag ik bloed laten prikken en smiddags weet ik het..

Vind het zo moeilijk!

Vind het wel interessant dat er zoveel verschillen zijn per ziekenhuis.

Geplaatst
Hoi iedereen. Ik sluit me aan bij dit groepje. Het is nu precies een week geleden dat ik de 1e terugplaatsing heb gehad, maar wel al poging 2. Dus ik weet niet wat ik allemaal moet/kan verwachten. Dinsdag mag ik bloed laten prikken en smiddags weet ik het..Vind het zo moeilijk!Vind het wel interessant dat er zoveel verschillen zijn per ziekenhuis.
Hoi christel Wij zitten ook in de 2e poging en pas de 1e terugplaatsing ik snap hoe je je voelt en het idd erg verschillend merk ik ook op. Wij hebben 26 jan een tp gehad en mogen morgenvroeg pas testen. Ik heb nog niet getest en dat ga ik ook niet eerder doen. Wel erg moeilijk om vol te houden.Heel veel succes de komende dagen! Veel afleiding zoeken.
Geplaatst
Hoi christel Wij zitten ook in de 2e poging en pas de 1e terugplaatsing ik snap hoe je je voelt en het idd erg verschillend merk ik ook op. Wij hebben 26 jan een tp gehad en mogen morgenvroeg pas testen. Ik heb nog niet getest en dat ga ik ook niet eerder doen. Wel erg moeilijk om vol te houden.Heel veel succes de komende dagen! Veel afleiding zoeken.
Ik ben ook geneigd om eerder te gaan testen, maar wil het ook niet doen. Gewoon nog even geduld hebben..Heel veel succes morgen! Ik zal voor je duimen.
Geplaatst
Wat goed! Goed volgehouden! Ik ben heel erg benieuwd! Hopelijk wat positiviteit op dit bankje! Dat zou erg welkom zijn😊
Geplaatst

Wat spannend allemaal! nog even geduld... denk ook dat het goed is gewoon te wachten tot je mag testen maar snap ook dat het bijna niet te doen is! Hopelijk horen we snel allemaal goed nieuws van Jullie 😄

Geplaatst

Het is nu wel erg moeilijk hoor! Vanavond koopavond dus dan pas een test kopen.. ik moet gewoon vaak huilen vandaag van de zenuwen. Heb al een paar dagen een opgeblazen zeur gevoel in m'n buik maar door de utrogestan word ik natuurlijk niet ongesteld dus dat gevoel kan 2 dingen betekenen.. dat maakt alles wel heel erg spannend.. je durft jezelf totaal geen hoop te geven om de teleurstelling wat te verminderen. Gewoon bijna niks gegeten vandaag. Dit is echt de moeilijkste dag tot nu toe! We willen het ook allemaal zo graag en ook heel erg logisch. Ik hoop dat er in ieder geval iemand is die deze maand nog met een positief bericht mag komen!

Duimen voor ons allemaal!

Geplaatst
Het is nu wel erg moeilijk hoor! Vanavond koopavond dus dan pas een test kopen.. ik moet gewoon vaak huilen vandaag van de zenuwen. Heb al een paar dagen een opgeblazen zeur gevoel in m'n buik maar door de utrogestan word ik natuurlijk niet ongesteld dus dat gevoel kan 2 dingen betekenen.. dat maakt alles wel heel erg spannend.. je durft jezelf totaal geen hoop te geven om de teleurstelling wat te verminderen. Gewoon bijna niks gegeten vandaag. Dit is echt de moeilijkste dag tot nu toe! We willen het ook allemaal zo graag en ook heel erg logisch. Ik hoop dat er in ieder geval iemand is die deze maand nog met een positief bericht mag komen! Duimen voor ons allemaal!
Heey meis, tis ook allemaal super heftig... ik ga voor je duimen en hoop dat jij de eerste van de positieve flow zult zijn. Ik lees het morgen wel! Succes en ik hoop dat je een beetje slaapt vannacht.
Geplaatst
Het is nu wel erg moeilijk hoor! Vanavond koopavond dus dan pas een test kopen.. ik moet gewoon vaak huilen vandaag van de zenuwen. Heb al een paar dagen een opgeblazen zeur gevoel in m'n buik maar door de utrogestan word ik natuurlijk niet ongesteld dus dat gevoel kan 2 dingen betekenen.. dat maakt alles wel heel erg spannend.. je durft jezelf totaal geen hoop te geven om de teleurstelling wat te verminderen. Gewoon bijna niks gegeten vandaag. Dit is echt de moeilijkste dag tot nu toe! We willen het ook allemaal zo graag en ook heel erg logisch. Ik hoop dat er in ieder geval iemand is die deze maand nog met een positief bericht mag komen! Duimen voor ons allemaal!
Dat opgeblazen zeur gevoel heb ik sinds vandaag ook. Weet niet wat ik ervan moet denken.Het wordt inderdaad tijd voor goed nieuws.Duimen!!
Geplaatst

Ik heb een brief van het radboud over het aantal ingevroren embyo's.

Er zijn er 2 ingevroren. Ik vind wel dat het er weinig zijn (begrijp me niet verkeerd in ben intens dankbaar voor deze 2) van de 7 zijn er 2 over. Weten jullie iets over waaraan een embryo moet voldoen om ingevroren te kunnen worden?

Super snel hoor, brief wel via mijn Radboud ontvangen. Gelukkig geen 2 weken hoeven wachten. Joline dus echt je Radboud op de pc blijven checken!

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor me/ons hebben, mijn man is nl ook erg benieuwd.

Geplaatst

@hopefulness het hangt af van de invriesmethode ik weet zo niet wat die bij radbout is.. maar meestal is het zo dat de embryo gelijkmatig moet zijn door gaan delen en toch wel minimaal 8 cellig moet zijn.. ook vriezen ze vaak niet in bij fragmentatie.. dit is een cel die is kapot gegaan.. bij veel ziekenhuizen worden dan ook alleen de topembryo's ingevroren en de rest niet..ons ziekenhuis vriest alles in en dan is het afwachten hoe ze het weer gaan doen..dit maakt wel dat er vaker nog wel wat afvalt.

overigens is de volgende dag pas de eerste wd weet even niet wie dat vroeg:)

succes allemaal meiden:)

Geplaatst

Vraagje: de adviezen over hoe je je moet gedragen na een terugplaatsing lopen nogal uiteen. Hoe zit dat bij jullie?

Wij kregen o.a. het advies: een paar dagen niet ( zwaar) tillen.

Nu is dat heel lastig zo niet onmogelijk met een heerlijk peutertje in huis. Ik heb nu niet het gevoel dat ik de cryobehandeling heb verpest door haar toch zo nu en dan op te pakken, maar het haalt wel de spontaniteit uit de omgang met mijn dochter. En dat vind ik zonde: ik kan me wel druk maken om iets wat misschien wel helemaal nooit gaat komen, maar wil vooral genieten en er zijn voor het kindje wat ik wel heb mogen krijgen. Het liefst ook zonder schuldgevoel.

Geplaatst

ook hier word aangeraden niet te tillen ik heb ook gevraagd hoe dat zat.. het is vooral toch dat als de embryo probeert te innestelen je door je buikspieren te spannen de ingenestelde embryo er weer uit kan jagen.. ikzelf let gewoon wat extra op..hellemaal niet tillen is natuurlijk onmogelijk maar als ik zwanger mag raken zal ik ook moeten aanpassen in tillen etc.

Geplaatst
ook hier word aangeraden niet te tillen ik heb ook gevraagd hoe dat zat.. het is vooral toch dat als de embryo probeert te innestelen je door je buikspieren te spannen de ingenestelde embryo er weer uit kan jagen.. ikzelf let gewoon wat extra op..hellemaal niet tillen is natuurlijk onmogelijk maar als ik zwanger mag raken zal ik ook moeten aanpassen in tillen etc.

Stomme vraag misschien....maar met zingen gebruik ik ook m'n buikspieren als ik moet belten. Is dat dan wel verstandig?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden