Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha butterfly, Ah dan was jij het van de progynova! Ik heb deze keer enorm veel progesteron er bij gekregen omdat mijn waarde voor de tp echt te laag was. Volgens de artsen daar kan een te laag progesteron oorzaak zijn van miskramen en innestelingsfalen.. ik heb nu 3x4 utrogestan bollen en spuit progesteron er bij savonds. En dus ook nog 3x2 Mg progynova en 20 Mg prednisolon.

Nou een hele bups dus.. maar heb vooral last van de progynova! Enorm duizelig en moe, en wisselend last van mijn darmen. Dat was in jet begin trouwens veel erger, dat gaat dus uiteindelijk beter! Hoop dat dat helpt

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ha butterfly, Ah dan was jij het van de progynova! Ik heb deze keer enorm veel progesteron er bij gekregen omdat mijn waarde voor de tp echt te laag was. Volgens de artsen daar kan een te laag progesteron oorzaak zijn van miskramen en innestelingsfalen.. ik heb nu 3x4 utrogestan bollen en spuit progesteron er bij savonds. En dus ook nog 3x2 Mg progynova en 20 Mg prednisolon.

Nou een hele bups dus.. maar heb vooral last van de progynova! Enorm duizelig en moe, en wisselend last van mijn darmen. Dat was in jet begin trouwens veel erger, dat gaat dus uiteindelijk beter! Hoop dat dat helpt

Je hebt dus een cryo terug gekregen? Ja met progynova krijg je dus helemaal geen eisprong dus heb je ook geen geellichaam en moet het dus door de progesteron bollen opgevangen worden . Goed dat ze dat checken . Je zet me gelijk weer aan het denken. Ik moet 2 dagen voor de tp pas met utro beginnen dan is de waarde toch veel te laag met de tp ??

Is er een oorzaak gevonden voor jou herhaalde miskramen want dat zijn het.

Slik jij prednison voor je immuun? Is daar iets aan ontdekt wat de miskraam/miskramen kon veroorzaken

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Oohhh heerlijk! Waar zit je nu !? Heb je mooi weer gehad ?

Nee ik stress nu minder.. heb besloten om 4 uur de wekker te zetten 5 uur weg te rijden 7.15 kassa 7.30 lab 8.00 punctie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hahaha als je daar bent voor de punctie moet je echt nog wel eventjes wachten. Je ligt dan in je mooie pakkie op bed en krijgt alvast je infuus e.d. ik heb de vorige x lekker spelletjes op mn telefoon gespeeld om het wachten te overbruggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Oh @lalautje we zitten nu nog op curacao... even helemaal heerlijk ver weg met mooi weer. Maar niet lang meer

Geplaatst
Oh @lalautje we zitten nu nog op curacao... even helemaal heerlijk ver weg met mooi weer. Maar niet lang meer

Ohhhh heerlijk. Ga eens even heel gauw van het forum af ! Nu nog genieten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Je hebt dus een cryo terug gekregen? Ja met progynova krijg je dus helemaal geen eisprong dus heb je ook geen geellichaam en moet het dus door de progesteron bollen opgevangen worden . Goed dat ze dat checken . Je zet me gelijk weer aan het denken. Ik moet 2 dagen voor de tp pas met utro beginnen dan is de waarde toch veel te laag met de tp ??

Is er een oorzaak gevonden voor jou herhaalde miskramen want dat zijn het.

Slik jij prednison voor je immuun? Is daar iets aan ontdekt wat de miskraam/miskramen kon veroorzaken

Nee ik heb een verse blasto op dag 5 terug gekregen in een onderdrukte cyclus! Ik moest gelijk op de dag van de punctie van onze donor (we deden ecd) beginnen met utro en ik was blij dat ze progesteron checkten. Dat heeft nooit iemand eerder gedaan.

En de prednisolon idd vanwege (kleine) immuunissues met teveel ontstekingswaarden (hoge killer cells, voor wie het wat zegt). Die dosis is verdubbelt ook bij de tp.

Ik denk dat bovenstaande dingen plus dat mijn eigen eicellen wrs gewoon niet goed waren er voor zorgen dat ik steeds vroege miskramen heb.. dus jeeeeeeee als dat nu eens opgelost was??!

Geplaatst

Lalautje; ik vond de puncties altijd heel naar. Vooral al die mensen die vanalles uitpakten terwijl ik daar dan lag met een groot slab tussen mijn benen. En al die hormonen die door je lijf gieren helpen al niet mee. Ik ging op gegeven moment maar met mijn ogen dicht enorm rustig liggen ademhalen. Dat hielp me met mijn zenuwen. Ik nam ook altijd een kussentje mee voor op mijn buik op de terugweg in de auto. Vooral zon lange rit, dan schudt dat allemaal zo en dat voelt erg pijnlijk.

Nogmaals succes en laat je goed vertroetelen!

Geplaatst
Nee ik heb een verse blasto op dag 5 terug gekregen in een onderdrukte cyclus! Ik moest gelijk op de dag van de punctie van onze donor (we deden ecd) beginnen met utro en ik was blij dat ze progesteron checkten. Dat heeft nooit iemand eerder gedaan.

En de prednisolon idd vanwege (kleine) immuunissues met teveel ontstekingswaarden (hoge killer cells, voor wie het wat zegt). Die dosis is verdubbelt ook bij de tp.

Ik denk dat bovenstaande dingen plus dat mijn eigen eicellen wrs gewoon niet goed waren er voor zorgen dat ik steeds vroege miskramen heb.. dus jeeeeeeee als dat nu eens opgelost was??!

Hebben ze dat ooit gezegd dat je eitjes niet goed waren? Kunne ze dat überhaupt zien ? Want ze werden wel bevrucht . Dus zijn ze toch wel goed of niet ? Ja killer cells heb ik over gelezen hoe kwamen ze daar bij jou achter? Heb je klachten van je immuun probleempje ooit ondervonden , en is er ook iets ontdekt of is het uit voorzorg .

Ja goed dat ze je progesteron checkte! Bij mij zh doen ze dat niet. Schandalig eigenlijk ka een oorzaak zijn van een miskraam idd !

Ik denk dat je in hele goede handen bent nu en dat dit wel goed gaat dit x... wat onderdrukt moet worden word onderdrukt en wat aangevuld moet worden aan gevuld ! Komt goed !!!

Geplaatst

Nee dt hebben ze nooit gezegd butterfly, maar dat moet haast wel een conclusie zijn! We hadden ook steeds teveel afvallers! 12 follikels, 7 eicellen, 4 bevrucht, 2 goed, geen cryo. En steeds te weinig om ze te laten onderzoeken. Dat vonden we te kostbaar van die paar goeie.

Via een bloedtest kwamen ze achter de te hoge ontstekingswaarden, en dat testen ze daar dus standaard. Dat was ook al in DD getest, dus dat wisten we eigenlijk al wel. Ook met endometriose is het wrs dat je wat meer ontstekingen hebt in dat gebied.

Geplaatst
Nee dt hebben ze nooit gezegd butterfly, maar dat moet haast wel een conclusie zijn! We hadden ook steeds teveel afvallers! 12 follikels, 7 eicellen, 4 bevrucht, 2 goed, geen cryo. En steeds te weinig om ze te laten onderzoeken. Dat vonden we te kostbaar van die paar goeie.

Via een bloedtest kwamen ze achter de te hoge ontstekingswaarden, en dat testen ze daar dus standaard. Dat was ook al in DD getest, dus dat wisten we eigenlijk al wel. Ook met endometriose is het wrs dat je wat meer ontstekingen hebt in dat gebied.

Ik begrijp t.

Hoe testen ze die ontsteking waarde ? Testen ze dan gewoon de crp waarde?

Geplaatst

@Inge wat geweldig, gefeliciteerd!

Ik duim

Hoe ver ben je nu?

Goden verzoeken?? Niet geloven is die bijgeloof hoor

* ik ben ook benieuwd naar Marleen en Minima!

@Poekie geniet lekker van het zonnetje daar

Geplaatst
Ik begrijp t.

Hoe testen ze die ontsteking waarde ? Testen ze dan gewoon de crp waarde?

Ik heb even proberen terug te zoeken in de documenten maar zie het niet zo gauw. Ik wil wel even wat dieper zoeken hoor! Wat is crp?

Geplaatst
Ik heb even proberen terug te zoeken in de documenten maar zie het niet zo gauw. Ik wil wel even wat dieper zoeken hoor! Wat is crp?
Ontstekingswaar de in je bloed word met crp aangeduid . Toen ik bijvoorbeeld een abces op mijn eierstok had was de crp 333 enorm hoog dus dus met die verhoogde crp waarde kun je dus zien of iemand ergens een ontsteking in zijn lichaam heeft . Maar weet niet of ze dat bij jouw.ool zo gecheckt hebben

Geplaatst

Ik duim

Hoe ver ben je nu?

Thx Yamila! Heel pril hoor; net 4 weken dus

Geplaatst

Ik duim

Hoe ver ben je nu?

Inmiddels o0 het vliegveld... het zonnetje is alleen nog maar om naar te kijken hahaa

Geplaatst

Ladies ik krijg net de brief van het Erasmus MC van mijn vriend. Staat dat er dus 8 eicellen verkregen zijn. De medewerker in het lab zei dat het er 7 waren. Hij had de brief niet bekeken

@inge35 gefeliciteerd

Geplaatst
Ladies ik krijg net de brief van het Erasmus MC van mijn vriend. Staat dat er dus 8 eicellen verkregen zijn. De medewerker in het lab zei dat het er 7 waren. Hij had de brief niet bekeken

@inge35 gefeliciteerd

Ahhhh yes! Wie weet is t die ene

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
@inge35 @danlon ja happy me. Fingers crossed. Nu rustig afwachten tot maandag.
Ash netjes hoor 8 stuks! Nou lekker herstellen voor de tp maandag! 🤗 Inge wat een verhaal! Maar dan nu eindelijk gefeliciteerd!!! Geniet ervan! Butterfly wat een rot spul lijkt me dat! Ik hoop dat het snel beter met je gaat.😙Lalautje en danlon veel succes morgen!!!Poekie welkom terug van vakantie 😊 hopelijk weer lekker uitgerust.Yamila hoe is het met jou?
Geplaatst
Lalautje heel veel succes morgen thinking of you . Danlon heb jij morgen ook tp?

Nee heb eerst fm..

@lalautje succes morgen!! Hoop dat je goed resultaat hebt

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden