Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Sharlee: 11-7-2018

Kitkat: 14-7-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Danlon: 13-11-17 gyn en echoscopist

Ash: 14-11 controle vk 18-12 20wk echo

Chanty-81: 15-11 echo bij vk, 9wk

Sharlee: 16-11 echo 6+1 wk

Poekie: 16-11-17 echo 11 wk

Inge35: 23-11 20wk echo

Kitkat: 29-11 echo

Kims:

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hi ben 11/7 uitgerekend 16/11 heb ik de echo

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hi ben 11/7 uitgerekend 16/11 heb ik de echo

Dat staat er ook in toch?

Geplaatst

@poekie, ik ben vandaag 16 weken. Nee ik voel hem nog niet. Maar ik weet wat hij doet in mijn buik. Beweegt ontzettend veel. Heb dat nu bij 3 echo's gezien en de laatste echo zag ik dat hij tegen me blaas aan het afzetten/schoppen was.bcb2d1a0e4e43093b4f636caf00a4f36.jpg

Geplaatst
@poekie, ik ben vandaag 16 weken. Nee ik voel hem nog niet. Maar ik weet wat hij doet in mijn buik. Beweegt ontzettend veel. Heb dat nu bij 3 echo's gezien en de laatste echo zag ik dat hij tegen me blaas aan het afzetten/schoppen was.bcb2d1a0e4e43093b4f636caf00a4f36.jpg
Ah wow wat een prachtige foto zeg! Maar dat schoppen tegen die blaas moet ie maar gauw mee ophouden hahaha

Hoe gaat het bij jullie met bedenken van een naam? Wij zijn daar langzaam mee begonnen. We zitten wel behoorlijk op 1 lijn , maar ik vind het wel lastig hoor! DE naam is denk ik nog niet voorbij gekomen. Nou hebben we natuurlijk ook nog alle tijd

Geplaatst

@poekie wij zijn er vorige weekend uitgekomen wat het wordt. Ik heb een voornaam die mijn vriend heeft uitgekozen en ik de tweede naam. Het is inderdaad totaal niet makkelijk.

Geplaatst
Ooeeehhh zo'n plaatje wil ik ook zoooo graag zien! Eerste zwangerschap ging het op de dag van de echo mis...heb nooit iets op een echo kunnen zien..

Ben zo blij als het donderdag is...ook al zie je dan bijna niks...kijk er nu al naar uit

Geplaatst
@poekie wij zijn er vorige weekend uitgekomen wat het wordt. Ik heb een voornaam die mijn vriend heeft uitgekozen en ik de tweede naam. Het is inderdaad totaal niet makkelijk.
Ja dat is ook best een goede manier! Ik vind 1 naam al lastig, dus of er ook een tweede naam komt betwijfel ik

Geplaatst
Hoi lieverd...ik heb ook al sinds paar dagen bruin bloedverlies en in het begin ook erg in paniek..had last van mn rug en hoofdpijn. Hoofdpijn was bij mij altijd een teken van ongesteldheid die eraan zit te komen. Mijn paniek is nu weg...bij mij is het wanneer ik naar het toilet moet voor de grote boodschap en ik dus kracht zetsorry for the details haha. Omdat ik ook zo onzeker was hierdoor had ik een cb test gedaan. Eerste keer gaf deze aan 1-2 wk en woensdag gaf deze 2-3 wk aan dus ik denk dat het wel goed zit. Misschien zijn onze baarmoeders zo goed doorbloed dat er al snel iets springt en dat bloed er later uitkomt. Kop op kitkat, maar ik weet hoe je je voelt.

Ik zat nog aan je te denken vanmorgen. Zat ik jou vorige week nog gerust te stellen met dat verhaal van mijn zusje en dan gebeurt het bij mijzelf en dan is dat allemaal vergeten. Zo stom.

Het is zo veel makkelijker om positief voor anderen te zijn dan voor jezelf.

Maar we houden hoop. Het was vanmorgen dat bruinverlies en nu net 2x bijna niets. Dus ik hoop het..

We lopen echt gelijk. Super leuk!

En ja ik snap je heerlijk smakelijke verhaal met je angsten haha. Kan me er in vinden! :)

We gaan gewoon duimen dat alle meiden hier gewoon mooie ukkepukkies op de wereld gaan zetten in 2018!!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
Wow wat een plaatje! Gefeliciteerd meid!

Geplaatst

@poekie omdat ik al 2 jaar bezig was met ivf had ik al een aantal namen vanaf het begin. Vooral de betekenis van de namen vind ik ook belangrijk.

Geplaatst
Gezellig hoor... doen we gewoon een ochtendsessie hahaha

Helemaal goed die ochtendsessie! Beetje afleiding als alle normale mensen nog lekker liggen te tukken!

Geplaatst

@sharlee mijn vorige zwangerschap in juni zagen we dus ook niks op de echo. Ik bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Dus weet precies hoe het is als het niet goed zit. Na die zwangerschap echt 2 maanden nodig gehad om er boven op te komen. Daarna met een positieve houding voor een nieuwe IVF begonnen.

Geplaatst
@poekie omdat ik al 2 jaar bezig was met ivf had ik al een aantal namen vanaf het begin. Vooral de betekenis van de namen vind ik ook belangrijk.
Ja dat kan misschien schelen. Wij waren ook al wel lang bezig, maar ik heb bewust alles wat komt na zwanger zijn ver van mr af gehouden. Ik wist immers uberhaupt niet of het ooit zou lukken en wilde het mezelf niet te moeilijk maken door aan dit soort leuke dingen te denken. Maar nu mogen we eindelijk

Geplaatst

@poekie ja snap ik hoor. Wij stellen het ook uit om spullen te kopen tot volgende maand. Ook al ben ik wel positief ingesteld. Ik heb gezegd na 20 weken gaan we shoppen. En probeer eind februari helemaal klaar te zijn met alles. Zodat de 2 maanden er na de kamer kan bewonderen haha.

Geplaatst
@poekie ja snap ik hoor. Wij stellen het ook uit om spullen te kopen tot volgende maand. Ook al ben ik wel positief ingesteld. Ik heb gezegd na 20 weken gaan we shoppen. En probeer eind februari helemaal klaar te zijn met alles. Zodat de 2 maanden er na de kamer kan bewonderen haha.
Ja precies. Spullen kopen wachten wij ook nog even mee, maar nadenken over de kamer mag al wel. Zoo leuk!

Geplaatst
Ik zat nog aan je te denken vanmorgen. Zat ik jou vorige week nog gerust te stellen met dat verhaal van mijn zusje en dan gebeurt het bij mijzelf en dan is dat allemaal vergeten. Zo stom.

Het is zo veel makkelijker om positief voor anderen te zijn dan voor jezelf.

Maar we houden hoop. Het was vanmorgen dat bruinverlies en nu net 2x bijna niets. Dus ik hoop het..

We lopen echt gelijk. Super leuk!

En ja ik snap je heerlijk smakelijke verhaal met je angsten haha. Kan me er in vinden! :)

We gaan gewoon duimen dat alle meiden hier gewoon mooie ukkepukkies op de wereld gaan zetten in 2018!!

Ja toch...had net weer bruinbloedverlies en heel klein beetje helderrood.... @ash hoe was dat bij jou?

Geplaatst

Wowww dit is echt een ochtendshow geweest!! Moest even bijlezen hihi

@kitkat...wat ook al is gezegd, hou er rekening mee dat er 1 weg kan zijn... Mijn man zei toen ik dit keer 1 stipje bloed een keer had, wat niks voorstelde, dat ik bij mn zoon een dag heb gebloed en de arts heb gebeld.. Ik kan en kon me dat niet herinneren.. De kans op een tweeling na 2 tp zou volgens haar rond 20% liggen. Grotere kans dus op 1. Ze zeiden mij toen, rood helder bloed is plat tot het stopt, bruin kan geen kwaad. Maar ach, we kunnen allemaal wel proberen je te troosten, maar ik zou net zo goed in paniek zijn!

@poekie mijn man is zijn moeder verloren toen ze nog maar 54 was in 2014. Wij begonnen toen net met spuiten... Zijn wens is dus zijn moeder te vernoemen, bij mijn zoon hebben wij mijn stiefvader vernoemd als 2e naam. Ach dat was cornelis... We zitten nu met de uitdaging anna Margaretha en poeh, dan moeten we ook nog voor een 2e kindje! Bij onze zoon heb ik in t ziekenhuis gezegd laten we dat maar doen omdat hij toen kon komen. Hij heet Koen. Mijn man was er al overuit... Ik niet hoor en zelf een dag na bevalling mn moeder gevraagd of ik t wel goed heb gedaan haha..

@ash..wauw wat een prachtige foto! Weet je ook waar je placenta zit? Ik voelde de eerste pas een beetje kriebelen bij 20 wk..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

@sharlee ontzettend zwaar. Pas na de spoedoperatie ga je je realiseren wat er is gebeurd. Bij mij moest dan ook de eileider verwijderd worden. Dat was dubbelop, omdat mijn andere eileider 2 jaar ervoor eruit gehaald was. Dus natuurlijke zwangerschap was gelijk uitgesloten. Voelde dus letterlijk mijn hart breken en werd depressief.

Geplaatst

Haha ja anna margartha is misschien wel een uitdaging. Kun je die niet verspreiden over de twee kinderen?

Vernoemen doen wij niet dus dat is lekker makkelijk hahaha.

Ik vind koen trouwens een prima naam!

Geplaatst
@sharlee ontzettend zwaar. Pas na de spoedoperatie ga je je realiseren wat er is gebeurd. Bij mij moest dan ook de eileider verwijderd worden. Dat was dubbelop, omdat mijn andere eileider 2 jaar ervoor eruit gehaald was. Dus natuurlijke zwangerschap was gelijk uitgesloten. Voelde dus letterlijk mijn hart breken en werd depressief.
Jeetje joh wat een verhaal. Het is ook erg gevaarlijk he zo'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wat fijn dan dat er nu zo'n klein wonder in je buik zit.

Geplaatst

@sharlee het is inderdaad gevaarlijk. Ik was dan net 7 weken volgens mij. Ja ben ontzettend blij dat het me toch nog gelukt is. Had het niet verwacht, maar we zijn blij. Je zal zien dat de weken voorbij vliegen en dan krijg je ook van die mooie echo foto's.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden