Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Echt? Dat wist ik niet dat utro die uitwerking had ? Ik dacht juist van niet.

🤞🤞🤞🤞

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Moet zeggen dat mn ongi bij de ivf er altijd gewoon doorheen komt.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volg idd je eigen gevoel en je moet er tovh beide achter staan.

Nu maar eerst deze teleurstelling verwerken

Wie weet denken we er over een paar dagen weer anders over. Eerst idd maar deze teleurstelling verwerken. Thnx Pino

Geplaatst
Hoop het ook. De utrogestan houdt die stomme ongi ook nog tegen pff. Nah zou mooi zijn als ik een late positieve tester ben....Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het zou heel goed kunnen dat je niet genoeg HCG aanmaakt. Een vriendin van mij testte pas pas na 2mnd positief terwijl ze toch echt zwanger was. Hoop dat het bij jou ook zo gaat.
Geplaatst
Sta ik net in de winkel een stapel geboortekaartjes halen.Moest er 1 hebben voor vrienden die afgelopen week zijn bevallen en dacht haal meteen voor de rest die komende periode gaan bevallen. En dat zijn er nogal wat.Denk hebben we dat ook maar weer gehad.De verkoopster helemaal blij ook wat leuk, allemaal leuke kaartjes voor een leuk doel.Zeker een heel leuk doel, maar was zo veel leuker geweest als je jezelf ook zwanger zou zijn 😢Zo dubbel allemaal.....
Kan ik me heel goed voorstellen. We zijn in zowel de vriendengroep van mijn vriend als in de mijne de enigen zonder kinderen. Toen er bij de anderen zelfs al de tweede kindjes werden geboren voelde ik me heel erg rot. Maar omdat we elkaar niet super vaak zien is het wat makkelijker. Als we langs gaan lukt het wel om voor hen blij te zijn. Thuis zijn dan de tranen. Met mijn buurvrouwen voelt het anders: Nu zij ook allemaal kindjes krijgen vind ik dat super moeilijk. Dan zie ik ze zo gelukkig over straat lopen. Dan krijg ik stiekem een jaloers gevoel: waarom zij wel en wij niet 😟. Kon het een tijd lang niet opbrengen om op kraamvisite te gaan.
Geplaatst
Het zou heel goed kunnen dat je niet genoeg HCG aanmaakt. Een vriendin van mij testte pas pas na 2mnd positief terwijl ze toch echt zwanger was. Hoop dat het bij jou ook zo gaat.

Hoop dat het dat is, maar die hoofdpijn is altijd zo'n duidelijk teken van ongi worden

Geplaatst
Ja het frustreerd me wel de gedachte hoor dat er dan nooit kinderen zullen zijn, vooral omdat mn partner ze heeeeel graag wil, voelt alsof ik hem teleurstel (is natuurlijk niet zo, want zo voelt hij het niet). Kan t/m mn 42e aan de ivf maar weet niet of ik dat wel wil. Bovendien komt het dan voor eigen kosten of ik moet eind vh jr een andere verzekering nemen. Ik heb voor mezelf wel een beetje een grens gesteld geloof ik en hij begrijpt dat wel gelukkig. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben speciaal overgestapt naar UMC zorgverzekering. Die vergoeden 4x IVF/ICSI. Maar ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment wilt stoppen.
Geplaatst
Kan ik me heel goed voorstellen. We zijn in zowel de vriendengroep van mijn vriend als in de mijne de enigen zonder kinderen. Toen er bij de anderen zelfs al de tweede kindjes werden geboren voelde ik me heel erg rot. Maar omdat we elkaar niet super vaak zien is het wat makkelijker. Als we langs gaan lukt het wel om voor hen blij te zijn. Thuis zijn dan de tranen. Met mijn buurvrouwen voelt het anders: Nu zij ook allemaal kindjes krijgen vind ik dat super moeilijk. Dan zie ik ze zo gelukkig over straat lopen. Dan krijg ik stiekem een jaloers gevoel: waarom zij wel en wij niet . Kon het een tijd lang niet opbrengen om op kraamvisite te gaan.
Ja dat herken ik ook. Alle vrouwen in de straat hebben kinderen. En nu laatst weer iemand bevallen. Ik ben nu de enige zonder kinderen. Voelt als een voorschutting. Zo bang dat ze een x vragen als je een praatje maakt en wanneer beginnen jullie?

Dan kan je me wegbrengen, ik bedoel wat moet je zeggen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Ja dat herken ik ook. Alle vrouwen in de straat hebben kinderen. En nu laatst weer iemand bevallen. Ik ben nu de enige zonder kinderen. Voelt als een voorschutting. Zo bang dat ze een x vragen als je een praatje maakt en wanneer beginnen jullie?

Dan kan je me wegbrengen, ik bedoel wat moet je zeggen

Herkenbaar die vraag heb ik al een paar keer gekregen soms heb ik echt de neiging om te gaan katten als zo'n vraag komt....maar ja bij mij weet haast niemand dat we al 2 jr bezig zijn dus ik hou me maar in. Voelt beetje als de periode 'heb je nog geen vriendje' was ook altijd zo'n ellendige vraag.

Geplaatst
Ik ben speciaal overgestapt naar UMC zorgverzekering. Die vergoeden 4x IVF/ICSI. Maar ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment wilt stoppen.

Ja vlgde mnd moet ik echt ff kijken of we overstappen naar een andere verzekering idd. UMC had ik idd over gehoord:)

Geplaatst
Herkenbaar die vraag heb ik al een paar keer gekregen soms heb ik echt de neiging om te gaan katten als zo'n vraag komt....maar ja bij mij weet haast niemand dat we al 2 jr bezig zijn dus ik hou me maar in. Voelt beetje als de periode 'heb je nog geen vriendje' was ook altijd zo'n ellendige vraag.

Schijnbaar ben ik zo afgesloten dat ze t niet durven vragen. Wel eens de vraag gehad ben jij zwanger? Omdat ik een holle rug heb en me buik soms ongemerkt naar voren draag. Ook fijn....

Wat antwoord jij dan op zulke vragen

Geplaatst

Pfff ja irritant. Ik heb zelfs een keer gelogen dat we daar nog totaal niet mee bezig zijn

Zelf zou ik het noooit vragen aan iemand.

Heb soms zin om sarcastisch te antwoorden van : ja wat een goed idee! Ik denk dat ik volgende week maar eens in de winkel ga kijken voor een baby

Geplaatst
Pfff ja irritant. Ik heb zelfs een keer gelogen dat we daar nog totaal niet mee bezig zijn

Heb soms zin om sarcastisch te antwoorden van : ja wat een goed idee! Ik denk dat ik volgende week maar eens in de winkel ga kijken voor een baby

Of zeggen naar hun wanneer begin je met een tweede of wanneer ga je scheiden enz enz

Geplaatst

De meeste mensen weten het gelukkig wel, en anders zeg ik, maar gewoon nee helaas. 😢

Alsof het allemaal maar heel normaal is...

Bij mijn vriendengroep is de eerste vorige week bevallen, verwacht deze wek de volgende en zo maar door. Tot februari zo,n 8 kaartjes en kraambezoeken, zucht...

Pffff net las vegas babys zitten kijken op netflix. Gaat over ivf in amerika. Daar moegen ze gewoon alles zelf betalen a 20.000 dollar per keer 😲

En dan kon 1 paar met loterij een ivf winnen.

Echt bizar! Dan is ht nederland toch nog goed geregeld met 3 pogingen en de mogelijkheid tot invriezen.

Geplaatst
Schijnbaar ben ik zo afgesloten dat ze t niet durven vragen. Wel eens de vraag gehad ben jij zwanger? Omdat ik een holle rug heb en me buik soms ongemerkt naar voren draag. Ook fijn....

Wat antwoord jij dan op zulke vragen

Ik lieg er eerlijk gezegd altijd over en zeg: daar hebben we geen tijd voorwant dan vragen ze er niet meer naar.

Geplaatst

Ja dat doe ik dus idd...liegen... ...ja als ze te koop waren in de supermarkt hadden we ze daar wel gekocht pff

Geplaatst

Aan mij vragen ze t niet. Maar ze denken t wel. Als ze t vragen lieg ik ook zeker weten. Ik ben niet iemand die der hele hebben en houden neer gooit...

@eatpraylove alles ok?

Geplaatst
Dames bloedwaarde 444.. ik besef het nog steeds niet zo goed

Zeiden ze nog iets over de bloedingen ? Bloed je nu nog ? En heb je ook een echo gehad nog ? Om te kijken? Volgens mij kan ik je dan nu toch echt feliciteren ?!

Geplaatst
Dames bloedwaarde 444.. ik besef het nog steeds niet zo goedVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gefeliciteerd eatpraylove!!! Ik snap dat het spannend is. Wanneer krijg je de 1e echo?
Geplaatst

@sharlee jammer meid, ik weet hoe je je voelt , maar ik hoop dat je toch nog door gaat, je weet nooit..

ik ben nu die hele ivf heel gewoon gaan vinden en heel raar maar ik vind het spuiten zo leuk ik mis het nu wel. En ik heb wel zoiets als ik toch 5 pogingen mag doen bij Umc zorgverzekeringen dan maak ik daar wel gebruik van. Anders krijg ik later spijt. Mijn partner zegt dat hij desnoods een zelf betaalde poging wil gaan doen als het niet lukt.. maar dat weet ik niet hoor. We hebben zeker nog kansen. Ik kan alleen nog zwanger worden via ivf omdat ik geen eileiders heb, dus ik zou wel moeten proberen. En zo niet dan heb ik daar dan ook vrede mee.

Komt goed

@eatpraylove wauwie dat is heel mooi meid

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!!

Geplaatst

Nou dat zijn mooie waardes hoor, gefeliciteerd!!!🎉

Zeiden ze iets idd over de bloedingen en over 1/2 embryo,s? Of is het echt afwachten tot de eerste echo?

Geplaatst

Bibi schema

🦋Sharlee: 19 sept tp3 okt td

🦋Vpk1988: 25 sept tp9 okt td

🦋Nicky78: 25 sept tp12 okt td

Ivydrew: 27 sept start meno,

4 okt 1e echo fm

Yvje1977: 27 sept start gonalf,

6 okt 1e echo fm

Evi.H: 29 sept start gonalf,

8 okt 1e echo fm

Pino81: 22 sept start deca,

6 okt echo & start gonalf,

13 okt 1e echo fm

Miranda13: 1 okt echo cryo tp

Christel81: 6? okt echo cryo tp,

6 okt evaluatiegesprek

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: rustmaand/ 10 okt evaluatie gesprek

EatPrayLove td 2 okt

Geplaatst
@sharlee jammer meid, ik weet hoe je je voelt , maar ik hoop dat je toch nog door gaat, je weet nooit..

ik ben nu die hele ivf heel gewoon gaan vinden en heel raar maar ik vind het spuiten zo leuk ik mis het nu wel. En ik heb wel zoiets als ik toch 5 pogingen mag doen bij Umc zorgverzekeringen dan maak ik daar wel gebruik van. Anders krijg ik later spijt. Mijn partner zegt dat hij desnoods een zelf betaalde poging wil gaan doen als het niet lukt.. maar dat weet ik niet hoor. We hebben zeker nog kansen. Ik kan alleen nog zwanger worden via ivf omdat ik geen eileiders heb, dus ik zou wel moeten proberen. En zo niet dan heb ik daar dan ook vrede mee.

Komt goed

@eatpraylove wauwie dat is heel mooi meid

Ja zal eens kijken naar die verzekering;) haha gekkie spuiten leuk vinden🤣

Geplaatst

Wow 444 mooi getal ook. Heb je het ziekenhiis nog gesproken over de bloeding? Of is t al minder? Gefeliciteerd hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden