Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja wat zal ik zeggen. Ik was half 9 aan de beurt . Ze kregen het infuus er niet in . Eerlijk waar 45 min bezig 6 X geprikt foutief en de laatste arts kreeg m er pas in om 09.15. Ze waren heel lief voor me dat hielp. Rechts 1 follikel aangeprikt links 3. Er zat er nog.1 links maar die zat op een risicovolle plek dus hebben ze laten zitten . De gynaecoloog werd er nog bij geroepen omdat er iets in de weg zat darm en nog wat vocht ofzo dus durft ze eerst niet naar binnen te prikken links. Rechts aanprikken veel mee alleen de stomp schrok ik van die je voelt. Links deed veel meer zeer. Uiteindelijk de telling . Leek alles leeg ..uiteindelijk 2 gevonden. Klap dus. Ik moest huilen Door alle spanning en nu nog net potje zitten janken. Maar ze waren zo lief voor echt niet normaal. Zaterdagochtend word ik gebeld . Als de arts belt slecht nieuws als het lab belt goed nieuws... en mag ik die dag voor de tp. Ben echt ff helemaal naar de kloten

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Ja wat zal ik zeggen. Ik was half 9 aan de beurt . Ze kregen het infuus er niet in . Eerlijk waar 45 min bezig 6 X geprikt foutief en de laatste arts kreeg m er pas in om 09.15. Ze waren heel lief voor me dat hielp. Rechts 1 follikel aangeprikt links 3. Er zat er nog.1 links maar die zat op een risicovolle plek dus hebben ze laten zitten . De gynaecoloog werd er nog bij geroepen omdat er iets in de weg zat darm en nog wat vocht ofzo dus durft ze eerst niet naar binnen te prikken links. Rechts aanprikken veel mee alleen de stomp schrok ik van die je voelt. Links deed veel meer zeer. Uiteindelijk de telling . Leek alles leeg ..uiteindelijk 2 gevonden. Klap dus. Ik moest huilen Door alle spanning en nu nog net potje zitten janken. Maar ze waren zo lief voor echt niet normaal. Zaterdagochtend word ik gebeld . Als de arts belt slecht nieuws als het lab belt goed nieuws... en mag ik die dag voor de tp. Ben echt ff helemaal naar de kloten

Ik ben blij dat de punctie je is meegevallen. Maar wat vervelend dat je dit allemaal hebt doorstaan voor 2 eitjes. Pfff. Je hoopt toch op een hoop meer. Uiteindelijk is de kwaliteit vaak veel beter bij weinig eitjes, hoop dat dat je toch wat gerust stelt. En bij Eslief was de enige raak. Ik snap heel goed dat het tegenvalt. Geef de moed nog niet op hoor! Duim dat je zaterdag goed nieuws krijgt en een mooie plakker

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Wat vervelend voor je zo'n eerste punctie en het klinkt dat je toch best hebt moeten afzien...begrijpelijk dat je emotioneel geworden bent. Mijn ervaring is ook dat minder eicellen een hele goede kwaliteit kunnen hebben en toppertjes kunnen worden.. ik ga heel hard voor jullie duimen 🍀🍀🍀 Sterkte met herstellen...lekker rustig aan doen nu!! Knuffel

Geplaatst

Jeetje meid dat is balen twee eitjes.. maar je hebt er maar 1 nodig en we gaan allemaal hard voor je duimen dat deze twee mooi bevrucht worden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

ahh lieverd ik weet maar al te goed hoe je je voelt kwa eitjes.. wat weinig aangeprikt ik dacht dat er meer zaten en wat kleintjes.. wat vervelend va dat infuus.. ga maar lekker uitrusten en dan kan je er zaterdag net zo ene succesverhaal van maken als ik 😘

Geplaatst

Die kleintjes waren het aanprikken niet waard, waren 7 mm ofzo of 8

En de 4e kon ze niet bij lag ver naar onder en was te risicovol.

3 aangeprikt waarvan 1 leeg schijnbaar.

Ik hoop dat ze toch bevrucht worden.... heb nu een rot gevoel en kan niet echt positief denken.

Bedankt voor de lieve berichtjes en het mee duimen liefs voor jullie allemaal

Geplaatst

zeer waarschijnlijk wel rijp bij zo een laag aantal:) afwachten maar.. ik snap dat je een rotgevoel hebt dat had ik ook.. en kijk wat er is gebeurd dus ik duim keihard maar weet dat dat voor nu gevoelsmatig niet helpt.. zet hem op kanjer! 8 mm is idd het aanprikken niet waard

Geplaatst
zeer waarschijnlijk wel rijp bij zo een laag aantal:) afwachten maar.. ik snap dat je een rotgevoel hebt dat had ik ook.. en kijk wat er is gebeurd dus ik duim keihard maar weet dat dat voor nu gevoelsmatig niet helpt.. zet hem op kanjer! 8 mm is idd het aanprikken niet waard

Ja weet ik hoe jij je voelde... ik hoop dat ik net zo veel geluk mag hebben. Ik wou dat ik kon slapen tot zaterdagochtend... ik voel me zo zo zo emotioneel , ik blijf janken

Geplaatst
Ja weet ik hoe jij je voelde... ik hoop dat ik net zo veel geluk mag hebben. Ik wou dat ik kon slapen tot zaterdagochtend... ik voel me zo zo zo emotioneel , ik blijf janken

Had ik ook na mn punctie, het is ook een f*cking zwaar proces (excuus voor het woord) en dat komt er dan uit. Dikke knuffel lieverd!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

lekker huilen..deed ik ook.. en dan proberen zaterdag de positieve energie weer op te pakken..je mag best even teleurgesteld zijn en verdrietig..tis gewoon een mega tegenvaller! dikke knuffel

Geplaatst

He butterfly, snap dag het een teleurstelling is. Vervelend dat het zo moeizaam is gegaan vanochtend. Hoop zo voor je dat ze goed bevrucht worden en je zaterdag een mooie tp hebt.

Uiteindelijk heb je maar topper nodig.

Knuffel 😙

Geplaatst

Oh meid..wat een gedoe zeg met de infuus..

Gelukkig is de punctie je meegevallen en gelukkig ook 2 eicellen.. en dat ze je gelukkig goed hadden opgevangen.

Was dit in het umcg?

Hopelijk straks goed nieuws over de bevruchting, ik duim!

Hebben ze verteld dat je vandaag nog aan de utrogestan moet?

Geplaatst

Ja gedoe he, wij hopen ook zo op een bevruchting.

Dit was in het UMCG, en echt wat zijn hun lief daar, topvrouwen echt. Als ik een cijfer mocht geven echt een 10+

Daar lag het niet aan, zo lief en zo begaan.

Idd ik moet vanavond aan de utrogestan om 22:00 en dan morgen 8 16 en 22:00

Geplaatst
Ja gedoe he, wij hopen ook zo op een bevruchting.

Dit was in het UMCG, en echt wat zijn hun lief daar, topvrouwen echt. Als ik een cijfer mocht geven echt een 10+

Daar lag het niet aan, zo lief en zo begaan.

Idd ik moet vanavond aan de utrogestan om 22:00 en dan morgen 8 16 en 22:00

Ah oke.. wij doen dit bij het mcl Leeuwarden en ik word daar ook echt opgevangen als een prinsesje. Goed om te weten dat dit in het umcg ook zo gaat. Daar heb ik alleen tp's.

Rust lekker uit na zon dag kun je echt nog last hebben van je buik..

Ik duim mee voor een bevruchting en hopelijk heb je overmorgen dan je tp..

Geplaatst

He butterfly wat vervelend dat ze zo lang nodig hadden voor het infuus. Hoe kwam dat dan?

Ik kan me voorstellen dat het aantal tegen viel. Wat verschrikkelijk klote zeg. Ik hoop dat je toch een mooie tp hebt morgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hoi poekie ja het lukt gewoon niet het infuus goed in mijn aders te krijgen ..heel gek. Morgenochtend word ik gebeld maar heb een naar voorgevoel of ze al niet meer leven zeg maar de eicellen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Hoi poekie ja het lukt gewoon niet het infuus goed in mijn aders te krijgen ..heel gek. Morgenochtend word ik gebeld maar heb een naar voorgevoel of ze al niet meer leven zeg maar de eicellen

Waar wilden ze dan prikken? In je elleboogholte of op je hand/pols? Echt vervelend dat het niet lukte!

Ook heel vervelend dat je er een naar voorgevoel van hebt. Toch hoop ik voor je op goed nieuws morgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@butterfly heb je al wat gehoord?

Oh nee sorry, morgenochtend word je gebeld natuurlijk.. ik duim!!

Geplaatst

nou goed teken butterfly! vaak als de bevruchting niet goed is gegaan bellen ze toch een dagje eerder om je niet in spanning te laten zitten

Geplaatst

@poekie ja over al. Eerst in de binnenkant van mij arm waar ze zeg maar ook bloed afnemen . Beide kanten op mijn handen. Polsen , 7e x was raak.

@yamila nee niks niks gehoord ...maar zouden morgen bellen tussen half 9 en 10

@eslief. Ja echt? Want de arts vond het zo sneu en zei anders vragen of ze vrijdag al bellen maar de vrouw van het lab zei nee nee want kan ook later bevrucht worden als het vrijdag slecht is zegt dat niks maar als het goed is ook niet. .... weet jij meer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden