Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey dames,

Wij krijgen in ieder geval 1 meisje... Zoals verwacht was het met die andere heel moeilijk. Ze dacht dat dat ook meisje was maar daarmee kon ze er ook naast zitten..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Ow wauw! Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey dames,

Wij krijgen in ieder geval 1 meisje... Zoals verwacht was het met die andere heel moeilijk. Ze dacht dat dat ook meisje was maar daarmee kon ze er ook naast zitten..

Wauwieeieieiei!!! Wat ontzettend leuk! Je had al een zoontje toch? Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Wauwieeieieiei!!! Wat ontzettend leuk! Je had al een zoontje toch? Gefeliciteerd!

Klopt! We zijn ook echt blij... Ook al was ik net zo blij met een jongen haha.. Net een stapelbed9f73efc304afeae44bf6a64fa2d14ab1.jpg

Geplaatst
Klopt! We zijn ook echt blij... Ook al was ik net zo blij met een jongen haha.. Net een stapelbed9f73efc304afeae44bf6a64fa2d14ab1.jpg

Wauw wat leuk om te zien joh!

Geplaatst
Wauw wat leuk om te zien joh!

Ja zo hadden wij ze ook nog niet gezien... Lag al te janken voor ik uitslag wist

Geplaatst
Ja zo hadden wij ze ook nog niet gezien... Lag al te janken voor ik uitslag wist

Jaaaa dat begrijp ik, zou precies hetzelfde hebben...wat een mooi plaatje die 2

Geplaatst

Ooh wat grappig en mooi die foto @danlon wat een prachtig stapelbed. En een meisje er bij. Hoeraaa!!!

@poekie ja! Ik tik ook weer een week aan; 18!!

Sharlee ik zou ook Spaans benauwd zijn, maar toch hoor je het heel vaak. Dat is makkelijk gezegd vanaf de zijkant, heel naar! Het enige wat je kan doen is rustig aan doen en wachten...

KitKat oh wat herken ik je verhaal van vertwijfeling en hopen dat je mag blijven aansluiten.. je hebt echt een geweldig HCG wellicht zijn het er twee?

Hier alles ok. Nog erg moe en regelmatig misselijk.. maar al een heel bol buikje! Ik voel af en toe beweging, heeeeel lichtjes maar niet te missen. Ik ben ook nog onzeker af en toe dus ik heb het liefst dat hij niet een beetje subtiel beweegt maar dat hij hardop klopt of schopt..

Geplaatst
Ooh wat grappig en mooi die foto @danlon wat een prachtig stapelbed. En een meisje er bij. Hoeraaa!!!

Sharlee ik zou ook Spaans benauwd zijn, maar toch hoor je het heel vaak. Dat is makkelijk gezegd vanaf de zijkant, heel naar! Het enige wat je kan doen is rustig aan doen en wachten...

KitKat oh wat herken ik je verhaal van vertwijfeling en hopen dat je mag blijven aansluiten.. je hebt echt een geweldig HCG wellicht zijn het er twee?

Hier alles ok. Nog erg moe en regelmatig misselijk.. maar al een heel bol buikje! Ik voel af en toe beweging, heeeeel lichtjes maar niet te missen. Ik ben ook nog onzeker af en toe dus ik heb het liefst dat hij niet een beetje subtiel beweegt maar dat hij hardop klopt of schopt..

Lijkt ook wel of mn blaasontsteking niet weggaat, maar de laatste test uit het ziekenhuis hierop was negatief...snap er niks van. Kan verder idd niets anders doen dan wachten. Nog een weekje tot de echo. Wat leuk dat je hem/haar al een beetje kan voelen, lijkt me echt zo'n heerlijk gevoel om die kleine te kunnen voelen.

Geplaatst

Als ik mijn zoon nu zie he... Dan ist misschien maar beter dat je ze niet al te veel voelt

Geplaatst
Hi meiden,

Een beetje onzeker en vertwijfeld mag ik me hier hopelijk aansluiten :)

Vind het allemaal doodeng!

Wij zijn na 2 jaren proberen en meerdere miskramen naar een kliniek gegaan om te testen. Al snel kwam daar uit dat ICSI onze optie was en zijn we relatief snel dit traject in gegaan hier in Duitsland.

Eerste poging liep uit op een vroege miskraam. We hadden 3 cryos over en 2 overleefden het ontdooien.

Op 26 okt zijn twee pracht emmies van 5 dagen oud terug geplaatst en toen begonnen de wachtweken.

Heel veel onzekerheid en alle common sense was verdwenen. Zo spannend allemaal!

Nadat wij er van overtuigd waren dat het niet ging lukken deze ronde (had al mijn menstruatie klachten tot the max) begonnen we zelfs al onze papieren te verzamelen om snel te trouwen zodat de volgende poging vergoed werd. (We zouden al gaan trouwen hoor! )

Had twee HCG spuiten gekregen met na terugplaatsing dus testen zouden sws positief uitvallen. Uiteindelijk toch 5 dagen tvt begonnen met testen en tot mijn verbazing werden de lijntjes dikker!

Eerste bloedtest kwam terug en ik had 570 HCG in mijn bloed op mijn NOD. Wow! Zo blij! Twee dagen later (gisteren) terug voor de tweede test en de waarde was opgelopen naar 1161.

Helemaal gelukkig dus!

Vinden het doodeng. Hopen zo dat het goed gaat nu eindelijk en hopen dat die utro er voor zorgt dat het nu misschien blijft plakken.

29e heb ik eerste echo. Reuze spannend allemaal!!

Klets dus graag mee met jullie en hoop voor iedereen een fantastische zwangerschap!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Oef wat spannend joh!!

Mooie hcg! Kan heel goed gaan hoor... Geef je hoop niet op, dat is het enige wat je nu hebt.. Wel spannend wachten tot die echo!en dan weer tot de volgende hihi...

Dus welkom hier!! Geniet vooral!

Hcg is trouwens idd hoog... Zegt alleen niks over 1 of 2 das wel jammer hihi...

Geplaatst
Oef wat spannend joh!!

Mooie hcg! Kan heel goed gaan hoor... Geef je hoop niet op, dat is het enige wat je nu hebt.. Wel spannend wachten tot die echo!en dan weer tot de volgende hihi...

Dus welkom hier!! Geniet vooral!

Hcg is trouwens idd hoog... Zegt alleen niks over 1 of 2 das wel jammer hihi...

Gefeliciteerd jij! Wat ontzettend leuk! Super leuke echo. Fantastisch om dat te zien. Snap dat je meteen aan het huilen was.

En je krijgt er gewoon twee. Fantastisch leuk! Jeetje zeg heb je in een klap een grote familie :)

Begon jij ook met zulke hoge hcg levels? Bij ons zei de arts bij de 1e afspraak met een grote grijns dat hij bijna zeker er van uit ging dat het er twee waren.

Bij de tweede bloedtest zei hij als het onder de 1000 was het er waarschijnlijk eentje was en was het rond de 1500 dan twee.

Dus aangezien we er midden in zitten kan het alle kanten op. Super spannend!

Eerst maar eens door de komende 3 weken komen! :) Vind het nu al zenuwslopend!

Geplaatst
Gefeliciteerd jij! Wat ontzettend leuk! Super leuke echo. Fantastisch om dat te zien. Snap dat je meteen aan het huilen was.

En je krijgt er gewoon twee. Fantastisch leuk! Jeetje zeg heb je in een klap een grote familie :)

Begon jij ook met zulke hoge hcg levels? Bij ons zei de arts bij de 1e afspraak met een grote grijns dat hij bijna zeker er van uit ging dat het er twee waren.

Bij de tweede bloedtest zei hij als het onder de 1000 was het er waarschijnlijk eentje was en was het rond de 1500 dan twee.

Dus aangezien we er midden in zitten kan het alle kanten op. Super spannend!

Eerst maar eens door de komende 3 weken komen! :) Vind het nu al zenuwslopend!

Haha nou inderdaad... Mja dan heb je alles en kun je alles weer opnieuw kopen!! Maar blijer dan blij hoor..

En nee mijn arts zei ook hcg zegt niks... En dat bleek ook... Bij mn zoon , dus gewoon 1 kindje, was mn hcg hoger in t begin dan nu..

Even uit mn hoofd had ik op dag 14 bij mn zoon 286 en was nu 223. Week later bij mn zoon 17500 en nu 12000...dus heel maf... Tis ongeveer hoor..

Och man t wordt nog veel zenuwslopender!

Ik heb mk gehad bij 14 wk... En oke heb gezonde zoon ernaast.. Maar nu 15 wk en nog steeds super zenuwachtig

Geplaatst
Haha nou inderdaad... Mja dan heb je alles en kun je alles weer opnieuw kopen!! Maar blijer dan blij hoor..

En nee mijn arts zei ook hcg zegt niks... En dat bleek ook... Bij mn zoon , dus gewoon 1 kindje, was mn hcg hoger in t begin dan nu..

Even uit mn hoofd had ik op dag 14 bij mn zoon 286 en was nu 223. Week later bij mn zoon 17500 en nu 12000...dus heel maf... Tis ongeveer hoor..

Och man t wordt nog veel zenuwslopender!

Ik heb mk gehad bij 14 wk... En oke heb gezonde zoon ernaast.. Maar nu 15 wk en nog steeds super zenuwachtig

Jeetje wat heftig zeg, een miskraam als je al zo ver bent.. vreselijk lijkt me dat.

Bij mij is het iedere keer voor de 7,5 week fout gegaan. Kan me niet voorstellen door wat voor een verschrikkelijke tijd jullie zijn gegaan.. pfff..

Dus snap dat een relaxte zorgeloze zwangerschap er niet in zit. Maar jeetje meid wat word je dan beloond met twee prachtige ukkepukkies!

Wat grappig van jou HCG waardes. Ik vind het eigenlijk wel oké dat het alle kanten op kan gaan. Dan is het zo'n verrassing als je het hoort tijdens de echo!

Super spannend allemaal, maar het is zo iets groots en kan het nog niet bevatten.. Zit hier een beetje beduusd op de bank alles tot me door te laten dringen en te hopen uit het diepste van mijn hart dat deze keer onze kleine shrimpie(s?) het goed doen! 🤞🤞🤞

Geplaatst
Jeetje wat heftig zeg, een miskraam als je al zo ver bent.. vreselijk lijkt me dat.

Bij mij is het iedere keer voor de 7,5 week fout gegaan. Kan me niet voorstellen door wat voor een verschrikkelijke tijd jullie zijn gegaan.. pfff..

Dus snap dat een relaxte zorgeloze zwangerschap er niet in zit. Maar jeetje meid wat word je dan beloond met twee prachtige ukkepukkies!

Wat grappig van jou HCG waardes. Ik vind het eigenlijk wel oké dat het alle kanten op kan gaan. Dan is het zo'n verrassing als je het hoort tijdens de echo!

Super spannend allemaal, maar het is zo iets groots en kan het nog niet bevatten.. Zit hier een beetje beduusd op de bank alles tot me door te laten dringen en te hopen uit het diepste van mijn hart dat deze keer onze kleine shrimpie(s?) het goed doen! 🤞🤞🤞

Ik ga voor je duimen!!

Maakt niet uit wanneer het gebeurt.. Is altijd heftig... Alleen op de een of andere manier reken je er niet heel erg meer op ofzo...ach ze hebben gezegd dat we geen kinderen kunnen krijgen.. Daarom zeg ik tegen iedereen... Hou hoop!!!

Geplaatst
Ik ga voor je duimen!!

Maakt niet uit wanneer het gebeurt.. Is altijd heftig... Alleen op de een of andere manier reken je er niet heel erg meer op ofzo...ach ze hebben gezegd dat we geen kinderen kunnen krijgen.. Daarom zeg ik tegen iedereen... Hou hoop!!!

Wow werd dat tegen jou gezegd?? En nu ga je je tweede en derde krijgen? Dan kunnen de artsen er goed naast zitten..

Heb je veel IVF/ICSI/IUI rondes er op zitten?

Geplaatst
Wow werd dat tegen jou gezegd?? En nu ga je je tweede en derde krijgen? Dan kunnen de artsen er goed naast zitten..

Heb je veel IVF/ICSI/IUI rondes er op zitten?

Ja in Nederland... En toen ben ik naar Duitsland gegaan... Heb wel eens gezegd eigenlijk moet ik naar die arts terug... Kijk nou!!!!

Bij mn zoon 1punctie gehad dus eigenlijk 1 icsi poging 9 embryo's ... Alles goed ontdooid maar alles nodig gehad op 1 na.. Die is daarna vernietigd.. Daarvoor 3 x stimuleren en seks op geplande tijden maar werkte niet..

In mei een ronde gedaan... 9 eitjes, maar 1 bevruchting.. Juli/aug nieuwe ronde.. Combi 2medi...8 eitjes 8 bevruchting.. Wij zeggen steeds die laborante had goede dag! We hebben nu nog 6 in de vriezer...

Bizar hoe het dan kan lopen he..

Geplaatst
Ja in Nederland... En toen ben ik naar Duitsland gegaan... Heb wel eens gezegd eigenlijk moet ik naar die arts terug... Kijk nou!!!!

Bij mn zoon 1punctie gehad dus eigenlijk 1 icsi poging 9 embryo's ... Alles goed ontdooid maar alles nodig gehad op 1 na.. Die is daarna vernietigd.. Daarvoor 3 x stimuleren en seks op geplande tijden maar werkte niet..

In mei een ronde gedaan... 9 eitjes, maar 1 bevruchting.. Juli/aug nieuwe ronde.. Combi 2medi...8 eitjes 8 bevruchting.. Wij zeggen steeds die laborante had goede dag! We hebben nu nog 6 in de vriezer...

Bizar hoe het dan kan lopen he..

Wow das al een behoorlijk traject zegt!

Werden er bij jou steeds 2 terug geplaatst? Ik vind dit wel heel fijn hoor. Dan heb je toch het gevoel dat er goede kansen zijn.

Mag ik vragen waarom ze zeiden dat jullie helemaal geen kids konden krijgen? Hoef je niet te beantwoorden hoor! Maar ik vind dat nogal een claim van een dokter.. ik kan het me voorstellen dat je zo graag terug wilt om dit te vertellen! Meid wat goed dat je door hebt gezet!

Ik heb ook een goed vertrouwen in Duitsland moet ik zeggen. Waar zit jij?

Ik woon in Duitsland dus dit was voor mij logisch, maar na heel veel lezen zie ik dan heel veel mensen uit NL naar Duitsland gaan..

Geplaatst
Wow das al een behoorlijk traject zegt!

Werden er bij jou steeds 2 terug geplaatst? Ik vind dit wel heel fijn hoor. Dan heb je toch het gevoel dat er goede kansen zijn.

Mag ik vragen waarom ze zeiden dat jullie helemaal geen kids konden krijgen? Hoef je niet te beantwoorden hoor! Maar ik vind dat nogal een claim van een dokter.. ik kan het me voorstellen dat je zo graag terug wilt om dit te vertellen! Meid wat goed dat je door hebt gezet!

Ik heb ook een goed vertrouwen in Duitsland moet ik zeggen. Waar zit jij?

Ik woon in Duitsland dus dit was voor mij logisch, maar na heel veel lezen zie ik dan heel veel mensen uit NL naar Duitsland gaan..

Ja altijd 2 op advies van arts.. Wel daardoor veel zelf moeten betalen maar was het allemaal waard. We weten nu alleen niet of t eeneiig of twee eeiig is

Oh das niet zo moeilijk meer hoor... Ik heb een afwijkende baarmoeder(heb er 2) en ik dacht dat daardoor ivf de enige optie was.. Volgens de arts zou dat niet kunnen en was een operatie om 1 te verwijderen beter. Kans op zwangerschap werd dan wel nihil want ze zitten aan elkaar vast en dan zouden ze dus de goede beschadigen.. Mijn hormonen waren volgens haar van slag door de 2e baarmoeder... Ik ben zelf naar Duitsland gegaan... Heb zoveel arts assistenten en co assistenten gezien en maar 1x per jaar mn eigen arts... In du bleek ik 36 endometriose cysten te hebben die hormoonverstoring veroorzaakten... Ennn bleek uiteindelijk t zaad van mn man niet sterk genoeg voor mijn langwerpige ipv ovale goede baarmoeder..

Ik ben nu onder behandeling bij de chef van de kliniek... En die draagt zelfs een klein onderzoekje bij mij niet graag over aan een van zn medewerkers..

Klinkt gek maar deze arts, vertrouw ik voor de volle 100% als hij iets zegt doe ik dat... Hij is de directeur en ook al is hij professioneel, ook persoonlijk voelt hij zich bij mij betrokken en vindt ik fijn.

Ik ben bij gyn in oldenburg, zat ook voor icsi bij een kliniek daar. Alle zwangerschap begeleiding en ook bevalling doe ik daar ook al woon ik in NL.

Waar zit jij?

Hoor dat de meesten naar Düsseldorf gaan..

.ik zeg trouwens altijd... Als mij wat gebeurt... Wat t ook is en zeker nu tijdens zwangerschap... Degene die bij me is moet me in de auto zetten en de grens over rijden.. Daar mag 11 2 gebeld

Dus misschien fijner dan in Duitsland te wonen... Alleen heb ik na de bevalling kraamhulp die ook huishoudelijke dingen doet... Dat doet jouw hebamme niet haha... Mijn broer woont ook net over de grens..

Geplaatst

Oh meid wat een verhaal. Jeetje wat heb jij het getroffen met je arts! Fantastisch!

Ik wist niet eens dat dat bestond. Twee baarmoeders. En moet je nu eens kijken! 2 ukkepukkies! Ik gok dat jij onder uitgebreide controle staat met jouw situatie?

Ik zit in Kinderwunsch Klinik in Trier. Eerlijk is eerlijk. Puur toeval. Wij werden doorverwezen om hier onze initiële testen te doen (wonen vlakbij) en er kwam dus snel uit dat ICSI onze enige mogelijkheid was en toen zijn we was er gebleven.

Heel stom misschien. Heb ook weinig research gedaan naar verschillende klinieken. Het ging ineens zo snel. Tussen testuitslagen en beginnen met de initiële 3 weken pil zaten nog geen 2 weken.

Vond het dood eng om te starten en zag op tegen de hormonen (was echt bang dat ik een enorme heks zou worden!!) Vond dat allemaal meevallen. Zwaarste vond ik de wachtweken en nu dat de dagen echt voorbij kruipen!! Duurt nog zo lang tm de 29e. Dat gevoel van geen controle hebben ergens op dat maakt me super onzeker..

Maar goed, we blijven optimistisch!

Geplaatst
Oh meid wat een verhaal. Jeetje wat heb jij het getroffen met je arts! Fantastisch!

Ik wist niet eens dat dat bestond. Twee baarmoeders. En moet je nu eens kijken! 2 ukkepukkies! Ik gok dat jij onder uitgebreide controle staat met jouw situatie?

Ik zit in Kinderwunsch Klinik in Trier. Eerlijk is eerlijk. Puur toeval. Wij werden doorverwezen om hier onze initiële testen te doen (wonen vlakbij) en er kwam dus snel uit dat ICSI onze enige mogelijkheid was en toen zijn we was er gebleven.

Heel stom misschien. Heb ook weinig research gedaan naar verschillende klinieken. Het ging ineens zo snel. Tussen testuitslagen en beginnen met de initiële 3 weken pil zaten nog geen 2 weken.

Vond het dood eng om te starten en zag op tegen de hormonen (was echt bang dat ik een enorme heks zou worden!!) Vond dat allemaal meevallen. Zwaarste vond ik de wachtweken en nu dat de dagen echt voorbij kruipen!! Duurt nog zo lang tm de 29e. Dat gevoel van geen controle hebben ergens op dat maakt me super onzeker..

Maar goed, we blijven optimistisch!

Haha ik heb stage gelopen in oldenburg.. Kende deze afdeling verder niet maar wist dat deze arts ook erg goed aangeschreven stond... Dus ik heb ook verder niet rond gekeken hoor.. Scheen ook dichter bij huis te kunnen

Nou precies!! Je kan nog zo angstig zijn... En ook al denk je hier niet aan en is 29e voor jou vooral spannend... Die spanning gaat daarna niet weg... Ik heb t altijd stukje opgeschoven... Eerst die 12+6 voorbij... Eerst die 13+2 voorbij.. Eerst goede 20wk echo... Eerst die 24 wk voorbij.. Eerst maar zorgen dat we 32 wk halen.. En na bevalling?? Gaat t alleen maar door en stom.. Ik weet t nu en denk nog zo hahaha

Geplaatst
Haha ik heb stage gelopen in oldenburg.. Kende deze afdeling verder niet maar wist dat deze arts ook erg goed aangeschreven stond... Dus ik heb ook verder niet rond gekeken hoor.. Scheen ook dichter bij huis te kunnen

Nou precies!! Je kan nog zo angstig zijn... En ook al denk je hier niet aan en is 29e voor jou vooral spannend... Die spanning gaat daarna niet weg... Ik heb t altijd stukje opgeschoven... Eerst die 12+6 voorbij... Eerst die 13+2 voorbij.. Eerst goede 20wk echo... Eerst die 24 wk voorbij.. Eerst maar zorgen dat we 32 wk halen.. En na bevalling?? Gaat t alleen maar door en stom.. Ik weet t nu en denk nog zo hahaha

Ja ik moet het ook stapje voor stapje doen anders is het niet te behappen.

Eerst nu tm de 29e doorkomen en dan zien we idd het volgende stukje.

Kan ook nog niet verder denken nu..

Komt goed! We houden moed!

We blijven gewoon allemaal hard duimen voor elkaar. Fijn dat dit forum er is!

Geplaatst
Ikkemaar zit pas op 5 haha. Ga je de nipt test doen?

Jazeker. Volgende week een tweede echo en daarna gelijk nipt inplannen.

Geplaatst

Oh meiden dat denken in stapjes doe ik ooj steeds. Ik vergelijk het steeds met hardlopen. Als ik ga hardlopen denk ik steeds: tot die lantaarnpaal en daarna tot die hoek van de straat en zo verleg ik steeds mn grens en heb ik opeens een heel stuk hard gelopen... zo voelt de zwangerschap voor mij ook... maar dan met veel minder conditie

Geplaatst

Wauw @Danlon !! Wat een prachtige echo. Wat gaaf om te zien hoe ze daar samen lekker liggen zeg. Super bijzonder.

Nu lekker saampies doorgroeien.

@Kitkat welkom. Wat een moeilijke tijd heb jij ook gehad maar nu helemaal op de goeie plek hier hoor!

@Inge35 wat bijzonder je kindje te voelen. Lijkt me ook zo gaaf!! Maar nog 4 weekjes wachten dus.. hihi dan heb ik als het goed is de uitslag van de NIPT en mag ik eindelijk ook naar het hartje luisteren.

Ben nog steeds niet helemaal lekker. Ook nog wel erg verkouden dus heb toch het vermoeden van een griepje ofzo. Kwam er ook achter dat ik vorige week een bedorven plakje ham had gegeten.

Dat dus in combinatie dat ik me nu niet lekker voelde en de paniek sloeg uit.

Blijkt een eventuele voedselvergiftiging gelukkig geen kwaad te kunnen doen aan de kleine...

Fjieuw!

Nou laat de weekjes maar lekker doortikken he dames!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Jazeker. Volgende week een tweede echo en daarna gelijk nipt inplannen.

Weer zo'n spannend moment he. Pff denk dat ik echt 9 mnd onder spanning sta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden