Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
650bf4bce7fb9bb2ab631c32de5b7cc7.jpg

Hier lekker zon! Werd gister even emotioneel toen we weg reden (gedeeltelijk door ongesteldheid denk ik) maar ook omdat we allen zoveel ervoor doen om onze kinderwens uit te laten komen. Zo ellenlange wegen die we bewandelen, zoveel meds, afspraken in ziekenhuizen, irritaties in relaties, gewoon alles. En om nu in de auto te zitten onderweg naar Spanje zuid in de hoop dat ze daar wat kunnen doen.. dat doet wat met je.. ik hoop en duim dat we snel allemaal moeder mogen worden! Voor nu een knuf voor iedereen, omdat het allemaal zo bar en bar zwaar kan zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@lalautje succes!!!

@chanty yahhhhh gefeliciteerd!! Wat een fantastisch nieuws.

Hoe heb je je afgelopen weken gevoeld behalve de krampjes?

Ik merk dat ik ontzettend moe ben van de utogestan

Gisteren hebben wij een tp gehad met 1 prachtig embryo. Heel spannend!

Geplaatst

@ivydrew ja klopt dat heb ik ook van de utrogestan.

Mag je de 27 ste een bloedtest doen of gewone zwangerschapstest?

Ik heb 10 okt tp gehad en mag 23 okt testen

Geplaatst
@ivydrew ja klopt dat heb ik ook van de utrogestan.

Mag je de 27 ste een bloedtest doen of gewone zwangerschapstest?

Ik heb 10 okt tp gehad en mag 23 okt testen

Oh wat spannend ook! Volgens mij een bloedtest in het zh. Hoe voel jij je verder?

Geplaatst
@lalautje succes!!!

@chanty yahhhhh gefeliciteerd!! Wat een fantastisch nieuws.

Hoe heb je je afgelopen weken gevoeld behalve de krampjes?

Ik merk dat ik ontzettend moe ben van de utogestan

Gisteren hebben wij een tp gehad met 1 prachtig embryo. Heel spannend!

Dank je wel! En jij ook gefeliciteerd met de tp, super spannende tijd die nu aanbreekt!

Naast de krampjes had ik erg gevoelige (en soms pijnlijke) borsten.

Moe zijn dat herken ik idd zeker, daarom ging ik gewoon gemiddeld rond 21:00u naar bed.

Je moet goed je rust pakken, dingen doen je die leuk vindt en voldoende afleiding zoeken.

Voor je het weet zijn die 2 weken dan voorbij, echt ;-) Heel veel succes!! Ik duim voor je!!

Geplaatst
Oh wat spannend ook! Volgens mij een bloedtest in het zh. Hoe voel jij je verder?

Ow spannend zeg! Ga je daarvoor zelf al testen? Ik herken wel wat je zegt; erg moe, beetje uit me doen op de heen of andere manier. Ook wel continu kramp, opgeblazen buik heb jij dat ook?

Geplaatst
AAAAAAHHHH!!!! Gefeliciteerd mop!!! Geniet er lekker van! Eindelijk is het zover en is het jullie tijd !

Dank je wel lieverd! Het is nog steeds best onwerkelijk eigenlijk. Ik heb vanochtend voor de zekerheid nog een test gedaan.. gelukkig nog steeds een plusje.. fieuw...

Hoe gaat het met jou? Hoe is het in Spanje? Ik heb geloof ik gemist wat voor gesprek je hebt dinsdagochtend... wil je het me nog vertellen? Anders duim ik gewoon heel erg voor je!!

Geplaatst
Dank je wel lieverd! Het is nog steeds best onwerkelijk eigenlijk. Ik heb vanochtend voor de zekerheid nog een test gedaan.. gelukkig nog steeds een plusje.. fieuw...

Hoe gaat het met jou? Hoe is het in Spanje? Ik heb geloof ik gemist wat voor gesprek je hebt dinsdagochtend... wil je het me nog vertellen? Anders duim ik gewoon heel erg voor je!!

Ahhh ja kan me voorstellen dat je het ergens gewoon niet kan geloven, zo onwerkelijk allemaal! Dat komt wel met de tijd!

Wij hebben morgen een intake gesprek bij ivf spain en gaan ze een echo doen en mijn bloedwaarden testen amh, fsh, lh, progesteron en nog een.. en hiv hepa en bij mijn partner sperma staal en hepa hiv prikken. En aan de hand van de uitslag daarvan( hebben we dan meteen morgen) gaan ze ons aanraden wat we het beste kunnen doen.

Wij zijn vanmorgen 06:30 aangekomen en zijn net wakker. Dit stuk rijden doen we nooit meer of in ieder geval niet in zon kort tijd bestek. Ik voel me zooooo brak.

@ivydrew fijn dat de bibi erin zit!

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes

Geplaatst

Hoi allen,

Toch juist gevoeld, word gewoon ongesteld. Vandaag beetje bloedverlies en just matter of time wanneer het losbarst. Het is dus niet gelukt. Heb 4 cryo’s in de vriezer in 3 rietjes. IVanochtend Z-H gebeld om te vragen of ik mag stoppen met die Ustrogan bolletjes. Ze zeiden ga nog even door tot het echt doorzet en doe morgen maar de test, uiteraard net gedaan en die was negatief. Net als zaterdag (had m toch maar gedaan).

Woensdag belafspraak met Z-H over vervolg. Ik lees op internet over een rustmaand, waarom vraag ik me af? Tevens 4 embryo’s in 3 rietjes, geen idee wat die drie rietjes betekenen? Zitten er dan 2 bevruchte eitjes in 1 rietje?

En mag ik wel gewoon seks hebben in die rustmaand (onder mom van de wonderen zijn wereld nog niet uit, we proberen het gewoon weer op natuurlijke manier?) Allemaal vragen voor woensdag, maar heb al door dat hier een aantal experts zitten. Liefs!

Geplaatst
Ahhh ja kan me voorstellen dat je het ergens gewoon niet kan geloven, zo onwerkelijk allemaal! Dat komt wel met de tijd!

Wij hebben morgen een intake gesprek bij ivf spain en gaan ze een echo doen en mijn bloedwaarden testen amh, fsh, lh, progesteron en nog een.. en hiv hepa en bij mijn partner sperma staal en hepa hiv prikken. En aan de hand van de uitslag daarvan( hebben we dan meteen morgen) gaan ze ons aanraden wat we het beste kunnen doen.

Wij zijn vanmorgen 06:30 aangekomen en zijn net wakker. Dit stuk rijden doen we nooit meer of in ieder geval niet in zon kort tijd bestek. Ik voel me zooooo brak.

@ivydrew fijn dat de bibi erin zit!

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes

Oh oke, joh dat wist ik idd niet. Mag ik vragen waar je eigenlijk al geweest bent in NL? of ook al in BE? Ik hoop echt dat ze iets waardevols voor jullie kunnen betekenen morgen Wat een hoop testen maar fijn dat je gelijk de uitslag krijjgt! Ik duim voor jullie! Veel sterkte alvast met alle onderzoeken, het is voor een goed doel..

Liefs!!

Geplaatst
Hoi allen,

Toch juist gevoeld, word gewoon ongesteld. Vandaag beetje bloedverlies en just matter of time wanneer het losbarst. Het is dus niet gelukt. Heb 4 cryo’s in de vriezer in 3 rietjes. IVanochtend Z-H gebeld om te vragen of ik mag stoppen met die Ustrogan bolletjes. Ze zeiden ga nog even door tot het echt doorzet en doe morgen maar de test, uiteraard net gedaan en die was negatief. Net als zaterdag (had m toch maar gedaan).

Woensdag belafspraak met Z-H over vervolg. Ik lees op internet over een rustmaand, waarom vraag ik me af? Tevens 4 embryo’s in 3 rietjes, geen idee wat die drie rietjes betekenen? Zitten er dan 2 bevruchte eitjes in 1 rietje? En mag ik wel gewoon seks hebben in die rustmaand (onder mom van de wonderen zijn wereld nog niet uit, we proberen het gewoon weer op natuurlijke manier?) Allemaal vragen voor woensdag, maar heb al door dat hier een aantal experts zitten. Liefs!

Oh shit zeg! Wat erg voor je!! Hoe voel je je? Balen man! Die rustmaand is om je eierstokken weer wat rust te geven. Stel dat je eierstok een hand is, dan maakt ie een vuist tijdens zo'n traject door alle hormonen. Hij moet de tijd krijgen weer te ontspanen voor je hem weer kunt 'belasten' zeg maar. Ten minste dit was bij ons zo, maar ik heb nooit cryo's in de vriezer gehad en moest steeds opnieuw het hele traject incl de hormoonspuiten ondergaan. Ik weet dus niet hoe dit gaat als je al een cryo klaar hebt liggen zeg maar..

Anyway, wacht het gesprek woensdag even af en gun jezelf in de tussentijd ook even wat tijd om dit even een plekje te geven.. echt doen. Volgens mij mag je in de rust maand gewoon sex hebben maar hier moet je mee uitkijken als je midden in zo'n traject zit. Dan mag je zeker niet zwanger worden omdat je hiermee het traject in gevaar brengt. Heel veel sterkte en laat maar even wat de volgende stappen zijn..

Geplaatst
Hoi allen,

Woensdag belafspraak met Z-H over vervolg. Ik lees op internet over een rustmaand, waarom vraag ik me af? Tevens 4 embryo’s in 3 rietjes, geen idee wat die drie rietjes betekenen? Zitten er dan 2 bevruchte eitjes in 1 rietje?

En mag ik wel gewoon seks hebben in die rustmaand (onder mom van de wonderen zijn wereld nog niet uit, we proberen het gewoon weer op natuurlijke manier?) Allemaal vragen voor woensdag, maar heb al door dat hier een aantal experts zitten. Liefs!

Hoi Petsie,

De rustmaand is om je lijf even te laten herstellen van alle hormonen en om de boel goed tot rust te laten komen. Het klinkt misschien vervelend, maar zo'n rustmaand is echt niet zo verkeerd.

4 cryo's in 3 rietjes betekent inderdaad dat er in 1 rietje twee zitten. Waarschijnlijk hebben ze de twee kwalitatief minste bij elkaar gezet. En die plaatsen ze dan in 1 keer terug.

En vrijen kan helemaal geen kwaad in die maand hoor!

Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Dag dames.. hoe is het hier?? Ik ben goed genezen gelukkig.. na bijna 3 weken bloedingen is alles weer weg... dames ik zag net dat ik utrogestan thuis heb. Ik mocht dat niet gebruiken vanwegen mijn allergie. Ik heb er voor betaald dus jammer als ik ze weg moet gooien. Ik woon zelf in deventer dus als iemand intresse heeft en dichtbij woont kan het ophalen bij mij thuis.. ( geldig tot 2019)

c75c9508779a59ec5d4a943cf189a347.jpg

Geplaatst

@Petsie jammer meid..sterkte

Gelukkig heb je nog wat cryo's

@EatPrayLove er is anders een facebookgroep waar velen vrouwen overgebleven ivf medicatie's aanbieden aan anderen die een zelfbetaalde poging/en doen.

Geplaatst
Oh shit zeg! Wat erg voor je!! Hoe voel je je? Balen man! Die rustmaand is om je eierstokken weer wat rust te geven. Stel dat je eierstok een hand is, dan maakt ie een vuist tijdens zo'n traject door alle hormonen. Hij moet de tijd krijgen weer te ontspanen voor je hem weer kunt 'belasten' zeg maar. Ten minste dit was bij ons zo, maar ik heb nooit cryo's in de vriezer gehad en moest steeds opnieuw het hele traject incl de hormoonspuiten ondergaan. Ik weet dus niet hoe dit gaat als je al een cryo klaar hebt liggen zeg maar..

Anyway, wacht het gesprek woensdag even af en gun jezelf in de tussentijd ook even wat tijd om dit even een plekje te geven.. echt doen. Volgens mij mag je in de rust maand gewoon sex hebben maar hier moet je mee uitkijken als je midden in zo'n traject zit. Dan mag je zeker niet zwanger worden omdat je hiermee het traject in gevaar brengt. Heel veel sterkte en laat maar even wat de volgende stappen zijn..

Dank voor je bericht Chanty. Ik voel me slecht, maar dat komt vooral door de extreme pijn van Mn ongesteldheid (endometriosepijn). Ben ook zeker teleurgesteld. Ondanks dat je er rekening mee houdt, hoor ik de vrouwen bij de TP zeggen, “oh wat een prachtige 8-cellige embryo”, stiekem denk je dan, yes dit gaat m worden!! Maar goed, dit was Mn eerste TP, ik heb zeker hele goede hoop!! Ik breng jullie op de hoogte na gesprek woensdag.

Geplaatst
@Petsie jammer meid..sterkte

Gelukkig heb je nog wat cryo's

@EatPrayLove er is anders een facebookgroep waar velen vrouwen overgebleven ivf medicatie's aanbieden aan anderen die een zelfbetaalde poging/en doen.

Thx en jij succes met je icsi3

Geplaatst
Hoi Petsie,

De rustmaand is om je lijf even te laten herstellen van alle hormonen en om de boel goed tot rust te laten komen. Het klinkt misschien vervelend, maar zo'n rustmaand is echt niet zo verkeerd.

4 cryo's in 3 rietjes betekent inderdaad dat er in 1 rietje twee zitten. Waarschijnlijk hebben ze de twee kwalitatief minste bij elkaar gezet. En die plaatsen ze dan in 1 keer terug.

En vrijen kan helemaal geen kwaad in die maand hoor!

Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Dank voor je uitleg. Tja die rustmaand, ik denk zelf laten we meteen doorpakken. Misschien moet ik t even van andere kant bekijken, echt even rust. Thx!

Geplaatst
Mijn meds voor aankomende Icsi3.

57e2a74b64f0d81045305ea2d594a761.jpg

Jeetje wat veel als je het zo bij elkaar ziet! Succes!

Geplaatst

@lalautje spannende dag morgen! Heel veel succes! Ik ben benieuwd wat ze jullie gaan adviseren!!

Geplaatst

Laulautje heel veel succes morgen!! Ik duim voor jehoop dat je vannacht beetje goed kan slapen

Geplaatst

@cil @menace dankjewel. We kregen vanmiddag een belletje dat we morgen om 09:30 terecht kunnen. Tot nu toe heb ik nog niet echt zenuwen.. besef het denk ik niet zo goed.. we hebben net het avond eten op (keukens gaan hier pas rond 20:30 open) nu proberen wat te slapen

@petsie85 het kan ook nog een innesteling bloeding zijn. Gister (zondag) was dag 12 van je bieb.. tot en met die dag kon die nog innestelen.. eerder dat je dan hcg hebt aangemaakt.. het kan nog maar zo! Bloed je nog ? Ik duim nog voor je mop! 🤞

Geplaatst
Oh oke, joh dat wist ik idd niet. Mag ik vragen waar je eigenlijk al geweest bent in NL? of ook al in BE? Ik hoop echt dat ze iets waardevols voor jullie kunnen betekenen morgen Wat een hoop testen maar fijn dat je gelijk de uitslag krijjgt! Ik duim voor jullie! Veel sterkte alvast met alle onderzoeken, het is voor een goed doel..

Liefs!!

In Nederland werden we 1 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst 5 keer sperma moeten testen van zijn huisarts. (Waarop ze de eerste keer zei dat alles er goed uit zag, omdat ze dacht dat het om een sterilisatie uitslag ging, waarop ze haar welgemeende excuses aanbood) toen we eenmaal in ziekenhuis kwamen weer sperma 2 keer moeten testen, een echo om te kijken of hij een ader daar had zitten.. toen wilde ze nog een keer sperma testen er was toen nog geen woord over icsi of ivf gerept.. en was er zo klaar mee.. toen heb ik vorig jaar december een mailtje gestuurd naar Gent (België) en daar hebben wij afgelopen juli ons eerste traject gedaan. Helaas zonder terugplaatsing, embryo’s hadden dag 5 niet gehaald. (Evaluatiegesprek was 1,5 maand later en vond ik te lang) de maanden vliegen voorbij als je zo graag een kind wil. Ik wil gewoon niet meer wachten.

En nu had ik over Spanje veel positieve dingen gelezen en ze hebben daar technieken die hier nog verboden zijn. Zoals picsi en imsi en ik denk dat dit ons enorm kan helpen, vandaar dat we hier morgen een intake hebben.

Heb jij het ziekenhuis al gebeld ?

Geplaatst

Bibi schema

🦋Petsy85: 6 okt tp18 okt td

🦋Cil: 10 okt tp 23 okt td

🦋Ivydrew: 15 okt tp27 okt td

Christel81: 17 okt tp

KitKat: 16 okt echo cryo

Beebwish1982: 19 okt echo cryo

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: 22 okt ongi & ziekenhuis bellen planning

Yamila: 1 nov start pil, 3 nov bloedprikken waardes

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: 1 nov evaluatiegesprek

Nicky78: zwangertd 12 okt

Chanty-81: zwanger td 14 okt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden