Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Lalautje...Succes vandaag!!!🤞🏻

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dankje. Zitten nu in de wachtruimte

Geplaatst
Dankje. Zitten nu in de wachtruimte

Succes!!!!

Geplaatst
In Nederland werden we 1 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst 5 keer sperma moeten testen van zijn huisarts. (Waarop ze de eerste keer zei dat alles er goed uit zag, omdat ze dacht dat het om een sterilisatie uitslag ging, waarop ze haar welgemeende excuses aanbood) toen we eenmaal in ziekenhuis kwamen weer sperma 2 keer moeten testen, een echo om te kijken of hij een ader daar had zitten.. toen wilde ze nog een keer sperma testen er was toen nog geen woord over icsi of ivf gerept.. en was er zo klaar mee.. toen heb ik vorig jaar december een mailtje gestuurd naar Gent (België) en daar hebben wij afgelopen juli ons eerste traject gedaan. Helaas zonder terugplaatsing, embryo’s hadden dag 5 niet gehaald. (Evaluatiegesprek was 1,5 maand later en vond ik te lang) de maanden vliegen voorbij als je zo graag een kind wil. Ik wil gewoon niet meer wachten.

En nu had ik over Spanje veel positieve dingen gelezen en ze hebben daar technieken die hier nog verboden zijn. Zoals picsi en imsi en ik denk dat dit ons enorm kan helpen, vandaar dat we hier morgen een intake hebben.

Heb jij het ziekenhuis al gebeld ?

Jeetje wat een verhaal!! 5 x sperma inleveren en dan nog nix weten..? Kan me voorstellen dat je er na 1 jaar van onzekerheid helemaal klaar mee bent! En dan in BE, evaluatiegesprek na 1,5 maand ook pas, pfff dan ben je het al weer half vergeten. Kan me helemaal voorstellen dat je je biezen pakt en het in Spanje probeert. Hoe is het gegaan vandaag? Aan het wachten op de uitslag of zijn jullie nog steeds met de onderzoeken bezig? Ben benieuwd welke technieken ze daar dan gebruiken. Hoop echt dat je daar verder komt! Duim voor je meissie!!

Ik heb zaterdag gelijk online via mijnradboudt.nl doorgeven wat de uitslag was en kreeg gisteren bericht dat we woensdag 8 november (dan pas?!) worden verwacht voor een eerste echo. Maargoed als het goed is ben ik dan al 8 weken en zouden we dan het hartje al kunnen horen kloppen.. Het is nog steeds zo onwerkelijk! Een hele ander gevoel als je weet dat je de medische wereld voorlopig achter je kunt laten..

Geplaatst

@Chanty-81 gefeliciteerd met je zwangerschap. Jeetje wat ver weg zeg! Heb je wel al een bloedtest gedaan of alleen zelf getest?

Geplaatst
Jeetje wat een verhaal!! 5 x sperma inleveren en dan nog nix weten..? Kan me voorstellen dat je er na 1 jaar van onzekerheid helemaal klaar mee bent! En dan in BE, evaluatiegesprek na 1,5 maand ook pas, pfff dan ben je het al weer half vergeten. Kan me helemaal voorstellen dat je je biezen pakt en het in Spanje probeert. Hoe is het gegaan vandaag? Aan het wachten op de uitslag of zijn jullie nog steeds met de onderzoeken bezig? Ben benieuwd welke technieken ze daar dan gebruiken. Hoop echt dat je daar verder komt! Duim voor je meissie!!

Ik heb zaterdag gelijk online via mijnradboudt.nl doorgeven wat de uitslag was en kreeg gisteren bericht dat we woensdag 8 november (dan pas?!) worden verwacht voor een eerste echo. Maargoed als het goed is ben ik dan al 8 weken en zouden we dan het hartje al kunnen horen kloppen.. Het is nog steeds zo onwerkelijk! Een hele ander gevoel als je weet dat je de medische wereld voorlopig achter je kunt laten..

Gefeliciteerd!! Ik had de eerste echo pas met 9 weken

Geplaatst

Hey dames! We werden fijn ontvangen, er waren twee Nederlands talige aanwezig, waarvan een ik al mailcontact had gehad. Dus dit was erg fijn. De arts was ook erg aardig en was Engelstalig. De spermastaal die wij hebben ingeleverd was niet goed. De arts zei eerlijk, dat als we met dit zaad het traject zullen starten, we waarschijnlijk hetzelfde als resultaat zullen krijgen als in Gent. Namelijk weinig bevruchtingen en op dag 4/5 als de zaadcel het werk moet doen, gaat het niet naar een blasto. Wij hebben nog een zaadstaal moeten inleveren, daar horen we de uitslag nog van. Hij heeft pillen gekregen genaamd : seidiferty. Eind november moet hij nog 3 stalen inleveren waar steeds 2 dagen tussen zitten.

Mijn amh waarde was dit keer 1.47 dus het is iets gezakt. Afgelopen februari was dit 1.5, de arts gaf aan dat ik een waarde heb die gelijk staat aan rond de 35 jaar en dat dit een lange tijd zo kan blijven, maar ook zo ineens snel omlaag kan gaan. Omdat ze extra tijd voor mijn vriend willen zodat zijn zaadkwaliteit kan verbeteren, moet ik in december stimuleren. In de tussentijd moet ik dhea pillen gaan slikken. En eind november wanneer we de uitslag weten van zijn sperma stalen weten we of we de eitjes in december gaan invriezen of meteen kunnen gebruiken.

Ik schrik er nogal van dat ze dus niet langer wilden wachten met mijn eitjes( gezien lage waarde kan het ook zo over zijn) in Gent wisten ze de waarde in februari, maar kon pas eind juli beginnen.

Verder gaan we een kort protocol doen, dat wil zeggen de pil( daarmee moet ik beginnen bij mijn volgende ongi (9nov) tot 1 dec en dan echo’s en stimulatie 225 eh (ben even de naam kwijt van stimulatie en heb nu de map niet bij de hand, laat ik later weten)

De arts raadde hetzelfde pakket aan als wat ik voor ogen had. Het pakket waarmee ze tot een blasto gaan en imsi en picsi techniek gebruiken.

Ik weet nog even niet zo goed hoe ik me verder voel. Het gaat nu een beetje aan me voorbij.. mede ook door de amh waarde.. schrok er toch wel van..

over de kliniek en de mensen daar voelden we ons meer dan welkom.

Sorry voor dit lange boek, maar tot zo ver mijn update

Geplaatst

Ohja. Bij ivf spain hebben ze een ontdooiing percentage van 100% bij embryo’s. Het verschil zit in: in Nederland/België etc gebruiken ze stikstof om het in te vriezen en daardoor kan er kristallisatie optreden die dus de cellen aan kunnen tasten. Hier vriezen ze het anders in en daardoor ontdooit het altijd goed. Vond ik wel interessant. Verder had ik nog een vraag. Hoeveel foliumzuur slikken we nou? 0,4 mg toch ? Ik heb het doosje nu niet bij me.. maar ik krijg andere medicatie en daar zit 5.0 Mg foliumzuur in. Dit omdat 0.4 echt te weinig is. Die meds die Mn vriend heeft gekregen zit ook veel meer in qua vitamine dan die we hier kunnen krijgen (althans wat mij gezegd is, dit zoek ik thuis nog even uit) en dan zal ik het verschil laten weten.

Geplaatst

*breek even in* @lalautje klinkt als een zorgvuldig advies waar je wat aan hebt lijkt mij!

Mijn man heeft drie maanden geen alcohol gedronken (af en toe eens 1 biertje) geen koffie en niet roken. Zijn kwaliteit verdubbelde echt!! Hoop dat het met de pillen die ze jouw man hebben gegeven extra goed gaat werken!

DHEA heb ik ook gehad in DD daar krijg je lekker veel energie van en worden je eitjes weer een stuk jonger. Neem de bijsluiter niet al te serieus; ik kreeg echt geen baard er van. iApotheek van Nije Geertgen levert dit ook mocht je ooit zonder zitten en niet helemaal naar Spanje willen reizen.

Lekker de oude stad al in geweest? Op t mooie strand gehangen? Tip; strand van San Juan of verder is ook súper mooi! Gewoon het trammetje nemen en je komt er vanzelf.

Jeetje wat hoop ik dat jullie reis net zo uitpakt als die van ons daar! Veel succes en probeer een beetje te genieten van het heerlijke weer en land! X

Geplaatst
*breek even in* @lalautje klinkt als een zorgvuldig advies waar je wat aan hebt lijkt mij!

Mijn man heeft drie maanden geen alcohol gedronken (af en toe eens 1 biertje) geen koffie en niet roken. Zijn kwaliteit verdubbelde echt!! Hoop dat het met de pillen die ze jouw man hebben gegeven extra goed gaat werken!

DHEA heb ik ook gehad in DD daar krijg je lekker veel energie van en worden je eitjes weer een stuk jonger. Neem de bijsluiter niet al te serieus; ik kreeg echt geen baard er van. iApotheek van Nije Geertgen levert dit ook mocht je ooit zonder zitten en niet helemaal naar Spanje willen reizen.

Lekker de oude stad al in geweest? Op t mooie strand gehangen? Tip; strand van San Juan of verder is ook súper mooi! Gewoon het trammetje nemen en je komt er vanzelf.

Jeetje wat hoop ik dat jullie reis net zo uitpakt als die van ons daar! Veel succes en probeer een beetje te genieten van het heerlijke weer en land! X

wij zijn het stadje Elche (elx) gister in geweest. .... heb echt nog nooit zo lekker gegeten. Was echt heel mooi!

Ja ze zei ook, ik kan wel nu gaan beginnen, maar daar heb je niks aan. Dan kan het weer net zo eindigen als de vorige keer. En ik wil niet dat je voor niks weer moet stimuleren. Dus dat vind ik wel fijn. Ik hoop ook dat wij zon afsluiting als jullie krijgen 🤞

Geplaatst
wij zijn het stadje Elche (elx) gister in geweest. .... heb echt nog nooit zo lekker gegeten. Was echt heel mooi!Ja ze zei ook, ik kan wel nu gaan beginnen, maar daar heb je niks aan. Dan kan het weer net zo eindigen als de vorige keer. En ik wil niet dat je voor niks weer moet stimuleren. Dus dat vind ik wel fijn. Ik hoop ook dat wij zon afsluiting als jullie krijgen 🤞Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lalautje wat fijn dat je je gehoord en begrepen voelt. Nu hopen op een mooi resultaat! Chanty81 gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan! Hier is de tp ook een feit. Heel mooi ontdooit embryo dat goed doorontwikkeld is. Td is 1 november.
Geplaatst
Lalautje wat fijn dat je je gehoord en begrepen voelt. Nu hopen op een mooi resultaat! Chanty81 gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan! Hier is de tp ook een feit. Heel mooi ontdooit embryo dat goed doorontwikkeld is. Td is 1 november.

Yes ! 🤞🤞 ik duim voor jou mop!

Geplaatst

@inge35 wilde de bijsluiter lezen, maar ze hebben mij alleen het potje meegegeven waarschijnlijk omdat er zoveel vragen kwamen rondom de bijsluiter

Geplaatst

Bibi schema

🦋Petsy85: 6 okt tp18 okt td

🦋Cil: 10 okt tp 23 okt td

🦋Ivydrew: 15 okt tp27 okt td

🦋Christel81: 17 okt tp1 nov td

KitKat: 16 okt echo cryo tp

Beebwish1982: 19 okt echo cryo

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 17 okt start dhea, 13 nov start pil, 1 dec startecho, 3 dec start pergoveris

Amf: rustmaand

Menace: 22 okt ongi & ziekenhuis bellen planning

Yamila: 1 nov start pil, 3 nov bloedprikken waardes

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Vpk1988: 1 nov evaluatiegesprek

Nicky78: zwangertd 12 okt

Chanty-81: zwanger td 14 okt

Geplaatst
Hey dames! We werden fijn ontvangen, er waren twee Nederlands talige aanwezig, waarvan een ik al mailcontact had gehad. Dus dit was erg fijn. De arts was ook erg aardig en was Engelstalig. De spermastaal die wij hebben ingeleverd was niet goed. De arts zei eerlijk, dat als we met dit zaad het traject zullen starten, we waarschijnlijk hetzelfde als resultaat zullen krijgen als in Gent. Namelijk weinig bevruchtingen en op dag 4/5 als de zaadcel het werk moet doen, gaat het niet naar een blasto. Wij hebben nog een zaadstaal moeten inleveren, daar horen we de uitslag nog van. Hij heeft pillen gekregen genaamd : seidiferty. Eind november moet hij nog 3 stalen inleveren waar steeds 2 dagen tussen zitten.

Mijn amh waarde was dit keer 1.47 dus het is iets gezakt. Afgelopen februari was dit 1.5, de arts gaf aan dat ik een waarde heb die gelijk staat aan rond de 35 jaar en dat dit een lange tijd zo kan blijven, maar ook zo ineens snel omlaag kan gaan. Omdat ze extra tijd voor mijn vriend willen zodat zijn zaadkwaliteit kan verbeteren, moet ik in december stimuleren. In de tussentijd moet ik dhea pillen gaan slikken. En eind november wanneer we de uitslag weten van zijn sperma stalen weten we of we de eitjes in december gaan invriezen of meteen kunnen gebruiken.

Ik schrik er nogal van dat ze dus niet langer wilden wachten met mijn eitjes( gezien lage waarde kan het ook zo over zijn) in Gent wisten ze de waarde in februari, maar kon pas eind juli beginnen.

Verder gaan we een kort protocol doen, dat wil zeggen de pil( daarmee moet ik beginnen bij mijn volgende ongi (9nov) tot 1 dec en dan echo’s en stimulatie 225 eh (ben even de naam kwijt van stimulatie en heb nu de map niet bij de hand, laat ik later weten)

De arts raadde hetzelfde pakket aan als wat ik voor ogen had. Het pakket waarmee ze tot een blasto gaan en imsi en picsi techniek gebruiken.

Ik weet nog even niet zo goed hoe ik me verder voel. Het gaat nu een beetje aan me voorbij.. mede ook door de amh waarde.. schrok er toch wel van..

Was zo benieuwd hoe het was gegaan. Blij dat je zo goed ontvangen bent en je je welkom voelde. Hoop eind nov dat de kwaliteit van zijn sperma is verbeterd en jij voor je eitjes. Fijn dat jullie nu eindelijk ook in gesprek zijn en alles van start kan gaan. Heb er ook vertrouwen in. Volgens mij weten ze echt wel wat ze doen!! Probeer ook een beetje te genieten daar..

Geplaatst

Hey lalautje!. Ik snap dat alles een beetje aan je voorbij is gegaan en dat je amh waarde niet dat is wat je hoopte, maar ze gaan gelukkig hun uiterste best voor jullie doen. Heel fijn dat je een goed gevoel hebt bij hun en dat je nu ook allerlei andere medicijnen krijgt. Hoop dat je snel echt mag gaan starten. Hier vandaag de fsh waarde uitslag gehad. 5.6, dus die was goed. [ATTACH]6370[/ATTACH]Vandaag amh laten prikken, krijg ik volgende week de uitslag van. Was al blij met de fsh, geeft me toch weer wat hoop. Geniet daar van het weer en de omgeving mop

Geplaatst
@inge35 wilde de bijsluiter lezen, maar ze hebben mij alleen het potje meegegeven waarschijnlijk omdat er zoveel vragen kwamen rondom de bijsluiter

nou je weet dus al iets over ongewenste haargroei en energie.

En verder joh is die bijsluiter toch in het Spaans! Lekker slikken zeg ik! Hahaha

Geplaatst
Hey lalautje!. Ik snap dat alles een beetje aan je voorbij is gegaan en dat je amh waarde niet dat is wat je hoopte, maar ze gaan gelukkig hun uiterste best voor jullie doen. Heel fijn dat je een goed gevoel hebt bij hun en dat je nu ook allerlei andere medicijnen krijgt. Hoop dat je snel echt mag gaan starten. Hier vandaag de fsh waarde uitslag gehad. 5.6, dus die was goed. [ATTACH]6370[/ATTACH]Vandaag amh laten prikken, krijg ik volgende week de uitslag van. Was al blij met de fsh, geeft me toch weer wat hoop. Geniet daar van het weer en de omgeving mop

Ja vind ik ook fijn. En ik kan nu ook ermee omgaan dat ik dus moet wachten met stimuleren, omdat ik weet dat het voor een goed doel is namelijk voor beter zaad en eitjes en dat heeft gewoon even nodig. Ik hoop dat het zaad eind november goed is en we in december mijn eitjes meteen kunnen bevruchten i.p.v. invriezen. Maar mijn amh waarde was in februari al zo laag. Snap niet dat gent mij een halfjaar heeft laten wachten in verband met wachtlijst. Voor hetzelfde geldt was mijn amh heel erg gezakt. Was wel even slikken toen ik hoorde dat dit bij 35 jaar paste.. weet dat er hier vrouwen zijn die ouder zijn, maar ik ben pas 25 en had dit dus niet verwacht. Ik zei ook dat mijn moeder 50 was toen ze in overgang ging, maar dat zegt niks zei ze. Dus wrs niet erfelijk?!

Fijn dat je fsh goed was mop! Verschilt ook op welke dag je prikt van je cyclus. Mijne was vandaag wat lager omdat ik op cyclus dag 3 zit. Na de ongi gaat het omhoog. Ben benieuwd wat jouw amh waarde is! Heb je dit nog nooit eerder laten testen ? We zijn nu op de terugweg en in hotel in Palamós. Een heel mooi vissersdorpje dus genieten doe ik zeker

Geplaatst
Was zo benieuwd hoe het was gegaan. Blij dat je zo goed ontvangen bent en je je welkom voelde. Hoop eind nov dat de kwaliteit van zijn sperma is verbeterd en jij voor je eitjes. Fijn dat jullie nu eindelijk ook in gesprek zijn en alles van start kan gaan. Heb er ook vertrouwen in. Volgens mij weten ze echt wel wat ze doen!! Probeer ook een beetje te genieten daar..

Dankje mop! Ja ik hoop ook op een goede uitslag eind november.. ik val nu een beetje in herhaling al sinds zaterdagnacht slecht slapen veel autorijden.. lees de berichtjes en haal het allemaal door de war. Dus veel wat ik naar Sharlee heb gereplyd was ook naar jou bedoeld bijna 22 oktober ! Nog 4 dagen tijd is zo om! 🤞

Geplaatst

Hi meiden,

Eventjes paar dagen stilte, maar moest door deze week komen. Pijn is gelukkig weg en alles is eruit gekomen. Eergisteren afspraak bij de kliniek gehad.

Mag gelijk al door voor de cryos. Geen rustmaand dus..

Ben eergisteren gelijk aan de progynova gezet. Dan over een paar dagen de utro er bij. Het gaat hier blijkbaar heel anders dan in NL.

Ik hoef niet met ovulatietesten etc te werken. Ze gaan niet op mijn eisprong wachten. Ze gaan nu alleen mijn BMS opbouwen. 24 oktober checken ze of het dik genoeg is en dan gaan ze de dag daarna de embryos ontdooien. Als mijn BMS dik genoeg is worden ze de 26e al terug geplaatst. Heeeeeel snel dus al.

Ben ik eigenlijk heel erg blij mee. Lekker door gaan! :)

Maar nu komt mijn dilemma. Ik hoorde gisteren dat ze alle 3 overgebleven cryos in een rietje hebben ingevroren. Ben ik dus NIET blij mee. Maar ze adviseren dus om 3 stuks terug te plaatsen. Ik trok gelijk aan de rem want drie is me heeeeeeeeel veel. Maar ja hier in deze kliniek raden ze aan per 3 cryos terugplaatsen. Toch vind ik niet dat je ze per 3 kan invriezen, want dan maak je een keuze voor ons.. Mijn embryos waren van heel goeie kwaliteit toen ze werden ingevroren dus de kansen dat ze er goed uitkomen waren hoog (aldus de doc)

Ik ging er vanuit dat ik er 2 terug ging plaatsen, maar ze hebben ze dus per 3 ingevroren. Een andere optie is eentje dus weer in te vriezen als deze goed ontdooid. Maar jeetje, dit herinvriezen klinkt heel apart.. Dokter zei dat ze een goede kans hebben voor een tweede ontdooi hebben als hij de eerste keer ook goed eruit komt.

Omdat ik schrok van 3 zei hij we kunnen dus die ene herinvriezen als alle embryos nog straks van goede kwaliteit zijn. Is er een of meerdere iets minder geworden alsnog alle 3 terug geplaatst. Maar hoe dan ook, ook met goede kwaliteit hebben zij liever 3 dan 2 terug. Hebben jullie van dat herinvriezen gehoord??

Maar er zijn 4 daagse ingevroren, dus op de 26e (even ervan uit gaan dat ze dit alle 3 overleven he) is het een 5 daagse en dan willen ze die weer invriezen. Als dus het proces herhaald wordt dan komt hij er weer uit op dag 5 en zou die terug worden geplaatst op dag 6... Is dit niet te lang??

En wat als ik dus 3 stuks krijg teruggeplaatst? De kans op een drieling??!! Ik google me helemaal suf maar kan niet echt iets vinden. De kans op complicaties bij drielingen is enorm groot daarentegen..Dat kan ik wel vinden. Vroeggeboorte, brain and heart defects, overlijden.. tis niet fraai als ik dit lees. Maar ja de kans op een drieling is heel klein zeggen ze. Maar wil je dit risico nemen? Kan je met jezelf leven als er iets gebeurd later?

Maar ze raden toch echt aan 3. Even ter info, ik ben pas 32. Meestal (dacht ik) zetten ze er meer terug als je iets ouder bent.. Als ze individueel waren verpakt hadden we er echt maar 2 terug geplaatst. Maar weer invriezen??

Meiden wat is jullie mening er over? Dit is natuurlijk alleen als ze alledrie goed uit de diepvries komen he? Anders is de keuze snel gemaakt. Maar moet toch weten wat we gaan doen als dat zo is.. Weet echt wel dat we dit zelf moeten beslissen, maar zag dit niet aankomen... Dus als jullie mee kunnen denken?

Sorry laaaaaaaang verhaal!

@Lalautje

Meid wat ben ik blij voor je dat je in Spanje bent en zo goed bent ontvangen door de kliniek. Het klinkt alsof ze er echt alles aan gaan doen om jullie te helpen met jullie wens. Ik ga heel hard duimen voor jullie!! Hoe lang blijven jullie daar nu dus nog aangezien jullie dus nog even moeten wachten voordat je gaat starten?

@VPK

Lieverd wat een ellende toch. Ik weet het meis. Het is niet leuk. Spijt me heel erg voor je! Dikke kus

@Petsy85

Welkom hier! Las dus eerst felicitaties en toen minder nieuws. Maar was nog niets zeker toch? Vandaag het gesprek dus? Heel veel succes!!

@Chanty81

Gefeliciteerd meid!! Heel blij! Wat een geweldig nieuws!!!

@Christel81,Cil and Yvydrew

Spannend spannend spannend! Wat een spannende tijd is dit toch. Afwachten is moeilijk! En geduldig afwachten voor zoiets groots en moois is zoooooooo moeilijk. Alle positieve vibes stuur ik naar jullie toe!!

Geplaatst
Ja vind ik ook fijn. En ik kan nu ook ermee omgaan dat ik dus moet wachten met stimuleren, omdat ik weet dat het voor een goed doel is namelijk voor beter zaad en eitjes en dat heeft gewoon even nodig. Ik hoop dat het zaad eind november goed is en we in december mijn eitjes meteen kunnen bevruchten i.p.v. invriezen. Maar mijn amh waarde was in februari al zo laag. Snap niet dat gent mij een halfjaar heeft laten wachten in verband met wachtlijst. Voor hetzelfde geldt was mijn amh heel erg gezakt. Was wel even slikken toen ik hoorde dat dit bij 35 jaar paste.. weet dat er hier vrouwen zijn die ouder zijn, maar ik ben pas 25 en had dit dus niet verwacht. Ik zei ook dat mijn moeder 50 was toen ze in overgang ging, maar dat zegt niks zei ze. Dus wrs niet erfelijk?!

Fijn dat je fsh goed was mop! Verschilt ook op welke dag je prikt van je cyclus. Mijne was vandaag wat lager omdat ik op cyclus dag 3 zit. Na de ongi gaat het omhoog. Ben benieuwd wat jouw amh waarde is! Heb je dit nog nooit eerder laten testen ? We zijn nu op de terugweg en in hotel in Palamós. Een heel mooi vissersdorpje dus genieten doe ik zeker

Nee een half jaar iemand laten wachten snap ik ook echt niet dat is wel erg lang! Ben ook erg benieuwd naar mn amh waarde, die wilden ze nooit testen, denk omdat ze er wl vanuit gaan op grond van mn leeftijd dat deze laag zal zijn, hoop dat ik hun het tegendeel bewijs. Nog een weekje wachten.

Wat de erfelijkheid van fsh betreft, deze kan een generatie overslaan, zo las ik. Echt vervelend schat, maar alles kan nog he. Ik gun het je in ieder geval enorm! Goede en veilige terugreis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden