Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Weer zo'n spannend moment he. Pff denk dat ik echt 9 mnd onder spanning sta

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Als je af en toe maar een beetje probeert te genieten

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Als je af en toe maar een beetje probeert te genieten

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Ja haha zal het proberen haha

Geplaatst

Pfff net wakker geworden en bruinverlies.. alle moed zakt me op dit moment in de schoenen.

Kreeg sinds gisteren al weer lichte zeurderige pijn in mijn rug wat ik meestal heb als ik ongesteld ga worden.

Test vanmorgen gedaan en dat lijntje is wel echt heel dik. Dikker dan gisteren, maar op een of andere manier kan ik daar geen troost in vinden..

Pfff ik had zo'n hoop dat het misschien wel goed ging deze keer.. en weet nu niet wat ik moet denken.. angst is zo groot nu... kan wel janken.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
Pfff net wakker geworden en bruinverlies.. alle moed zakt me op dit moment in de schoenen.

Kreeg sinds gisteren al weer lichte zeurderige pijn in mijn rug wat ik meestal heb als ik ongesteld ga worden.

Test vanmorgen gedaan en dat lijntje is wel echt heel dik. Dikker dan gisteren, maar op een of andere manier kan ik daar geen troost in vinden..

Pfff ik had zo'n hoop dat het misschien wel goed ging deze keer.. en weet nu niet wat ik moet denken.. angst is zo groot nu... kan wel janken.

Rustig aan @kitkat. Ik snap dat bloedverlies echt heel beangstigend werkt, maar heb vertrouwen in je embryootje! Een beetje bloedverlies is echt verschrikkelijk normaal! Door innesteling zit er in, maar ook rond je baarmoeder bloed. Dat bloed moet afgebroken worden, soms kan je lichaam dat zelf oplossen, maar het gebeurt vaak dat dat niet helemaal lukt en dat je bloedverlies hebt.

Bij mijn eerste echo (7wk) liet de echografist mij zien dat er bloedplekken rond de baarmoeder zaten en gaf aan dat bloedverlies daar vandaan zou komen als ik dat zou krijgen.

Ik snap dat het moeilijk is en natuurlijk wil je dit heel graag, maar lieve kitkat, je bent gewoon zwanger! Heb vertrouwen! Jou hcg score was zo hoog, hij is gewoon lekker ingenesteld hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Weer zo'n spannend moment he. Pff denk dat ik echt 9 mnd onder spanning sta

Ja misschien wel spannend, maar ik kijk er echt naar uit. Ik vind het fantastisch om weer naar ons kindje te mogen kijken en natuurlijk een beetje spannend omdat we natuurlijk wel willen dat alles goed is. Maar ik heb vertrouwen in dit kleintje.

Wat danlon al zei... probeer er af en toe wel van te genieten hoor!

Geplaatst
Rustig aan @kitkat. Ik snap dat bloedverlies echt heel beangstigend werkt, maar heb vertrouwen in je embryootje! Een beetje bloedverlies is echt verschrikkelijk normaal! Door innesteling zit er in, maar ook rond je baarmoeder bloed. Dat bloed moet afgebroken worden, soms kan je lichaam dat zelf oplossen, maar het gebeurt vaak dat dat niet helemaal lukt en dat je bloedverlies hebt.

Bij mijn eerste echo (7wk) liet de echografist mij zien dat er bloedplekken rond de baarmoeder zaten en gaf aan dat bloedverlies daar vandaan zou komen als ik dat zou krijgen.

Ik snap dat het moeilijk is en natuurlijk wil je dit heel graag, maar lieve kitkat, je bent gewoon zwanger! Heb vertrouwen! Jou hcg score was zo hoog, hij is gewoon lekker ingenesteld hoor!

Dankjewel voor je geruststellende woorden. Ik wil ook heel veel vertrouwen er in hebben maar op dit moment is dat zo moeilijk en ik ben zo onzeker nadat het zooo vaak is misgegaan.

Schrok zo vanmorgen. Juist omdat ik best hoopvol was.

Ik hoop, hoop, hoop uit het diepste van mijn hart dat je gelijk hebt en dat ze lekker blijven zitten..

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Sharlee:

Kitkat: 14-7-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Danlon: 13-11-17 gyn en echoscopist

Chanty-81: 15-11 echo bij vk, 9wk

Sharlee: 16-11 echo 6+1 wk

Poekie: 16-11-17 echo 11 wk

Inge35: 23-11 20wk echo

Kitkat: 29-11 echo

Ash: 11-12 20wk echo

Kims:

Geplaatst
Dankjewel voor je geruststellende woorden. Ik wil ook heel veel vertrouwen er in hebben maar op dit moment is dat zo moeilijk en ik ben zo onzeker nadat het zooo vaak is misgegaan.

Ik hoop, hoop, hoop uit het diepste van mijn hart dat je gelijk hebt en dat ze lekker blijven zitten..

Nog 1 ding er zijn er natuurlijk 2 teruggeplaatst. Zelfs al krijg je nu meer bloedverlies, dan nog is het heel goed mogelijk dat 1 vd 2 niet blijft zitten, maar de ander wel. Echt... geef niet op. Op momenten dat ik het moeilijk heb ga ik praten met mn kleintje. Dat ie zo goed is en niet moet opgeven. Of het iets doet weet ik niet, maar het helpt mij wel.

Heb jij al gerekend wanneer je zou zijn uitgerekend?

Geplaatst

@sharlee wanneer was jij ook alweer uitgerekend?

@ash heb jij nog afspraken staan voor je 20 wk echo?

@kims wanneer mag jij weer voor controle?

Geplaatst
Nog 1 ding er zijn er natuurlijk 2 teruggeplaatst. Zelfs al krijg je nu meer bloedverlies, dan nog is het heel goed mogelijk dat 1 vd 2 niet blijft zitten, maar de ander wel. Echt... geef niet op. Op momenten dat ik het moeilijk heb ga ik praten met mn kleintje. Dat ie zo goed is en niet moet opgeven. Of het iets doet weet ik niet, maar het helpt mij wel.

Heb jij al gerekend wanneer je zou zijn uitgerekend?

Ik zit al de hele tijd tegen ze te praten. Kom on, hou vol, jullie zijn zo gewenst..

Ik probeer optimistisch te blijven. Als het aan blijft houden ga ik bloed laten trekken bij mijn huisarts? Maar eerst idd dit weekend afwachten. Kijken of het aanhoudt of niet.

Idd wat jij zegt kan ook. Als het er twee zijn en evt een redt het niet.. pfff..

Mijn uitgerekende datum weet ik niet zo goed. 26e is een 5 daagse cryo terug geplaatst. 12 okt was ik voor het laatst ongesteld. Volgens verschillende sites kom ik dan uit op 14 juli?

Geplaatst
Ik zit al de hele tijd tegen ze te praten. Kom on, hou vol, jullie zijn zo gewenst..

Ik probeer optimistisch te blijven. Als het aan blijft houden ga ik bloed laten trekken bij mijn huisarts? Maar eerst idd dit weekend afwachten. Kijken of het aanhoudt of niet.

Idd wat jij zegt kan ook. Als het er twee zijn en evt een redt het niet.. pfff..

Mijn uitgerekende datum weet ik niet zo goed. 26e is een 5 daagse cryo terug geplaatst. 12 okt was ik voor het laatst ongesteld. Volgens verschillende sites kom ik dan uit op 14 juli?

Dan zetten we die er voorlopig in, kan altijd nog aangepast worden.

Ik snap je onzekerheid heel erg hoor. Ik weet alleen nog of blijven testen je helpt. Ik ben snel gestopt met testen, gewoon omdat ik bang was dat het alleen maar meer onzekerheid zou brengen. Eerlijk gezegd denk ik dat ook een bloedtest niet zo heel veel kan toevoegen, maar dat zou natuurlijk voor mij zo zijn, misschien werkt het voor jou wel heel goed. Ik heb op den duur gedacht, als het mis moet gaan, dan gebeurt dat toch wel, dat is niet tegen te houden al zien we het aankomen. Voor nu gaan we er maar vanuit dat alles goed is en probeer ik te gaan genieten. Maar nogmaals... dat ben ik.. en ik heb geen ervaringen met mk... dus is niet echt eerlijk vergelijken....

Geplaatst
Dan zetten we die er voorlopig in, kan altijd nog aangepast worden.

Ik snap je onzekerheid heel erg hoor. Ik weet alleen nog of blijven testen je helpt. Ik ben snel gestopt met testen, gewoon omdat ik bang was dat het alleen maar meer onzekerheid zou brengen. Eerlijk gezegd denk ik dat ook een bloedtest niet zo heel veel kan toevoegen, maar dat zou natuurlijk voor mij zo zijn, misschien werkt het voor jou wel heel goed. Ik heb op den duur gedacht, als het mis moet gaan, dan gebeurt dat toch wel, dat is niet tegen te houden al zien we het aankomen. Voor nu gaan we er maar vanuit dat alles goed is en probeer ik te gaan genieten. Maar nogmaals... dat ben ik.. en ik heb geen ervaringen met mk... dus is niet echt eerlijk vergelijken....

Ik ga het dit weekend afwachten. Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt!

Eerst dit weekend doorkomen maar..

Thanks voor je lieve woorden!

Geplaatst
Ik ga het dit weekend afwachten. Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt!

Eerst dit weekend doorkomen maar..

Thanks voor je lieve woorden!

Graag gedaan. Lekker he? Zo vroeg wakker... heb je tenminste nog wat aan je dag

Geplaatst
Graag gedaan. Lekker he? Zo vroeg wakker... heb je tenminste nog wat aan je dag

Hahaha.. heb jij daar ook last van?

Ik ben al sinds 2 weken iedere x wakker rond 5uur. Dan gaat mijn brein aan en denk ik aan een million things en is het gedaan met het slapen.

Alleen duurt de dag zooooo lang dan en ik wil gewoon dat de tijd nu heel snel gaat hahah..

Geplaatst

Ik ben al sinds 2 weken iedere x wakker rond 5uur. Dan gaat mijn brein aan en denk ik aan een million things en is het gedaan met het slapen.

Alleen duurt de dag zooooo lang dan en ik wil gewoon dat de tijd nu heel snel gaat hahah..

Ja dat ken ik ja. Sinds ik zwanger ben slaap ik slecht. Ben inderdaad vaak tussen 5 en 6 wakker. In eerste instantie omdat ik ook aan het piekeren was, maar nu eigenlijk zonder reden. Ik weet dat mijn moeder tijdens haar zwangerschappen 9 maanden slecht sliep... ik zal zeker op haar lijken?

Vanochtend ben ik er trouwens uit gegaan vanwege kramp in mn darmen... die zijn momenteel best actief en had er flink buikpijn van hahah

Geplaatst

Hoi lieverd...ik heb ook al sinds paar dagen bruin bloedverlies en in het begin ook erg in paniek..had last van mn rug en hoofdpijn. Hoofdpijn was bij mij altijd een teken van ongesteldheid die eraan zit te komen. Mijn paniek is nu weg...bij mij is het wanneer ik naar het toilet moet voor de grote boodschap en ik dus kracht zetsorry for the details haha. Omdat ik ook zo onzeker was hierdoor had ik een cb test gedaan. Eerste keer gaf deze aan 1-2 wk en woensdag gaf deze 2-3 wk aan dus ik denk dat het wel goed zit. Misschien zijn onze baarmoeders zo goed doorbloed dat er al snel iets springt en dat bloed er later uitkomt. Kop op kitkat, maar ik weet hoe je je voelt.

Geplaatst

Hier nog 1 die sinds de zwangerschap om 5 naast het bed staat haha

Geplaatst
Hier nog 1 die sinds de zwangerschap om 5 naast het bed staat haha

Gezellig hoor... doen we gewoon een ochtendsessie hahaha

Geplaatst
@sharlee wanneer was jij ook alweer uitgerekend?

@ash heb jij nog afspraken staan voor je 20 wk echo?

@kims wanneer mag jij weer voor controle?

11/7

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Sharlee: 11-7-2018

Kitkat: 14-7-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Danlon: 13-11-17 gyn en echoscopist

Ash: 14-11 controle vk 18-12 20wk echo

Chanty-81: 15-11 echo bij vk, 9wk

Sharlee: 16-11 echo 6+1 wk

Poekie: 16-11-17 echo 11 wk

Inge35: 23-11 20wk echo

Kitkat: 29-11 echo

Kims:

Geplaatst

Haha @ash... ook jij al wakker. Zo volgens mij is het schema weer een beetje up to date

Komende week is een leuke. Veel mensen hebben afspraken staan deze week!

Geplaatst

@poekie haha ja. Kleine loopt tegen mijn blaas te schoppen. Ik moet elk uur naar de wc, behalve in de nacht. Drukke week zo te zien. Grappig dat haast iedereen deze week moet.

Geplaatst
@poekie haha ja. Kleine loopt tegen mijn blaas te schoppen. Ik moet elk uur naar de wc, behalve in de nacht. Drukke week zo te zien. Grappig dat haast iedereen deze week moet.
Oh lekker! Voel jij je kleine al goed?

Je loopt wwn flink stuk op me voor. Ik vind het altijd leuk om te lezen wat jullie meemaken en vraag me dan altijd af hoe het voor mij gaat zijn

Geplaatst
Gezellig hoor... doen we gewoon een ochtendsessie hahaha

Whahaha🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden