Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb de vorige keer zwangerschapssuiker gehad en al vanaf 20 weken wezen spuiten. zal nu ook vrij snel mijn waardes moeten chekke. ook bleek mijn placenta volledig vastgegroeid te zijn en heb ik daardoor een bloedtrasfussie gehad omdat ze hem eruit moesten hakken..ze hadden bijna mijn baarmoeder verwijderd. ik heb nu 90% kans op herhaling hiervan daarom ook een geplande keizersnede in week 38. Ze hebben na de bevalling ook een pomp op mijn baarmoeder geplaatst. Ik heb 3 maanden een lekkende keizersnede gehad en hebben ze opnieuw open gemaakt..heel gedoe..Voor ik het traject in ging heb ik ook eerst onderzoeken gehad en gesprekken over de risico's. dit zal ook echt mijn laatste zwangerschap zijn er worden klipjes geplaatst tijdens de keizersnede

Geplaatst

Pffff wat heftig. Vooral dat van die placenta . 90% kans op herhaling is dus gewoon zeker dat het weet gebeurt . Maar keizersnee maar als doe placenta dan weer vastzit ? Dat je het nog aandurft joh. Wat deed die pomp op je baarmoeder? . En klipjes bedoel je op je eileiders. ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Mijn mazzel was dat ze in stuit lag en ik een keizersnede kreeg anders had ik na de bevalling in alle hectiek alsnog onder het mes gemoeten.. ik mag er eigenlijk vanuit gaan dat dit weer gebeurd het voordeel is dat ze het nu weten..ze zullen een shunt op mijn benen plaatsen zodat ze tijdelijk mijn bloedtoevoer kunnen stoppen plus dat ze deze keer vooraf met echo's etc gaan doormeten of hij vastgegroeid is. De vorige keer had ik een gyn in opleiding deze keer word ik ongepland bij iemand met ervaring. de pomp moest ervoor zorgen dat mijn baarmoeder sneller zou slinken om het bloeden van de wondjes te stoppen. de klipjes komen op de eileiders idd wand wil niet perongeluk zwanger worden of denken dat ik overtijd ben etc. gewoon definitief klaar dan.

Geplaatst

Ik vind het nogal wat allemaal . Dat je het weer aandurft vind ik echt heel knap . Gelukkig word je nu ingedeeld bij een 3e lijn gyn met verstand van zaken en word je goed in de gaten gehouden want dit is heel belangrijk bij jou . Heb je er verder geen klachten aan over gehouden?

Geplaatst

wel veel.last van een trekkend gevoel..maar dat komt door het lange lekken van de wond...ik krijg nu ook een drain voor het wondvocht. en kan geen volle blaas meer hebben.. ach er zijn ergere dingen

Geplaatst
klopt die gaf 1 tot 2 weken en dit is de kruidvat.. ik heb goedkoop testen gekocht vorrige maanf via zwanger en kids😂 heb ze dus toch liggendd8779bdc04aef92dddba793b31c82e5.jpg

Mooie test!! Bedankt voor de tip...ik heb ook zojuist testen besteld 😃 Wist niet dat ze ergens anders nog goedkoper waren dan bij kruidvat..

Geplaatst

jaah de wondfo zijn dezelfde als kruidvat..vroeger stond het merkje er zelfs gewoon op..tegenwoordig niet meer:) ik heb er toen 24 voor 24 euro besteld en heb er nu nog 5:)

Geplaatst

vraag dat nog maar een keer vlak voor de keizersnede als ik als een klein kind zit te janken dat ik niet meer wil hihihi..nu op naar jouw punctie spannend

Geplaatst

☺ toch ben je sterk en vrij nuchter . Zo kom je op mij over iig. Ja op naar de punctie erg veel zin in haha. Bang voor die prikken in je vagina wand maar ja merk het wel. Moet je die dag nou echt plat erna na die punctie ? En hoe voel je je de dag erna . Ja zou ook wel verschillen per persoon

Geplaatst

ik heb de dag zelf en de dag erna wat pijn.. maar niet zo erg dat ik plat moet..meestal ga ik na de punctie even een uurtje slapen.

Geplaatst

Oké dat klinkt goed hopen dat het mij ook zo vergaat dat uurtje slapen lukt mij toch niet dat weet ik nu al😆 wat voor verdoving kreeg jij. En is het erg pijnlijk

Geplaatst

Ik ben ook na mijn puncties thuis even een uur gaan liggen. Verder heb ik er niet zoveel last van gehad. Die verdoving in vaginawand was de eerste keer bij mij gevoelig, maar de tweede keer had ik hier totaal geen last van. Komt goed. Je doet het zo goed dat die punctie je vast ook goed gaat lukken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

ik weer niet precies soort morfineachtig spul waardoor de ergste pijn weg was..maar ik heb 8x een punctie gedaan en het viel me reuze mee allemaal..

Geplaatst

Dank je poekie tot nu is het me 1000% meegevallen dat je je afvraagt wanneer de klap komt . Maar als ik jullie allemaal zo hoor moet het wel meevallen idd.

Bedoel je Fentanyl es? Die krijg ik . Hadden jullie bloed erna? Mag wel hoeft niet hè

Geplaatst

ik denk het wel dat ik dat ook had.. ik had zelf wel wat bloed verlies maar eigenlijk alleen het eerste uur wat en dan wat druppel.. geen maandverbandje vol..en dan soms de dag erna wat oud bloed. en dan die bollen die zijn echt pittig daardoor voel je van alles.. ik mag ze volgende week stoppen vind dat dubbel omdat andere ze 12 weken gebruiken

Geplaatst

Ja die bollen ja daar hoor ik veel over . Wat is daar mee wat voel je daar van ? Ja raar is dat bij ons gebruik je ze ook meen ik tot en met de testdatum waarom verschilt dat zo. Een daling in progesteron is toch niet goed ineens want dat is t toch doe bolle

Geplaatst

Ach dat slapen ging vanzelf. Je hebt best een ervaring en spanning achter de rug en dat komt er uit als je thuis weer tot rust komt, tenminste bij mij dan.

Ik verloor wel wat bloed maar dat is echt heel normaal. Inderdaad op de dag zelf en de dag erna wat oud bloed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Ja en Door die ervaring en spanning heb ik een soort adrenaline en kom helemaal niet in slaap haha. Ja bloedverlies is dus normaal had al zoiets begrepen maar er zijn vrouwen die het niet hebben . Ach ik heb weinig eieren dus ben zo klaar das dan weer een voordeel haha

Geplaatst

die bollen geven je een zwanger gevoel.. houden je menstruatie tegen... het zijn gemene foppers.. ik moet de bollen langzaam afbouwen en dan neemt je lichaam het zelf over.. dus eerst 2 dagen 2x per dag.. dan 2 dagen 1x.. en dan stoppen

Geplaatst

Ik snap het. Dus je denkt dingen te voelen die de bollen eigenlijk doen . Ja volgens mij vertelde ze dat mij ook over dat afbouwen . Wel te hopen dat je lichaam het zelf goed over neemt lijkt me ook weer eng liever tot 12 weken dan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden