Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Aha. Wat maakt het zwaar vind je? Ik vond de gesprekken om hiertoe te beslissen best pittig, mijn vriend en ik hebben echt gezeten met elkaar om te kijken wat we dan willen en belangrijk vinden. Gaan we samen nog verder is zelfs ter sprake gekomen, pfff, nou daar moet ik niet aan denken! Dan anders leven of anders kinderen, maar niet zonder hem. En ook het proces zelf, ik ben vooral heel benieuwd hoe mijn lijf gaat reageren. Ik ben nog herstellende van een knie operatie na een ongeval, dus ik ben nu toch thuis. Leek me handige timing dan. Echt veel werken kan ik nu niet, daarvoor moet ik veel rijden en staan, lopen. Dus dat schiet nu toch niet op.

We gaan het meemaken. Ik hoop vooral voor jou dat het allemaal tot een zwangerschap mag leiden!

Zou je het nog een keer doen, met wat je nu weet?

Het was voor ons geen vraag of we dit wilden doen maar hoe snel het zou gebeuren. Eerst was nog maar de vraag of wij überhaupt samen een kindje konden krijgen. Dus deze kans meteen gepakt. En ja ik zou het zo allemaal weer doen. Het zware vind ik de reacties van buitenaf. Mensen die totaal geen idee hebben waarover ze praten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Het was voor ons geen vraag of we dit wilden doen maar hoe snel het zou gebeuren. Eerst was nog maar de vraag of wij überhaupt samen een kindje konden krijgen. Dus deze kans meteen gepakt. En ja ik zou het zo allemaal weer doen. Het zware vind ik de reacties van buitenaf. Mensen die totaal geen idee hebben waarover ze praten...

Krijgen jullie veel negatieve reacties dan? Wij niet zozeer op ivf wel of niet. Daar laten de meesten zich niet over uit. Maar wel van die vragen: en, wanneer gaan jullie eens aan de kinderen (alsof je dat kunt kiezen) en je moet niet te lang wachten hoor (potverdikke zeg dankjewel! ik wilde voor mijn 30ste al kinderen...) Daar heb ik het wel lastig mee. Of mensen die roepen: nou, het heeft even geduurd (4 maanden). Of die reacties ach joh, komt vanzelf. Nou niet dus. Daar heb ik het wel lastig mee. Ik wil ook niet aan iedereen vertellen dat we hiermee starten. Omdat we zoveel mensen in onze omgeving hebben die zwanger zijn of kinderen al hebben, hebben we het wel verteld aan vrienden en familie. Ik ben de vragen echt meer dan zat en ik wil ze ook niet altijd maar weer beantwoorden.

Ik merk dat ik het vooral lastig praten vind met vrienden die zonder moeite zwnager zijn geworden. Dat gat is wel groot en begrip ook lastig. Hoe is dat voor jullie?

Geplaatst
Krijgen jullie veel negatieve reacties dan? Wij niet zozeer op ivf wel of niet. Daar laten de meesten zich niet over uit. Maar wel van die vragen: en, wanneer gaan jullie eens aan de kinderen (alsof je dat kunt kiezen) en je moet niet te lang wachten hoor (potverdikke zeg dankjewel! ik wilde voor mijn 30ste al kinderen...) Daar heb ik het wel lastig mee. Of mensen die roepen: nou, het heeft even geduurd (4 maanden). Of die reacties ach joh, komt vanzelf. Nou niet dus. Daar heb ik het wel lastig mee. Ik wil ook niet aan iedereen vertellen dat we hiermee starten. Omdat we zoveel mensen in onze omgeving hebben die zwanger zijn of kinderen al hebben, hebben we het wel verteld aan vrienden en familie. Ik ben de vragen echt meer dan zat en ik wil ze ook niet altijd maar weer beantwoorden.

Ik merk dat ik het vooral lastig praten vind met vrienden die zonder moeite zwnager zijn geworden. Dat gat is wel groot en begrip ook lastig. Hoe is dat voor jullie?

Mijn vrienden hebben echt zoveel respect en begrip voor ons. Maar ik kan het niet goed uitleggen hoe dat zit met negatieve reacties. Het is ook meer een bepaalde reactie van mensen die me niet aanstaat. Maar ik heb ook besloten om daar met een professioneel iemand over te praten zodat ik daar in de toekomst makkelijker mee om kan gaan. Nu is het ook zo dat heel veel mensen er bij ons vanaf weten. Mijn vriend is hier ook heel bekend in de stad dus we kregen er ook steeds meer vragen op. Ik zou het bij een eventuele 2e niet meer aan zoveel mensen vertellen...

Geplaatst
Het wachten is inderdaad het aller ergste. De behandelingen vond ik ook niet zo zwaar. Nu zit je maar te wachten tot je mag testen, is die positief. Dan is het weer wachten op de eerste echo en hopen dat die goed is. Ik ken het maar al te goed ;). 6 maart hebben wij onze eerste echo. Was onze eerste terugplaatsing maar wel de 2e poging, wij zijn ook meteen aan icsi begonnen, bij mij was alles goed alleen de kwaliteit van mijn vriend zijn zaad was heel slecht.
Spannend hoor de eerste echo ook!! Dat is toch wel een extra bevestiging dat alles goed aan het gaan is in je buikje! Je mag morgen toch testen of heb ik dat verkeerd begrepen?
Geplaatst
Jeetje dames! Wat een heftige verhalen! En jullie zijn nog zo jong. Wij zijn 35. En komen er nu pas achter dat mijn vriends zaad van slechte kwaliteit is helaas. Ik wil al meer dan 12 jaar kinderen. Maar liever niet alleen of in een niet functionerende relatie. Hoe dan ook: ik duim voor jullie! Nog 1 dag of nog een week wachten... 🙏Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Heeyy johanna!! Jaa bij mij zijn ze in december er achter gekomen dat ik een ernstige vorm van endometriose heb. En eigenlijk had ik geen keus dan meteen voor ivf gaan. Er was zelf al een intake afspraak gemaakt om alles te bespreken met mij en me vriend. Gelukkig is me vriend 26 en heeft hij ook kinderwensen dus die stond er helemaal achter!!! Ik hoop dat het bij jullie ook snel zal lukken!! Ik had van de spuitjes helemaal nergens last van. Geen stemmingswisselingen of iets. Iedereen in huis vond mij juist veel rustiger Hahahaha. Groetjesssss
Geplaatst
Heeyy johanna!! Jaa bij mij zijn ze in december er achter gekomen dat ik een ernstige vorm van endometriose heb. En eigenlijk had ik geen keus dan meteen voor ivf gaan. Er was zelf al een intake afspraak gemaakt om alles te bespreken met mij en me vriend. Gelukkig is me vriend 26 en heeft hij ook kinderwensen dus die stond er helemaal achter!!! Ik hoop dat het bij jullie ook snel zal lukken!! Ik had van de spuitjes helemaal nergens last van. Geen stemmingswisselingen of iets. Iedereen in huis vond mij juist veel rustiger Hahahaha. Groetjesssss

Hahaha, juist rustiger! Heerlijk dat je weinig last hebt gehad. Wat balen dat dit voor jullie nodig is. Wel heel fijn dat je vriend hier meteen mee eens is en je steunt! En dat je lijf een beetje in de weg zit bij je wens om moeder te worden. Het is toch wat het is. Ik duim gewoon even verder ;) mogen jullie in april voor ons doen 😳

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Wauw heftig hoor allemaal :( Hoe oud was je zoontje als ik vragen mag? Ik gun het jullie zo erg dat het in 1x zal slagen bij jullie!! Jullie zijn ook nog jong dus die geluk hebben jullie ook

Tussen de 8 en 12 week waren we zwanger toen moest het operatief verwijderd worden anders zou ik het niet overleven

Ze kunnen niet precies zeggen hoe oud hij was hij zat op een plek waar hij niet de ruimte had om te groeien dus kwa groote zouden ze 8 / 9 week zeggen ma kwa ontwikkeling ouder

Ik had er heel veel last van dat we daarna nix wisten en geen antwoorden konden krijgen

Dit heb ik nog nooit aan iemand verteld dat we naar een paragnost geweest zijn

Ik geloof normaal helemaal niet in zulke dingen maar had al met een zielenknijper geprobeerd het een plek te geven en dat lukte niet wand ze begreep me niet

Die man wist niks van ons onze naam niet ons telefoon nummer niet dus hij heeft nix over ons kunnen opzoeken

Toen wij daar kwamen begon hij dingen over mijn verleden te vertellen wat ik nog nooit met mensen gedeeld had

Hij wist mij te vertellen dat ik in internaat gewoond heb dat ik verkracht ben toen ik jong was hij wist de datum de kleur van de kleding die ik aan had hoe die jonge er uit zag enzo verder

Hij wist mij te vertellen hoe mijn opa en oma overleden zijn

Hij wist dat de bio vader van esmee mij geslagen had toen ik met hem was en wat hij me verder allemaal aangedaan heeft

Hij kon dat niet weten mijn ouders vrienden en mijn vriend weten die dingen niet eens

Toen begon hij over de reden dat ik geen kinderen kon krijgen op de normale manier en dat we een kindje verloren zijn op een hele heftige manier

Hij wist waar mijn litteken van de operatie zat

Hij kon me vertellen dat het een zoontje was

Mijn vriend en ik hebben dat hele gesprek niks gezegd alleen maar geluisterd wat hij zij

Ik kan niet anders dan geloven dat die man echt is dit kon hij allemaal niet weten

Ik ben een persoon die niet over haar gevoelens praat of vertel wat ik heb mee gemaakt ik kan mijn emoties niet tonen dus hij heeft nix aan me kunnen aflezen

Het heeft me super erg geholpen en daardoor heb ik het een plekje kunnen geven zodat ik niet doordraaide met mn gedachtes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Tussen de 8 en 12 week waren we zwanger toen moest het operatief verwijderd worden anders zou ik het niet overleven

Ze kunnen niet precies zeggen hoe oud hij was hij zat op een plek waar hij niet de ruimte had om te groeien dus kwa groote zouden ze 8 / 9 week zeggen ma kwa ontwikkeling ouder

Ik had er heel veel last van dat we daarna nix wisten en geen antwoorden konden krijgen

Dit heb ik nog nooit aan iemand verteld dat we naar een paragnost geweest zijn

Ik geloof normaal helemaal niet in zulke dingen maar had al met een zielenknijper geprobeerd het een plek te geven en dat lukte niet wand ze begreep me niet

Die man wist niks van ons onze naam niet ons telefoon nummer niet dus hij heeft nix over ons kunnen opzoeken

Toen wij daar kwamen begon hij dingen over mijn verleden te vertellen wat ik nog nooit met mensen gedeeld had

Hij wist mij te vertellen dat ik in internaat gewoond heb dat ik verkracht ben toen ik jong was hij wist de datum de kleur van de kleding die ik aan had hoe die jonge er uit zag enzo verder

Hij wist mij te vertellen hoe mijn opa en oma overleden zijn

Hij wist dat de bio vader van esmee mij geslagen had toen ik met hem was en wat hij me verder allemaal aangedaan heeft

Hij kon dat niet weten mijn ouders vrienden en mijn vriend weten die dingen niet eens

Toen begon hij over de reden dat ik geen kinderen kon krijgen op de normale manier en dat we een kindje verloren zijn op een hele heftige manier

Hij wist waar mijn litteken van de operatie zat

Hij kon me vertellen dat het een zoontje was

Mijn vriend en ik hebben dat hele gesprek niks gezegd alleen maar geluisterd wat hij zij

Ik kan niet anders dan geloven dat die man echt is dit kon hij allemaal niet weten

Ik ben een persoon die niet over haar gevoelens praat of vertel wat ik heb mee gemaakt ik kan mijn emoties niet tonen dus hij heeft nix aan me kunnen aflezen

Het heeft me super erg geholpen en daardoor heb ik het een plekje kunnen geven zodat ik niet doordraaide met mn gedachtes

Wow. Ademloos zitten lezen. Wat een verhaal meis! En dan toch de moed hebben om nu door te gaan. Respect. Wat fijn dat die man je zo heeft kunnen verder helpen. En zo gek is dat niet. Ik heb een medium gevraagd if ik kinderen krijg. Ja, maar iets medisch staat daar tussen. Ik kon het toen niet duiden, maar nu met mn knie en icsi wel. Heeft mij toen toch ook hoop en steun gegeven dat het mss wel komt nog. Dikke knuffel, gewoon omdat het kan

Geplaatst
Wow. Ademloos zitten lezen. Wat een verhaal meis! En dan toch de moed hebben om nu door te gaan. Respect. Wat fijn dat die man je zo heeft kunnen verder helpen. En zo gek is dat niet. Ik heb een medium gevraagd if ik kinderen krijg. Ja, maar iets medisch staat daar tussen. Ik kon het toen niet duiden, maar nu met mn knie en icsi wel. Heeft mij toen toch ook hoop en steun gegeven dat het mss wel komt nog. Dikke knuffel, gewoon omdat het kan

Das lief van je

Ik praat daar nooit over meeste mensen geloven daar niet in

En wil dan er niet op in gaan omdat ik dan moet vertellen wat mijn levens verhaal is en dat hij dat nooit had kunnen weten

Ze geloven het toch niet dus heb toen besloten er niet over te praten dit was de eerste x

Dikke knuffel terug en niet omdat ik hem niet hebben wil

Hoop het voor iedereen hier een mooie kinderrijke toekomst

Geplaatst
Hahaha, juist rustiger! Heerlijk dat je weinig last hebt gehad. Wat balen dat dit voor jullie nodig is. Wel heel fijn dat je vriend hier meteen mee eens is en je steunt! En dat je lijf een beetje in de weg zit bij je wens om moeder te worden. Het is toch wat het is. Ik duim gewoon even verder ;) mogen jullie in april voor ons doen 😳

Gaan we zeker doen ik mag morgen eindelijk... ben op van de zenuwen maar gelukkig kan ik een hele dag werken. Toch een beetje mijn zinnen verzetten....

Geplaatst
Oh! Nog de hele dag wachten morgen ook! Kun je niet s ochtends vroeg testen?

Doe ik ook morgenochtend. 😉

Geplaatst
Tussen de 8 en 12 week waren we zwanger toen moest het operatief verwijderd worden anders zou ik het niet overlevenZe kunnen niet precies zeggen hoe oud hij was hij zat op een plek waar hij niet de ruimte had om te groeien dus kwa groote zouden ze 8 / 9 week zeggen ma kwa ontwikkeling ouderIk had er heel veel last van dat we daarna nix wisten en geen antwoorden konden krijgen Dit heb ik nog nooit aan iemand verteld dat we naar een paragnost geweest zijnIk geloof normaal helemaal niet in zulke dingen maar had al met een zielenknijper geprobeerd het een plek te geven en dat lukte niet wand ze begreep me nietDie man wist niks van ons onze naam niet ons telefoon nummer niet dus hij heeft nix over ons kunnen opzoekenToen wij daar kwamen begon hij dingen over mijn verleden te vertellen wat ik nog nooit met mensen gedeeld hadHij wist mij te vertellen dat ik in internaat gewoond heb dat ik verkracht ben toen ik jong was hij wist de datum de kleur van de kleding die ik aan had hoe die jonge er uit zag enzo verderHij wist mij te vertellen hoe mijn opa en oma overleden zijn Hij wist dat de bio vader van esmee mij geslagen had toen ik met hem was en wat hij me verder allemaal aangedaan heeftHij kon dat niet weten mijn ouders vrienden en mijn vriend weten die dingen niet eensToen begon hij over de reden dat ik geen kinderen kon krijgen op de normale manier en dat we een kindje verloren zijn op een hele heftige manier Hij wist waar mijn litteken van de operatie zatHij kon me vertellen dat het een zoontje was Mijn vriend en ik hebben dat hele gesprek niks gezegd alleen maar geluisterd wat hij zijIk kan niet anders dan geloven dat die man echt is dit kon hij allemaal niet wetenIk ben een persoon die niet over haar gevoelens praat of vertel wat ik heb mee gemaakt ik kan mijn emoties niet tonen dus hij heeft nix aan me kunnen aflezenHet heeft me super erg geholpen en daardoor heb ik het een plekje kunnen geven zodat ik niet doordraaide met mn gedachtes Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waauuww..... Wat een heftig verhaal dit!!!!Gelukkig heb je door dit verhaal het een plekje kunnen geven!! Het is ook niet altijd makkelijk om over je gevoelens te praten en je gevoelens te uiten. Ik heb het zelfde. Ik weet ook nooit hoe mensen erop kunnen reageren en of ik het wel fijn vind ook. Ik ben zo blij voor je dat je het een plekje heb kunnen geven. Ik weet hoe moeilijk het is om dit soort dingen te verwerken. Ik heb zelf ook in een hele moeilijke en zware tijd met me ex gezeten.Ik hoop zo dat je volgende week goed nieuws krijgt en dat je heel gelukkig mag worden als je je goeie nieuws heb gehad ik gun het je echt van harte!! ❤❤❤❤
Geplaatst
Hahaha, juist rustiger! Heerlijk dat je weinig last hebt gehad. Wat balen dat dit voor jullie nodig is. Wel heel fijn dat je vriend hier meteen mee eens is en je steunt! En dat je lijf een beetje in de weg zit bij je wens om moeder te worden. Het is toch wat het is. Ik duim gewoon even verder ;) mogen jullie in april voor ons doen 😳Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ik zal zeker voor je duimen in april!! Ik gun het ons allemaal zo erg!! Ik moet nog 9dagen wachten om te testen zit vandaag op wd 4 Pfoeeee zenuweslopend dit!!!!
Geplaatst

Pffff! Dat is nog zooooo lang! Ik hoop stiekem dat ik deze ronde toch zwanger ben. Tegen beter weten in natuurlijk ;) nog een weekje wachten.

Geplaatst
Pffff! Dat is nog zooooo lang! Ik hoop stiekem dat ik deze ronde toch zwanger ben. Tegen beter weten in natuurlijk ;) nog een weekje wachten.Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Kaaaa heel lang nog hahaha.Welke datum mag jij testen??
Geplaatst
Kaaaa heel lang nog hahaha.Welke datum mag jij testen??

Ik ga niet testen. Wij starten begin april met icsi. Ik verwacht volgende week woe ongesteld te worden, mijn normale cyclus. En dan zou mn volgende menstruatie op 4 april starten, onze icsi startdag. Pas als ik volgende week woe nog niet ongesteld ben, ga ik testen. Ondertussen zitten we rond poging 19 dus veel hoop heb ik niet meer. Ik heb gewoon zo'n gevoel dat we wat hulp nodig hebben ;)

Geplaatst
Spannend hoor de eerste echo ook!! Dat is toch wel een extra bevestiging dat alles goed aan het gaan is in je buikje! Je mag morgen toch testen of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ja maar met alles wat je voelt, krijg je ook weer meteen schrik. Tenminste dat heb ik toch. Ik hoef niet meer te testen, ik ben zwanger. Maandag dus de eerste echo, ben echt zo benieuwd!Pff wat heftig toch allemaal sfa! Echt petje af dat je nu nog zo positief tegenover alles staat! Hoop echt dat het gaat lukken allemaal!!Bij ons was het eigenlijk ook meteen duidelijk dat we hier zsm aan wilde beginnen. We hebben ook heel veel steun van familie en vrienden. Maar heb het inderdaad soms wel moeilijk gehad als dan een vriendin vertelde dat ze zwanger was en meteen gelukt was en niet verwacht natuurlijk. Dan had ik ook weleens van, pff zeur niet zo en wees blij, zou zo willen ruilen. Maar daar leer je mee omgaan.
Geplaatst

Welkom Saartje! Je bent inderdaad nog erg jong, ik wilde op m'n 21e ook al kinderen met m'n vriend wij zijn 7 jaar samen. Maar we zaten toen allebei nog op het hbo en hij was er echt nog niet aan toe. Nu ben ik 25 en hij 26 en we zitten nu een halfjaar in de medische molen en daarvoor langer dan een jaar geprobeerd op de natuurlijke weg. In augustus dit jaar zijn we 2 jaar bezig om een kindje te krijgen , echt zo lang alweer. Als ik dat zo teruglees wordt ik er wel verdrietig van. Wij kwamen door onderzoek bij de fertiliteit erachter dat m'n vriend een erg slechte zaadkwaliteit heeft, gelukkig is met mij wel alles goed. Wij zijn ook meteen doorgegaan naar ICSI, hier hebben we niet heel lang over nagedacht gewoon omdat onze kinderwens en vooral mijn wens om moeder te worden zo groot is. Waar ik het moeilijk mee heb is wat de rest van de meiden ook beschrijft , dat je omgeving er zo makkelijk over kan praten en dat zoveel mensen om je heen opeens zwanger zijn of bevallen en dan berichten plaatsen op Facebook dat t zo zwaar is om moeder te zijn dat je geen rust meer hebt blabla. Denk ik echt sjezus je moet is weten hoeveel wij er allemaal voor over hebben! Ik heb trouwens wel veel last gehad van de prikken en hormonen, alles wat je als bijwerking kon krijgen had ik wel denk ik. Gelukkig komt dit zelden voor. De stimulatie is wel heel goed gegaan, ik had bij onze eerste poging 10 eitjes, waarvan 10 rijp , 7 bevrucht en 6 cryo's. Dus daar zijn we heel blij en trots op. Ik wacht nu op m'n menstruatie en hoop eind deze maand een cryo terugplaatsing te krijgen 😊 Ben heel benieuwd. Onze eerste cryo! 🍀🍀🍀. Succes iedereen met afwachten en testen morgen iesje!! Duim voor jullie!

Geplaatst
Net weer een bloedinkje gehad

Oh nee! Heb je het gevoel dat het afbreekt nu? Pfff duim dat het gezond is en blijft zitten!

Geplaatst
Welkom Saartje! Je bent inderdaad nog erg jong, ik wilde op m'n 21e ook al kinderen met m'n vriend wij zijn 7 jaar samen. Maar we zaten toen allebei nog op het hbo en hij was er echt nog niet aan toe. Nu ben ik 25 en hij 26 en we zitten nu een halfjaar in de medische molen en daarvoor langer dan een jaar geprobeerd op de natuurlijke weg. In augustus dit jaar zijn we 2 jaar bezig om een kindje te krijgen , echt zo lang alweer. Als ik dat zo teruglees wordt ik er wel verdrietig van. Wij kwamen door onderzoek bij de fertiliteit erachter dat m'n vriend een erg slechte zaadkwaliteit heeft, gelukkig is met mij wel alles goed. Wij zijn ook meteen doorgegaan naar ICSI, hier hebben we niet heel lang over nagedacht gewoon omdat onze kinderwens en vooral mijn wens om moeder te worden zo groot is. Waar ik het moeilijk mee heb is wat de rest van de meiden ook beschrijft , dat je omgeving er zo makkelijk over kan praten en dat zoveel mensen om je heen opeens zwanger zijn of bevallen en dan berichten plaatsen op Facebook dat t zo zwaar is om moeder te zijn dat je geen rust meer hebt blabla. Denk ik echt sjezus je moet is weten hoeveel wij er allemaal voor over hebben! Ik heb trouwens wel veel last gehad van de prikken en hormonen, alles wat je als bijwerking kon krijgen had ik wel denk ik. Gelukkig komt dit zelden voor. De stimulatie is wel heel goed gegaan, ik had bij onze eerste poging 10 eitjes, waarvan 10 rijp , 7 bevrucht en 6 cryo's. Dus daar zijn we heel blij en trots op.

Ik wacht nu op m'n menstruatie en hoop eind deze maand een cryo terugplaatsing te krijgen 😊 Ben heel benieuwd. Onze eerste cryo! 🍀🍀🍀.

Succes iedereen met afwachten en testen morgen iesje!! Duim voor jullie!

Welkom Saartje! Je bent inderdaad nog erg jong, ik wilde op m'n 21e ook al kinderen met m'n vriend wij zijn 7 jaar samen. Maar we zaten toen allebei nog op het hbo en hij was er echt nog niet aan toe. Nu ben ik 25 en hij 26 en we zitten nu een halfjaar in de medische molen en daarvoor langer dan een jaar geprobeerd op de natuurlijke weg. In augustus dit jaar zijn we 2 jaar bezig om een kindje te krijgen , echt zo lang alweer. Als ik dat zo teruglees wordt ik er wel verdrietig van. Wij kwamen door onderzoek bij de fertiliteit erachter dat m'n vriend een erg slechte zaadkwaliteit heeft, gelukkig is met mij wel alles goed. Wij zijn ook meteen doorgegaan naar ICSI, hier hebben we niet heel lang over nagedacht gewoon omdat onze kinderwens en vooral mijn wens om moeder te worden zo groot is. Waar ik het moeilijk mee heb is wat de rest van de meiden ook beschrijft , dat je omgeving er zo makkelijk over kan praten en dat zoveel mensen om je heen opeens zwanger zijn of bevallen en dan berichten plaatsen op Facebook dat t zo zwaar is om moeder te zijn dat je geen rust meer hebt blabla. Denk ik echt sjezus je moet is weten hoeveel wij er allemaal voor over hebben! Ik heb trouwens wel veel last gehad van de prikken en hormonen, alles wat je als bijwerking kon krijgen had ik wel denk ik. Gelukkig komt dit zelden voor. De stimulatie is wel heel goed gegaan, ik had bij onze eerste poging 10 eitjes, waarvan 10 rijp , 7 bevrucht en 6 cryo's. Dus daar zijn we heel blij en trots op.

Ik wacht nu op m'n menstruatie en hoop eind deze maand een cryo terugplaatsing te krijgen 😊 Ben heel benieuwd. Onze eerste cryo! 🍀🍀🍀.

Succes iedereen met afwachten en testen morgen iesje!! Duim voor jullie!

Goh, we schelen dan wel een jaar of 10 maar verder bijna ons verhaal ook! Ook in aug 2015 gestart, in aug 2016 in de medische molen en er in jan achter dat we direct door moeten naar icsi. Mijn vriends zaad is ook weinig, te weinig zelfs voor ivf. Bij mij hebben ze alleen 1 echo gedaan. Ik hoop dus maar dat bij mij alles goed is. Dat hebben ze niet verder onderzocht. Maar daar is ook geen aanleiding voor nu.

Anyway, succes met testen vandaag!! Ik duim voor je iesje!

Geplaatst
Ja maar met alles wat je voelt, krijg je ook weer meteen schrik. Tenminste dat heb ik toch. Ik hoef niet meer te testen, ik ben zwanger. Maandag dus de eerste echo, ben echt zo benieuwd!Pff wat heftig toch allemaal sfa! Echt petje af dat je nu nog zo positief tegenover alles staat! Hoop echt dat het gaat lukken allemaal!!Bij ons was het eigenlijk ook meteen duidelijk dat we hier zsm aan wilde beginnen. We hebben ook heel veel steun van familie en vrienden. Maar heb het inderdaad soms wel moeilijk gehad als dan een vriendin vertelde dat ze zwanger was en meteen gelukt was en niet verwacht natuurlijk. Dan had ik ook weleens van, pff zeur niet zo en wees blij, zou zo willen ruilen. Maar daar leer je mee omgaan.
Ooowwwhhh gefeliciteerd!! Ben benieuwd hoe je eerste echo is gegaan!!🤰🏽
Geplaatst
Ik ga niet testen. Wij starten begin april met icsi. Ik verwacht volgende week woe ongesteld te worden, mijn normale cyclus. En dan zou mn volgende menstruatie op 4 april starten, onze icsi startdag. Pas als ik volgende week woe nog niet ongesteld ben, ga ik testen. Ondertussen zitten we rond poging 19 dus veel hoop heb ik niet meer. Ik heb gewoon zo'n gevoel dat we wat hulp nodig hebben ;)Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Aawwhh j SNAP IK :( Ik hoop echt voor jullie dat het gaat lukken!!!!
Geplaatst
Aawwhh j SNAP IK :( Ik hoop echt voor jullie dat het gaat lukken!!!!

Lief! Dankjewel! Wij natuurlijk ook! Al die verhalen hier helpen in ieder geval heel erg. 😄

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden