Ga naar inhoud

Wachtbankje November 2017[emoji256][emoji92]

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Dames,Allereerst wil ik iedereen ontzettend veel succes wensen met wat voor fase jullie nu mee bezig zijn ik blijf duimen voor jullie allemaal toi toi toi🤞🏻Wat mij betreft ja wat moet ik zeggen, ik heb net getest heb gisteren niet gedaan en weer spierwit en heb een menstruatiegevoel ook dus dat voorspelt niet zo veel goeds... ik kan me niet voorstellen dat ik morgen een positief test in mijn handen heb op dag 13 na tp het zou een wonder zijn.... als mijn menstruatie niet al begint dit weekend, ik heb t gevoel dat het wordt tegengehouden door de utrogestan... ik wil eigenlijk stoppen met die dingen maar weet niet of het mag....? ik denk dat het over en uit is voor ons ik laat het wel weten.@kitkat jij hebt ook as maandag zag ik de bloedtest ik wens je heel veel succes we liepen samen op, ik hoop dat die testen die je daar hebt echt van een zwangerschap zijn en niet van die hcg spuiten

Nee volgens mij mag je niet zomaar stoppen. @butterfly36 weet wel waarom, ik vergeet het steeds Maar heb wel gelezen op forums dat het idd de ongi tegen kan houden. Maar het kan ook erdoorheen komen bij sommigen. Dus er zit niks anders op dan echt tot maandag te wachten

Ik duim voor je dat het toch nog inslaat 🤞🤞

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 794
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nee volgens mij mag je niet zomaar stoppen. @butterfly36 weet wel waarom, ik vergeet het steeds Maar heb wel gelezen op forums dat het idd de ongi tegen kan houden. Maar het kan ook erdoorheen komen bij sommigen. Dus er zit niks anders op dan echt tot maandag te wachten

Ik duim voor je dat het toch nog inslaat 🤞🤞

? Ik weet wel waarom? Over de utro? Ik ging door omdat ik niet wist of de miskraam die ik toen had echt doorzette. Als je niet zwanger bent mag je stoppen.

Maar als je twijfelt over een eventuele zwangerschap dan doorgaan tot je echt uitsluitsel hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
? Ik weet wel waarom? Over de utro? Ik ging door omdat ik niet wist of de miskraam die ik toen had echt doorzette. Als je niet zwanger bent mag je stoppen.

Maar als je twijfelt over een eventuele zwangerschap dan doorgaan tot je echt uitsluitsel hebt.

Ja met dat geel lichaam ofzo ?

Geplaatst
Ja met dat geel lichaam ofzo ?

Je krijgt utrogestan omdat je geellichaam vaak kapot is geprikt bij de ivf of minder afgeeft of niet werkt en gewoon voor de zekerheid omdat met te laag progesteron de embryo niet in kan nestelen. ( geellichaam maakt normaal de progesteron aan) wij krijgen dus utro voor extra progesteron, sommige vrouwen die niet in traject lopen maar steeds een miskraam hebben en duidelijk word dat dit door te laag progesteron komt krijgen ook utrogestan.

Toch vind ik dat ze ook in de wachtweken de progesteron moeten meten... Of deze hoog genoeg is en er niet zomaar van uit moeten gaan dat dit hoog genoeg is met 3x 2 utro per dag. Niemand is het zelfde en geen lichaam is t zelfde maar dat is weer een andere discussie.

Long story short... Zolang je twijfelt of je zwanger bent utro gebruiken.

Geplaatst
Je krijgt utrogestan omdat je geellichaam vaak kapot is geprikt bij de ivf of minder afgeeft of niet werkt en gewoon voor de zekerheid omdat met te laag progesteron de embryo niet in kan nestelen. ( geellichaam maakt normaal de progesteron aan) wij krijgen dus utro voor extra progesteron, sommige vrouwen die niet in traject lopen maar steeds een miskraam hebben en duidelijk word dat dit door te laag progesteron komt krijgen ook utrogestan.

Toch vind ik dat ze ook in de wachtweken de progesteron moeten meten... Of deze hoog genoeg is en er niet zomaar van uit moeten gaan dat dit hoog genoeg is met 3x 2 utro per dag. Niemand is het zelfde en geen lichaam is t zelfde maar dat is weer een andere discussie.

Long story short... Zolang je twijfelt of je zwanger bent utro gebruiken.

dat bedoelde ik dus

Geplaatst
Ohh hihi! Van het zwanger zijn weet ik maar bar weinig

Heb je geen last van ochtend misselijkheid ? Tuk je af en toe wat bij overdag ? Toch gaat het echt snel ! Lijkt als gister dat je vertelde dat je een posi test had

Uhm nee geen last van ochtendmisselijkheid. Gelukkig maar. Ik slaap niet bij s middags, dat komt er ook gewoon echt niet van normaal gesproken. Daar heb ik eigenlijk alleen op zondag tijd voor. Dan doe ik dat trouwens nog wel eens.

Ja het gaat stiekem ook wel snel denk ik, maar ik zou zo graag voorbij de 12 weken zitten. Dat is toch wel een behoorlijke grens zeg maar...

Jij gaat toch in december nog op vakantie? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Ff even uit het hele medische gedoe... even een time out is niet verkeerd af en toe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
@kitkat, spannend. Hopelijk goed nieuws maandag!

Hier helaas bericht gehad dat er geen embryo,s zijn. enorme teleurstelling. En zit de enige kans van ronde 2 in mijn buik.

Maar knop om en alle positiviteit naar mijn buikje toe, dat deze lekker maar blijven zitten

Kan volgende week nog altijd alles bij elkaar huilen.

Lief zijn voor je emmy.. je hebt er maar eentje nodig meis. Ik had er ook geen over uit ronde drie behalve die ene die ze teruggeplaatst hadden.

Ik heb geprobeerd iedere dag even een rustmomentje te pakken en goed voor mezelf te zorgen. Ik duim voor je dat deze echt blijft zitten hoor lieve Pino! Het is je zo gegund!

Geplaatst

Thanks meiden. 😙

Voelt heel dubbel, positiviteit over de emmy in mijn buik. En de hoop dat deze lekker blijft zitten.🙏 Maar ook de angst dat als deze niet blijft zitten, een leven zonder kinderen steeds dichter bij komt,

Maar we hebben ook afgesproken het nog niet te hebben over hoe verder, eerst volgende week afwachten. I hope so 🍀🍀🍀

Vorige keer natuurlijk ' verwend' met 3 cryotp,s (van de 6). Maar je hebt er uiteindelijk niks aan als het toch niet blijft zitten.

We hadden er nu nog 5 over. Hadden toch nog wel iets verwacht. Je krijgt alleen een brief waarin staat dat ze niet goed genoeg zijn om in te vriezen. Meer niet. Maar dan zijn ze dus niet goed doorgedeelt of te langzaam.

Geplaatst
Hoi Dames,Allereerst wil ik iedereen ontzettend veel succes wensen met wat voor fase jullie nu mee bezig zijn ik blijf duimen voor jullie allemaal toi toi toi爛Wat mij betreft ja wat moet ik zeggen, ik heb net getest heb gisteren niet gedaan en weer spierwit en heb een menstruatiegevoel ook dus dat voorspelt niet zo veel goeds... ik kan me niet voorstellen dat ik morgen een positief test in mijn handen heb op dag 13 na tp het zou een wonder zijn.... als mijn menstruatie niet al begint dit weekend, ik heb t gevoel dat het wordt tegengehouden door de utrogestan... ik wil eigenlijk stoppen met die dingen maar weet niet of het mag....? ik denk dat het over en uit is voor ons ik laat het wel weten.@kitkat jij hebt ook as maandag zag ik de bloedtest ik wens je heel veel succes we liepen samen op, ik hoop dat die testen die je daar hebt echt van een zwangerschap zijn en niet van die hcg spuiten

He shit!!! Sterkte meis! Je zou idd verwachten dat als het gekukt zou zijn er nu wel een positieve test zou moeten zijn. Al zijn de wonderen de wereld nog niet uit 🍀hoop zo dat het toch nog positief voor je is.

Ustrogan houdt idd wel de menstruatie tegen. Dus daar kan je helaas niet vanuit gaan.

Sterkte 😙

Geplaatst
Hoi Dames,Allereerst wil ik iedereen ontzettend veel succes wensen met wat voor fase jullie nu mee bezig zijn ik blijf duimen voor jullie allemaal toi toi toi🤞🏻Wat mij betreft ja wat moet ik zeggen, ik heb net getest heb gisteren niet gedaan en weer spierwit en heb een menstruatiegevoel ook dus dat voorspelt niet zo veel goeds... ik kan me niet voorstellen dat ik morgen een positief test in mijn handen heb op dag 13 na tp het zou een wonder zijn.... als mijn menstruatie niet al begint dit weekend, ik heb t gevoel dat het wordt tegengehouden door de utrogestan... ik wil eigenlijk stoppen met die dingen maar weet niet of het mag....? ik denk dat het over en uit is voor ons ik laat het wel weten.@kitkat jij hebt ook as maandag zag ik de bloedtest ik wens je heel veel succes we liepen samen op, ik hoop dat die testen die je daar hebt echt van een zwangerschap zijn en niet van die hcg spuiten
Lieve Luna,

Ik duim met je mee. Ik weet het, het is een enorm slopende periode. De onzekerheid is niet te doen. Had niet gedacht dat dit gedeelte me zo zwaar zou vallen.

Snap je gevoel. Ik blijf voor je duimen!!

Liefs!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
Uhm nee geen last van ochtendmisselijkheid. Gelukkig maar. Ik slaap niet bij s middags, dat komt er ook gewoon echt niet van normaal gesproken. Daar heb ik eigenlijk alleen op zondag tijd voor. Dan doe ik dat trouwens nog wel eens.

Ja het gaat stiekem ook wel snel denk ik, maar ik zou zo graag voorbij de 12 weken zitten. Dat is toch wel een behoorlijke grens zeg maar...

Jij gaat toch in december nog op vakantie? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Ff even uit het hele medische gedoe... even een time out is niet verkeerd af en toe.

Oh dat is inderdaad wel fijn dat je geen last heb van de misselijkheid!

Nee ik niet, maar volgens mij ging @yamila op vakantie in december

Ik probeer de wachttijd maar wat te verzachten door de aankomende twee cyclussen het zelf te proberen.. @sharlee is toch wel het levendige bewijs dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Hoop dat ik traject 2 mag cancelen.🤞

Ik snap dat je graag voorbij de 12 weken wilt zijn! Ben benieuwd wanneer je buikje wat gaat opzetten🤞

Geplaatst
He shit!!! Sterkte meis! Je zou idd verwachten dat als het gekukt zou zijn er nu wel een positieve test zou moeten zijn. Al zijn de wonderen de wereld nog niet uit 🍀hoop zo dat het toch nog positief voor je is.Ustrogan houdt idd wel de menstruatie tegen. Dus daar kan je helaas niet vanuit gaan.Sterkte 😙
He pino dank je wel superlief zou ik dan toch bij die zoveel procent horen die last minute toch wel zwanger zou kunnen zijn? Ik hoop het zo erg ik hoop dat mijn gebeden verhoord worden en onwijs bedankt voor jou steun en die van alle dames hier onwijs gewaardeerd ik laat het morgen weten ik doen een test ook in de ochtend voordat ik naar het ziekenhuis ga🍀
Geplaatst
Lieve Luna,Ik duim met je mee. Ik weet het, het is een enorm slopende periode. De onzekerheid is niet te doen. Had niet gedacht dat dit gedeelte me zo zwaar zou vallen.Snap je gevoel. Ik blijf voor je duimen!! Liefs!Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Superlief kitkat dank je wel het is een grote onzekerheid inderdaad ik hoop dat het voor ons beiden goed uitpakt en hoop dat de andere meiden ook prachtig nieuws mogen krijgen komende dagen/weken 🍀
Geplaatst

@Luna05 en @Kitkat heel veel succes morgen allebei, ik hoop op twee positieve testen voor jullie.

@Miranda13 & @Pino81 is het nog een beetje vol te houden in de wachtweken?

@Lalautje hoe gaat het met je?

@Poekie nog 3 weekjes en fase 1 zit er al op.

🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Geplaatst
@Luna05 en @Kitkat heel veel succes morgen allebei, ik hoop op twee positieve testen voor jullie.

🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

Heee dikzakkie!🤰🏻

Gaat weer goed gelukkig!

Hoe voel jij je ? Begint het besef al te komen ?

@kitkat @luna05 heeel veel succes morgen ! 🤞 steek vanavond kaarsjes aan voor jullie aan! Ook voor @pino81 en @miranda13 natuurlijk! 🤞

X

Geplaatst
Heee dikzakkie!🤰🏻

Gaat weer goed gelukkig!

Hoe voel jij je ? Begint het besef al te komen ?

@kitkat @luna05 heeel veel succes morgen ! 🤞 steek vanavond kaarsjes aan voor jullie aan! Ook voor @pino81 en @miranda13 natuurlijk! 🤞

X

Goed zo! Keep it up babe:). Hier alles goed. Het besef is er soms wel en dan weer niet. Blij als die echo geweest is en ik weet dat het op de goede plek zit

Geplaatst

@Poekie nog 3 weekjes en fase 1 zit er al op.

🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

Ja nog even volhouden. Heb jij al gekeken wanneer jouw uitgerekende datum zou zijn? Wat super dat je gewoon een positieve test hebt zeg! Gefeliciteerd!

Geplaatst

KitKat en Luna heel veel succes morgenduim voor jullie

Pino & Miranda ook voor jullie

Geplaatst
Ja nog even volhouden. Heb jij al gekeken wanneer jouw uitgerekende datum zou zijn? Wat super dat je gewoon een positieve test hebt zeg! Gefeliciteerd!

Dank je poekie. Ja dat zou 18/7 zijn en wanneer jij? Ik vind het allemaal nog maar eng hoor, blij als ik 8 weken verder ben, maar dat duurt nog zo lang

Geplaatst
@kitkat @luna05 heel veel succes morgen

@sharlee gaat het al beter? En oh ja hoe reageerde je vriend toen die eenmaal thuis was?

Ja gaat beter, vind het allemaal wel heel erg eng hoor. Zo naar ziekenhuis mn urine nog een keer inleveren. Mn vriend was blij maar ook heel erg nuchter. 2jr geleden ook zwanger geweest maar ging toen mis bij wk 8. Nu dat we weten dat zwanger worden zo moeilijk is geworden hebben we wel meer angst. Heel blij als ik die echo heb gehad en ik 8 weken verder ben.

Geplaatst
Dank je poekie. Ja dat zou 18/7 zijn en wanneer jij? Ik vind het allemaal nog maar eng hoor, blij als ik 8 weken verder ben, maar dat duurt nog zo lang

Ja verschrikkelijk he? Ik vond de eerste weken na de wachtweken misschien nog wel erger dan de wachtweken. Dagen kropen echt voorbij. Inmiddels gaat het ietsje sneller, vooral omdat ik af en toe ook een beetje afgeleid ben door mn werk hahaha.

Ik ben uitgerekend op 7-6. Wanneer ga je een vk ballen voor een afspraak?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden