Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lalautje wat fijn dat je zo n goed gesprek hebt gehad zeg! Ik ben ook erg verbaasd hoe ze net jou zijn om gegaan in Gent. Helemaal als je kijkt naar jouw situatie. Gelukkig ben je nu in goede handen. Spannend!

@kitkat jeetje wat een moeilijke keus zeg! Ik heb wel eerder gehoord dat iemand een drieling zou krijgen, maar toen hebben ze er 1 weggehaald. Het is heel lastig want de kans is heel klein, maar nog geen 0%, dus altijd kans op een drieling. Hoeveelste poging is dit bij jou?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik krijg 23 oktober een bloedtest, maar ik heb vanmorgen toch een restje gedaan, die helaas negatief was. Ook al weet ik dat het aan de vroege kant is geeft het toch een rot gevoel. Vandaag een beetje een mindere dag

Geplaatst
@Chanty-81 gefeliciteerd met je zwangerschap. Jeetje wat ver weg zeg! Heb je wel al een bloedtest gedaan of alleen zelf getest?

Dank je wel!! Ja ver he? Nog 3 weken wachten.. pffff.. ik heb zelf inmiddels 2x getest met clearblue. Over bloedtesten hebben ze/we het nooit gehad eigenlijk maar wellicht verschilt per ziekenhuis vlg mij..

Dat jij negatief hebt getest wil nog niet alles zeggen.. Als je een late innesteling hebt gehad kun je nog alle kanten op! Officieel toch pas de 23e? Dat is pas over 5 dagen, dan nog van alles gebeuren. Hou vol...

Geplaatst

@kitkat fijn dat je meteen door mag! Op welke cyclus dag zit je vandaag ? Heb daar ook nog niet eerder van gehoord dat ze zonder ovulatie of echo cryo tp doen. Maar ze werken overal weer anders inderdaad.

Snap dat de keus om 3 terug te plaatsen een shock voor je is, zeker omdat dit je niet is verteld. Ik weet je echt geen advies te geven hierover mop, zou hetzelfde als jou zitten, met allemaal vragen. En de risico’s die erbij komen. Je weet het gewoon niet.

Ik zou hier nog wat tijd over laten gaan en samen een beslissing nemen, je hebt nog 8 dagen de tijd om te beslissen, laat het even bezinken nog. Wat vind je partner ervan ? Weet je of zij invriezen met stikstof?

Wij zijn weer op de terug weg en hebben vannacht in een hotel in Palamós verbleven 650 km weer noordelijker vanaf alicante gezien.

Denk eind november terug voor een weekje en dan na 2 weken weer voor 12 dagen terug.. het word dus nog een heel gedoe. Had in eerste instantie alleen gedacht 2 keer heen en terug. Maar goed gezien de ei en zaad kwaliteit dus niet haalbaar voor ons. Ik probeer en maar zoveel van te genieten als ik kan. Het is een mooi land en voor nu zit ik nog niet aan de hormonen

@petsy85 heb je vanmorgen nog getest ? Vandaag officiële testdag ! Is het bloeden minder geworden eergister ? Ik hoop zo dat het een innesteling bloeding was ! 🤞

@cil Dankje, ja ik heb hier ook een veel beter gevoel bij!

Jou bieb kan nog tot en met morgen innestelen hé! Dus alles kan nog! Snap wek dat je je rot voelt met negatieve uitslag, maar het zegt niks

Geplaatst
Dank je wel!! Ja ver he? Nog 3 weken wachten.. pffff.. ik heb zelf inmiddels 2x getest met clearblue. Over bloedtesten hebben ze/we het nooit gehad eigenlijk maar wellicht verschilt per ziekenhuis vlg mij..

Dat jij negatief hebt getest wil nog niet alles zeggen.. Als je een late innesteling hebt gehad kun je nog alle kanten op! Officieel toch pas de 23e? Dat is pas over 5 dagen, dan nog van alles gebeuren. Hou vol...

Ja echt lang. Ik vind het raar dat ze geen bloedtest laten doen, want daaraan kunnen ze de zwangerschap voorspellen of het goed verloopt of niet. Sowieso verschilt het enorm per ziekenhuis.

Ja klopt, dat is ook zo. Maar denk altijd wel dat je toch al iets van een hele lichte streep had moeten zien. Maar laten we het hopen dat ik er helemaal naast zit .

Geplaatst

Bibi schema

🦋Petsy85: 6 okt tp18 okt td

🦋Cil: 10 okt tp 23 okt td

🦋Ivydrew: 15 okt tp27 okt td

🦋Christel81: 17 okt tp1 nov td

KitKat: 24 okt bms echo cryo,

26 okt cryo tp

Beebwish1982: 19 okt echo cryo

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 17 okt start dhea, 13 nov start pil, 1 dec startecho, 3 dec start pergoveris

Amf: rustmaand

Menace: 22 okt ongi & ziekenhuis bellen planning

Yamila: 1 nov start pil, 3 nov bloedprikken waardes

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: 1 nov evaluatiegesprek

Nicky78: zwangertd 12 okt

Chanty-81: zwanger td 14 okt

Geplaatst
Ja echt lang. Ik vind het raar dat ze geen bloedtest laten doen, want daaraan kunnen ze de zwangerschap voorspellen of het goed verloopt of niet. Sowieso verschilt het enorm per ziekenhuis.

Ja klopt, dat is ook zo. Maar denk altijd wel dat je toch al iets van een hele lichte streep had moeten zien. Maar laten we het hopen dat ik er helemaal naast zit .

Ik hoop dat je er idd helemaals naast zit! Ze zeggen niet voor niets pas op de 23e testen. Ik zou dan zelf pas 1 dag van te voren durven testen ;-)

Anywas, ik ga voor je duimen!!

Geplaatst

Ja het is ook heel top dat we gelijk doormogen hoor! Ben er heel blij mee.

Zit nu op dag 7. Dus op dag 14 gaan ze terug. Maar normaal heb ik pas rond dag 15 a 17 een positieve ovulatie test in mijn handen. Maar ze zeiden dat ze geen ovulatie nodig hadden want de embryos zijn er al..

Vind het gewoon een heeeeeel moeilijke beslissing. Ja je wilt de kans zo groot mogelijk maken dat het lukt. Tweeling lijkt me ook geweldig, maar met een drieling zijn de risicos voor de babies zo groot.

Dus ik snap gewoon niet dat ze aanraden er 3 terug te zetten.. Heb ze gemaild vanmorgen om te vragen naar de specifieke statistics van kans drielingen bij 3 cryos terug plaaten en met de vraag hoeveel groter de kans op een zwangerschap is met 3 ipv 2.

Hopelijk antwoorden ze snel.

Mijn vriend vindt het ook moeilijk. Hij is heel rationeel dus wilt cijfers zien. Als de kans heel klein is op een drieling denkt hij van doe maar. Is het aanzienlijk dan niet. Dus het is even afwachten nu op antwoord. Ik hoop dat ze de info willen verstrekken..

@Cil, ik heb dus net de vroege miskraam gehad van mijn eerste ICSI (2 embryos teruggezet) Nu dus 3 cryos over. We staan dus nog redelijk aan het begin van alles.

Nou Lalautje dat gaat dus nog aardig wat tripjes worden. Iets positiefs van maken dan. Lekker genieten van lekker eten en een nieuwe omgeving. Is ook wel zo fijn als afleiding! :)

Oh btw Cil,

jouw negatieve test zegt nog niets he? Ik heb in het verleden vaak pas ver na mijn NOD positief getest.. Hoop houden!!

Geplaatst
Hi meiden,

Eventjes paar dagen stilte, maar moest door deze week komen. Pijn is gelukkig weg en alles is eruit gekomen. Eergisteren afspraak bij de kliniek gehad.

Mag gelijk al door voor de cryos. Geen rustmaand dus..

Ben eergisteren gelijk aan de progynova gezet. Dan over een paar dagen de utro er bij. Het gaat hier blijkbaar heel anders dan in NL.

Ik hoef niet met ovulatietesten etc te werken. Ze gaan niet op mijn eisprong wachten. Ze gaan nu alleen mijn BMS opbouwen. 24 oktober checken ze of het dik genoeg is en dan gaan ze de dag daarna de embryos ontdooien. Als mijn BMS dik genoeg is worden ze de 26e al terug geplaatst. Heeeeeel snel dus al. Ben ik eigenlijk heel erg blij mee. Lekker door gaan! :)

Maar nu komt mijn dilemma. Ik hoorde gisteren dat ze alle 3 overgebleven cryos in een rietje hebben ingevroren. Ben ik dus NIET blij mee. Maar ze adviseren dus om 3 stuks terug te plaatsen. Ik trok gelijk aan de rem want drie is me heeeeeeeeel veel. Maar ja hier in deze kliniek raden ze aan per 3 cryos terugplaatsen. Toch vind ik niet dat je ze per 3 kan invriezen, want dan maak je een keuze voor ons.. Mijn embryos waren van heel goeie kwaliteit toen ze werden ingevroren dus de kansen dat ze er goed uitkomen waren hoog (aldus de doc)

Ik ging er vanuit dat ik er 2 terug ging plaatsen, maar ze hebben ze dus per 3 ingevroren. Een andere optie is eentje dus weer in te vriezen als deze goed ontdooid. Maar jeetje, dit herinvriezen klinkt heel apart.. Dokter zei dat ze een goede kans hebben voor een tweede ontdooi hebben als hij de eerste keer ook goed eruit komt.

Omdat ik schrok van 3 zei hij we kunnen dus die ene herinvriezen als alle embryos nog straks van goede kwaliteit zijn. Is er een of meerdere iets minder geworden alsnog alle 3 terug geplaatst. Maar hoe dan ook, ook met goede kwaliteit hebben zij liever 3 dan 2 terug. Hebben jullie van dat herinvriezen gehoord??

Maar er zijn 4 daagse ingevroren, dus op de 26e (even ervan uit gaan dat ze dit alle 3 overleven he) is het een 5 daagse en dan willen ze die weer invriezen. Als dus het proces herhaald wordt dan komt hij er weer uit op dag 5 en zou die terug worden geplaatst op dag 6... Is dit niet te lang??

En wat als ik dus 3 stuks krijg teruggeplaatst? De kans op een drieling??!! Ik google me helemaal suf maar kan niet echt iets vinden. De kans op complicaties bij drielingen is enorm groot daarentegen..Dat kan ik wel vinden. Vroeggeboorte, brain and heart defects, overlijden.. tis niet fraai als ik dit lees. Maar ja de kans op een drieling is heel klein zeggen ze. Maar wil je dit risico nemen? Kan je met jezelf leven als er iets gebeurd later?

Maar ze raden toch echt aan 3. Even ter info, ik ben pas 32. Meestal (dacht ik) zetten ze er meer terug als je iets ouder bent.. Als ze individueel waren verpakt hadden we er echt maar 2 terug geplaatst. Maar weer invriezen??

Meiden wat is jullie mening er over? Dit is natuurlijk alleen als ze alledrie goed uit de diepvries komen he? Anders is de keuze snel gemaakt. Maar moet toch weten wat we gaan doen als dat zo is.. Weet echt wel dat we dit zelf moeten beslissen, maar zag dit niet aankomen... Dus als jullie mee kunnen denken?

Sorry laaaaaaaang verhaal!

@Lalautje

Meid wat ben ik blij voor je dat je in Spanje bent en zo goed bent ontvangen door de kliniek. Het klinkt alsof ze er echt alles aan gaan doen om jullie te helpen met jullie wens. Ik ga heel hard duimen voor jullie!! Hoe lang blijven jullie daar nu dus nog aangezien jullie dus nog even moeten wachten voordat je gaat starten?

@VPK

Lieverd wat een ellende toch. Ik weet het meis. Het is niet leuk. Spijt me heel erg voor je! Dikke kus

@Petsy85

Welkom hier! Las dus eerst felicitaties en toen minder nieuws. Maar was nog niets zeker toch? Vandaag het gesprek dus? Heel veel succes!!

@Chanty81

Gefeliciteerd meid!! Heel blij! Wat een geweldig nieuws!!!

@Christel81,Cil and Yvydrew

Spannend spannend spannend! Wat een spannende tijd is dit toch. Afwachten is moeilijk! En geduldig afwachten voor zoiets groots en moois is zoooooooo moeilijk. Alle positieve vibes stuur ik naar jullie toe!!

Jeetje wat een verhaal ook weer maar blij dat je meteen door mag, dat geeft weer goede hoop! Ik snap je dilemma, bij mij hebben ze 2 teruggeplaatst en daar hebben we het samen uitgebreid over gehad. Alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en besloten het toch maar te doen omdat je achteraf ook geen garantie hebt dat het invriezen, laat staan het ontdooien goed gaat. Liever kans op twins dan 1 embryo verliezen... Maargoed, daar heb jij nu niets aan. Succes komende periode!!

Geplaatst
Ja het is ook heel top dat we gelijk doormogen hoor! Ben er heel blij mee.

Zit nu op dag 7. Dus op dag 14 gaan ze terug. Maar normaal heb ik pas rond dag 15 a 17 een positieve ovulatie test in mijn handen. Maar ze zeiden dat ze geen ovulatie nodig hadden want de embryos zijn er al..

Vind het gewoon een heeeeeel moeilijke beslissing. Ja je wilt de kans zo groot mogelijk maken dat het lukt. Tweeling lijkt me ook geweldig, maar met een drieling zijn de risicos voor de babies zo groot.

Dus ik snap gewoon niet dat ze aanraden er 3 terug te zetten.. Heb ze gemaild vanmorgen om te vragen naar de specifieke statistics van kans drielingen bij 3 cryos terug plaaten en met de vraag hoeveel groter de kans op een zwangerschap is met 3 ipv 2.

Hopelijk antwoorden ze snel.

Mijn vriend vindt het ook moeilijk. Hij is heel rationeel dus wilt cijfers zien. Als de kans heel klein is op een drieling denkt hij van doe maar. Is het aanzienlijk dan niet. Dus het is even afwachten nu op antwoord. Ik hoop dat ze de info willen verstrekken..

@Cil, ik heb dus net de vroege miskraam gehad van mijn eerste ICSI (2 embryos teruggezet) Nu dus 3 cryos over. We staan dus nog redelijk aan het begin van alles.

Nou Lalautje dat gaat dus nog aardig wat tripjes worden. Iets positiefs van maken dan. Lekker genieten van lekker eten en een nieuwe omgeving. Is ook wel zo fijn als afleiding! :)

Oh btw Cil,

jouw negatieve test zegt nog niets he? Ik heb in het verleden vaak pas ver na mijn NOD positief getest.. Hoop houden!!

Ik zou het denk ik wel doen denk dat de kans op een drieling niet groot is, maar het is er wel.. dat idee is wel beangstigend.. maar.. dan nog zijn er ook een hoop met drie gezonde kinderen van een drieling.. dat is ook wat.. van geen kinderen naar 3 in een keer ik hoop voor je dat je de uitslagen snel binnen hebt. 🤞

Geplaatst
Hey dames! We werden fijn ontvangen, er waren twee Nederlands talige aanwezig, waarvan een ik al mailcontact had gehad. Dus dit was erg fijn. De arts was ook erg aardig en was Engelstalig. De spermastaal die wij hebben ingeleverd was niet goed. De arts zei eerlijk, dat als we met dit zaad het traject zullen starten, we waarschijnlijk hetzelfde als resultaat zullen krijgen als in Gent. Namelijk weinig bevruchtingen en op dag 4/5 als de zaadcel het werk moet doen, gaat het niet naar een blasto. Wij hebben nog een zaadstaal moeten inleveren, daar horen we de uitslag nog van. Hij heeft pillen gekregen genaamd : seidiferty. Eind november moet hij nog 3 stalen inleveren waar steeds 2 dagen tussen zitten.

Mijn amh waarde was dit keer 1.47 dus het is iets gezakt. Afgelopen februari was dit 1.5, de arts gaf aan dat ik een waarde heb die gelijk staat aan rond de 35 jaar en dat dit een lange tijd zo kan blijven, maar ook zo ineens snel omlaag kan gaan. Omdat ze extra tijd voor mijn vriend willen zodat zijn zaadkwaliteit kan verbeteren, moet ik in december stimuleren. In de tussentijd moet ik dhea pillen gaan slikken. En eind november wanneer we de uitslag weten van zijn sperma stalen weten we of we de eitjes in december gaan invriezen of meteen kunnen gebruiken.

Ik schrik er nogal van dat ze dus niet langer wilden wachten met mijn eitjes( gezien lage waarde kan het ook zo over zijn) in Gent wisten ze de waarde in februari, maar kon pas eind juli beginnen.

Verder gaan we een kort protocol doen, dat wil zeggen de pil( daarmee moet ik beginnen bij mijn volgende ongi (9nov) tot 1 dec en dan echo’s en stimulatie 225 eh (ben even de naam kwijt van stimulatie en heb nu de map niet bij de hand, laat ik later weten)

De arts raadde hetzelfde pakket aan als wat ik voor ogen had. Het pakket waarmee ze tot een blasto gaan en imsi en picsi techniek gebruiken.

Ik weet nog even niet zo goed hoe ik me verder voel. Het gaat nu een beetje aan me voorbij.. mede ook door de amh waarde.. schrok er toch wel van..

over de kliniek en de mensen daar voelden we ons meer dan welkom.

Sorry voor dit lange boek, maar tot zo ver mijn update

Bedankt voor je update! Fijn dat ze dit jaar nog stappen gaan ondernemen met jullie! Voor hetzelfde geld wordt het over het jaar heen getilt maar dit creert goede hoop! Fijn ook dat je hier een goed gevoel bij hebt. Het is ook allemaal niet nix! Heb je wel een beetje steun aan je omgeving of houden jullie het liever wat prive? Wij hebben het de eerste en tweede keer tegen directe familie en naaste vrienden verteld maar de druk werd op een gegeven moment zo hoog. Voor, en na iedere echo kregen we appjes over hoe het was gegaan etc. Daar had ik achteraf wel spijt van, ook al is het allemaal goed bedoeld. Nu, de 3e keer hebben we het maar een aantal mensen verteld en de meeste denken nog dat we in het lange traject zitten (dan zou ik nu net met GonalF zijn begonnen) hihi. Mn moeder krijgt een hartverzakking denk ik. Anyways, We gaan het niet eerder vertellen dan 8 nov, eerst maar eens een hartje horen kloppen..

Wat is nou jullie eerstvolgende stap? Wachten op je menstruatie en dan starten met de pil? (9 nov?)

Ik duim voor jullie!!

Geplaatst
Bedankt voor je update! Fijn dat ze dit jaar nog stappen gaan ondernemen met jullie! Voor hetzelfde geld wordt het over het jaar heen getilt maar dit creert goede hoop! Fijn ook dat je hier een goed gevoel bij hebt. Het is ook allemaal niet nix! Heb je wel een beetje steun aan je omgeving of houden jullie het liever wat prive? Wij hebben het de eerste en tweede keer tegen directe familie en naaste vrienden verteld maar de druk werd op een gegeven moment zo hoog. Voor, en na iedere echo kregen we appjes over hoe het was gegaan etc. Daar had ik achteraf wel spijt van, ook al is het allemaal goed bedoeld. Nu, de 3e keer hebben we het maar een aantal mensen verteld en de meeste denken nog dat we in het lange traject zitten (dan zou ik nu net met GonalF zijn begonnen) hihi. Mn moeder krijgt een hartverzakking denk ik. Anyways, We gaan het niet eerder vertellen dan 8 nov, eerst maar eens een hartje horen kloppen..

Wat is nou jullie eerstvolgende stap? Wachten op je menstruatie en dan starten met de pil? (9 nov?)

Ik duim voor jullie!!

Ja het is een beetje dubbel. De arts wilt wachten voor zijn zaad te verbeten met vitamines en bij mij zo min mogelijk wachten door lage amh. Dus het word in december of mijn eitjes invriezen of meteen gebruiken. Mocht ik zwanger daarvan worden, wil ik meteen daarna stimuleren om mijn eitjes in te vriezen. Ben pas 25 en denk toch wel dat ik ooit nog een tweede zou willen. Dus wel fijn om dan backup te hebben. Nu wachten op ongi in november dan pil en dan stimuleren 1 dec

Geplaatst

@chanty-81 wij hebben het trouwens alleen mijn ouders verteld. Die passen ook op de hondjes als wij weggaan steeds enzo.. maar gelukkig vragen ze niet veel. Volgens mij vind Mn moeder mij zielig. Met lage amh enz.. en paar maanden terug moest ik iedere dag 4 liter water drinken, ze gaat al richting de 70 dus wil niet al teveel info geven, anders maakt ze zich te druk. Dus in dat opzicht best op onszelf. Gelukkig hebben wij het er met zn tweeen veel over en staan we er redelijk gelijk tegenover alles.

Ja kan me voorstellen dat het irritant is die vragen steeds hoe het is gegaan. Ze zullen het allemaal goed bedoelen, maar elke keer herhalen dat iets gefaald is en medelijden..

Geplaatst
Ja het is een beetje dubbel. De arts wilt wachten voor zijn zaad te verbeten met vitamines en bij mij zo min mogelijk wachten door lage amh. Dus het word in december of mijn eitjes invriezen of meteen gebruiken. Mocht ik zwanger daarvan worden, wil ik meteen daarna stimuleren om mijn eitjes in te vriezen. Ben pas 25 en denk toch wel dat ik ooit nog een tweede zou willen. Dus wel fijn om dan backup te hebben. Nu wachten op ongi in november dan pil en dan stimuleren 1 dec

Oke helder. Vorig jaar augustus werd ons door de uroloog mede gedeeld dat we er maar niet op moesten rekenen dat we nog kinderen konden krijgen. Als ons dat wel zou lukken moesten we maar een kaartje sturen (....) Het zaad was ook erg slecht en als we dit traject in wilden gaan dan moesten we zeer waarschijnlijk denken aan PESA / MESA of TESE. De rest (natuurlijk zwanger worden) konden we als het aan hem lag vergeten. Toen we daarna in Nijm kwamen bleek dit allemaal best wel mee te vallen, maar er viel op zich nog wel wat te behalen. We moesten het in ieder geval proberen vonden we. We hebben onze levensstijl nogal aangepast, zijn 'saaier' gaan leven, minder feestjes, genoeg slaap, gezond eten en een stuk minder gaan drinken. Ook mochten we niet meer in de sauna / jacuzzi en mocht mijn man niet in bad, warmer dan 37 graden. Tijdens ons laatste traject wilden we echt een laatste eindspurt nemen en alles op alles zetten dus ben ik een maand voordat ik moest gaan spuiten al gestopt met het drinken van alcohol. Mijn man rookte regelmatig en die is gestopt. Uiteindelijk was zijn zaad van 0,1 naar 6 gegaan wat een mega vooruitgang is. Een natuurlijke zwangerschap werd niet uitgesloten maargoed, omdat mijn man al 41 is MOESTEN we wel verder met ICSI. We hadden het immers als 5 jaar 'natuurlijk' geprobeerd.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat jullie voor jezelf alles op alles moeten zetten. Alle kleine beetjes helpen om de kwaliteit van het zaad te verbeteren. Telefoon in zijn broekzak, laptop op schoot, het kan allemaal meehelpen. Misschien heb ik nog wel ergens het lijstje wat we toen meekregen van het ziekenhuis wat wel en niet mocht.. Mocht je interesse hebben.. emoji8.png

Geplaatst
Oke helder. Vorig jaar augustus werd ons door de uroloog mede gedeeld dat we er maar niet op moesten rekenen dat we nog kinderen konden krijgen. Als ons dat wel zou lukken moesten we maar een kaartje sturen (....) Het zaad was ook erg slecht en als we dit traject in wilden gaan dan moesten we zeer waarschijnlijk denken aan PESA / MESA of TESE. De rest (natuurlijk zwanger worden) konden we als het aan hem lag vergeten. Toen we daarna in Nijm kwamen bleek dit allemaal best wel mee te vallen, maar er viel op zich nog wel wat te behalen. We moesten het in ieder geval proberen vonden we. We hebben onze levensstijl nogal aangepast, zijn 'saaier' gaan leven, minder feestjes, genoeg slaap, gezond eten en een stuk minder gaan drinken. Ook mochten we niet meer in de sauna / jacuzzi en mocht mijn man niet in bad, warmer dan 37 graden. Tijdens ons laatste traject wilden we echt een laatste eindspurt nemen en alles op alles zetten dus ben ik een maand voordat ik moest gaan spuiten al gestopt met het drinken van alcohol. Mijn man rookte regelmatig en die is gestopt. Uiteindelijk was zijn zaad van 0,1 naar 6 gegaan wat een mega vooruitgang is. Een natuurlijke zwangerschap werd niet uitgesloten maargoed, omdat mijn man al 41 is MOESTEN we wel verder met ICSI. We hadden het immers als 5 jaar 'natuurlijk' geprobeerd.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat jullie voor jezelf alles op alles moeten zetten. Alle kleine beetjes helpen om de kwaliteit van het zaad te verbeteren. Telefoon in zijn broekzak, laptop op schoot, het kan allemaal meehelpen. Misschien heb ik nog wel ergens het lijstje wat we toen meekregen van het ziekenhuis wat wel en niet mocht.. Mocht je interesse hebben.. emoji8.png

Hoi chanty heb je toen ook een lijstje meegekregen voor het verbeteren van de eitjes? Ik probeer gezond te eten...moet alleen nog eens aan sport gaan beginnen

Geplaatst

@chanty-81 ja zou ik wel graag willen jou lijstje ! wij zetten nu ook alles op alles en hoop dat dit eind november ook resultaat geeft! Ik probeer alles. Ook dhea.. het is wetenschappelijk niet bewezen dat het werkt, maar goed..🤞

@beebwish1982 haha nee na een (hopelijke) zwangerschap. Al lijkt me dat behoorlijk kut als je al zo afgepeigerd bent van een zwangerschap. Maar even zien hoe mijn amh dan is, loop op de zaken vooruit

Geplaatst
Ik hoop dat je er idd helemaals naast zit! Ze zeggen niet voor niets pas op de 23e testen. Ik zou dan zelf pas 1 dag van te voren durven testen ;-)

Anywas, ik ga voor je duimen!!

Lief, dank je wel!

Geplaatst

@kitkat als dit je eerste poging is zou ik persoonlijk 2 terug laten plaatsen. Maar blijft lastig want als een drieling zelden voorkomt is de kant wel weer groter dat je een zwanger raakt.. jeetje wat een dilemma zeg! Heel moeilijk!

Ja dat is zo, moet ook eigenlijk niet testen...

Geplaatst
Damess ik vind alles zo spannend als ik het nog red voor morgen gaan ze bloed prikken. Vandaag lijkt het alsof ik elke moment naar de wc moet gaan is dat normaal? Er komt natuurlijk nog steeds licht kleur bloed uit ik kan het roze noemen. Iemand enig idee?

Ow spannend!!! Heb je al een test gedaan? Ik had dat ook de vorige keer en toen ik stopte met utro brak mijn periode door, maar ieder lichaam is anders. Ik ga voor je duimen

Geplaatst
@kitkat als dit je eerste poging is zou ik persoonlijk 2 terug laten plaatsen. Maar blijft lastig want als een drieling zelden voorkomt is de kant wel weer groter dat je een zwanger raakt.. jeetje wat een dilemma zeg! Heel moeilijk! Ja dat is zo, moet ook eigenlijk niet testen... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi dames! Eatpraylove ik duim ook mee voor jou! Kitkat pfff ik zou dat ook een moeilijke keus vinden. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Misschien maakt de natuur al een keus voor jou en zijn er 2 goed ontdooit. Lalautje heftig allemaal! Gelukkig gaan ze ermee aan de slag. Wanneer is je volgende afspraak? Wij zijn een nachtje naar Brugge geweest. Ff er tussenuit. Toch slaat de onzekerheid toe. Wanneer nestelt een morula in? Ik voel namelijk helemaal niks. Geen zere borsten geen afscheiding geen steken oid. Nog een vraag, volgens mij zit ik over een week toch aan mijn nod? Ik heb van donderdag op vrijdag nacht mijn eisprong gehad. Dus luteale fase blijft toch hetzelfde in natuurlijke cyclus? Dan ben ik 1 november al 4 dagen over tijd. Of klopt dit niet ? 😕
Geplaatst

Bibi schema

🦋Cil: 10 okt tp 23 okt td

🦋Ivydrew: 15 okt tp27 okt td

🦋Christel81: 17 okt tp1 nov td

KitKat: 24 okt bms echo cryo,

26 okt cryo tp

Beebwish1982: 19 okt echo cryo

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 17 okt start dhea, 13 nov start pil, 1 dec startecho, 3 dec start pergoveris

Amf: rustmaand

Menace: 22 okt ongi & ziekenhuis bellen planning

Yamila: 1 nov start pil, 3 nov bloedprikken waardes

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: 1 nov evaluatiegesprek

Nicky78: zwangertd 12 okt

Petsy85: zwangertd 18 okt

Chanty-81: zwanger td 14 okt

Geplaatst
Hoi chanty heb je toen ook een lijstje meegekregen voor het verbeteren van de eitjes? Ik probeer gezond te eten...moet alleen nog eens aan sport gaan beginnen

Nee helaas geen lijstje voor de eitjes gekregen in het ZH maar daar is online best veel over te vinden. Wat een absolute boosdoener is, is STRESS! En als je rookt / drinkt zou ik daar alvast mee stoppen. Sporten is echt niet nodig, zolang je maar goed voor je lijf zorgt en natuurlijk wel beweegt. Tijdens mijn 2e trajact (in de zomer) heb ik wel gewoon gedronken - ook af en toe tijdens het spuiten. Uiteindelijk maar 2 eitjes en geen bevruchting. Nu, tijdens het 3e traject met gezond eten, veel slapen, op tijd je rust pakken, regelmatig een wandeling maken, geen alcohol etc had ik het dubbel aantal eitjes en uiteindelijk 2 A-kwaliteit embryo's (190 en 198 vd 200 max te behalen punten). Voor mijn gevoel heeft deze toewijding (hoe moeilijk het ook was) zeker geholpen. Ik ben 36 en mijn man 41. Ook hij is gestopt met drinken en roken en heeft gedaan wat hij kon en het resultaat was er gelukkig ook naar..

Geplaatst
Nee helaas geen lijstje voor de eitjes gekregen in het ZH maar daar is online best veel over te vinden. Wat een absolute boosdoener is, is STRESS! En als je rookt / drinkt zou ik daar alvast mee stoppen. Sporten is echt niet nodig, zolang je maar goed voor je lijf zorgt en natuurlijk wel beweegt. Tijdens mijn 2e trajact (in de zomer) heb ik wel gewoon gedronken - ook af en toe tijdens het spuiten. Uiteindelijk maar 2 eitjes en geen bevruchting. Nu, tijdens het 3e traject met gezond eten, veel slapen, op tijd je rust pakken, regelmatig een wandeling maken, geen alcohol etc had ik het dubbel aantal eitjes en uiteindelijk 2 A-kwaliteit embryo's (190 en 198 vd 200 max te behalen punten). Voor mijn gevoel heeft deze toewijding (hoe moeilijk het ook was) zeker geholpen. Ik ben 36 en mijn man 41. Ook hij is gestopt met drinken en roken en heeft gedaan wat hij kon en het resultaat was er gelukkig ook naar..

Ik rook en drink niet gelukkig (ja heeeeel soms een drankje, maar aangezien ik misschien 1 x per 2 mnd is een glaasje drink is dat makkelijk te schrappen voor me). Stress daar moet ik echt wat aan gaan doen. Misschien eens yoga proberen ofzo:)

Geplaatst
@chanty-81 ja zou ik wel graag willen jou lijstje ! wij zetten nu ook alles op alles en hoop dat dit eind november ook resultaat geeft! Ik probeer alles. Ook dhea.. het is wetenschappelijk niet bewezen dat het werkt, maar goed..爛

@beebwish1982 haha nee na een (hopelijke) zwangerschap. Al lijkt me dat behoorlijk kut als je al zo afgepeigerd bent van een zwangerschap. Maar even zien hoe mijn amh dan is, loop op de zaken vooruit

Ik zal m thuis eens opsnorren voor je! Verder is er best wel wat info te vinden op: https://www.rikaonline.nl/

Onder andere tips om de eicel en zaad kwaliteit te verbeteren etc.. Succes! emoji8.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden