Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Judy wat vervelend voor je zeg. Zou even met de vk overleggen als het je steeds zo belemmert enzo. Ik herken het niet. Lichamelijk vallen de klachten nog mee en sinds twee dagen is de moeheid weg. Fingers crossed dat dat wegblijft.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nou ik ben vanochtend om 7.15 uur meteen gebeld door de aardige verloskundige in het ziekenhuis. De uitslag van de nipt was eindelijk binnen en alles is goed! Met de baby, met de placenta en ook geen nevenbevindingen bij mij gezien. Heeeel fijn!! 🤗 We hebben een gezond meisje! Super blij en gezegend zijn wij 💕💕💕 Nu maar lekker groeien en zoveel mogelijk genieten!

wat een goed nieuws! super!

Geplaatst
Wat fijn sas dat je eindelijk je uitslag binnen hebt en hij goed is!

Hebben jullie geen last van je rug bekken en benen?

Ik kan met de dag beroerder lopen en slapen.echt heel naar heb hele pijnlijke benen en last van mijn rug en Stuitje.

En zwaar gevoel in mijn onderbuik en bekken .ben nu onderweg naar oosterijk en merk dat het lange zitten helemaal een hell os in de auto

Ja, herkenbaar! Pijn in mn heupen en onderrug hier. Mijn fysio zegt dat met het oprekken van banden en het verweken te maken heeft. Het enige dat je kunt doen is je spieren sterker maken geeft hij aan. Ik denk dat ik binnenkort een bekkenbodemfysio ga zoeken. Zou toch ook met een goede fysio kijken. Die kan je tips en oefeningen geven. Ik heb nu minder vaak pijn. Al slaap ik er soms ook slecht ervan.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Nou ik ben vanochtend om 7.15 uur meteen gebeld door de aardige verloskundige in het ziekenhuis. De uitslag van de nipt was eindelijk binnen en alles is goed! Met de baby, met de placenta en ook geen nevenbevindingen bij mij gezien. Heeeel fijn!! We hebben een gezond meisje! Super blij en gezegend zijn wij Nu maar lekker groeien en zoveel mogelijk genieten!
Jeeuh!! Heel fijn! Gefeliciteerd!

Geplaatst
ik probeer het allemaal een beetje bij te houden hier maar nog niet helemaal bij. ik ben nu 4 weken dus over 2 weken spannende echo met eerste keer het hartje. probeer me niet druk te maken en hoop dat alles goed is! ik ben 06-04 uitgerekend dus ik kom net kijken. buiten vermoeidheid en slecht slapen nog geen kwaaltjes. nu mn best doen om deze twee lange weken door te komen.
Die fase kennen wij ook allemaal! Zenuwslopend! Denk je net het traject met zoveel wachten afgesloten te hebben... Blijf jezelf afleiden komende 2 weken! We duimen voor je dat het allemaal goed verloopt. Wanneer is je eerste echo?

Geplaatst
Wat fijn sas dat je eindelijk je uitslag binnen hebt en hij goed is!Hebben jullie geen last van je rug bekken en benen? Ik kan met de dag beroerder lopen en slapen.echt heel naar heb hele pijnlijke benen en last van mijn rug en Stuitje. En zwaar gevoel in mijn onderbuik en bekken .ben nu onderweg naar oosterijk en merk dat het lange zitten helemaal een hell os in de auto
Ik herken het helemaal! Sinds deze week begonnen met halve dagen te werken. Daarna moet ik toch nog even plat. Hoop dat ik het nog 6 weken vol ga houden zo. Wij waren ook met de auto naar Frankrijk gereden, voldoende stoppen en had mijn stoel ook redelijk plat liggen. Dat ging zo wel. Geniet van je vakantie!!
Geplaatst
Die fase kennen wij ook allemaal! Zenuwslopend! Denk je net het traject met zoveel wachten afgesloten te hebben... Blijf jezelf afleiden komende 2 weken! We duimen voor je dat het allemaal goed verloopt. Wanneer is je eerste echo?

eerste echo heb ik 16 augustus. wil nu al zo graag shoppen maar moet me nog even inhouden.

Geplaatst
Ik herken het helemaal! Sinds deze week begonnen met halve dagen te werken. Daarna moet ik toch nog even plat. Hoop dat ik het nog 6 weken vol ga houden zo. Wij waren ook met de auto naar Frankrijk gereden, voldoende stoppen en had mijn stoel ook redelijk plat liggen. Dat ging zo wel. Geniet van je vakantie!!
Hoever ben jij nu ? En doe jij ook lichamelijk zwaarder werk misschien dat het daarom ook zo is ? Ik werk ook fulltime in de catering
Geplaatst
Hoever ben jij nu ? En doe jij ook lichamelijk zwaarder werk misschien dat het daarom ook zo is ? Ik werk ook fulltime in de catering
Ik ben nu 28+1. Ik ben hoofdcaissiere in een supermarkt en werk normaal ook fulltime. Maar catering is idd ook zwaar werk, ik zou echt oppassen daarmee. En het op tijd aangeven, je kan er steeds meer last van krijgen. Weet iemand of ik nu 6 weken van te voren moet stoppen omdat ik nu gedeeltelijk werk?
Geplaatst

werk je minder vanwege ziek door zwangerschap en niet volhoude ? dan moet je 6 weken van te voren opnemen.. als het in overleg is gebeurd dat je minder werkt dan kan je in overleg ook langer werken

Geplaatst

Fijn dat het hier zo goed gaat met iedereen!

Johanna: ik was al benieuwd hoe het nu met je misselijkheid was. Beter las ik. Heeft de medicatie geholpen? Of gewoon verder komen in je zwangerschap?

Sas: wat ben je op de proef gesteld met die nipt. Fijn dat de uitslag goed was.

Wij hebben besloten hem niet te doen. Mag iedereen lekker zijn eigen beslissing in nemen.

Judy: als de wiederweerga naar een bekkenfysiotherapeut . Nouja.. als je terug bent van vakantie. Bij mijn dochter begon het rond 18 weken en ben meteen begonnen met hele simpele oefeningen. Dat heeft mij super geholpen. Ik heb mijn werk tot aan mijn verlof kunnen doen. Bizar is dat ik vorig jaar met de missed abortion meteen na de positieve test weer klachten had en nu totaal geen last van mijn bekken. Ik denk dat een jaar langer herstel daarin heeft bijgedragen. Ieder nadeel....

Grappig zoveel meisjes. Bij mijn dochter schreef ik mee in het maart-april 2015 uitgeteld bankje. Daar werd in maart 1 jongen geboren en voor de rest allemaal meisjes. In april precies andersom. Je kunt er geen pijl optrekken, maar wel grappig.

Hier morgen weer een echo. Ik blijf ontzettend onzeker, ondanks dat ik twee keer per dag mijn eten eruit gooi. Zo geplaagd door de herinneringen aan vorig jaar. Als morgen alles goed is, dan ben ik 10 weken en 3 dagen, dan gaan we daarna onze ouders inlichten. Misschien dat er meer over praten ook helpt om het te geloven.

Geplaatst
Wat fijn sas dat je eindelijk je uitslag binnen hebt en hij goed is!

Hebben jullie geen last van je rug bekken en benen?

Ik kan met de dag beroerder lopen en slapen.echt heel naar heb hele pijnlijke benen en last van mijn rug en Stuitje.

En zwaar gevoel in mijn onderbuik en bekken .ben nu onderweg naar oosterijk en merk dat het lange zitten helemaal een hell os in de auto

Hey Judy wat vervelend hoe ver ben je nu? Ik kreeg de klachten met 28 weken heb meteen de fysio gebeld en werd gelijk ingepland en met oefeningen ging het steeds beter wat je zelf al kunt doen is een grote yoga bal halen wel de grote en daar op zitten en rond draaien op de bal. Ik hoop dat je wel van je vakantie kunt genieten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik ben nu pas 4 maanden zwanger . Loop sinds twee weken ook bij de fysio .ten eerste voor mijn benen die zitten ineens helemaal onder de spataderen en daar heb ik dus heel erg last van eind van de dag. Mag nu niet meer de hele dag staan dus moet tussendoor ip mijn werk gaan zitten en heb oefeningen gekregen maar nu begint het gedonder dus ook al bij mijn bekken en rug .:(

Geplaatst

Vervelend zo vroeg al, Judy.

Maar je kunt niks anders dan er gewoon mee dealen.

Progesteron doet zijn werk goed bij jou. Ik was indertijd even de kluts kwijt omdat ik mijn houding blijkbaar erg corrigeer met mijn voorste buikspieren. Ineens waren die van hun plek en deden hun werk niet meer. Voor mij hielp het om mijn schuine buikspieren te vinden en daarmee mijn romp stabiel te houden.

Er is wel een verschil tussen bekkenklachten en bekkeninstabiliteit... Ik hoop dat je met oefeningen wat kunt verbeteren en anders zit er niks anders op dan al heel snel je werkzaamheden neerleggen.

Werk je in loondienst?

Geplaatst
Nou ik ben vanochtend om 7.15 uur meteen gebeld door de aardige verloskundige in het ziekenhuis. De uitslag van de nipt was eindelijk binnen en alles is goed! Met de baby, met de placenta en ook geen nevenbevindingen bij mij gezien. Heeeel fijn!! 🤗 We hebben een gezond meisje! Super blij en gezegend zijn wij 💕💕💕 Nu maar lekker groeien en zoveel mogelijk genieten!
Sas wat fijn dat de nipt goede uitslag heeft gegeven 🙌🏾🤗 nou nu kekker verder genieten van je gezonde meissie ! 😘❤️
Geplaatst

Alle meiden veel succes verder en geniet ervan en de meiden die hier op het bankje zijn aangeschoven ook succes !! Spannend allemaal tot de eerste echo komt helemaal goed 💪🏾 Al deze dames slepen jullie er wel doorheen. 😘❤️

Geplaatst
Sas wat fijn dat de nipt goede uitslag heeft gegeven 🙌🏾🤗 nou nu kekker verder genieten van je gezonde meissie ! 😘❤️
Dankjewel 💕☺️
Geplaatst

Wat vervelend judy hoop dat je oefeningen kunt krijgen die je helpen. 😘

Ik heb wel sinds een paar weken soms kramp in mn nik wat uitstraalt naar mn linkerbovenbeen. Ik slaap mu ook niet meer goed en lekker omdat mn buik zwaarder wordt en niet lekker meer ligt. Slaap nu met een kussentje tussen mijn benen en een kussen onder mn buik. Maar als ik ga draaien moet ik alles mee verhuizen. Dus ben vaak wakker s nachts.

Woensdag hebben we weer een pretecho ingepland mogen we weer spieken naar ons meisje. Ben benieuwd hoe groot ze nu is. 🤗

Geplaatst

Sas een tip. Koop een voedingskussen. Daar kan je ideaal je buik op kwijt. Heerlijk!!!

Ik slaap ook minder. Lig weleens twee uur wakker zonder reden. Had ik de vorige zwangerschap ook last van. Zo irritant. Moeheid lijkt nu minder te zijn. Duimen dat het zo blijft.

Geplaatst
Sas een tip. Koop een voedingskussen. Daar kan je ideaal je buik op kwijt. Heerlijk!!!Ik slaap ook minder. Lig weleens twee uur wakker zonder reden. Had ik de vorige zwangerschap ook last van. Zo irritant. Moeheid lijkt nu minder te zijn. Duimen dat het zo blijft.Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Ja die had ik gekocht maar vind dat ding nog lomper en zwaarder om steeds mee te draaien in bed. Ik draai nogal snel in me slaap en vaak omdat ik dan niet meer lekker lig. En dan moet je constant die kussen verwisselen. iritant maar goed, slaap nu ook maar wat vaker in de middag eventjes. Nu 16 weken en ik heb sinds gister weer erge menstruatiepijn hele dag door. Had gehoopt dat t vandaag weg zou zijn maar helaaa nog steeds. Denk dat mn baarmoeder ofzo weer een groeispurt krijgt.. hebben jullie er ook last van? Ik had vandaag een begrafenis en dan ben ik al zo lekker emo door de hormonen.. 😞
Geplaatst

Hier ook nog regelmatig menstruatiepujnen.

Ik voel haar nu ook bijna de hele dag bewegen. Gek gevoel is dat .vlinserachtif en soms echt shoppen die zijn iets minder fijn plas mezelf ook echt een ongeluk haha soms ga ik er wel 5 keer uit snachts.

Ok denk dat ik het ook maar eens ga pro eren met een kussen sas.

Ik lig ook zo te woelen.nu helemaal op vakantie het is hier 38 graden en geen airco op de kamer .Dus kom slecht in slaap. Pak overdag in de schaduw bij het zwembad maar wat extra uurtjes. Voeg weer even een bellyshot bij:)

Geplaatst

Voel je het al zoveel bewegen Judy? Ik nog niet de hele tijd. Maakt me best onzeker ergens eigenlijk.

Vraag me af of ik het niet vaker moet voelen nu.

Sas balen zeg dat het niet werkt

Geplaatst
Hier ook nog regelmatig menstruatiepujnen. Ik voel haar nu ook bijna de hele dag bewegen. Gek gevoel is dat .vlinserachtif en soms echt shoppen die zijn iets minder fijn plas mezelf ook echt een ongeluk haha soms ga ik er wel 5 keer uit snachts.Ok denk dat ik het ook maar eens ga pro eren met een kussen sas.Ik lig ook zo te woelen.nu helemaal op vakantie het is hier 38 graden en geen airco op de kamer .Dus kom slecht in slaap. Pak overdag in de schaduw bij het zwembad maar wat extra uurtjes. Voeg weer even een bellyshot bij:
Geplaatst
Voel je het al zoveel bewegen Judy? Ik nog niet de hele tijd. Maakt me best onzeker ergens eigenlijk.Vraag me af of ik het niet vaker moet voelen nu. Sas balen zeg dat het niet werktVerstuurd vanaf mijn Ik zou me er niet te druk om maken. Denk dat het ook van de ligging van het kindje afhangt. Je bouw . Waar de placenta ligt en hoe druk je kindje is hoor .er zijn zat vrouwen die het pas met een week 0f 20 echt goed voelen.
Geplaatst
Voel je het al zoveel bewegen Judy? Ik nog niet de hele tijd. Maakt me best onzeker ergens eigenlijk.Vraag me af of ik het niet vaker moet voelen nu. Sas balen zeg dat het niet werktVerstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Ben nu 20 weken en voel t af en toe. Je hoeft je nergens zorgen om te maken hoor!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden