Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@christel81 succes morgen met de echo 🤞

@vpk1988 en jij met de tweede test🤞 hoop dat deze mooi opgelopen is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@butterfly36 bij mij liep het helaas ook niet goed af. Je hcg moet min 100 zijn als ze gaan testen en die moet bijna met de dag verdubbelen. Uit eindelijk heb ik 9 weken lang een langzaam stijgende hcg gehad, maar ze zagen 100% zeker dat het een miskraam was doordat de stijging te traag ging.

Geplaatst

Dank je wel voor dit warme onthaal! 'Fijn' om te lezen dat je niet alleen bent in dezen.. Wel heftig om te lezen in welke fasen sommigen van jullie nu zitten.. sterkte allemaal!

Ik zal een beetje achtergrond info geven over mezelf: Vanaf vorig jaar augustus in de 'check-up' molen terecht gekomen en in januari van dit jaar gestart met eerste ICSI poging (IVF was niet eens aan de orde). Toen 2 eitjes waaruit 1 embryo is ontstaan van 174 punten (A-kwaliteit). In de tussentijd ook Utrogestan moeten gebruiken maar de TP is helaas op niets uitgelopen.

Toen in juli weer 2e poging, wederom 3 eitjes (yes!) maar geen bevruchting (huh?). Op gesprek in het ziekenhuis en afwachten of ze uberhaupt met ons een 3e traject wilden starten.. Gelukkig wilden ze dat en 3e traject moest een flare up schema worden. Zo gezegd zo gedaan (gaat ineens heel snel, want ipv ongesteld worden, 3 weken de pil (of niet), dan 3 weken spuiten en daarna nog ca 3 echo's binnen een week, moest ik nu starten met Deca op dag 1 vd menstruatie. Op dag 2 al de Gonal erbij en dit een week lang volhouden (beter!). Binnen een week de punctie (donderdag 28 september jl). Maar liefst 6 blaasjes, waarin 4 'bruikbare' eitjes zaten (wow!). Na 2 dagen (nagelsbijten) het verlossende telefoontje: 2 embryo's!! ..maar de kwaliteit hoor je pas op moment van de punctie. Eenmaal aangekomen in de punctiekamer hoorden we dat er twee A-kwaliteit embryo's zijn ontstaan. 1 van 190 punten en 1 van 198(!) punten terwijl 200 het hoogst haalbare is. Wederom, what?? We konden onze oren niet geloven maargoed, ik ging ervoor liggen. Heb ze beiden laten terugplaatsen, en hebben al de bijnaam: Double Trouble ahum...

Nu komt het, ik heb al dagen lang last van krampjes.. Dan weer rechts, dan weer links. Als ik nies of hoest dan schiet er een steek naar mn lies (of eierstok, in mijn beleving). Het voelt echt als menstruatiekramp. Ik ben als de dood om negatief te testen zondag maar het moet, de test dan.. Tot die tijd blijf ik nog even hier rondhangen..

Geplaatst

@lalautje tp is goed gegaan. We hadden in totaal 5 embryo's, 3 van 8 cellig, 1 van 7 cellig en 1 van 9 cellig. Ze hebben een 8 vellige teruggeplaatst. We krijgen over twee weken te horen of de andere embryo's de vriezer in kunnen.

Geplaatst
@lalautje tp is goed gegaan. We hadden in totaal 5 embryo's, 3 van 8 cellig, 1 van 7 cellig en 1 van 9 cellig. Ze hebben een 8 vellige teruggeplaatst. We krijgen over twee weken te horen of de andere embryo's de vriezer in kunnen.

Oh wauw wat fijn! En veel! Hoop dat de anderen de vriezer in kunnen! Wanneer mag je testen van het ziekenhuis ?

Geplaatst
Bij mij krijg ik elke maand op dag 15 of 16 een positieve ovulatie test en dan bijna altijd 29 of soms 30 dagen de lengte van de cyclus. Ja ik weet neit waarom ik deze testdatum kreeg. Als ik de punctie had de 25e dan zijn we nu vandaag dus 15 dagen later. Dan zou je normaal wel een positieve test moeten hebben of al ongesteld zijn.. denk ik.

Ja hij wilde de moed niet opgeven nog en daarom zit ik aan die bolletjes. Wat een troep btw! ;)

Ik hoef voor de rest niets meer te slikken behalve HarzASS en folium natuurlijk. Heb een heeeeeeeel leger aan medicamenten gehad de afgelopen tijd na de terugplaatsing (zie foto) en ik gok dat ze iedere keer bij het bloed tappen alles gechecked hebben want ze checken echt idioot veel hier..

Weet dus niet waarom ik er in eens een extra moest.

Wanneer begonnen jullie met de bolletjes? Ik moest ze namelijk vandaag pas voor het eerst nemen. Had wel een soort gel die ik moest inbrengen met progesteron erin.

Tsja ik hoop dat ze natuurlijk ongelijk hebben en ik gewoon lekker traag reageer. Maar eerlijk is eerlijk, kans is klein. We zullen het zien.. Rustig afwachten zeggen ze. Nou mensen die denken dat ik hier lekker rustig afwacht die hebben het mis.

Bah sorry ik zit te spuien, maar vind het even heel zwaar :(

Ik moest ook gelijk de dag vd punctie in de avond de bolletjes gebruiken. 2 in de ochtend 2 in de avond. Fijn dat ze veel checken joh, beter dan helemaal niks. Dit is wel gewoon in NL? Of zit jij ook al in het buitenland?

Geplaatst
Oh wauw wat fijn! En veel! Hoop dat de anderen de vriezer in kunnen! Wanneer mag je testen van het ziekenhuis ?

23 oktober, dus dat woorden lange twee weken.

Geplaatst

@ivydrew wat fijn! Op naar donderdag! 🥚🥚🥚🥚

@sharlee ik moest 2 sochtends 2 smiddags en 2 savonds.. apart hé.. volgens mij doen ze maar gewoon wat

@cil wat een verhaal! Klote hé geen bevruchtingen, voelt het toch alsof je het allemaal voor niks deed. Hopelijk blijven deze mooi plakken! 🤞 morgen nog 12 dagen wachten .. dat klinkt iets dichter bij

Ik heb ivf 1 in juli/augustus gedaan en er waren wel bevruchtingen, maar op de dag van de tp helaas niet doorgedeeld.. nu op naar ivf 2 en dan hoop ik ook een tp te krijgen om maar mee te beginnen..

Geplaatst

Heh shit Kitkat!!😙

Nou ik juich ook echt nog niet te vroeg hoor

Heb gisteravond en net druppeltje bloed verloren dus kan bij mij ook echt nog alle kanten op

Laat het morgenochtend weten!

🍀🍀🤞🤞

Geplaatst
Heh shit Kitkat!!

Nou ik juich ook echt nog niet te vroeg hoor

Heb gisteravond en net druppeltje bloed verloren dus kan bij mij ook echt nog alle kanten op

Laat het morgenochtend weten!

🤞🤞

ohhh wat een spanning! Ik hoop dat je morgen een duidelijker test hebt. Ik duim voor je mee 🤞

Geplaatst

Hey meiden, goeiemorgen!

Streepje is volgens mij al dunner zo ver ik het kan zien.. Pech pech pech! :(

Als het dan toch fout moet gaan liever nu dan doorslepen en na paar weken alsnog een miskraam. Klinkt heftig Cil, wat je had! Dan duurt het allemaal zoooo lang en zweef je tussen hoop en vrees en eindigt het alsnog in een miskraam. Wat heftig moest dat voor je zijn..

We gaan het morgen zien en is het negatief dan schouders er onder zetten en hopelijk dat die menstruatie doorbreekt. Is trouwens nog niet gebeurd vannacht.. We mogen gelijk verder van de artsen hier. Dus op dag 3 beginnen met pillen slikken voor BMS te laten groeien en dan hopelijk dat er iets van de 3 embryos goed ontdooien. Weten jullie trouwens hoe ze dat doen? Wij kiezen voor 2 terug te laten plaatsen. Ontdooien ze er dan 2 en als er een niet lukt ontdooien ze er nog een? En wanneer ontdooien ze dat? Op de dag van de terugplaatsing zelf?

@VPK

Niet de moed verliezen. Mijn zusje had ook bloed en best een hoop en die heeft het allerliefste moppie van de wereld gekregen. Gewoon nog een test doen en rustig blijven! Hoop het zooooooooooo voor je! Ik duim me helemaal suf voor je!

@Sharlee

Ik loop in Duitsland bij de Kinderwunsch Klinik Trier. NIet omdat ik "klaar" was in NL, maar omdat ik in Duitsland woon. En ik ben bij stomme toeval hier terecht gekomen..

@Ivy

Spannend meid!! Morgen is het zo ver! Wat een goed! Wens je heel heel veel succes morgen!

@Cil

Wow wat een goed nieuws!! Fantastisch meid! Nu inderdaad hele lange twee weken wachten. Maar zoals Lalautje heerlijk optimisch zegt nog maar 12 dagen!! :) Klinkt inderdaad een stuk beter!

@Shanty81

Welkom! En heel veel succes met wachten!!

Geplaatst
@ivydrew wat fijn! Op naar donderdag! 🥚🥚🥚🥚

@sharlee ik moest 2 sochtends 2 smiddags en 2 savonds.. apart hé.. volgens mij doen ze maar gewoon wat

@cil wat een verhaal! Klote hé geen bevruchtingen, voelt het toch alsof je het allemaal voor niks deed. Hopelijk blijven deze mooi plakken! 🤞 morgen nog 12 dagen wachten .. dat klinkt iets dichter bij

Ik heb ivf 1 in juli/augustus gedaan en er waren wel bevruchtingen, maar op de dag van de tp helaas niet doorgedeeld.. nu op naar ivf 2 en dan hoop ik ook een tp te krijgen om maar mee te beginnen..

Denk dat ze misschien voor je eerste afspraak met een dobbelsteen gooien ofzo🤣

Geplaatst
Hey meiden, goeiemorgen!

Streepje is volgens mij al dunner zo ver ik het kan zien.. Pech pech pech! :(

Als het dan toch fout moet gaan liever nu dan doorslepen en na paar weken alsnog een miskraam. Klinkt heftig Cil, wat je had! Dan duurt het allemaal zoooo lang en zweef je tussen hoop en vrees en eindigt het alsnog in een miskraam. Wat heftig moest dat voor je zijn..

We gaan het morgen zien en is het negatief dan schouders er onder zetten en hopelijk dat die menstruatie doorbreekt. Is trouwens nog niet gebeurd vannacht.. We mogen gelijk verder van de artsen hier. Dus op dag 3 beginnen met pillen slikken voor BMS te laten groeien en dan hopelijk dat er iets van de 3 embryos goed ontdooien. Weten jullie trouwens hoe ze dat doen? Wij kiezen voor 2 terug te laten plaatsen. Ontdooien ze er dan 2 en als er een niet lukt ontdooien ze er nog een? En wanneer ontdooien ze dat? Op de dag van de terugplaatsing zelf?

@VPK

Niet de moed verliezen. Mijn zusje had ook bloed en best een hoop en die heeft het allerliefste moppie van de wereld gekregen. Gewoon nog een test doen en rustig blijven! Hoop het zooooooooooo voor je! Ik duim me helemaal suf voor je!

@Sharlee

Ik loop in Duitsland bij de Kinderwunsch Klinik Trier. NIet omdat ik "klaar" was in NL, maar omdat ik in Duitsland woon. En ik ben bij stomme toeval hier terecht gekomen..

@Ivy

Spannend meid!! Morgen is het zo ver! Wat een goed! Wens je heel heel veel succes morgen!

@Cil

Wow wat een goed nieuws!! Fantastisch meid! Nu inderdaad hele lange twee weken wachten. Maar zoals Lalautje heerlijk optimisch zegt nog maar 12 dagen!! :) Klinkt inderdaad een stuk beter!

@Shanty81

Welkom! En heel veel succes met wachten!!

Ow ja stom van me dat wist ik ja dat je daar liep en woont. Sterkte liefie

Geplaatst

Goedemorgen meiden, hier was ik vroeg wakker en dacht, nou vooruit met de geit, mijn onzekerheid is weg zoals jullie zien

IK BEN GEWOON ZWANGER ! 🤗🤗

Zo zie je maar dat alles kan, had dit niet meer verwacht

Bedankt voor jullie duimendraaien, heeft onwijs geholpen

[ATTACH=CONFIG]6367[/ATTACH]

Geplaatst

@chanty-81 welkom!

Ik heb ook heel erg het gevoel gehad ongesteld te moeten worden precies in de periode waar jij nu in zit, dus het zegt echt allemaal weinig blijkt. Houdt hoop!!

En ik heb een 5 cellige B kwaliteit teruggekregen, dus ook dat hoeft allemaal niet uit te maken, zeker als het probleem bij de man ligt wat vaak zo is bij icsi. Succes 🍀🍀🤞🤞

Net pas hier maar nu al blij voor je! Toch het nieuws waar we uiteindelijk allemaal op wachten..
Geplaatst

@Christel succes vandaag bij de echo!

@chanti wat een verhaal..

Mag ik vragen hoe oud je bent en in welk ziekenhuis je loopt?

Wat spannend nu zeg.. succes!!

@cill dat is heel mooi.. jij ook succes deze wachtweken

@ivydrew spannend donderdag de punctie , succes!

@kitkat jammer meid..

@vpk ik was al benieuwd naar je haha , nou gefeliciteerd meid youhoe!!

Geplaatst
Goedemorgen meiden, hier was ik vroeg wakker en dacht, nou vooruit met de geit, mijn onzekerheid is weg zoals jullie zien

IK BEN GEWOON ZWANGER !

Zo zie je maar dat alles kan, had dit niet meer verwacht

Bedankt voor jullie duimendraaien, heeft onwijs geholpen

[ATTACH=CONFIG]6367[/ATTACH]

Gefeliciteerd!!!!🤞🏻

Geplaatst

@kitkat foto ? Met die van gister er ook bij ?! Morgen weet je het 100%

@sharlee ja volgens mij ook ... heb trouwens mail gehad! Zal je zo privé de pakketten zenden.

@vpk1988 wat fijn!!!!gefeliciteerd!

@ivydrew succes morgen mop! Dat er goede eitjes gevonden mogen worden ! 🥚🤞

Geplaatst

Bibi schema

🦋Nicky78: 28 sept tp12okt td

🦋Chanty-81: 1 okt tp15 okt td

🦋Cil: 10 okt tp 23 okt td

Ivydrew: 12 okt punctie

Christel81: 11 okt echo cryo

Beebwish1982: 19okt echo cryo

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: 1 nov start pil, 3 nov bloedprikken waardes

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: zwanger td 9 okt

KitKat: zwanger td 11 okt bloedprikken

Geplaatst
Ik heb hem in een boze verdrietige bui in de vuilnisbak gekieperd! Sorry! :(

Heb je dezelfde test gedaan die je gister deed ? En wat voor test had je gekocht ? Met hoeveel hcg meter ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden