Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Zo... het kostte me twee dagen maar ik ben weer bij gelezen. Wat een drukte op dit wachtbankje!

@ash mooo resiltaat van je eerste echo! Wat fijn, dan kun je met wat meer vertrouwen naar je volgende echo gaan.

@yamila wat ontzettend klote zeg! Inderdaad doe je heel veel moeite en dan hoop je toch dat het iets oplevert. Snap dat je er verdrietig om bent. Het is wel fijn dat het mogelijk is om de poging af te breken en dat je dan opnieuw kan beginnen. Moet je dan eerst een rust.aand voordat je weer mag beginnen of weet je het niet? Ik heb zelf de eerste poging genoeg eitjes gehad, maar die waren geen van allen door blijven delen dus geen tp. Om die reden de hele eerste poging eigenlijk voor niets. De tweede poging heb ik geen pil hoeven slikken, ben op dag drie gelijk met bemfola (vergelijkbaar met gonal f en menopur) begonnen en vanaf dag 10 moest ik cetrotide erbij spuiten om eisprong tegen te houden. Per saldo had ik net zoveel bevruchte eicellen als bij de eerste poging maar bleven er nu wel meerdere embryo's delen tot aan de tp. Ik hoop voor jou dat een ander protocol ook een nooi resultaat oplevert.

@pino81 bijna tp! Dit wordt een plakker! Jammer dat ik niet naast je kan zitten op het bankje, maar misschien biedt ander gezelschap wel een beter resultaat. Dat hoop ik voor je!

@butterfly en we wachten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hey Poekie, ik heb ff een screenshot gemaakt van je uitleg, voor ik het vergeet. Lijkt me een goede vervolgtraject dat ik zeker voor kan leggen bij mijn arts. Want ik wil liever geen pil gebruiken nu.

Top als ik ook zo door mag zonder pil.

Deze medicatie ken ik niet vandaar dat ik het zo wil onthouden en straks thuis kan opschrijven.

Dank je x.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Poekie dank je wel en nu nog hopen dat ze van goede kwaliteit zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
@Poekie dank je wel en nu nog hopen dat ze van goede kwaliteit zijn.

Ja dat is ook zo. Zelf hielp het me om alles stapje voor stapje te bekijken. Fijn als er veel zijn dat is een mooi begin!

Na de punctie kun je pas meer zeggen over de kwaliteit. Dat is dan natuurlijk ook wel weer spannend. Op welke dag doet jouw ziekenhuis de tp?

@yamila fijn dat je er wat aan hebt. Graag gedaan.

Geplaatst

@poekie punctie is in het Sint Franciscus, het lab zit in Erasmus MC. Mijn vriend moet dus met koffertje naar Erasmus nadat ik punctie heb gehad. Terugplaatsing is 3 dagen na punctie in het Erasmus. Bij de 1e punctie kreeg hij al gelijk te horen hoeveel eitjes er verkregen waren toen hij het koffertje had ingeleverd bij Erasmus. Pas op de dag van tp kreeg ik te horen hoeveel eitjes er gedeeld waren. 2 van de 10 was dus echt niet veel. Nu hopen dat er meer goede tussen zitten.

Geplaatst
Zo... het kostte me twee dagen maar ik ben weer bij gelezen. Wat een drukte op dit wachtbankje!

@ash mooo resiltaat van je eerste echo! Wat fijn, dan kun je met wat meer vertrouwen naar je volgende echo gaan.

@yamila wat ontzettend klote zeg! Inderdaad doe je heel veel moeite en dan hoop je toch dat het iets oplevert. Snap dat je er verdrietig om bent. Het is wel fijn dat het mogelijk is om de poging af te breken en dat je dan opnieuw kan beginnen. Moet je dan eerst een rust.aand voordat je weer mag beginnen of weet je het niet? Ik heb zelf de eerste poging genoeg eitjes gehad, maar die waren geen van allen door blijven delen dus geen tp. Om die reden de hele eerste poging eigenlijk voor niets. De tweede poging heb ik geen pil hoeven slikken, ben op dag drie gelijk met bemfola (vergelijkbaar met gonal f en menopur) begonnen en vanaf dag 10 moest ik cetrotide erbij spuiten om eisprong tegen te houden. Per saldo had ik net zoveel bevruchte eicellen als bij de eerste poging maar bleven er nu wel meerdere embryo's delen tot aan de tp. Ik hoop voor jou dat een ander protocol ook een nooi resultaat oplevert.

@pino81 bijna tp! Dit wordt een plakker! Jammer dat ik niet naast je kan zitten op het bankje, maar misschien biedt ander gezelschap wel een beter resultaat. Dat hoop ik voor je!

@butterfly en we wachten...

Hey poekie! Is dat wat ze noemen verkort traject ? Is wel fijner lijkt mij? Ipv met pil en deca eerst.. of niet?

Geplaatst
Hey Pino! Hoe gaat het met jou? Zenuwachtig voor zaterdag ?

Vooral nog druk met werk, zo de laatste dagen voor de vakanyie ;-).

Nog niet bezig meg zaterdag eerlijk gezegd. Maar doordat het de 4e tp wordt, wordt het al bijna routine. Zaterdag zelf komt dat wel, toch altijd spannend of het goed ontdooid.

Maar de eerste ustrogan bolletje zitten er weer in, fijn..... uh not 😂

Geplaatst
Zojuist de echo fm gehad. 7 eitjes rechts en 5 eitjes links van 11 tot 13 mm. Ik moet vrijdag terug voor een 2e echo fm. Gynaecoloog zei wel dat ze mooi groeien, tegelijkertijd en dezelfde grootte ongeveer hebben. Hoopvol dus

Dat klinkt goed 😁🙏. Fijn. Op naar vrijdag!. Maar tich nog even geduld dus tot punctie en tp.

Geplaatst

@pino81 ja ik hoop dat ze vrijdag wel al rond de 18-20 mm zijn, vind het spuiten niet meer leuk en die neusspray slaat helemaal op mijn keel. Maar ja 12 eitjes, ben tevreden.

Geplaatst
Vooral nog druk met werk, zo de laatste dagen voor de vakanyie ;-).

Nog niet bezig meg zaterdag eerlijk gezegd. Maar doordat het de 4e tp wordt, wordt het al bijna routine. Zaterdag zelf komt dat wel, toch altijd spannend of het goed ontdooid.

Maar de eerste ustrogan bolletje zitten er weer in, fijn..... uh not

Halen ze het vrijdag uit vriezer en dan 1dag door delen en hoor je zaterdag voordat je tp hebt of de tp door gaat? Ik ben zelfs zenuwachtig voor jou hopelijk heeft jouw 2.0 bankje echt geholpen!!

Geplaatst

@poekie, dank je wel. 😙

Hoop zo dat deze wel lekker bljjft zitten.

Jammer dat jij niet meteen door kon. Was mooi geweest als we in augustus gewoon allebei positief testen en houden.

Maar tijdens het wachten doe ik deze keer niet actief op het bankje. Ben lekker op vakantie. Zonder telefoon, sociale media en forum. 😆

Geplaatst
Halen ze het vrijdag uit vriezer en dan 1dag door delen en hoor je zaterdag voordat je tp hebt of de tp door gaat? Ik ben zelfs zenuwachtig voor jou hopelijk heeft jouw 2.0 bankje echt geholpen!!

Das lief 😙

Gaat er zaterdagochtend uit (geloof ik, begkn spontaan te twijfelen).

Heb om 12.15uur tp. Dus voor die tijd mogen ze niet bellen!

Geplaatst
Das lief

Gaat er zaterdagochtend uit (geloof ik, begkn spontaan te twijfelen).

Heb om 12.15uur tp. Dus voor die tijd mogen ze niet bellen!

Maar, ze moeten na de diepvries toch wel eerst zien dat hij deelt ? Dat duurt dan denk ik een dag ?

Geplaatst
@christel81 hoe gaat het met jou? Ben je al begonnen met stimuleren ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi! Nee ik moet nog wachten tot ik ongesteld wordt. Ik heb vandaag de laatste pil genomen. Dus een dezer dagen. Ik heb wel bloeduitslag gehad. Helaas was de schildklier waarden nu toch weer verhoogd. Nog hoger dan in februari. Dus ik start met thyrax. Ik mag gelukkig gewoon doorgaan met het traject. Yamila wat vervelend meis!ik zou er dan ook voor kiezen om het af te breken als er niet meer groeien. Maar tot die tijd duimen we nog ff door! Ash mooi aantal! Nu duimen dat alles zo blijft gaan en er een mooie score en aantal bevruchtingen is na de punctie. Pino spannend weer!! Butterfly jij mag ook weer binnenkort toch? Maria hoe voel je je?
Geplaatst

@christel81 Is thyrax net als gonal of meno vergelijkbaar ? Of is dat iets voor de schildklier ? Jij zit nu ook aan de deca toch ?

Geplaatst
@poekie punctie is in het Sint Franciscus, het lab zit in Erasmus MC. Mijn vriend moet dus met koffertje naar Erasmus nadat ik punctie heb gehad. Terugplaatsing is 3 dagen na punctie in het Erasmus. Bij de 1e punctie kreeg hij al gelijk te horen hoeveel eitjes er verkregen waren toen hij het koffertje had ingeleverd bij Erasmus. Pas op de dag van tp kreeg ik te horen hoeveel eitjes er gedeeld waren. 2 van de 10 was dus echt niet veel. Nu hopen dat er meer goede tussen zitten.
Het aantal eitjes voelt altijd heel spannend, maar toch zegt het zo weinig.. ik had beide keren een keurig aantal (rond de 10) maar dat wil nog zo weinig zeggen. Ik heb ook al veep gehoord van meiden die minder eitjes hadden maar waarvan de kwaliteit uiteindelijk heel goed bleek.

Terugplaatsing op dag 3 is denk ik wel fijn. Mijn ziekenhuis plaatst terug op dag 5. Ben ik heel tevreden mee, maar het is een eeuwigheid om in spanning te zitten.

Nog even volhouden hoor!

@lalautje ik weet niet of ze mijn traject kort protocol noemen. Zo hebben ze het in Gent niet genoemd. We wordt er op die manier veel meer uitgegaan van de natuurlijke cyclus en dat vond ik enorm prettig.

@pino81 ja.. ik had graag bij je gezeten voordat ik op vakantie ging. Leek mij echt een prima invulling van de wachtweken (op vakantie) bij ons loopt het even anders. Eerst op vakantie (optimaal ontspannen) en daarna de volgende tp. Ik vind het stiekem ook wel prima.

Ik heb me voorgenomen ook bij de volgende tp een stukje minder op het forum te zitten. Ik weet niet of dat gaat lukken, maar ik vond dat ik er wel erg vaak op zat tijdens de wachtweken. Nu proberen dat een beetje te beperken. Ik merk dat ik anders toch veel zit te vergelijken. Als iemand zegt: ik heb last van mn borsten (bijv.) Kan ik al wel een beetje een dipje krijgen omdat ik dan het gevoel heb dat het bij mij ws niet gelukt is omdat ik geen pijn heb of zo.

Het voordeel nu is wel dat ik weet dat de vorige poging vooral mn reuk heel sterk werd toen ik zwanger bleek. Ik voelde niets aan mn borsten. Ik ga er voorlopig vanuit dat dit bij een volgende zwangerschap gewoon ook zo is haha.

Waar ga je heen op vakantie?

Geplaatst

@poekie inderdaad, daarom 12 eitjes is leuk, maar ben pas tevreden als minimaal de helft goed zijn gedeeld na bevruchting. 5 dagen na punctie zou inderdaad veel beter zijn maar dat doen ze niet hier helaas of kan ik hier naar vragen?

Wat je zegt over niet veel op het forum zijn snap ik volkomen. Ik heb dit keer ook niemand in mijn omgeving laten weten dat ik bezig ben met mijn ivf poging. Alleen mijn vriend en ik weten het.

Geplaatst
@poekie inderdaad, daarom 12 eitjes is leuk, maar ben pas tevreden als minimaal de helft goed zijn gedeeld na bevruchting. 5 dagen na punctie zou inderdaad veel beter zijn maar dat doen ze niet hier helaas of kan ik hier naar vragen?

Wat je zegt over niet veel op het forum zijn snap ik volkomen. Ik heb dit keer ook niemand in mijn omgeving laten weten dat ik bezig ben met mijn ivf poging. Alleen mijn vriend en ik weten het.

Nee volgens mij hangt de dag van tp af van het ziekenhuis. Hoe later je tp hoe minder embryo's er over zijn. Bij ons is het streven zo'n 30% over te houden op dag 5. Dus ongeveer 2 a 3 van de 8 bijvoorbeeld

Geplaatst

@poekie ja ik snap het. We zullen het zien aankomende punctie en tp. Ik sta er positief over in. Dit keer gaat het gewoon lukken.

Geplaatst
Maar, ze moeten na de diepvries toch wel eerst zien dat hij deelt ? Dat duurt dan denk ik een dag ?

Ff gecheckt. Wordt die ochtend ontdooid. Wist ik eigenlijk wel, maar begon ineens te twijfelen. Dus hopelijk ontdooid deze 3e cryo ook mooi🍀.

Zei 2 tp,s geleden, dit is hem niet. Het is de 3e, toen dacht ik 3e tp. Maar ga dan nu voor de 3e cryotp 😂

Geplaatst

Herkenbaat ash en poekie. In mijn omgeving deel ik het ook steers minder, wat wanneer. Op een gegeven moment wist iedereen wanneer ik ongesteld was en weer met mijn benen gespreid mocht in het ziekenhuis. Dus idd nu nog alleen nog 2 vriendinnetjes en ouders natuurlijk.

En op vakantie laat ik altijd gsm etc thuis. Vind dat ik thuis te veel zit pingelen. Dus door het op vakantie niet mee te nemen, kom ik echy tot rust.

Maar wil het nu ook echt even loslaten na de tp. Hopelijk helpt dat.

Ja forum heeft 2 kanten. Voora, het delen vind ik heel fijn. Maar het vergelijken is soms moeilijk. En soms ook moeilijk als het bij anderen wel lukt en bij ons weer niet. Hoezeer ik het anderen ook gun.

Maar vind vooral de steun en het meeleven hier wel heel fijn. Maar en tandje minder kan zeker geen kwaad ;-)

Geplaatst

@Pino81 ik heb mijn ex-collega in juni in vertrouwen verteld over de bbz en operatie. Die is het vervolgens aan iedereen in het bedrijf gaan vertellen. Dus nee dit keer vertel niemand wat. Zelfs mijn beste vrienden niet. Pas als ik 12 weken zwanger ben. Volgens mijn vriend kan ik beter wachten tot 20 weken Maar ja tegen die tijd zal mijn buik het zelf verraden.

Ik hou me veelal bezig met andere leuke dingen, bios, uit eten en mijn eigen kleine bedrijfje en ik moet eerlijk zeggen ik ben meer relaxed dan de vorige keren. Toen hield ik mij echt bijna 24 uur bezig ermee haha. Het lijkt nu op een gewoonte om iedere avond te prikken.

Hebben jullie dat ook? Dat het minder stressen is dan in het begin?

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Mariag: 18 juli tp

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Miranda13: 14juli echo fm, begin aug tp

Yamila: 18juli start gonal-f, 28 juli 2e echo fm

Ash: 19 juli start menopur, 28 juli 2e echo fm

Evi. H: 21 juli start gonal-f, 30 juli 1e echo fm

Lautje: 24juli start menopur, 31juli 1e echo fm

Christel81: 23juli start decapeptyl

Danlon: 28 juli start gonal-f, 28juli 1e echo

Butterfly: begin aug start progynova

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Eslief Maaike

Geplaatst

@pino81 ik ga voor je duimen !

@ash @yamila succes morgen bij fm echo🥚

@danlon fijn dat jij ook weer kan beginnen morgen, succes !

Geplaatst

Yamila alvast heel veel succes morgen, ik hoop dat er verandering/verbetering in zit.. je weet t niet... toi toi toi.

Minima ,Maria en Marleen hoe is het nu met jullie?

Pino spannend vrijdag! :)

Ik heb mijn schema binnen, en de recepten zo de zooi ophalen en wachten op mijn ongesteldheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden