Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
nou goed teken butterfly! vaak als de bevruchting niet goed is gegaan bellen ze toch een dagje eerder om je niet in spanning te laten zitten

Daar weet ik ook niets van af.. ik kreeg een brief mee dat ik tussen deze tijd en deze tijd in de ochtend gebeld ga worden.

Als het ziekenhuis mij belt (waar de bevruchting plaat vind) dan weet ik dat het goed zit.. maar als het ziekenhuis belt waar ik de punctie heb gedaan dan is dat geen goed nieuws.

Bij ons laten ze het een dag om te bevruchten, en kijken er volgende dag pas naar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@butterfly als hellemaal niks bevrucht is proberen ze over het algemeen toch eerder te bellen ze beoordelen dit meestal elke dag en zien na een dag al wel over bevruchting is opgetreden.. natuurlijk kunnen ze altijd nog stoppen.. wat ik zo heb gelezen onder de meiden bij wie niks bevrucht was bleek toch dat ze meestal wel eerder werden gebelt. Uiterraard uitzonderingen daar gelaten.

Geplaatst

Dan hadden ze toch vandaag gekeken? Gisteren zijn zd bij elkaar gezet dus dan keken ze vandaag....

Huh dus bij de punctie zien ze het al dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

@butterfly idd vandaag gekeken.. wij worden ook al de volgende dag gebelt of er bevruchting heeft plaats gevonden natuurlijk kunnen ze dan als nog stoppen met delem maar ik vind het wel een positief iets dat ze niet gebelt hebben.

Geplaatst

Ja mijn arts wilde dat ook maar de vrouw van het lab zei dat is niet de gang van zaken . Ik kan dan morgen ( vandaag dus ) bellen en is er nog niks of stilstand en dan ineens na ophangen gaat het wel . Of zoiets in die trand. Waarop het mij te warrig werd en ik zei doe maar gewoon zaterdag dan. Maar hoop wel als ze voor dood in het chaaltje lagen ze zoude bellen want dat is dan iets van geruststelling voor. Want ik lieg niet ik zit met een hartslag van weet ik veel hier en trek de onzekerheid amper word echt helemaal gek. Ik heb er maar 2... 2 maar... oh ik hoop het zo 1 zal ik al eeuwig dankbaar voor zijn ik wil zo graag morgen daar heen om het op te halen pffff. Trouwens als ze vandaag keken he en geen activiteit kwa bevruchting zagen doen ze dan nog icsi of kan dat niet meer dan.

Geplaatst

nee dat kan volgens mij niet meer.. mijn 3 waren niet gaan delen na bebruchting en hoorde ik de volgende dag al.. ze zijn idd voorzichtig omdat het in een vroeg stadium natuurlijk nog mis kan gaan.. maar als er na 24 uur niks gebeurd is bellen ze toch meestal wel al. ik weet hoe je je voelt.. ik was zo bang dat die eene zou stoppen..en nu ben ik harstikke zwanger.. ik dui. zo hard

Geplaatst

Oké dus vandaag als het bevrucht is moeten ze ook gelijk zijn gaan delen want als dat dus niet gebeurt die zelfde dag vandaag dus dag na punctie is het over en bellen ze meestal ? Ik hoop het zo haal allemaal dingen in me kop van te harde schil tot Overrijpe tot misvormd . Het zal mijn zelfvertrouwen ook zo'n knauw geven . 1 is al goed echt. 1tje maar . Pfff

Geplaatst

zover ik weet kunnen ze het pas zien als ze rijp zijn.. volgens mij niet gelijk. oonodig in spanning laten doen ze nooit dus denk dat er wel wat gebeurd:) ik duim zo hard..hoelaat word je gebelt? er valt zo een last van je af als ze bellen en je goed nieuws hebt. bij ons bellen ze idd de volgende dag of ze bevrucht zijn en gaan delen

Geplaatst

Hoe bedoel je volgens mij kunnen ze t pas zien als ze rijp zijn? Ja hoop t maar want protocol was echt zaterdag pas bellen. Word morgen tussen half 9 en 10 gebeld ochtend .Ja die last moet eraf ik word helemaal gek . Omdat ik er maar 2 heb en niet eens weet of ik wel bevrucht kan worden door mijn partner. Matchen wel wel weet ik het wat ik allemaal lees. Ja jij had er 4 3 stopte en die ene zit nu in je buik😀

Geplaatst

ahh bedoel natuurlijk niet rijp maar geschikt voor behandeling.. dat zal dan idd vorm etc zijn.. wij hebben wel eens 5 eicellen gehad waarvan er maar 3 geschikt waren voor gebruik. ik duim keihard voor je! weet zo goed hoe je je voelt..

Geplaatst

Spannend butterfly, maar weet zeker dat je morgen iig 1 morgen to hebt!

Als het vandaag niet goed gedeeld was, zouden ze echt wel gebeld hebben.

Maar idd het moet bljjven delen, tot aan de tp en daarna lekker warm jn de baarmoeder.

Bij ons bellen ze (alleen als het niet goed is), 2 dagen na de punctie, 1 dag voor de tp. Bij ons doen zena 3 dgn de tp.

Geplaatst

Jeetje pino dat je dat zo zeker weet. Ik moest wel even glimlachen want ik hoop zo erg dat je gelijk hebt 1 is al genoeg voor mij. Echt . Jij word dus helemaal niet gebeld alleen als het niet goed is begrijp ik? Ja zoals ik al eerder zei de arts zei wel bel der anders morgen dan hoeft ze niet t zolang in stress te zitten maar daar was de vrouw van het lab het niet echt mee eens.. dus uiteindelijk zei ik doe maar zaterdag dan. Dan weet ik het zeker iig. Dus hoop echt dat wat jij zegt zo is dat als het echt echt doffe ellende was z toch al gebeld hadden. Maar ze zeiden ook ja durven we niet zomaar want je belt dan misschien ongelegen en verziekt iemands dav

Geplaatst

Oh ik hoop zo dat jullie gelijk hebben. Ik dacht gisteren kon ik maar in het ziekenhuis sluipen en zelf kijken . Dit is echt killing. Maar ben wel blij met jullie positieviteit doet me goed

Geplaatst
Jeetje pino dat je dat zo zeker weet. Ik moest wel even glimlachen want ik hoop zo erg dat je gelijk hebt 1 is al genoeg voor mij. Echt . Jij word dus helemaal niet gebeld alleen als het niet goed is begrijp ik? Ja zoals ik al eerder zei de arts zei wel bel der anders morgen dan hoeft ze niet t zolang in stress te zitten maar daar was de vrouw van het lab het niet echt mee eens.. dus uiteindelijk zei ik doe maar zaterdag dan. Dan weet ik het zeker iig. Dus hoop echt dat wat jij zegt zo is dat als het echt echt doffe ellende was z toch al gebeld hadden. Maar ze zeiden ook ja durven we niet zomaar want je belt dan misschien ongelegen en verziekt iemands dav

To is tp ;-). Typefoutje.

Nee bij ons kunnen ze tot 12uur bellen, als het niet goed is. Superkiling! Bij verse tp hadden we stiekem zelf het zkh al gebeld. Werd gek van de spanning.

Nu bij cryo tp iets minder omdat er meerdere in de diepvries liggen. Ontdooid de eerste niet goed pakken ze de volgende.

Huh?? Ongelegen bellen en verziekt iemands anders dag. Vreemde dag. Daar hebben ze toch telefoniste voor uitgevonden. En als het bij de laborant niet uitkomt neemt hij/zij de telefoon toch niet op.

Maar idd ze hebben het liever niet ibm drukte als iedereen dat zou doen

Ja positief blijven! Niet altijd even makkelijk. Maar wel noodzakelijk! ;-). Dus gaat gewoin lukken!!

Geplaatst

Ik snap het . Wachten is sowieso killing met dit.

Ze bedoelde dat ze liever niet onverwachts belde omdat ze dan nooit weten of het gelegen komt zo was iemand eens op een bruiloft en belde ze ( schijnbaar toch eerder dan) en die vrouw der hele dag was naar God . Snap je.

Ja positief blijven is moeilijk nu. Ik kan alleen maar hopen😚

Geplaatst
Ik snap het . Wachten is sowieso killing met dit.

Ze bedoelde dat ze liever niet onverwachts belde omdat ze dan nooit weten of het gelegen komt zo was iemand eens op een bruiloft en belde ze ( schijnbaar toch eerder dan) en die vrouw der hele dag was naar God . Snap je.

Ja positief blijven is moeilijk nu. Ik kan alleen maar hopen

Ohh so. Las het anders, vond het al vreemd. Ja daar zit zeker wat in, al kan je natuurlijk ook even afstemmen.

Maar goed voor jou goed nieuws morgen!! 😁

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden