Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Johanna jouw klachten die je nu hebt na de punctie zijn vrij normaal. Daar had ik ook last van en pijn bij hoesten of persen met ontlasting ofzo lukte me denk ik wel 5 dagen niet of ten minste deed zeer. Ik zou wel een tp laten doen als ik jou was en t mocht van t ziekenhuis natuurlijk. Een verse tp heeft iets meer kans dan een cryo maar volgensmij is het maar 30-25% het verschil. Sterkte met herstellen!! 🌸😊

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel dames. Ik mag rond 10 uur bellen.

En ja, ook heel benieuwd, Poekie, wat jullie telling was! Heb je zondag nog wat gehoord? Ik duim voor je!

Geplaatst

Spannend Johanna hopelijk goed nieuws! En mag je lekker door voor de tp! 🍀

Poekie heel veel succes bij de tp vandaag, hoop dat er een paar mooie emmy's bij zitten! 🤞🏻

Geplaatst
Spannend Johanna hopelijk goed nieuws! En mag je lekker door voor de tp! 🍀

Poekie heel veel succes bij de tp vandaag, hoop dat er een paar mooie emmy's bij zitten! 🤞🏻

Net gebeld. Er heeft bevruchting plaatsgevonden. Hoeveel horen we over 2 weken per brief?! What the hell??

Nou ja. Ze gaat met de arts overleggen of ze me nog willen zien vandaag of morgen. Anders tp om 14 uur morgen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

@thanks sas, 4 weken na de punctie pas last hebben is eigenlijk niet normaal. Maar ja bij mij gaat alles een beetje anders haha. Nu lekker een paar dagen rust, geestelijk ook wel fijn.

Jij zit op wachtdag 3, hopelijk blijf je je goed voelen.

@johanna, wat krampen en bloedverlies is normaal. Dus als je mag zou ik voor een verse gaan, geeft toch meer kans. Daarnaast moeten cryo,s ook nog eens goed ontdooien. Vreemd dat ze ze niet zeggen hoeveel eitjes er zijn bevrucht. Bij mij zeiden ze hoeveel er bevrucht waren, maar dat je per brief krijgt te horen hoeveel er goed genoeg waren omin te vriezen. Die brief zou 2 weken duren, maar was er al na week.

@poekie, morgen tp? Hoe gaat het met de ontwikkeling van de embryo,s?

@wow luna, voor een 3e keer dit traject.. knap hoor! Ik geloof toch niet dat ik dit uberhaupt een 2e keer mee wil maken. Hopelijk heb je weer snel resultaat.

En hoe is het met de andere dames? Die zitten te wachten voor, na de tp tot de punctie of totdat ze weer mogen.

Geplaatst

Spannend Johanna!! Hopelijk een plakker!!

Hier morgen een gesprek ben benieuwd hopelijk kan ik de elfde aan de pil en dan weer beginnen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Spannend Johanna!! Hopelijk een plakker!!

Hier morgen een gesprek ben benieuwd hopelijk kan ik de elfde aan de pil en dan weer beginnen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oh! Dat zou mooi zijn! Hoop dat je gesprek morgen goed verloopt en je de 11de mag starten. Zou fijn zijn na al dat wachten.

Pfff. Ja. Ik zit nu te wachten tot het zh terug belt of ik morgen wel of niet nog langs moet komen en de tp wel of niet doorgaat. Ik was tot nu toe best relaxt maar dat is over. Pfff.

Geplaatst

Hoi allemaal! Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. We hebben vanochtend de terugplaatsing gehad van een mooi embryootje. Wat is dat mooi en bijzonder zeg! Behalve de blasto die ze hebben teruggeplaatst waren er ook nog een paar bijna blasto's die ze vanmiddag nog een keer bekijken om te bepalen of ze goed genoeg zijn ok de vriezer in te gaan. We hebben ze natuurlijk helemaal niet nodig want de teruggeplaatste gaat natuurlijk gewoon blijven plakken 😁

Blij dat ik nu ook eindelijk het wachtbankje op mag 😊😊

Wie zitten er nu ook alweer nog meer op het wachtbankje? Sas?

Wat stom Johanna dat ze niet duidelijker zijn over hoeveel er nu bevrucht zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Hoi allemaal! Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. We hebben vanochtend de terugplaatsing gehad van een mooi embryootje. Wat is dat mooi en bijzonder zeg! Behalve de blasto die ze hebben teruggeplaatst waren er ook nog een paar bijna blasto's die ze vanmiddag nog een keer bekijken om te bepalen of ze goed genoeg zijn ok de vriezer in te gaan. We hebben ze natuurlijk helemaal niet nodig want de teruggeplaatste gaat natuurlijk gewoon blijven plakken 😁

Heel fijn! Dat dit inderdaad maar de plakker mag zijn! Ik duim voor je! Ik bel straks het ziekenhuis, hopelijk plof ik morgen naast je neer.

Een blasto is supergoed! Wat fijn!! En dus hopelijk nog wat cryos, das alleen maar mooi meegenomen ;)

Geplaatst

Wouw wat goed, superfijn! Ik duim voor jullie dat die lekker blijft zitten. Succes met wachten.

Geplaatst
Wouw wat goed, superfijn! Ik duim voor jullie dat die lekker blijft zitten. Succes met wachten.

Lief, dank je wel. Waar zit jij nu in het traject? Rustperiode?

Geplaatst
Heel fijn! Dat dit inderdaad maar de plakker mag zijn! Ik duim voor je! Ik bel straks het ziekenhuis, hopelijk plof ik morgen naast je neer.

Een blasto is supergoed! Wat fijn!! En dus hopelijk nog wat cryos, das alleen maar mooi meegenomen ;)

Cryo zpu ik echt een bonus vinden. Ben nu gewoon heel blij dat we een tp hadden, dit was de vorige keer natuurlijk al niet. Kom er maar snel bij op de bank hoor, plek genoeg!

Geplaatst
Hoi allemaal! Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. We hebben vanochtend de terugplaatsing gehad van een mooi embryootje. Wat is dat mooi en bijzonder zeg! Behalve de blasto die ze hebben teruggeplaatst waren er ook nog een paar bijna blasto's die ze vanmiddag nog een keer bekijken om te bepalen of ze goed genoeg zijn ok de vriezer in te gaan. We hebben ze natuurlijk helemaal niet nodig want de teruggeplaatste gaat natuurlijk gewoon blijven plakken 😁Blij dat ik nu ook eindelijk het wachtbankje op mag 😊😊Wie zitten er nu ook alweer nog meer op het wachtbankje? Sas?Wat stom Johanna dat ze niet duidelijker zijn over hoeveel er nu bevrucht zijn.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wauuwwww super fijn zeg!! Heb je een foto van je embryootje hoe die eruit ziet? Hihi ben wel benieuwd! Welkom op t wachtbankje!! Vandaag wachtdag 4 voor mij 😊
Geplaatst
Wauuwwww super fijn zeg!! Heb je een foto van je embryootje hoe die eruit ziet? Hihi ben wel benieuwd! Welkom op t wachtbankje!! Vandaag wachtdag 4 voor mij 😊

Hoi! Nee helaas geen fotootje, hopelijk als ie een week of 9 is een mooie foto :-)

Hoe gaan jouw dagen? Je was steeds behoorlijk relaxed zag ik?

Geplaatst

@ Pino sorry helemaal in de war! 😅Nee dat is dan niet zo goed idd zolang na de punctie! 😔 Hoop dat je je gauw weer de oude voelt. Liefsss🌸

Geplaatst
Hoi! Nee helaas geen fotootje, hopelijk als ie een week of 9 is een mooie foto :-)Hoe gaan jouw dagen? Je was steeds behoorlijk relaxed zag ik?Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Oh jammer!! Ja hoop t ook hihihi. Ja het gaat wel goed nu wachtdag 4. Het gaat me echt stukken beter af dan de vorige keren. Heb alleen sinds gister en vandaag ook in de ochtend bij wakker worden en soms savonds beetje zeurderige menstruatiekramp ofzo lijkt t wel. Vorige keren bleef t bij rare felle steekjes links en rechts. Hoop echt dag t positief is en iets goed betekent.. 🙏😊❤️ Heb lang genoeg gewacht nu! Volgende week ga ik 7 jaar met mn vriend dat zou leuk zijn als t bekroond wordt met een wondertje eindelijk 🤞🏻Ik heb een fotootje van mijn mooie embryo toegevoegd. Lijkt die een beetje? Haha
Geplaatst
Net gebeld. Er heeft bevruchting plaatsgevonden. Hoeveel horen we over 2 weken per brief?! What the hell?? Nou ja. Ze gaat met de arts overleggen of ze me nog willen zien vandaag of morgen. Anders tp om 14 uur morgen. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Spannend Johanna!!!! Duim met je mee dat je voor een tp mag. Voel je je wel al iets beter? Ja erg is dat he. Ik kreeg een brief binnen op de dag dat ik mocht testen (dag 13) van het ziekenhuis. Dus we hadden goed nieuws met onze 6 cryo's en daarna slecht nieuws. Dus was erg dubbel. Hoop nu op goed nieuws voor ons beiden 😘🤞🏻
Geplaatst
Oh jammer!! Ja hoop t ook hihihi. Ja het gaat wel goed nu wachtdag 4. Het gaat me echt stukken beter af dan de vorige keren. Heb alleen sinds gister en vandaag ook in de ochtend bij wakker worden en soms savonds beetje zeurderige menstruatiekramp ofzo lijkt t wel. Vorige keren bleef t bij rare felle steekjes links en rechts. Hoop echt dag t positief is en iets goed betekent.. 🙏😊❤️ Heb lang genoeg gewacht nu! Volgende week ga ik 7 jaar met mn vriend dat zou leuk zijn als t bekroond wordt met een wondertje eindelijk 🤞🏻Ik heb een fotootje van mijn mooie embryo toegevoegd. Lijkt die een beetje? Haha

Hahaha ja in zoverre dat die van ons ook rond was met een soort vlekken erin

Oh na zeven jaar is zeker een mooi cadeautje op de testdatum! Ik vind je verhaal in ieder geval heel erg positief klinken en hoop dan ook echt dat je droom nu eindelijk uitkomt! Samen duimen op de bank

Geplaatst
Hahaha ja in zoverre dat die van ons ook rond was met een soort vlekken erin Oh na zeven jaar is zeker een mooi cadeautje op de testdatum! Ik vind je verhaal in ieder geval heel erg positief klinken en hoop dan ook echt dat je droom nu eindelijk uitkomt! Samen duimen op de bank Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hahaha ja gekke plaatjes zijn t ook! 😜 Dankjewel lief van je geeft me moed 🍀🤞🏻 Nu lekker broeden en het mooie blastootje laten plakken!! 🙏
Geplaatst
Lief, dank je wel. Waar zit jij nu in het traject? Rustperiode?

Zit in de rustmaand, vanaf volgende menstruatie weer verder (week of 2). Hebben 6 cryo,s in de vriezer. Hopelijk maar 1 van nodig. Deze week dus letterlijke rustweek ivm vocht in mijn buik.

Geplaatst
Zit in de rustmaand, vanaf volgende menstruatie weer verder (week of 2). Hebben 6 cryo,s in de vriezer. Hopelijk maar 1 van nodig. Deze week dus letterlijke rustweek ivm vocht in mijn buik.

Hoe komt het dat je zoveel vocht in je buik hebt? Heb je een punctie gehad of overstimulatie ofzo?

Wel enorm vervelend zeg! Twee weken wachten klinkt lang, maar voor je het weet is het zover en kan die cryo weer ontvangen worden!

@sas we can do this

Geplaatst
Hoe komt het dat je zoveel vocht in je buik hebt? Heb je een punctie gehad of overstimulatie ofzo?

Wel enorm vervelend zeg! Twee weken wachten klinkt lang, maar voor je het weet is het zover en kan die cryo weer ontvangen worden!

@sas we can do this

Goede vraag.... ljjkt toch late reactie de verhoging van de gonal f of evt allergische reactie op supllementen. Hopelijk gaat het idd snel weg, zodat het dadelijk een mooi rustig plekje is voor de volgende tp.

Geplaatst
Goede vraag.... ljjkt toch late reactie de verhoging van de gonal f of evt allergische reactie op supllementen. Hopelijk gaat het idd snel weg, zodat het dadelijk een mooi rustig plekje is voor de volgende tp.

Balen joh! Ik hoop inderdaad voor je dat het snrl weg trekt. En je je beter voelt, dat vooral ook!

Ik moet morgen toch nog een extra keer langskomen, 10.50 in mca en dan kijkt de arts of de tp door kan gaan. Duimen dus!

We hebben een lekker gevuld bankje deze maand zo!

Hoe is met jou, Eslief? Duurt natuurlijk nog even voor je volgende cryo. Wanneer is jouw volgende tp?

Geplaatst
Balen joh! Ik hoop inderdaad voor je dat het snrl weg trekt. En je je beter voelt, dat vooral ook!

Ik moet morgen toch nog een extra keer langskomen, 10.50 in mca en dan kijkt de arts of de tp door kan gaan. Duimen dus!

We hebben een lekker gevuld bankje deze maand zo!

Hoe is met jou, Eslief? Duurt natuurlijk nog even voor je volgende cryo. Wanneer is jouw volgende tp?

Waar gaat de arts dan naar kijken?

Geplaatst
Waar gaat de arts dan naar kijken?

Vooral of ik niet teveel vocht meer heb in buik, omdat ik dicht tegen overstimulatie aan zat en 18 follikels zijn geprikt. En er twee blijven zitten. Was te pijnlijk en onhandig om die ook te pakken. Mijn gewicht blijft nu stabiel en ik drink meer dan 2 liter per dag. Dus ik zie het vooral als extra voorzichtigheid. Alleen maar fijn dat ze zorgvuldig zijn. Ik wil graag veilig en gezond zwanger worden en blijven.

Ik verwacht zelf dat het ok zal zijn en morgenmiddag voor de tp mag gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden