Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@kims dan zie je hem waarschijnlijk voor het eerste rondzwemmen woensdag? Ik vond dat echt zó'n bijzonder moment! Er beweegt gewoon echt wat in je buik wat al

met armpjes en beentjes zwaait..

heerlijk!! Geniet er van woensdag!

Ik vind eigenlijk elke week wel een mijlpaal..

Hahaha dat ben ik met je eens hoor. Zelfs iedere dag is al een klein mijlpaaltje

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha ja ik hoop dat ik een actieve levendige klein wezentje ga zien.

Al merk ik dat ik toch altijd nog een beetje onzeker ben als het dan echt weer zo ver is!

Ik ga ook gelijk de NIPT doen inderdaad en dan maar hopen dat er niks uitkomt.

Hoop dan ook voor het eerst het hartje te horen, dan is het toch wel echt. Hihi...

Vanaf welke week kan je het ook alweer zelf gaan voelen?

Vreemd idee toch eigenlijk dat er iets in je buik zwemt wat je niet voelt

Vandaag trouwens mijn eerste slechte treinervaring! Stond in de spits en had nog niets ontbeten en had me net iets te warm gekleed.

Normaal geen probleem... maar nu deed er iemand mee die dat niet zo leuk vond! Zweet brak me uit en ik dacht echt.... nee niet nu kotsen met zoveel mensen....

Hahahaha... gelukkig goed gegaan maar op de overstap toch even wat gedronken en gegeten. Vervolg ging wat beter... hihi...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Chanty-81:

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Inge35:

Kims: 1-11 vk

Danlon: 2-11-17 vk, 9-11-17 pretecho, 13-11-17 gyn en echoscopist

Poekie: 16-11-17 echo 11 wk

Ash:

Chanty-81:

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Chanty-81:

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Inge35:

Kims: 1-11 vk

Danlon: 2-11-17 vk, 9-11-17 pretecho, 13-11-17 gyn en echoscopist

Ash: 14-11-17 controle vk 16 wk

Poekie: 16-11-17 echo 11 wk

Chanty-81:

Geplaatst

Ladies, heb vandaag een pretecho geslachtsbepaling gehad. Het was mijn vriend's verjaardag, dus dacht leuk kado. Kindje is bijna 13 cm en weegt 96 gram. En het is een jongen die heel de tijd tegen mijn blaas aan het afzetten was. Gelukkig voel ik dat (nog) niet.

Geplaatst
Ladies, heb vandaag een pretecho geslachtsbepaling gehad. Het was mijn vriend's verjaardag, dus dacht leuk kado. Kindje is bijna 13 cm en weegt 96 gram. En het is een jongen die heel de tijd tegen mijn blaas aan het afzetten was. Gelukkig voel ik dat (nog) niet.

Ooo wat leuk Ash!! En zo’n leuk cadeautje!

Dat zijn al twee mannen hier, Inge ook

Zullen we een jongenskwartaal krijgen ??

Vandaag mijn eerste termijnecho bij de vk!

Vind het toch wel spannend hoor. Straks om 9:00 uur de echo en daarna gesprek ook oa over de NIPT die ik wil gaan doen.

Ik ben er zelf nog niet over uit of ik een pretecho voor het geslacht wil doen.

Ik heb denk ik zelf de voorkeur voor het pas bij de 20 weken echo te laten ‘bepalen’.

Jij kan in ieder geval je inrichting stoer gaan inrichten Ash

Geplaatst

@kims hoe was het bij de vk? Alles goed gegaan?

Ja we zijn ontzettend blij, ook al zei ik vanaf dag 1 al tegen mijn vriend dat het een jongen is. Ja de kleine gaat wel een stoere kamer krijgen waarschijnlijk, zit al aan transformers etc te denken, maar moeten we even samen kijken nog wat we gaan doen. Wil wel alles voor 7 maanden klaar hebben. Heb dus nog tot februari.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Wauw ash! Dat is leuk om te horen! Mooi lijkt me dat zo'n echo!! Gefeliciteerd!

Geplaatst

@poekie ja ontzettend leuk. Vooral de zegening dat ook wij moeder mogen worden ondanks wat we moeten doorstaan. Ik word steeds blij als ik de kleine zie op de echo en over paar weken zal ik hem ook voelen. Hoe voel jij je?

Geplaatst
@kims hoe was het bij de vk? Alles goed gegaan?

Ja we zijn ontzettend blij, ook al zei ik vanaf dag 1 al tegen mijn vriend dat het een jongen is. Ja de kleine gaat wel een stoere kamer krijgen waarschijnlijk, zit al aan transformers etc te denken, maar moeten we even samen kijken nog wat we gaan doen. Wil wel alles voor 7 maanden klaar hebben. Heb dus nog tot februari.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Jaaa alles goed. Was echt gaaf om een mini baby te zien bewegen en rondspringen!!!

Helaas nog te vroeg voor het luisteren naar het hartje dus dat doen we in december.

Deze maand in ieder geval goed begonnen

Geplaatst

@kims wat fijn zo'n goede echo!

@ash Wauw! Blijkt toch weer dat je gevoel klopt he... Of zou t dat testje met baking soda zijn geweest 🤣🤣

Morgen heb ik weer echo... Kijk we echt naar uit... Maarrr

Ik voelde opeens de baby of babies vandaag!! Zooo vroeg nog maar mss dat t zo vroeg is omdat t er 2 zijn? Ik kon er wel om janken haha in de pauze op mn werk.. Heb er nu vertrouwen in morgen.

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
@kims wat fijn zo'n goede echo!

@ash Wauw! Blijkt toch weer dat je gevoel klopt he... Of zou t dat testje met baking soda zijn geweest 🤣🤣

Morgen heb ik weer echo... Kijk we echt naar uit... Maarrr

Ik voelde opeens de baby of babies vandaag!! Zooo vroeg nog maar mss dat t zo vroeg is omdat t er 2 zijn? Ik kon er wel om janken haha in de pauze op mn werk.. Heb er nu vertrouwen in morgen.

Succes vandaag bij de vk! Wat gaaf om je baby('s) te voelen, dat lijkt me super bijzonder!

Het is weeeeer donderdag en volgens mij mochten er nog wat mensen dan weer een week aan de teller toevoegen. Hier staat ie nu op 9. Het vertrouwen neemt met de dag toe waardoor genieten en plannen maken steeds meer naar de voorgrond komen.

Ik ben dinsdag nog even bij de vk geweest voor informatie over de nipt, maar die vertelde niet zo heel veel nieuws. Nu nog 2 weken wachten en dan de volgende echo...woohooooo

Oh trouwens wat leuk dat er al twee jongetje komen. Hier zijn de meningen nog verdeeld. Manlief denkt een meisje, mijn gevoel neigt naar een jongetje, maar ik ben niet zo stellig hahaha

Geplaatst

Poekie je gaat zoooo genieten van die echo!! Wat duurt dat nog lang dan he twee hele weken!!

Danlon wauw daar heb ik zon zin in , voelen! Heeeel soms denk ik dat ik een blubje voel maar dat is nog niet echt structureel.

Kims genieten he! Die beelden zie je nog heel vaak op je netvlies verschijnen! Wij hebben er een filmpje van gemaakt bij de VK. Deed ze helemaal niet moeilijk over gelukkig. Heb het wel

1000x bekeken vol verliefdheid ❤️

Geplaatst

Enneh Ash! Ik had nog niks gezegd over je echo! Jippieeee een jongetje!!

Heel leuk!! Ben ook stiekem aan het loeren naar leuke muurstickers etc.. durf het nog net niet!

Geplaatst

@inge35 haha ja hier hebben we het er gisteren over gehad, wat voor kamer het gaat worden. We willen iets tijdloos, niet dat we om de 2 jaar de kamer moeten veranderen.

Geplaatst

Nee precies! Maar vind het toch ook wel moeilijk om iets te kiezen! Ik heb nog niet eens een rompertje voor de baby zelf gekocht laat staan een hele baby uitzet!

Geplaatst

@inge35 ik heb ook nog niks gekocht hoor. Heb wel onderhand 3 babydozen opgehaald en moet er nog 1 ophalen. Heb al 3 spenen, 2 flesjes, pak pampers, sudocreme. Wij zitten al wel naar babykamers te kijken. Denk toch dat ik over 2 weken (met 17 weken) begin met de grote spullen te kopen. Ik wil met 7 maanden wel klaar zijn met de hele uitzet.

Zojuist ook de 20 weken echo ingepland op 11 december.

Geplaatst

Hahadie gratis babydozen bedoel je? Geweldig! Die hebben van die geweldige namen; de blije doos. Kan niet anders dan het met een beetje schuin mopje te bekijken..

Ik voel ook wel dat we een beetje moeten gaan oriënteren. We hebben al een wiegje, waar mijn man in gelegen heeft en een commode maak ik van een oude apothekerskast van mijn moeder. Nu nog een lekker schommelstoel gordijnen en wat we op de muur moeten. Oja en de uitzetlijst bekijken met wat je allemaal voor kleine spullen moet hebben.

Moet je bij je zorgverzekering melden dat je zwanger bent? Heb ik ook nog niet gedaan. Moet trouwens ook naar fysio want heb echt last van mijn heupen en rug. Ook mijn stuitje doet soms zeer. Even oefeningen halen.

Oja 6 november naar VK voor hartje luisteren en 23 novembers 20 weken echo..

Liefs Inge

Geplaatst

@inge35 Ja wel melden hoor... Ik doe via zorgverzekering ook de kraamzorg... Bij jou niet? Regelen zij alles vind ik wel handig haha..

Ik heb vandaag weer mijn echo gehad. We zitten nu voorbij de 13+2 dat t de keer voor onze zoon mis ging... Ik heb zitten janken bij de vk.. Want beide babies doen t goed, we hebben beide hartjes nu ook kunnen horen.. Was heel grappig, de ene baby met hoofd naar boven, de andere naar beneden en tegen elkaar aan. T blijft dus twijfel of t eeneiig of tweeiig is.. Maar dat maakt mij niet uit... Ben zo blij en opgelucht nu.

Ik merk wel dat ik ontzettend moe ben... De verloskundige zei dat ik er rekening mee moest houden dat het een zware zwangerschap wordt..

En ik heb haar gevraagd of t nu al wel kan dat ik de babies voel... Ja gezien waar ze liggen kan dat heel goed

Geplaatst

Wat super dat je je baby's al kunt voelen @danlon. Ik kan me ook voorstellen dat het heerlijk is dat je voorbij die 13+2 bent. Dat zorgt waarschijnlijk voor een hoop opluchting. Mooi!

Hier zijn het nog steeds vooral de slechte nachten die killing zijn. Ik heb niet echt last van zwangerschapskwalen als misselijkheid of zo, maar man wat slaap ik verschrikkelijk slecht zeg!

Verder gaat het eigenlijk heel goed. Nog een kleine 2 weken tot de volgende echo... we kunnen weer gaan aftellen

Geplaatst

Ik heb trouwens alleen een woezel en pip koffertje met spulletjes er in vam de verloskundige gekregen. Ik ga binnenkort (na de volgende echo denk ik) ook maar eens naar die andere leuke pakketten kijken!

Geplaatst

Wat heerlijk al die blije berichtjes hier. En @Danlon al gevoeld zelfs! Hoe bijzonder zeg!

Wij moeten eerst nog ons huis verbouwen voordat er uberhaupt ruimte is voor onze kleine haha.. dus voorlopig nog even niet teveel spulletjes.

@Poekie dat slechte slapen herken ik ook wel, al moet ik zeggen dat dat steeds beter gaat nu. Hoop dat bij jou ook snel het keerpunt komt!

Geplaatst
Wat heerlijk al die blije berichtjes hier. En @Danlon al gevoeld zelfs! Hoe bijzonder zeg!

Wij moeten eerst nog ons huis verbouwen voordat er uberhaupt ruimte is voor onze kleine haha.. dus voorlopig nog even niet teveel spulletjes.

@Poekie dat slechte slapen herken ik ook wel, al moet ik zeggen dat dat steeds beter gaat nu. Hoop dat bij jou ook snel het keerpunt komt!

Oh dan is er nog hoop! Ik ben altijd al niet zo'n beste slaper, maar dit is wel heel erg hahaa.

Oh nog even je huis verbouwen? Ook leuk! Hihi

Geplaatst

Ja slecht slapen herken ik ook! Ik ben vooral heel vroeg wakker en kan dan niet meer slapen. Ik hoef trouwens nu nog maar 1x naar de wc snachts, dat was zeker 2x!

Wat leuk poekie een cadeautje van de VK!

Ik mag maandag weer naar de VK voor het luisteren naar het hartje. En dan 23 november de 20 wk echo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden