Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik voel me nu een beetje een dooddoener omdat mijn nieuws minder leuk is. Vanmorgen weer een echo gehad. Baarmoederslijmvlies was nu 8/9mm. Links follikel nu 12mm dus waarschijnlijk op zijn retour. Rechts ineens uit het niks een follikel van 14mm schijnbaar. Nou schiet mij maar lek! Bloed laten prikken op oestrogeen. Donderdag weer terug . We zijn er nog niet, werd er gezegd. Pfff....

Vreemd. heb je nu dus 2 follikels in totaal en eentje op zn retour? Hoeveelste ivf is dit voor jou? Hoop dat er nog spontaan wat bijkomen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@christel81.... Heb je nu dan twee follikels? Met hoeveel heb je gestimuleerd dan en hoeveelste ivf is dit... Gaan ze een punctie doen met 2 follikels? Wil je dat zelf wel al zouden ze het doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
@christel81.... Heb je nu dan twee follikels? Met hoeveel heb je gestimuleerd dan en hoeveelste ivf is dit... Gaan ze een punctie doen met 2 follikels? Wil je dat zelf wel al zouden ze het doen. Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Ik heb niet gestimuleerd. Ik ben aan het voorbereiden voor een cryo tp in natuurlijke cyclus. Dus als mijn eigen eitje gaat springen dan wordt er een paar dagen later een embryo teruggeplaatst.
Geplaatst
Ik heb niet gestimuleerd. Ik ben aan het voorbereiden voor een cryo tp in natuurlijke cyclus. Dus als mijn eigen eitje gaat springen dan wordt er een paar dagen later een embryo teruggeplaatst.
Oh aha ik begrijp het.

Spannend dus...

Succes!

Geplaatst

Ooow ok:) heel veel succes!

Geplaatst

@kitkat wat spannend !!! Ik zeg ook alvast gefeliciteerd ! maar over anderhalf uur dus de bevestiging! Dat lijkt me wel fijn.

@christel81 bms is wel beter nu. Donderdag kijken of eitje groot genoeg is ? Moet je niet thuis ook ovulatie testen doen ?

Geplaatst

Bibi schema

🦋Nicky78: 28 sept tp12okt td

🦋Cil: 10 okt tp .. okt td

Ivydrew: 27 sept start meno,

10 okt 3e echo fm

Christel81: 11 okt echo cryo tp

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: rustmaand,

10 okt evaluatie gesprek

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: zwanger td 9 okt

KitKat: zwanger td 10 okt

Geplaatst
@kitkat wat spannend !!! Ik zeg ook alvast gefeliciteerd ! maar over anderhalf uur dus de bevestiging! Dat lijkt me wel fijn.@christel81 bms is wel beter nu. Donderdag kijken of eitje groot genoeg is ? Moet je niet thuis ook ovulatie testen doen ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lalautje nou mag je weer je schema aanpassen 😂. Ik ben net gebeld met de uitslag. Estradiol was 726. Was schijnbaar best hoog en had ze niet verwacht. Nou moet ik morgen al weer terug. Mijn bloed laat dus zien dat er wel iets aan het groeien is.
Geplaatst
Lalautje nou mag je weer je schema aanpassen . Ik ben net gebeld met de uitslag. Estradiol was 726. Was schijnbaar best hoog en had ze niet verwacht. Nou moet ik morgen al weer terug. Mijn bloed laat dus zien dat er wel iets aan het groeien is.

Oeh fijn! Geen probleem hoor haha. Maar slecht nieuws heb je niet gehad vandaag toch ? Want volgens mij is het normaal dat er meerdere follikels groeien in natuurlijke cyclus, maar uiteindelijk gaat er 1 domineren. Hebben ze je niet getest op lh? Dacht dat dat weergeeft wanneer je eisprong is?

Geplaatst

@christel81 stond estradiol op bloedtest trouwens voor e2 ? Heb je dat toevallig gezien op het papiertje ?

Geplaatst

Hoi! Nee er stond gewoon estradiol. Nou het gekke was dat maar niet door wilden groeien en nu hadden ze vandaag weer zoiets van hmm...nou... we zullen het zien,we zijn er nog lang niet. Estradiol stijgt naarmate er een follikel groeit. Wanneer deze op zijn piek zit triggert het het lh. Lh laat uiteraard weten dat de ovulatie in aantocht is. Op die manier kunnen ze dan dus zien aan je bloed of er een follikel groeit.

Geplaatst
Hoi! Nee er stond gewoon estradiol. Nou het gekke was dat maar niet door wilden groeien en nu hadden ze vandaag weer zoiets van hmm...nou... we zullen het zien,we zijn er nog lang niet. Estradiol stijgt naarmate er een follikel groeit. Wanneer deze op zijn piek zit triggert het het lh. Lh laat uiteraard weten dat de ovulatie in aantocht is. Op die manier kunnen ze dan dus zien aan je bloed of er een follikel groeit.

Oh! Dat wist ik niet, maar gaan ze je dan ook testen op lh? Zodat ze weten wanneer cryo tp moet zijn ? Hoop dag je snel je tp hebt !

Geplaatst

Ik mag me ook aanmelden hier.

Afgelopen zaterdag ongesteld geworden en donderdag de 19de een echo. Wij gaan nu voor een tp cryo in eigen cyclus.

Wij hebben een zoon van inmiddls ruim 4 uit icsi.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hi meiden,

Ik ben nieuw hier dus weet niet of het helemaal goed gaat met posten.

Inmiddels ook op het wachtbankje van tp 2 embry's op 1 oktober (aangezien 3e keer ICSI).

Geplaatst
Hi meiden,

Inmiddels ook op het wachtbankje van tp 2 embry's op 1 oktober (aangezien 3e keer ICSI).

Ik zie je post hoor dus het is gelukt.

Welkom

Geplaatst

Welkom @chanty-81 spannend! Hoeveel daags waren de 2? En heb je ook een testdatum gekregen ?

@beebwish1982 welkom en succes !

Geplaatst

Bibi schema

🦋Nicky78: 28 sept tp12okt td

🦋Chanty-81: 1 okt tp.. okt td

🦋Cil: 10 okt tp .. okt td

Ivydrew: 27 sept start meno,

10 okt 3e echo fm

Christel81: 11 okt echo cryo

Beebwish1982: 19okt echo cryo

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: rustmaand,

10 okt evaluatie gesprek

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: zwanger td 9 okt

KitKat: zwanger td 10 okt

Geplaatst

Welkom @Beebwish en @Chanty!

Hoi Dames , ik was om 14.00 dus bij de evaluatiegesprek geweest.

Het leuke aan deze ziekenhuis is dat jij zelf mag bepalen of je door wil gaan met het ivf traject en met welke medicatie en hoeveel eenheden.

Mn arts heeft mij wel verteld dat de laatste eitje niet zon goede kwaliteit was, maar wel net genoeg voor ivf/icsi.

En dat mijn kans op een zwangerschap er wel is maar die is wel erg erg klein. Maar goed dat wist ik dus wel..

Ze vond het prima dat ik wilde testen op amh , en weer fsh en oestradiol.

Maar dat kan ook alleen op dag 2 of 3 van je menstruatie. En aangezien ik net klaar ben met mn menstruatie moet ik op de volgende wachten

Ik ga dat gewoon bij mijn dichtsbijzijnde ziekenhuis laten doen en laten opsturen naar mijn arts in Leeuwarden.

Na de hand daarvan wat er uitkomt bepaald hoeveel eenheden ik moet spuiten.

Ik heb wel de medicatie gekregen en al opgehaald.

Ik wilde geen menopur meer, daar reageer ik zeer traag op.

Dus wilde ik weer gonal-f.

Nou in tussentijd wil ik zon 3-4 kilo kwijt met sporten enzo en minderen of hopelijk stoppen met suiker.

Oja ik zei als deze 3 de poging ook niks word wil ik naar Dusseldorf. Maar mn arts adviseerde juist Gent in mijn geval..

Geplaatst
Hi meiden,

Welkom chanty spannend! Wanneer mag je testen? Hoe waren je voorafgaande pogingen?

Geplaatst
Ik mag me ook aanmelden hier.

Afgelopen zaterdag ongesteld geworden en donderdag de 19de een echo. Wij gaan nu voor een tp cryo in eigen cyclus.

Wij hebben een zoon van inmiddls ruim 4 uit icsi.

Welkom! En spannend weer! Alvast heel veel succes!

Geplaatst

@yamila wat fijn dat jouw arts zo meedenkt en je ook tips geeft mbt ziekenhuizen in toekomst mocht dat nodig zijn. En dat je mag prikken op wat je zelf wil. Kortom... druk gemaakt voor niks ?? nu dus wachten tot 2/3 e dag ongi en dan wel volgende maand beginnen met deca en gonalf ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden