Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ff een vraagje: heb zaterdag dus tp, normaal na tp drink ik geen alcohol en let verder okk wel wat op met eten (alsof je zwanger bent).

Nu ga ik dus de dag erna op vakantie. Nu geloof ik niet een wijntje meteen negatieve invloed heeft. Maaf twijfel... wat doen jullie na de tp? Wel of geen alcohol drinken?

@danlon, pffff dat duurg wel lang. Dan duurt het wachten helemaal lang. Hopelijk komt het snel.

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ff een vraagje: heb zaterdag dus tp, normaal na tp drink ik geen alcohol en let verder okk wel wat op met eten (alsof je zwanger bent).

Nu ga ik dus de dag erna op vakantie. Nu geloof ik niet een wijntje meteen negatieve invloed heeft. Maaf twijfel... wat doen jullie na de tp? Wel of geen alcohol drinken?

@danlon, pffff dat duurg wel lang. Dan duurt het wachten helemaal lang. Hopelijk komt het snel.

Hej pino! Fijn zeg die tussenstanden! Kan ik het allemaal een beetje bijhouden hihi

Ik heb de vorige terugplaatsingen ook niet gedronken.. maar ik denk niet dat een wijntje kwaad kan.. kijk naar meiden die zo zwanger raken.. die weten het dan helemaal niet.. en drinken dan ook gewoon.. ( als ik naar me vriendinnen kijk )..

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Hej pino! Fijn zeg die tussenstanden! Kan ik het allemaal een beetje bijhouden hihi

Ik heb de vorige terugplaatsingen ook niet gedronken.. maar ik denk niet dat een wijntje kwaad kan.. kijk naar meiden die zo zwanger raken.. die weten het dan helemaal niet.. en drinken dan ook gewoon.. ( als ik naar me vriendinnen kijk )..

Ja maar bij ons gaat het nou eenmaal niet zo makkelijk. Het is jouw keuze Pino, maar ik ga het niet doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ja maar bij ons gaat het nou eenmaal niet zo makkelijk. Het is jouw keuze Pino, maar ik ga het niet doen

Nee helaas niet nee.. denk dat iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen..

Geplaatst

Klopt, in het begin stond ik er ook veel stelliger in.

Maar 9iui,s en 3 tp,s verder zonder dat ik gedronken heb, sta ik er iets anders in mss. Maar heb het dan over 1 wijntje, niet over een zuipfestijn, haha. Want dat is nooit goed voor je hormoonhuishouding.

Zoals als die tijd alle voeding aangepast, supperfoods , supplementen etc. Maar zonder succes. Al ga ik daar natuurlijk wel mee door, kan alleen maar helpend zijn.

Maar waarschijnlijk als de emrbyo weer in mijn buikje zit, dat ik sowieso geen behoefte meer heb aan een glaasje wijn haha

Geplaatst

Maar 9iui,s en 3 tp,s verder zonder dat ik gedronken heb, sta ik er iets anders in mss. Maar heb het dan over 1 wijntje, niet over een zuipfestijn, haha. Want dat is nooit goed voor je hormoonhuishouding.

Zoals als die tijd alle voeding aangepast, supperfoods , supplementen etc. Maar zonder succes. Al ga ik daar natuurlijk wel mee door, kan alleen maar helpend zijn.

Maar waarschijnlijk als de emrbyo weer in mijn buikje zit, dat ik sowieso geen behoefte meer heb aan een glaasje wijn haha

Dat is waar, waarschijnlijk zou ik er dan ook zo over denken. Alleen nu bij eerste keer ga ik mij als een heilige gedragen. Ik heb 11 jaar gerookt, ben ik nu 10 dagen van af. Denk idd ook net als evi zegt waar iedereen zich zelf goed bij voelt. En na 9 iui's en 3 tp misschien ook wel goed om het net iets anders te doen en kan dat wijntje juist helpen te ontspannen.

Geplaatst

Ik ben een angsthaas... Ik neem dus niks waardoor ik later zou kunnen zeggen had ik maar niet.... Ik wil geen schuldgevoel krijgen... Maar theoretisch, nee zou niet erg moeten zijn..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Wanneer verwacht je de menstruatie?

Hoe gaat het prikken? Ben jij nog ongesteld?

Geplaatst
Ik ben een angsthaas... Ik neem dus niks waardoor ik later zou kunnen zeggen had ik maar niet.... Ik wil geen schuldgevoel krijgen... Maar theoretisch, nee zou niet erg moeten zijn..

Goed dat je gestopt bent met roken, dat is idd wel belangrijk. Gelukkig rookte ik niet, maar idd alles voor het goede doel.

Maar het is soms moeilijk. Al die tijd doe je alles braaf, zit je weer bij een bierproeverij alcoholvrij en water te drinken. Allemaal niet erg, als je het ergens voor doet. Maar dan weer die negatieve test😢.

Maar wil nog niet opgeven en dus gaan we braaf door. Ook met alles wat helpend. Maar soms denk ik wel eens mss is idd de ontspanning belangrijker dan zo spastisch met eten, drinken en levenstijl om te gaan. Ik kan van nature moeilijk ontspannen en houd van controle, maar mss is het goed om dat een beetje los te laten.

Ach ja, zie wal waar ik mij goed bij voel. De heineken 0,0 en sanibitter (aanrader trouwens) staan al klaar.

Geplaatst
Hoe gaat het prikken? Ben jij nog ongesteld?

Gaat goed met prikken.. nergens last van... ben ook niet meer ongesteld.. was het gewoon 6 dagen.. en hoe is het bij jou?

Geplaatst
Gaat goed met prikken.. nergens last van... ben ook niet meer ongesteld.. was het gewoon 6 dagen.. en hoe is het bij jou?

6 dagen vanaf wanneer geteld? Vanaf de eeerste prik deca ?

Ik ben al vanaf 2 juli ongesteld.. toen moest ik met de pil beginnen

Geplaatst
6 dagen vanaf wanneer geteld? Vanaf de eeerste prik deca ?

Ik ben al vanaf 2 juli ongesteld.. toen moest ik met de pil beginnen

Vanaf de eerste dag dat ik ongesteld werd.. werd 14 juli ongesteld.. tot 20 juli.. ben 8 juli begonnen met de deca en 11 juli gestopt met de pil..

Geplaatst
Goed dat je gestopt bent met roken, dat is idd wel belangrijk. Gelukkig rookte ik niet, maar idd alles voor het goede doel.

Maar het is soms moeilijk. Al die tijd doe je alles braaf, zit je weer bij een bierproeverij alcoholvrij en water te drinken. Allemaal niet erg, als je het ergens voor doet. Maar dan weer die negatieve test.

Maar wil nog niet opgeven en dus gaan we braaf door. Ook met alles wat helpend. Maar soms denk ik wel eens mss is idd de ontspanning belangrijker dan zo spastisch met eten, drinken en levenstijl om te gaan. Ik kan van nature moeilijk ontspannen en houd van controle, maar mss is het goed om dat een beetje los te laten.

Ach ja, zie wal waar ik mij goed bij voel. De heineken 0,0 en sanibitter (aanrader trouwens) staan al klaar.

Ik heb nooit gerookt hoor...

Maar snap je gevoel wel hoor... Heb mezelf alleen vaak dingen verweten en dat werkt ook niet goed tijdens traject..

Geplaatst

Maar het is soms moeilijk. Al die tijd doe je alles braaf, zit je weer bij een bierproeverij alcoholvrij en water te drinken. Allemaal niet erg, als je het ergens voor doet. Maar dan weer die negatieve test.

Pino, jij moet doen wat voor jou goed voelt ! Ik kan niet met je mee praten hoe ik mij zou voelen na 9 iuis en 3 tp.

Maar dat lijkt me emotioneel heel erg zwaar. En vind het daarom ook heel dapper dat je er positief in blijft staan! Dat moet je ook doen! Ik ga voor je duimen zaterdag 🦋🦋🦋🦋🦋

Geplaatst
Vanaf de eerste dag dat ik ongesteld werd.. werd 14 juli ongesteld.. tot 20 juli.. ben 8 juli begonnen met de deca en 11 juli gestopt met de pil..

Uhh.. vergelijk..

2 juli ongesteld geworden begonnen met pil

19 juli laatste pil

21 begonnen met deca

24 start menopur (vandaag dus)

Ben nu nog ongesteld..

8 juli ben je decapeptyl gaan spuiten ? En toen was je nog aan de pil tot 11 juli? Ik snap er niks meer van. Hoe kan dit nou..

Geplaatst
Uhh.. vergelijk..

2 juli ongesteld geworden begonnen met pil

19 juli laatste pil

21 begonnen met deca

24 start menopur (vandaag dus)

Ben nu nog ongesteld..

8 juli ben je decapeptyl gaan spuiten ? En toen was je nog aan de pil tot 11 juli? Ik snap er niks meer van. Hoe kan dit nou..

Dat is mijn schema

Iedereen hier heeft een ander schema..

Ik was ook al een tijdje aan de pil vanwegen de operatie die ik heb gedaan..

Geplaatst

Heb jij 2 weken decapeptyl gespoten dan ? En mocht je met deca beginnen terwijl je nog niet ongesteld was ?

Geplaatst
Ik heb nooit gerookt hoor...

Maar snap je gevoel wel hoor... Heb mezelf alleen vaak dingen verweten en dat werkt ook niet goed tijdens traject..

Haha, dat was voor lautje bedoeld ;-).

Ja herken ik wel schuldgevoelens. Nu ook veel meer dan in het begin. Omdat het bij het innestelen, dus bij mij niet goed gaat.

Ja loslaten, ontspannen, posifief blijven... horen het allemaal. Maar om dat daadwerkelijl te kunnen is pittig.

Geplaatst
Dat is mijn schema

Iedereen hier heeft een ander schema..

Ik was ook al een tijdje aan de pil vanwegen de operatie die ik heb gedaan..

Ja dat is waar. Elke keer lees ik wat en denk ik Huh, hoe kan dat nu weer. Begon net te twijfelen of ik het wel goed had begrepen allemaal en of ik het niet fout deed. Schrok even.

Geplaatst
Ja dat is waar. Elke keer lees ik wat en denk ik Huh, hoe kan dat nu weer. Begon net te twijfelen of ik het wel goed had begrepen allemaal en of ik het niet fout deed. Schrok even.

Neej moet je niet doen! Je moet naar jouw schema kijken en niet naar die van anderen.. is allemaal verschillend..

Geplaatst

Ja herken ik wel schuldgevoelens. Nu ook veel meer dan in het begin. Omdat het bij het innestelen, dus bij mij niet goed gaat.

Ja loslaten, ontspannen, posifief blijven... horen het allemaal. Maar om dat daadwerkelijl te kunnen is pittig.

Misschien dat een wijntje dan juist helpt bij jou.

Ik weet wel dat ik altijd rond mijn ongesteldheid periode gestrest was( want er was altijd weer HOOP) en dan dacht ik het al bijna te kunnen voelen.. en dan was het 1 dag overtijd en 2 en 3.. en ik werd stiekem aan al blijer. Maar zodra ik dan lekker onderuit ging zitten met een wijntje en de eerste paar slokjes nam, barstte het los.. dus puur dat loslaten ontspande voor mij en natuurlijk teleurgesteld, maar ja zo zie je maar wat een wijntje inderdaad voor invloed heeft om je te ontspannen voor zoiets emotioneel zwaars. Het is niet een knop die je maar zo even omzet. En zeker als je zo graag wilt. Volg je gevoel🦋

Geplaatst

Ohhh haha..

Jaaaa absoluut!

Geplaatst
Stand van zaken

Butterfly: wachtmaand, 1 cryo

Yvje1977: 14-9 start decapeptyl, ivf2

Christel81: stop iui, start icsi, 23-7 start decapetyl

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Pino: nog 4 cryo,s, 29-7 tp

Miranda: 14-7 echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s, natuurlijke cyclus met ustrogan

Minima: 21-7 cryo terugplaatsing gehad

Amf: 2 juli punctie gehad, 11 eitjes 10 bevrucht, 5juli tp gehad, bloedingen innesteling of menstruatie, 16-7 negatief getest

Yamila: 22-7 dag 5 van stimuleren met gonal-f, 25-7 echo fm

Eatpraylove: start 29-6

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: 22-7 dag 4 stimuleren menopur, 26 juli echo fm, hopelijk 29/30 juli de punctie

Mariag: 15-7 punctie gehad, 18 eitjes, 18-7 tp

Evi. H, bezig met decapeptyl, 21 juli start gonal-f, 30-7 1e echo

Lautje:18 juli Startecho, 22 juli -28 juli decapeptyl, 24 juli - 31 juli menopur, 31 juli 1e echo en hoe verder.

Ik ben het schema voor mezelf ook aan het bijhouden, maar wat betekend echo fm?

Geplaatst
Ik ben het schema voor mezelf ook aan het bijhouden, maar wat betekend echo fm?

Follikelmeting, dus grote van het eitje ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden