Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wauw poekie wat mooi!!

Enneh Sharlee; id Danlon kent de spanning! Wat beroerd dat je nu op vakantie moet en niet volgende week direct nog een keer kan gaan.. vertrouw op je lijf en je mag idd gewoon dit bankje niet af!!

X

Ja idd dat is pas een spanning zeg. Vind het wel lekker om er even tussenuit te gaan...zo gaat de tijd wat sneller :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Sharlee positief blijven hoor! Zeker na het verhaal van Danlon

@Poekie wat gaaf! Zoo mooi

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jazeker, komt goed

Geplaatst
@sharlee over 2 weken al. Das al best snel. Komt helemaal goed.
Ja joh vliegt voorbij die weken...heb een leuke planning deze twee weken dus afleiding genoeg:)

Geplaatst

Wat een lieve reacties meiden! Dank jullie wel! Nu kan ik nog meer gaan genieten. Alles zit erop en eraan bij ons kindje. Volgende week de nipt test. Volgend tussenstationnetje. En dan over 2 weken naar de verloskundige voor centering pregnancy. Kennen jullie dat? Ipv regulieren controles bij de vk kun je dat hier ook in een groepje doen met meiden die allemaal ongeveer even ver zijn. Dat doen ze eerst een blokje uitleg wat je de komende periode te wachten staat en daarna de checks als bloeddruk en gewicht e.d. Ik ben hier ook wel heel benieuwd naar.

@sharlee hele fijne vakantie hoor! Geniet er van!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Wat een lieve reacties meiden! Dank jullie wel! Nu kan ik nog meer gaan genieten. Alles zit erop en eraan bij ons kindje. Volgende week de nipt test. Volgend tussenstationnetje. En dan over 2 weken naar de verloskundige voor centering pregnancy. Kennen jullie dat? Ipv regulieren controles bij de vk kun je dat hier ook in een groepje doen met meiden die allemaal ongeveer even ver zijn. Dat doen ze eerst een blokje uitleg wat je de komende periode te wachten staat en daarna de checks als bloeddruk en gewicht e.d. Ik ben hier ook wel heel benieuwd naar.

@sharlee hele fijne vakantie hoor! Geniet er van!!

Dat doet mijn schoonzus ook inderdaad. Die vind het heel erg leuk vooral om de contacten en kwaaltjes te kunnen delen.

Zit er voor mij helaas niet in omdat ik naar gyn zal moeten.

Vorige keer heb ik nog een cursus gedaan maar ga ik nu niet doen. Dacht er wel over na om ieta van zwangerfit te doen ofzo maar ben er nu al achter dat ik daar gewoon geen energie voor heb. De vk krijgt toch gelijk dat deze zwangerschap best zwaar is.. Dus maar elke dag wandelen en lekker veel rusten..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Dat doet mijn schoonzus ook inderdaad. Die vind het heel erg leuk vooral om de contacten en kwaaltjes te kunnen delen.

Zit er voor mij helaas niet in omdat ik naar gyn zal moeten.

Vorige keer heb ik nog een cursus gedaan maar ga ik nu niet doen. Dacht er wel over na om ieta van zwangerfit te doen ofzo maar ben er nu al achter dat ik daar gewoon geen energie voor heb. De vk krijgt toch gelijk dat deze zwangerschap best zwaar is.. Dus maar elke dag wandelen en lekker veel rusten..

Ik denk elke dag wandelen ook echt super goed is hoor. Ik volleybal en kom op dit moment mn trainingen nog wel aardig door. Zolang dat goed blijft gaan blijf ik daar nog een beetje bewegen, maar ik vermoed dat ik daar na de winterstop toch echt mee moet stoppen. Ik ga idd ook zwangerfit doen vanaf januari en wil dan ook proberen gewoon te blijven bewegen door te wandelen en fietsen, hoewel ik fietsen echt een stomme bezigheid vind

Rot dat het tich best al heel zwaar is. Zorg goed voor jezelf hoor!!

Gisteren bij de echo mat de echoscopiste het kindje en hersenomvang en kwam bij beide metingen op 11+5 wk zwanger. Omdat wij via icsi zwanger zijn geraakt weet ik zeker dat we 11 wk waren gisteren. Toch is mijn uitgerekende datum bijgesteld. Hebben jullie dat toevallig ook gehad of wel eens gehoord? Ik moet nu maar van die nieuwe datum uitgaan, maar vind het toch een beetje gek...

Geplaatst
Ik denk elke dag wandelen ook echt super goed is hoor. Ik volleybal en kom op dit moment mn trainingen nog wel aardig door. Zolang dat goed blijft gaan blijf ik daar nog een beetje bewegen, maar ik vermoed dat ik daar na de winterstop toch echt mee moet stoppen. Ik ga idd ook zwangerfit doen vanaf januari en wil dan ook proberen gewoon te blijven bewegen door te wandelen en fietsen, hoewel ik fietsen echt een stomme bezigheid vind

Rot dat het tich best al heel zwaar is. Zorg goed voor jezelf hoor!!

Gisteren bij de echo mat de echoscopiste het kindje en hersenomvang en kwam bij beide metingen op 11+5 wk zwanger. Omdat wij via icsi zwanger zijn geraakt weet ik zeker dat we 11 wk waren gisteren. Toch is mijn uitgerekende datum bijgesteld. Hebben jullie dat toevallig ook gehad of wel eens gehoord? Ik moet nu maar van die nieuwe datum uitgaan, maar vind het toch een beetje gek...

Elk kindje is anders hoor... Bij mn zoon was hij soms een week verder..dat kan helemaal niet... Er werd toen gezegd kijk naar jezelf... Wij zijn nml heel lang... Dan wordt je kindje ook lang.. Geen zorgen daarom.. Nu al slim kindje!

Geplaatst
Elk kindje is anders hoor... Bij mn zoon was hij soms een week verder..dat kan helemaal niet... Er werd toen gezegd kijk naar jezelf... Wij zijn nml heel lang... Dan wordt je kindje ook lang.. Geen zorgen daarom.. Nu al slim kindje!

Maak me er ook niet echt zorgen om, maar kan bijv wel betekenen dat ik eerder ingeleid word, mocht het lang duren... ach we zien het wel. Nu ben ik iig plots 11+5 wk en dat is natuurlijk ook wel weer leuk

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 02-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Sharlee: 11-7-2018

Kitkat: 14-7-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Inge35: 23-11 20wk echo

Kitkat: 27-11 echo gyn

Poekie: 30-11 vk centering pregnancy

Sharlee: 1-12 echo

Danlon: 7-12 vk, 14-12 gyn&echoscopist

Ash: 13-12 vk, 18-12 20wk echo

Kims:15-12 vk

Chanty-81: ?

Geplaatst

He meiden, eens eventjes een vraagje... ik moet van mijn ziekenhuis t/m 12 weken de utrogestanbolletjes gebruiken. Uitgaande van de punctiedatum is dat volgende week donderdag.

Nu is gisteren mijn uitgerekende datum aangepast en ben ik met die nieuwe berekening morgen al 12 wk zwanger. Nu twijfel ik of ik dan ook al zal stoppen met de utrogestan. Wat zouden jullie doen??

Geplaatst
He meiden, eens eventjes een vraagje... ik moet van mijn ziekenhuis t/m 12 weken de utrogestanbolletjes gebruiken. Uitgaande van de punctiedatum is dat volgende week donderdag.

Nu is gisteren mijn uitgerekende datum aangepast en ben ik met die nieuwe berekening morgen al 12 wk zwanger. Nu twijfel ik of ik dan ook al zal stoppen met de utrogestan. Wat zouden jullie doen??

Je moet vooral je gevoel volgen..

Maar ik zelf zou pas stoppen volgens berekening van ziekenhuis... Sorry dat lieg ik, ik zou waarschijnlijk zelfs nog beetje rekken uit angst

Maar anders ziekenhuis bellen bij twijfel hoor... Ze gaan Van die dagen eerder uit van meting... En volgens mij maken die paar dagen weinig uit... Ik hoefde dit keer maar tot 8 wk, door die gekke echo werd t 9..

Geplaatst
Je moet vooral je gevoel volgen..

Maar ik zelf zou pas stoppen volgens berekening van ziekenhuis... Sorry dat lieg ik, ik zou waarschijnlijk zelfs nog beetje rekken uit angst

Maar anders ziekenhuis bellen bij twijfel hoor... Ze gaan Van die dagen eerder uit van meting... En volgens mij maken die paar dagen weinig uit... Ik hoefde dit keer maar tot 8 wk, door die gekke echo werd t 9..

Ja.. ik vind het lastig, maar we gaan nog maar eventjes door... nog maar even...

Tnx voor je bericht.

Gek dat ieder ziekenhuis weer een andere tijd adviseert he??

Geplaatst
Ja.. ik vind het lastig, maar we gaan nog maar eventjes door... nog maar even...

Tnx voor je bericht.

Gek dat ieder ziekenhuis weer een andere tijd adviseert he??

Mss cryo en vers? Ik had nu vers..

Bij de eerste was cryo en tot 12 wk met daarbij ook nog spuiten maar dat was omdat ze in mn bloed zagen dat t erg laag was..

Heel maf idd hoe alles overal anders gaat.. Wanneer weet je dan dat je t goed doet he... Drm volg je gevoel..

Geplaatst

Ik had nu ook vers. Volgens mij zeggen ze in Gent gewoon standaard 12 weken... zo van baat het niet dan schaadt het niet...

Ach.. nog maar even volhouden. Hoewel ik niet kan wachten tot ik vam die troep af ben

Geplaatst

@poekie dat snap ik!! Rotspul..

Ik heb sinds paar dagen snachts opeens last van heup... Wordt er wakker van en weet dan niet meer hoe ik moet liggen... Herkent iemand dat? Alsk smorgens uit bed ga is t na 5 min weg..

Geplaatst
@poekie dat snap ik!! Rotspul..

Ik heb sinds paar dagen snachts opeens last van heup... Wordt er wakker van en weet dan niet meer hoe ik moet liggen... Herkent iemand dat? Alsk smorgens uit bed ga is t na 5 min weg..

Hmm dat is raar! En vervelend.. gaat waarschijnlijk wel ten koste van je nachtrust...

Geplaatst

@danlon ja dat heb ik ook! Echt wel vervelende pijn. Ik ben bij de fysio geweest en heb al wat bekkenklachten

Ik moet het uiteinde van mijn matras omhoog en een kussen tussen mijn knieën en dan gaat het wel beter..

Geplaatst

Oja poekie ik zou ook doorgaan met je voorraad..

Ik moest ook tot en met 12 weken veel bollen en extra progesteron spuiten. Wat een feestje toen dat over was zeg!! Was er zo zat van!

Geplaatst
@danlon ja dat heb ik ook! Echt wel vervelende pijn. Ik ben bij de fysio geweest en heb al wat bekkenklachten

Ik moet het uiteinde van mijn matras omhoog en een kussen tussen mijn knieën en dan gaat het wel beter..

Jak... Hoop dat t voor mij niet zover komt dat ik naar fysio moet... Niet zoveel zin in..

Voedingskussen ligt idd al tussen knieën hihi

Geplaatst
Jak... Hoop dat t voor mij niet zover komt dat ik naar fysio moet... Niet zoveel zin in..

Voedingskussen ligt idd al tussen knieën hihi

Nee ik heb ook zo geen zin in fysio, maar ja..

Met je matras aan het einde omhoog helpt het nóg iets beter er bij!

Geplaatst
Nee ik heb ook zo geen zin in fysio, maar ja..

Met je matras aan het einde omhoog helpt het nóg iets keer!

Ga ik dat vanavond ook doen! Tnx voor tips..

Idd alst niet anders kan... Zo erg is t nu nog niet, tis over als ik opsta..

Maar wat @poekie ook zegt.. Gaat ten koste van mn rust

Geplaatst

Hey Poekie!

Heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je pracht echo. Sorry! Wat een geweldig mooie en duidelijke foto zeg! Wow wat moet je blij zijn

Hier de afgelopen dagen echt lamlendig door de misselijkheid. Jeetje dat is heftig. Jullie nog tips wat jullie er tegen doen?

Danlon hoop dat je pijn minder is!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
Hey Poekie!

Heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je pracht echo. Sorry! Wat een geweldig mooie en duidelijke foto zeg! Wow wat moet je blij zijn

Hier de afgelopen dagen echt lamlendig door de misselijkheid. Jeetje dat is heftig. Jullie nog tips wat jullie er tegen doen?

Danlon hoop dat je pijn minder is!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Dank je wel! Jaaa wij zijn heel blij met deze echo. Echt prachtig!

Oei misselijkheid lijkt me echt heeeeel vervelend. Ik heb het eigenlijk niet gehad, dus kan niet echt uit ervaring spreken. Ik heb gelezen dat gember (thee of pillen) er wel wat tegen zou kunnen doen. Ook moet je steeds wel blijven eten, al is het maar een mini beetje.

Ik hoop dat het snel beter gaat! Heb je verder kwaaltjes?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden