Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja spontaan. 4/10 deelde het ziekenhuis me mede dat ze geen 3e poging meer gingen doen omdat het geen enkele zin zou hebben want het zou gewoon niet gaan lukken. Wilde een amh test maar wilden ze niet doen want dat ik niet reageerde op de medicatie zei eigenlijk al voldoende volgens hen. Daar kon ik me niet bij neerleggen en op 11/10 gezegd dat ik die test wilde. Geloof dat ik de 20e de uitslag kreeg van 0,34 dus alle moed zonk me in de schoenen en op 1/11 testte ik positief. Mrg dus precies 5 wk, erg pril nog dus. We hadden na al dat slechte nieuws al een vakantie geboekt...omdat we de 17e vliegen heb ik nu de 16e al een echo, bij 6 wk +1 dag dus. Hoe ver ben jij?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Wauw wat een verhaal zeg!!

Goed dat je niet hebt opgegeven... Man wat een gedoe altijd in Nederland dat je voor jezelf moet opkomen... Ik herken het wel beetje... Bij mij wouden ze er niet aan beginnen en was t nooit mogelijk... Heb nu zoon van bijna 1.5 jaar.. Ons wereldwondertje!

Er zijn 2 extra wondertjes onderweg... Kan t nog steeds niet geloven haha maar ben al 14+5 wk

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Wauw wat een verhaal zeg!!

Goed dat je niet hebt opgegeven... Man wat een gedoe altijd in Nederland dat je voor jezelf moet opkomen... Ik herken het wel beetje... Bij mij wouden ze er niet aan beginnen en was t nooit mogelijk... Heb nu zoon van bijna 1.5 jaar.. Ons wereldwondertje!

Er zijn 2 extra wondertjes onderweg... Kan t nog steeds niet geloven haha maar ben al 14+5 wk

Ow wauw wat mooi! In NL schrijven ze je vrij snel af lijkt wel. Gelukkig zijn we zelf doorzetters. Ben blij als ik over die 12 wk heen ben en die nipt test heb gedaan. Dag na kerst ben ik 12 wk...mooier kerstkado kan ik me niet wensen

Geplaatst
Welkom KitKat en Sharlee!! Wat een mooi wonder heb jij gehad Sharlee! Gefeliciteerd allebei!!

Danlon ik kan niet wachten om hem wat vaker te voelen. Het is zo gek om een kindje van 19 cm in je buik te hebben zonder dat de hele tijd te voelen. En de bevestiging daarvan is ook erg fijn!

Oja Sharlee ik had in het begin heel veel buikpijn. En pas veel later last van mijn borsten. Die doen nu (bijna 18 weken) echt enorm pijn. Dat was de eerste 12 weken niet echt zo!

Mijn borsten zijn een beetje gevoelig, maar echt pijn herken ik ook niet hoor.

Zo gisteravond een avontuur gehad. Moest met de trein naar huis vanaf een cursus, gaat die trein niet. Herl veel gedoe en wachten en kou later is het me vannacht eindelijk gelukt om om 1.20 uur hier op het station aan te komen.... nu ben ik een beetje brak... hahaha vanmiddag maar eventjes een middagdutje doen denk ik....

Fijne dag allemaal!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Zo gisteravond een avontuur gehad. Moest met de trein naar huis vanaf een cursus, gaat die trein niet. Herl veel gedoe en wachten en kou later is het me vannacht eindelijk gelukt om om 1.20 uur hier op het station aan te komen.... nu ben ik een beetje brak... hahaha vanmiddag maar eventjes een middagdutje doen denk ik....

Fijne dag allemaal!

Neeeee jeetje wat erg! lekker rustig aan doen vandaag

Geplaatst

Fijne dag allemaal!

Ohhh vreselijk!!! Normaal al erg maar nu nog meer... Rustig aan vandaag en lekker op tijd je bedje in!

Geplaatst

@poekie sushi is onder andere met rauwe vis. Je hebt ook met kip, rund, gebakken garnaal en vegetarisch. Genoeg wat ik wel mag eten. Als je het al niet lust is het zeker een uitdaging haha.

Geplaatst

Hey dikzakjes ik heb even een vraagje.. hebben jullie de innesteling gevoeld ? En zo ja, hoe voelde het?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hey dikzakjes ik heb even een vraagje.. hebben jullie de innesteling gevoeld ? En zo ja, hoe voelde het?

Ohhh dikzak nog wel

En ja ik heb t gevoeld maar besef pas achteraf. Ik heb steken gehad, heel erg... Vorige keer bij mn zoon ook steken/krampen.. Nu voor mijn gevoel meer mja zijn er nu 2..

Zit je weer in de wachtweken??

Geplaatst
Ohhh dikzak nog wel

En ja ik heb t gevoeld maar besef pas achteraf. Ik heb steken gehad, heel erg... Vorige keer bij mn zoon ook steken/krampen.. Nu voor mijn gevoel meer mja zijn er nu 2..

Zit je weer in de wachtweken??

Hihi

Nee, ja... ik begin weer een traject in januari, maar dacht.. ach we proberen het nog eens even zelf. Sharlee is het levendige bewijs dat dat ook nog wel kan, ook met een lage amh

Geplaatst
Hihi

Nee, ja... ik begin weer een traject in januari, maar dacht.. ach we proberen het nog eens even zelf. Sharlee is het levendige bewijs dat dat ook nog wel kan, ook met een lage amh

Groot gelijk!!

Veel zeggen dat innesteling net zo voelt als eisprong... Mja die heb ik niet gevoeld dus weet t niet... Ik zal voor je duimen

Geplaatst
Groot gelijk!!

Veel zeggen dat innesteling net zo voelt als eisprong... Mja die heb ik niet gevoeld dus weet t niet... Ik zal voor je duimen

Dankjewel mop! ik ook voor jullie allemaal !

Geplaatst

@lalautje ik heb helemaal niks van mn innesteling gevoeld. Ook niet nu ik er achteraf over nadenk.

Geplaatst
@lalautje ik heb helemaal niks van mn innesteling gevoeld. Ook niet nu ik er achteraf over nadenk.

@Lalautje ik ook eigenlijk niet bewust. Had ook veel last van steken in mijn lies en omliggend maar niet dat dat echt naar een innesteling was te herleiden..

Hoop voor jullie dat het ook een mooi wonder mag worden

Geplaatst

@Sharlee ik zit nu op 12 weken inderdaad. En het lijkt of ik nu pas misselijk begin te worden.. hehe.. hopelijk iets tijdelijks.

Wat fijn dat jij al een vroege echo krijgt zodat je bevestigd krijgt dat je kindje veilig en geboren zit.

Ik had ook echt die eerste echo’s nodig om mezelf te overtuigen!

Veel geluk en maak je vooral niet te druk, vooral genieten!

Geplaatst
Dankjewel mop! ik ook voor jullie allemaal !

Hey schat...ik heb er niets van gevoeld...

Geplaatst
@Sharlee ik zit nu op 12 weken inderdaad. En het lijkt of ik nu pas misselijk begin te worden.. hehe.. hopelijk iets tijdelijks.

Wat fijn dat jij al een vroege echo krijgt zodat je bevestigd krijgt dat je kindje veilig en geboren zit.

Ik had ook echt die eerste echo’s nodig om mezelf te overtuigen!

Veel geluk en maak je vooral niet te druk, vooral genieten!

Ow heerlijk kims dat die 12 voorbij zijn. Ja denk ook dat ik het echt eerst moet zien. Ben erg benieuwd. Hoop dat je misselijkheid snel over is!

Geplaatst

10!!! En nog 1 weekje wachten op de echo. Wie tikken er deze dag ook weer een weekje bij?

Geplaatst
10!!! En nog 1 weekje wachten op de echo. Wie tikken er deze dag ook weer een weekje bij?

Ikkemaar zit pas op 5 haha. Ga je de nipt test doen?

Geplaatst

15 vandaag waar zijn die weken gebleven... Straks geslachtsbepaling echo... Zenuwachtig!

Geplaatst
15 vandaag waar zijn die weken gebleven... Straks geslachtsbepaling echo... Zenuwachtig!

Wow wat gaat dat ineens snel dan he. Hier vanmrg weer bloedverlies maar wel oud bloedverlies. Heeft iemand dat van jullie gehad in de eerste weken?

Geplaatst
Wow wat gaat dat ineens snel dan he. Hier vanmrg weer bloedverlies maar wel oud bloedverlies. Heeft iemand dat van jullie gehad in de eerste weken?

@ash heeft bloedverlies gehad..

Wel naar... Geeft onrust he..

Geplaatst

Hi meiden,

Een beetje onzeker en vertwijfeld mag ik me hier hopelijk aansluiten :)

Vind het allemaal doodeng!

Wij zijn na 2 jaren proberen en meerdere miskramen naar een kliniek gegaan om te testen. Al snel kwam daar uit dat ICSI onze optie was en zijn we relatief snel dit traject in gegaan hier in Duitsland.

Eerste poging liep uit op een vroege miskraam. We hadden 3 cryos over en 2 overleefden het ontdooien.

Op 26 okt zijn twee pracht emmies van 5 dagen oud terug geplaatst en toen begonnen de wachtweken.

Heel veel onzekerheid en alle common sense was verdwenen. Zo spannend allemaal!

Nadat wij er van overtuigd waren dat het niet ging lukken deze ronde (had al mijn menstruatie klachten tot the max) begonnen we zelfs al onze papieren te verzamelen om snel te trouwen zodat de volgende poging vergoed werd. (We zouden al gaan trouwen hoor! )

Had twee HCG spuiten gekregen met na terugplaatsing dus testen zouden sws positief uitvallen. Uiteindelijk toch 5 dagen tvt begonnen met testen en tot mijn verbazing werden de lijntjes dikker!

Eerste bloedtest kwam terug en ik had 570 HCG in mijn bloed op mijn NOD. Wow! Zo blij! Twee dagen later (gisteren) terug voor de tweede test en de waarde was opgelopen naar 1161.

Helemaal gelukkig dus!

Vinden het doodeng. Hopen zo dat het goed gaat nu eindelijk en hopen dat die utro er voor zorgt dat het nu misschien blijft plakken.

29e heb ik eerste echo. Reuze spannend allemaal!!

Klets dus graag mee met jullie en hoop voor iedereen een fantastische zwangerschap!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
@ash heeft bloedverlies gehad..

Wel naar... Geeft onrust he..

Ja vind het echt doodeng. Twee jr terug had ik dit ook en eindigde net voor de eerste echo in een miskraam. Vlgde wk heb ik de eerste echo dus de schrik zit er nu gewoon. Voor mij kruipen de dagen nu voorbij....iedere x met schrik naar het toilet...en je kan er helemaal niks tegen doen.

Geplaatst

Hey dames,

Wij krijgen in ieder geval 1 meisje... Zoals verwacht was het met die andere heel moeilijk. Ze dacht dat dat ook meisje was maar daarmee kon ze er ook naast zitten..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden