Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik snap het . Wachten is sowieso killing met dit.

Ze bedoelde dat ze liever niet onverwachts belde omdat ze dan nooit weten of het gelegen komt zo was iemand eens op een bruiloft en belde ze ( schijnbaar toch eerder dan) en die vrouw der hele dag was naar God . Snap je.

Ja positief blijven is moeilijk nu. Ik kan alleen maar hopen😚

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Spannend hoor, maar probeer vooral van het positieve uit te gaan. Met een positieve vibe morgen een embryootje terug te krijgen. Je kan je er nu heel druk om maken, maar als het morgen niet goed blijkt te gaan, is dat toch een enorme klap.

Ik heb dit zelf bij onze eerste poging meegemaakt: ik had nota bene 8 bevruchte eitjes en op weg naar het ziekenhuis voor de tp werd ik gebeld dat er niets over was. Dat is echt vervelend, maar je hebt niets in de hand. Wij moesten de klap toen verwerken maar na twee dagen gingen onze koppen weer omhoog en wilden we door. Door die mislukte poging zijn ze veel te weten gekomen over ons en konden ze wat dingen aanpassen die onze kansen vergrootten. Ik heb die kans dus niet als zinloos ervaren, maar als een opzetje om het uiteindelijk beter te doen.

Er kan morgen van alles gebeuren, maar toch denk ik dat je goed zit en morgen gewoon een terugplaatsing hebt (wij hadden een tp op dag 5 gepland, dan vallen er sowieso meer af dan bij een tp op dag 2, je eitjes zijn vast goed bevrucht en nog lekker aan het delen).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poekie dat is wel heel erg wat jij hebt meegemaakt en dan ben je notabene ook nog onderweg voor de tp. Niks is zeker gewoon . Vreselijk. Waar kwamen jullie achter als ik vragen mag wat de oorzaak was.

Ik hoop het jullie zijn allemaal zo positief dat het wel goed moet zijn morgen. Oh ja gisteren echt klote dag als klap op de vuurpijl ging mijn vriend even snel naar de winkel is echt 0.5 kilometer en vergat zijn gordel door alle stress en mijn gehuil thuis . Wat denk je bekeuring 140 euro . De dag gisteren wil ik snel vergeten ik hoop dat jullie gelijk krijgen

Geplaatst
Poekie dat is wel heel erg wat jij hebt meegemaakt en dan ben je notabene ook nog onderweg voor de tp. Niks is zeker gewoon . Vreselijk. Waar kwamen jullie achter als ik vragen mag wat de oorzaak was.

Ik hoop het jullie zijn allemaal zo positief dat het wel goed moet zijn morgen. Oh ja gisteren echt klote dag als klap op de vuurpijl ging mijn vriend even snel naar de winkel is echt 0.5 kilometer en vergat zijn gordel door alle stress en mijn gehuil thuis . Wat denk je bekeuring 140 euro . De dag gisteren wil ik snel vergeten ik hoop dat jullie gelijk krijgen

Bij de punctie hadden ze een hydrosalpinx op mn eileider gezien (vocht). Daarna hebben ze mn eileider verwijderd. Ook was het eerste stimulatieschema niet goed en hebben ze dat aangepast bij de tweede poging.

Tsja we waren onderweg, maar dit wisten we van tevoren toen we kozen voor een ziekenhuis dat niet om de hoek is.

Ik snap dat gisteren een rotdag was. We hebben allemaal dagen in dot traject dat het nieuws dat je krijgt flink tegenvalt. Het is een onzeker traject. Je weet nooit waar je uiteindelijk eindigt. Maar ook na een tegenslag probeer ik al snel weer vooruit te kijken en mn hoofd omhoog te doen. Op naar de volgende poging.

Geplaatst

Eerste punctie kreeg ik een 4 cellige tp en per post bericht dat er niks in de vriezer lag daar heb ik toen om lopen janken dat de tp mislukt was niet eens vond echt balen dat ik geen extra kansen had en weer opnieuw moest beginnen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Oké ja hydrosalphinx heb ik ook gehad. Beide eileiders verwijderd. Voor ik mee mocht doen aan ivf

Zagen ze dat niet eerder bij je dan op echo's bij mij wel namelijk. Je eileiders lijken wel worsten dan en lichten op normaal hoor je ze namelijk niet te zien op een echo. .

Maar wat kan de stimulatie te maken hebben met het niet doordelen van die 8 bevruchte eicellen ?

Tis en blijft allemaal een kwestie van geluk. Als het zo moet zijn komt het vanzelf.. is ook waar. Het staat allemaal al vast

Geplaatst
Oké ja hydrosalphinx heb ik ook gehad. Beide eileiders verwijderd. Voor ik mee mocht doen aan ivf

Zagen ze dat niet eerder bij je dan op echo's bij mij wel namelijk. Je eileiders lijken wel worsten dan en lichten op normaal hoor je ze namelijk niet te zien op een echo. .

Maar wat kan de stimulatie te maken hebben met het niet doordelen van die 8 bevruchte eicellen ?

Tis en blijft allemaal een kwestie van geluk. Als het zo moet zijn komt het vanzelf.. is ook waar. Het staat allemaal al vast

Hmm dat laatste geloof ik persoonlijk niet zo in, maar lijkt me een mooie houvast als je er wel in geloofd.

Nee bij mij hadden ze dat nog niet gezien. De stimulatie was de eerste keer niet goed verlopen en de dosis moest tussendoor een paar keer naar beneden worden bijgesteld. Dat is niet goed voor de kwaliteit van de eicellen. De tweede keer is mijn natuurlijke cyclus gestimuleerd en hoefde ik die niet plat te leggen met decapeptyl. Voelde voor mij ook beter moet ik zeggen.

Geplaatst

Ja ik bedoel het komt niet vanzelf natuurlijk maar ik denk wel dat sommige dingen nu al vaststaan . Net zoals dat nu vaststaat wat voor bericht ik morgen krijg snap je. Je kan je zo druk maken maar hebt sommige stukken niet zlf in handen.

Wat is dat natuurlijke cyclus stimuleren en dus niet plat leggen met decapeptyl? Ik heb een beetje het vermoeden dat die plat leggers eerst bijna 3 maanden pil toen 3.5 decapeptyl geen goed heeft gedaan voor.mijn hoeveelheid eitjes... ik kan me vergissen

Geplaatst

Bijna 3.maanden pil en 3.5 week dan de decapeptyl bedoel ik. Het staat er net of ik ook 3 maanden aan de deca heb gezeten hahs

Geplaatst

Ander vraagje is het normaal dat ik nu soms stolsels verlies heb verder nergens last van

. Wel zat in het ene buisje van de 5 ofzo veel bloed ( buisje waar ze de eicellen tijdens de punctie in opvangen )

Geplaatst
Eerste punctie kreeg ik een 4 cellige tp en per post bericht dat er niks in de vriezer lag daar heb ik toen om lopen janken dat de tp mislukt was niet eens vond echt balen dat ik geen extra kansen had en weer opnieuw moest beginnen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja amf dat kan ik me goed voorstellen. Echt klote💋

Geplaatst
Ander vraagje is het normaal dat ik nu soms stolsels verlies heb verder nergens last van

. Wel zat in het ene buisje van de 5 ofzo veel bloed ( buisje waar ze de eicellen tijdens de punctie in opvangen )

Bloed in die buisjes is vrij normaal, dat kan gewoon gebeuren dat er wat bloed meekomt.

Dat je nog af en toe wat bloed oid verliest is denk ik niet zo heel vreemd, maar je kan het altijd morgen eventjes aan je arts vragen toch? Dan weet je het zeker.

Ik moest in mn eerste stimulatieschema eerst de pil en daarna de deca, net als jij. Mij is het uitgelegd dat ze dit doen vooral om de eigen cyclus helemaal plat te leggen en alle hormonen helemaal zelf te controleren. Daarna het hormoon dat de follikels en eicellen extra stimuleert. In de tweede ronde heb ik de pil en deca niet gebruikt. Vamaf dag 3 heb ik hormonen gespoten om mn eitjes te stimuleren en vanaf dag 8 ook cetrotide om mn eisprong tegen te houden. Mijn eigen cyclus is dus niet door medicatie platgelegd de tweede keer

Geplaatst

Klinkt beter... misschien dat ik dan al ze dat bij mij doen meer follikels enndus eitjes aanmaak? Hoop dat het niet nodig is natuurlijk . Waarom deden ze dat bij jou ?

Geplaatst
Klinkt beter... misschien dat ik dan al ze dat bij mij doen meer follikels enndus eitjes aanmaak? Hoop dat het niet nodig is natuurlijk . Waarom deden ze dat bij jou ?

Omdat mijn eitjes allemaal gestopt waren net delen op de dag van de tp en de eerste stimulatie niet goed genoeg verlopen was.

Geplaatst

Dat kwam toch door het wisselen in hoeveelheid ? Lag niet aan schema toch? Anyhow. Hopen dat het nu wel goed want jij mag ook toch volgende week zoiets las ik toch

Geplaatst
Dat kwam toch door het wisselen in hoeveelheid ? Lag niet aan schema toch? Anyhow. Hopen dat het nu wel goed want jij mag ook toch volgende week zoiets las ik toch

Daar konden verschillende oorzaken voor zijn. Een ander stimulatieschema kan beter resultaat hebben, maar wat er nu in de tweede ronde voor gezorgd heeft dat we nu een beter resultaat hebben zullen we nooit weten: ander schema, geen wisselende dosering en het verwijderen van de eileider; geen idee. Dat waren in ieder geval allemaal factoren die de eerste keer de kwaliteiten zouden hebben kunnen beinvloedt.

Ja ik heb woensdag hopelijk een tp van mn cryo. Tegen die tijd hebben jij en pino het wachtbankje al lekker voorverwarmd denk ik ;-)

Geplaatst
Ja ik hoop het.. We gaan het meemaken poekie. Ik ga slapen zo . Hopelijk morgen goed nieuws 💋

Zet m op! Hoe laat heb je de tp? Ik ga voor je duimen

Geplaatst

Dat weet ik niet ik word.morgen gebeld tussen half 9 en 10 en dan krijg ik te horen of het gelukt is en hoelaat ik mag.komen

Geplaatst
Dat weet ik niet ik word.morgen gebeld tussen half 9 en 10 en dan krijg ik te horen of het gelukt is en hoelaat ik mag.komen

Ik duim voor je! Komt vast goed!

Geplaatst

Ga nu doemdenken omdat lab nog niet heeft gebeld. Bij slecht nieuws zou de arts bellen en die bellen lijkt me altijd later dan lab. Ja haal me van alles in mijn hoofd pfff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden