Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Welkom Lalautje,

Heel veel succes! Het is allemaal ook heel spannend. Ik had weinig bijwerkingen van de hormonen, ik spoot fostimon en cetrotide.

Oh spannend !! Ik zie dat je de 18e tp hebt gehad ! Ik duim voor je mee 🦋

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Maria, hoevoel je je. Zakken de klachten van de overstimulatie? En goed gevoel over de tp?

Het herstel gaat langzaam, maar t gaat steeds een beetje beter. Ik moet veel rust houden, als ik dat niet doe krijg ik weer pijn.

We zijn nu op vakantie, dus ik moet niks en kan me heerlijk ontspannen. Mijn man is super lief voor me en vertroetelt me echt.

Vond de tp heel bijzonder, dit was voor ons de eerste. Geen idee wat voor gevoel ik er over heb, maar hoop natuurlijk op blijvertje.

Geplaatst
Het herstel gaat langzaam, maar t gaat steeds een beetje beter. Ik moet veel rust houden, als ik dat niet doe krijg ik weer pijn.

We zijn nu op vakantie, dus ik moet niks en kan me heerlijk ontspannen. Mijn man is super lief voor me en vertroetelt me echt.

Vond de tp heel bijzonder, dit was voor ons de eerste. Geen idee wat voor gevoel ik er over heb, maar hoop natuurlijk op blijvertje.

Ik hoop het ook voor jullie 🦋

Mag ik vragen wat overstimulatie inhoud? Had het eerder gelezen, maar kon er niet uit wijs maken wat het inhield.. en waarvan heb je pijn ? Sorry maar ik heb totaal geen ervaring nog.. heb je pijn van de tp ?

Geplaatst

Heeft dat te maken met de hormonen die je hebt gespoten ? En dat nog langer door werkt bij de eitjes ?

Geplaatst

Goedemorgen dames, graag jullie advies.. ik weet niet of ik me nu aan het aanstellen ben.. ik heb gister de vlogs bekeken van appeltje eitje( heel interessant om dat zo in stappen te zien !) maar ik zie bij haar echo's elke keer een zelfverzekerde arts.. en nu heb ik eergister mijn start echo gehad, maar die werd gedaan door een meisje in opleiding. Ze wist niet goed waar op beeld een eitje was, wat ze moest selecteren (ze deed de echo niet genoeg naar links of rechts ) en.. ja nu voel ik me daar heel onzeker over. Tuurlijk, alle artsen hebben een keer moeten leren, maar wij zijn speciaal naar Gent gegaan omdat het daar heel goed blijkt te zijn, we betalen het grootste gedeelte zelf en ik vind het opzich al een stressvolle periode, maar nu krijg ik er alleen maar meer stres van. Ben bang dat zij dat alle echo's gaat doen en straks eitjes over het hoofd worden gezien ofzo?! Vinden jullie dat ik daarover gewoon kan opbellen en aangeven dat ik dat niet meer wil ?

Geplaatst

Pino bedankt voor het stuk , ik neem dit mee de volgende ronde in. Ik begrijp dat jij ook dingen aan het opzoeken bent over inmunologische problemen ( me too) dus dank voor dit interessante stuk

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Ik ga voor je duimen!!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Goedemorgen dames, graag jullie advies.. ik weet niet of ik me nu aan het aanstellen ben.. ik heb gister de vlogs bekeken van appeltje eitje( heel interessant om dat zo in stappen te zien !) maar ik zie bij haar echo's elke keer een zelfverzekerde arts.. en nu heb ik eergister mijn start echo gehad, maar die werd gedaan door een meisje in opleiding. Ze wist niet goed waar op beeld een eitje was, wat ze moest selecteren (ze deed de echo niet genoeg naar links of rechts ) en.. ja nu voel ik me daar heel onzeker over. Tuurlijk, alle artsen hebben een keer moeten leren, maar wij zijn speciaal naar Gent gegaan omdat het daar heel goed blijkt te zijn, we betalen het grootste gedeelte zelf en ik vind het opzich al een stressvolle periode, maar nu krijg ik er alleen maar meer stres van. Ben bang dat zij dat alle echo's gaat doen en straks eitjes over het hoofd worden gezien ofzo?! Vinden jullie dat ik daarover gewoon kan opbellen en aangeven dat ik dat niet meer wil ?

Je moet vooral je eigen gevoel volgen..je kan ook afwachten... Ik weet soms bij echo's niet hoeveel eitjes ik heb... Vind ik niet zo belangrijk.. Bij puncties belangrijk natuurlijk.. Maar doet ze dat ook?

Als jij je er niet goed bij voelt bellen..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Pino bedankt voor het stuk , ik neem dit mee de volgende ronde in. Ik begrijp dat jij ook dingen aan het opzoeken bent over inmunologische problemen ( me too) dus dank voor dit interessante stuk

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Volgens mij moet je lalautje bedanken ;-). Daat had ik het van gekregen. Mijn man vond het ook heel interssant. Haha.

Maar eigenljjk het verhaal erachter was wel interssant over dat je lijf vreemd dna binnenkrjjgt etc.

Als ik dingen vind laat ik het je weten, als jij iegs hebt lees ik het ook graag:-). Voor de volgende tp hoop ik vooral dat vakantie het toverwood is 🍀

Geplaatst

@lalautje, vind het lastig je te adviseren omdat het jou gevoel is. Volg vooral je gevoel en stel gewoon vragen in het ziekenhuis. Er zijn geen domme vragen. Geef aan dat je bang bent eitjes te missen tijdens de echo. Maar mss voor je geruststelling, dat ze bij de echo eitjes missen is niet zo erg. Is wel vaker moeilijker te tellen hoeveel het er precies zijn. Als ze bjj de punctie maarworde meegomen. En dig wordt door een arts gedaan. En doordat eitjes weggehaald worden, komen de andere 'verstopte' van zelf tevoorschijn.

Geplaatst

Ik denk dat ik je wel wat hierover kan vertellen, ik loop zelf ook in Gent en heb al heel wat echo's daar gehad, ook door beginnende artsen. De echo's zelf zijn tijdens je stimulatie niet super belangrijk. Zelfs de beste artsen zien regelmatig een follikel over het hoofd omdat ze achter elkaar zitten. Ik heb ook bij enkele dames een minder gevoel gehad, maar bij een volgende echo bleek vaak dat ze er ook niet heel veel naast zaten. Ik heb eigenlihk bij beide stimulaties wel echo's door studenten gehad, maar ook enkele door de gynaecologen zelf. Deze doen trouwens niet zo heel veel echo's want dit is werk wat prima door de studenten gedaan kan worden. Bij mij was ook de ervaring dat studenten echt de gynaecoloog dr wel bij roepen als het niet lukt of ze zien iets geks.

Om je het meest gerust te stellen: in Gen is 1 gynaecoloog in dienst die als werk alleen maar de puncties doet. Hij weet echt wat hij doet en zal echt geen enkele follikel over het hoofd zien.

Geloof me, je bent echt in goede handen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Ik werd op een gegeven moment overal onzeker van.. spuit ik wel goed??? Zijn de spuiten niet te lang uit de koelkast? Doe ik dit wel goed .. blaa blaa blaa... ik denk dat we allemaal in goede handen zijn.. en we moeten proberen rustig te blijven hihi..

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

@amf heb je gehoord van isala dat er veranderingen zijn kwa cryo's? mijn vriendin doet icsi via een ander ziekenhuis en dan word de punctie en het bewaren gedaan in isala. ze zijn op dag 2 ingevroren zoals gebruikelijk is bij hun ziekenhuis en normaal kreeg ze ze dan op dag 3 terug..echter deze maand kreeg ze van isala te horen dat ze geen 3 daagse meer terugplaatsen maar alleen nog 5 daagse.

Geplaatst
@amf heb je gehoord van isala dat er veranderingen zijn kwa cryo's? mijn vriendin doet icsi via een ander ziekenhuis en dan word de punctie en het bewaren gedaan in isala. ze zijn op dag 2 ingevroren zoals gebruikelijk is bij hun ziekenhuis en normaal kreeg ze ze dan op dag 3 terug..echter deze maand kreeg ze van isala te horen dat ze geen 3 daagse meer terugplaatsen maar alleen nog 5 daagse.

Ow echt nee dat heb ik niet gehoord!!

Die van mij zijn geloof ik wel op dag drie ingevroren maar zou mosschien ook dag twee kunnen zijn

O kan wel ff bellen kijken wat ze zeggen erover..

Geplaatst

@amf wellicht geld dit alleen voor cryos uit een ander ziekenhuis omdat die op het laatste moment worden ingepland? of het is een nieuw beleid en gebeurd vanaf nu altijd.. ik denk laat het je even weten:) mocht het dan zo zijn is het niet zomaar out of the bleu. volgens mij werden mijne ook altijs op dag 3 ingevroren

Geplaatst
@amf wellicht geld dit alleen voor cryos uit een ander ziekenhuis omdat die op het laatste moment worden ingepland? of het is een nieuw beleid en gebeurd vanaf nu altijd.. ik denk laat het je even weten:) mocht het dan zo zijn is het niet zomaar out of the bleu

Ja Thx hoor het anders volgende maand wel als ze maar goed genoeg zijn dan dat ze mooi doordelen

Geplaatst

@amf dag 5 is eigenlijk harstikke positief dus vind het wel een goede zet..er is gebleken dat veel emmy's stoppen met delen van dag 4 naar 5. dus als je een 5 daagse terug krijgt is de slagingskans veel hoger. hopelijk is de volgende een plakker:)

Geplaatst
@amf dag 5 is eigenlijk harstikke positief dus vind het wel een goede zet..er is gebleken dat veel emmy's stoppen met delen van dag 4 naar 5. dus als je een 5 daagse terug krijgt is de slagingskans veel hoger. hopelijk is de volgende een plakker:)

Ja klopt doen ze in België ook he

Geplaatst
Ik denk dat ik je wel wat hierover kan vertellen, ik loop zelf ook in Gent en heb al heel wat echo's daar gehad, ook door beginnende artsen. De echo's zelf zijn tijdens je stimulatie niet super belangrijk. Zelfs de beste artsen zien regelmatig een follikel over het hoofd omdat ze achter elkaar zitten. Ik heb ook bij enkele dames een minder gevoel gehad, maar bij een volgende echo bleek vaak dat ze er ook niet heel veel naast zaten. Ik heb eigenlihk bij beide stimulaties wel echo's door studenten gehad, maar ook enkele door de gynaecologen zelf. Deze doen trouwens niet zo heel veel echo's want dit is werk wat prima door de studenten gedaan kan worden. Bij mij was ook de ervaring dat studenten echt de gynaecoloog dr wel bij roepen als het niet lukt of ze zien iets geks.

Om je het meest gerust te stellen: in Gen is 1 gynaecoloog in dienst die als werk alleen maar de puncties doet. Hij weet echt wat hij doet en zal echt geen enkele follikel over het hoofd zien.

Geloof me, je bent echt in goede handen.

Dankjewel voor je bericht! Ik ben er ook weer wat rustiger onder. Waar zit jij nu in het traject ? Vandaag word mijn allereerste decapeptyl prik.

Geplaatst
Ik werd op een gegeven moment overal onzeker van.. spuit ik wel goed??? Zijn de spuiten niet te lang uit de koelkast? Doe ik dit wel goed .. blaa blaa blaa... ik denk dat we allemaal in goede handen zijn.. en we moeten proberen rustig te blijven hihi..

Ja dat ben ik nu al... en moet mijn eerste prik nog zetten vandaag.

Denk dat je sowieso meer erover nadenkt dan mensen die op de natuurlijke manier zwanger worden.

Zou ik wel een goede moeder zijn.. etc

Ik heb nog geen medicijn gehad en vind het al een emotionele rollercoaster.

Had jij gister jouw tp trouwens ? ( dacht dat ik laatst bij jou naam 21-07 zag staan)

Geplaatst
@lalautje, vind het lastig je te adviseren omdat het jou gevoel is. Volg vooral je gevoel en stel gewoon vragen in het ziekenhuis. Er zijn geen domme vragen. Geef aan dat je bang bent eitjes te missen tijdens de echo. Maar mss voor je geruststelling, dat ze bij de echo eitjes missen is niet zo erg. Is wel vaker moeilijker te tellen hoeveel het er precies zijn. Als ze bjj de punctie maarworde meegomen. En dig wordt door een arts gedaan. En doordat eitjes weggehaald worden, komen de andere 'verstopte' van zelf tevoorschijn.

Nee ? Oh ik dacht dat het juist heel belangrijk was, omdat ik op de blog van appeltje eitje zag dat ze die eitjes gingen meten. En dan vanaf 20 mm stoppen met menopur en dan pregnyl en punctie. En hoeveel echo's hebben jullie moeten doen voordat je pregnyl mag spuiten ?

Geplaatst
Ja dat ben ik nu al... en moet mijn eerste prik nog zetten vandaag.

Denk dat je sowieso meer erover nadenkt dan mensen die op de natuurlijke manier zwanger worden.

Zou ik wel een goede moeder zijn.. etc

Ik heb nog geen medicijn gehad en vind het al een emotionele rollercoaster.

Had jij gister jouw tp trouwens ? ( dacht dat ik laatst bij jou naam 21-07 zag staan)

Erg he haha.. ik ben gister begonnen met gonal f spuiten.. die laat de eitjes groeien.. 30 juli heb ik de eerste echo.. zou rond die tijd wel te horen krijgen hoe en wat..

Succes met je eerste spuit!!

Geplaatst
Dankjewel voor je bericht! Ik ben er ook weer wat rustiger onder. Waar zit jij nu in het traject ? Vandaag word mijn allereerste decapeptyl prik.

Ik ben nu bezig met de tweede poging. Heb twee terugplaatsingen gehad waarbij de tweede wel wat heeft gedaan maar uiteindelijk niet heeft doorgezet. Ik heb nog 1 cryo over maar na een (vroege) miskraam heb je in België eerst een verplichte rustmaand. Vervelend, maar hierdoor is er voor ons eindelijk weer eens een mogelijkheid om op vakantie te gaan, dus daar gaan we morgen lekker van genieten. En dan over een week of 4 de volgende terugplaatsing.

Succes met de decapeptyl. Je ging de spuiten geloof ik niet zelf zetten he? Ik had vaak al snel het gevoel of de spuit op een 'lekker' plekje zat. Op sommige plekken is het gevoeliger dan op andere plekken. Als ik het al pijnlijk vond de naald erin te doen (vaak valt dat echt heel erg mee!) Haalden we hem eruit en probeerden we een ander plekje. Dat werkte voor mij heel goed.

Succes! Ik weet zeker dat je het kan!

Geplaatst
Erg he haha.. ik ben gister begonnen met gonal f spuiten.. die laat de eitjes groeien.. 30 juli heb ik de eerste echo.. zou rond die tijd wel te horen krijgen hoe en wat..

Succes met je eerste spuit!!

Oh?! Ik begin maandag met meno pur en heb eerste echo 31 juli. Wat gek he, dat die schema's zo verschillen!

Is dit ook jouw eerste keer? Of al eerder een poging gedaan ? En merk je dat je humeur anders is door de hormonen?

Dankje, mijn vriend gaat het doen! Ik word al lam in mijn botten als ik aan naalden denk..... succes!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden