Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@poekie had Gent jou wel verteld over aoa lab techniek ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nope

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Ik ben zojuist ongie geworden joehoe

Wel stom eigenlijk dat je soms bang bent dat je menstruatie opduikt en soms zit je er gewoon op te wachten zodat je door kan..

Geplaatst
Nope

Maar ik geloof niet dat dit bij ons aan de orde is.

Geplaatst

Wel stom eigenlijk dat je soms bang bent dat je menstruatie opduikt en soms zit je er gewoon op te wachten zodat je door kan..

Nice Yamila! Fijn! Nu weer beginnen met stimuleren?

Geplaatst

Yeah !!!

@poekie jawel.. als een bevruchting mislukt dan kunnen zij calcium toevoegen waardoor er toch een eicel activering plaats vind..

Geplaatst
Nice Yamila! Fijn! Nu weer beginnen met stimuleren?

Oh nee, was dat maar zon feestje

Ik moet eerst vanaf mn 3de cyclus dag 3 weken nog aan de pil

Geplaatst

Welke pil gebruik je dit keer ?

Geplaatst
Yeah !!!

@poekie jawel.. als een bevruchting mislukt dan kunnen zij calcium toevoegen waardoor er toch een eicel activering plaats vind..

Maar bij ons (lees: lees bij mij en mn partner) is er geen sprake van een mislukte bevruchting. Vrijwel alle eicellen worden bevrucht.

Ik denk dat ze het niet meer kunnen achterhalen, maar wat ik bij jou graag zou willen weten is of de eicellen die bevrucht zijn ool de follikels zijn die wel ongeveer de goede grootte hadden. Ik ben bang dat het tegenvallende resultaat te maken heeft met de follikels die al te ver waren en de eitjes dus overrijp. Als dat het geval is, dan is bij jullie misschien ook de bevruchting niet per definitie het probleem.

Ik zou zelf niet te veel dingen tegelijk willen proberen omdat je dan toch niet echt kan achterhalen wat het probleem is. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Al eerder is op dit forum gezegd dat je je gevoel moet volgen en dat moet je ook zeker doen. Hierboven is alleen maar mijn hersenspinsel (en het is natuurlijk niet mijn lijf).

Geplaatst

Oh echt.. bah.. microgynon 30 weer? Of dit keer je eigen pil? Ik had trouwens microgynon 50... wat een rotzooi...

Geplaatst
Maar bij ons (lees: lees bij mij en mn partner) is er geen sprake van een mislukte bevruchting. Vrijwel alle eicellen worden bevrucht.

Ik denk dat ze het niet meer kunnen achterhalen, maar wat ik bij jou graag zou willen weten is of de eicellen die bevrucht zijn ool de follikels zijn die wel ongeveer de goede grootte hadden. Ik ben bang dat het tegenvallende resultaat te maken heeft met de follikels die al te ver waren en de eitjes dus overrijp. Als dat het geval is, dan is bij jullie misschien ook de bevruchting niet per definitie het probleem.

Ik zou zelf niet te veel dingen tegelijk willen proberen omdat je dan toch niet echt kan achterhalen wat het probleem is. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Al eerder is op dit forum gezegd dat je je gevoel moet volgen en dat moet je ook zeker doen. Hierboven is alleen maar mijn hersenspinsel (en het is natuurlijk niet mijn lijf).

Ja daar heb je een punt. Donderdag had ik 16 follikels, waarvan 3 in groene gebied (23,21,18) rest was toen 24, 13, etc. Gister zijn er 18 eicellen gevonden, waarvan 11 rijp. Ben ook benieuwd of ze kunnen achterhalen of deze 3 dan die van 23,21,18 zijn. Ik zal ze dat morgen eens vragen.

Geplaatst
Ja daar heb je een punt. Donderdag had ik 16 follikels, waarvan 3 in groene gebied (23,21,18) rest was toen 24, 13, etc. Gister zijn er 18 eicellen gevonden, waarvan 11 rijp. Ben ook benieuwd of ze kunnen achterhalen of deze 3 dan die van 23,21,18 zijn. Ik zal ze dat morgen eens vragen.

Ik denk dat ze dit niet kunnen achterhalen, maar vind hetzelfde aantal wel heel erg toevallig.

Als ik jou was zou ik alle vragen, dus bijv. Ook die behandeling opschrijven en meenemen naar je evaluatiegesprek. Ik vond het toen heel fijn dat wij ons toen goed hadden ingelezen en ook zelf al een beetje een idee hadden hoe we verder wilden. Zij kunnen daar dan op reageren en vertellen of dat wel of niet slim is. Zo had ik een heel goed gevoel over dat evaluatiegesprek en kon ik weer met vertrouwen verder.

Geplaatst
Ik denk dat ze dit niet kunnen achterhalen, maar vind hetzelfde aantal wel heel erg toevallig.

Als ik jou was zou ik alle vragen, dus bijv. Ook die behandeling opschrijven en meenemen naar je evaluatiegesprek. Ik vond het toen heel fijn dat wij ons toen goed hadden ingelezen en ook zelf al een beetje een idee hadden hoe we verder wilden. Zij kunnen daar dan op reageren en vertellen of dat wel of niet slim is. Zo had ik een heel goed gevoel over dat evaluatiegesprek en kon ik weer met vertrouwen verder.

Ja dat wil ik sowieso, maar gesprek is pas eind november hé.. over 3,5 maand.. stel het mislukt donderdag wat dan ?

Geplaatst
Ja dat wil ik sowieso, maar gesprek is pas eind november hé.. over 3,5 maand.. stel het mislukt donderdag wat dan ?

Hmm ja dat is wel heel laat. Bij ons ging het niet goed in februari en in maart (rustmaand) hadden we de evaluatie. Ik weet niet wat ze doen als het nu niet goed zou gaan....

Geplaatst

Ik heb mijn rapporten.. En daar hebben de follikels nummers...

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Iedere stap is er 1!

Geplaatst
Ik heb mijn rapporten.. En daar hebben de follikels nummers...

Wanneer heb je dat rapport gekregen ? Ik heb wel na de 1e en 2e echo een klein papiertje meegekregen, maar is omdat ik er naar vroeg anders hadden ze het weggegooid. En is maar net welke zij random als eerste meten denk ik

Geplaatst
Wanneer heb je dat rapport gekregen ? Ik heb wel na de 1e en 2e echo een klein papiertje meegekregen, maar is omdat ik er naar vroeg anders hadden ze het weggegooid. En is maar net welke zij random als eerste meten denk ik

Ik moest even terug lezen hoor... Zo zie je maar dat aantallen niks zegt.. Al snap ik wel je gevoel zeg! Pfff..wanneer heb je tp?

Ik ga inderdaad in spanning morgen afwachten.

Hopen op ovitrelle en woensdag punctie! Of donderdag punctie mag ook... Dag erna vind ik spannender omdat bevruchting vorige keer niet goed ging heel vreemd..

Maar kop op! Die plakker laten terug plaatsen dan komt t goed

Ik heb dat trouwens omdat ik mijn medisch dossier ook zelf wil... Dus van alles heb ik een kopie... Voor verzekering, voor latere pogingen.. Gewoon voor mezelf

Geplaatst
Ik moest even terug lezen hoor... Zo zie je maar dat aantallen niks zegt.. Al snap ik wel je gevoel zeg! Pfff..wanneer heb je tp?

Hopen op ovitrelle en woensdag punctie! Of donderdag punctie mag ook... Dag erna vind ik spannender omdat bevruchting vorige keer niet goed ging heel vreemd..

Ik heb dat trouwens omdat ik mijn medisch dossier ook zelf wil... Dus van alles heb ik een kopie... Voor verzekering, voor latere pogingen.. Gewoon voor mezelf

Ja ik heb wel van alles betaling factuur ed maar meer ook niet! Ohh... vraag meteen morgen eens of zij ook met Aoa techniek werken. De bevruchting gaat vaak mis doordat de zaadcel geen eiwit afgeeft aan de eicel of doordat de eicel niet reageerd op het eiwit. In het ziekenhuis kunnen ze dan extra calcium toevoegen zodat de eicel toch geactiveerd word. Ik kom er nu pas achter en baal ik enorm van. Maar als jullie al weten dat daar het probleem ligt...

Nee inderdaad aantallen zeggen niks en had in mijn hoofd ook 'ik ga uit van 0' maar onbewust heb je toch meer hoop. Helemaal nadat je dan hoort 18 eicellen gevonden waarvan 11 rijp. Het is sowieso allemaal een achtbaan met medicatie, punctie wachten aantallen horen..

Geplaatst

Ik heb donderdag 9.40 mijn tp ( als alles goed gaat)

Geplaatst
Ja ik heb wel van alles betaling factuur ed maar meer ook niet! Ohh... vraag meteen morgen eens of zij ook met Aoa techniek werken. De bevruchting gaat vaak mis doordat de zaadcel geen eiwit afgeeft aan de eicel of doordat de eicel niet reageerd op het eiwit. In het ziekenhuis kunnen ze dan extra calcium toevoegen zodat de eicel toch geactiveerd word. Ik kom er nu pas achter en baal ik enorm van. Maar als jullie al weten dat daar het probleem ligt...

Nee inderdaad aantallen zeggen niks en had in mijn hoofd ook 'ik ga uit van 0' maar onbewust heb je toch meer hoop. Helemaal nadat je dan hoort 18 eicellen gevonden waarvan 11 rijp. Het is sowieso allemaal een achtbaan met medicatie, punctie wachten aantallen horen..

Bij de vorige hebben ze t in een bepaalde cultuur gelegd voor verbetering...maar die techniek ken ik niet..

Geplaatst
Ik heb donderdag 9.40 mijn tp ( als alles goed gaat)

Ohhh gaan we (hopelijk) beetje gelijk lopen

Geplaatst
Ohhh gaan we (hopelijk) beetje gelijk lopen

Ik hoop het ook als je morgen ovitrelle mag heb je woensdagochtend de punctie en dan zaterdag tp? 3 daagse ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden