Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoe raar al die gedachtes en gevoelens...zo zit je te wachten op een zwangerschap en gebeurd het. Dan bloedverlies en je wilt dat het stopt, dan krijg je te horen dat de kleine niet leeft en zit je te wachten totdat het zelf loslaat....dat is zojuist gebeurd. Triest dat de zwangerschap niet goed verlopen is, maar opgelucht dat ik het niet zelf middels pillen heb af hoeven te breken. Schouders eronder en we gaan er weer voor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heel dubbel inderdaad. Hopelijk kan je er ook kracht en hoop uithalen. Dat het ondanks dat de artsen er weinig geloof in hadden, het dus wel kan.

😙

• Reacties 915
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sharlee. Wat een achtbaan zeg. Maar mooi gezegd en fijn dat je toch niet die pillen hoeft te nemen. Sterkte meis

@Menace, wat een goed nieuws! Dat zou nog eens een mooi kerstcadeau kunnen worden!

Iedereen natuurlijk veel succes met het lange wachten en dan eindelijk de test.

Voor mij morgen dag van de waarheid. Het ene moment heb ik mezelf er al van overtuigd dat het niet gelukt is, het andere moment weet ik dat dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Pfff.

Heb niet meer getest na vrijdag. Jullie horen het morgen 🤞🤞🤞

Geplaatst

@sharlee het is idd een enorme rollercoaster waarin je zit. Ik vind het onwijs knap dat je er zo positief tegenover staat. Na zo n heftige periode mag je ook wel ff balen en verdrietig zijn. Loop je zelf niet voorbij! Heel veel sterkte❤️

Geplaatst
@sharlee. Wat een achtbaan zeg. Maar mooi gezegd en fijn dat je toch niet die pillen hoeft te nemen. Sterkte meis

@Menace, wat een goed nieuws! Dat zou nog eens een mooi kerstcadeau kunnen worden!

Voor mij morgen dag van de waarheid. Het ene moment heb ik mezelf er al van overtuigd dat het niet gelukt is, het andere moment weet ik dat dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Pfff.

Spannend! Ik duim voor je🤞

Geplaatst

Spannend, succes morgen

Geplaatst
Hoe raar al die gedachtes en gevoelens...zo zit je te wachten op een zwangerschap en gebeurd het. Dan bloedverlies en je wilt dat het stopt, dan krijg je te horen dat de kleine niet leeft en zit je te wachten totdat het zelf loslaat....dat is zojuist gebeurd. Triest dat de zwangerschap niet goed verlopen is, maar opgelucht dat ik het niet zelf middels pillen heb af hoeven te breken. Schouders eronder en we gaan er weer voor

Kracht en sterkte sharlee. Op naar een beter jaar!!!!

Geplaatst

@Alice ik zit ook in dat schuitje. Ik denk de ene dag dat het hem echt niet meer gaat worden en de volgende dag komt er weer een sprankje hoop. Ik duim voor je meid! Morgen ben je van alle onzekerheid af

@Sharlee Wat een achtbaan moet je doormaken . Het verdriet zal langzaam een plekje moeten vinden. Heel veel sterkte daarbij meis. Ik denk aan je

@Manace wat een super nieuws en wat spannend ! Ik hoop dat je veel leuke dingen op de planning hebt dan zijn die weken zo om. Ik duim voor je

Ik begin ondertussen tegen de test dag op te zien. Ik heb op een of andere manier een slecht voor gevoel. Alle kwaaltjes zijn sinds een week verdwenen. Heb alleen extreem last gehad van obstipatie maar dat komt van die utrogestan

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst
@Alice ik zit ook in dat schuitje. Ik denk de ene dag dat het hem echt niet meer gaat worden en de volgende dag komt er weer een sprankje hoop. Ik duim voor je meid! Morgen ben je van alle onzekerheid af

@Sharlee Wat een achtbaan moet je doormaken . Het verdriet zal langzaam een plekje moeten vinden. Heel veel sterkte daarbij meis. Ik denk aan je

@Manace wat een super nieuws en wat spannend ! Ik hoop dat je veel leuke dingen op de planning hebt dan zijn die weken zo om. Ik duim voor je

Ik begin ondertussen tegen de test dag op te zien. Ik heb op een of andere manier een slecht voor gevoel. Alle kwaaltjes zijn sinds een week verdwenen. Heb alleen extreem last gehad van obstipatie maar dat komt van die utrogestan

Heb je een verse tp gehad ? Dan is het logisch dat je kwaaltjes verdwijnen zodra de pregnyl uitgewerkt is dan komt het nieuwe hcg van de embryo maar dat duurt even eer die hoog is dat je weet kwaaltjes krijgt. Het zegt allemaal niks.

ik mag ook bijna testen 18e en zie er ook tegen op.

Hoe voel jij je verder ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Ja een verse tp van 1 10-cellig embryo van 3 dagen. Het maakt me gewoon zo onzeker, eerst voelde ik me wel echt 'zwanger'. Had echt opgezette boobs, moe en heeel vergeetachtig. Het voelt zo tegenstrijdig om al die kwaaltjes weer kwijt te raken. Heb ook een paar dagen menstruatie krampjes gehad dat maakte me ook niet gerust.

Ik heb nu eigenlijk alleen last van die darmen. Kon er gewoon niet van slapen s'nachts. Met een kuurtje pruimen en rennies eten is het te doen maar leuk is anders.

Nog even volhouden en dan kan ik stoppen met die utrogestan. Of ik ben zwanger maar dan val ik van mijn stoel

Geplaatst
Ja een verse tp van 1 10-cellig embryo van 3 dagen. Het maakt me gewoon zo onzeker, eerst voelde ik me wel echt 'zwanger'. Had echt opgezette boobs, moe en heeel vergeetachtig. Het voelt zo tegenstrijdig om al die kwaaltjes weer kwijt te raken. Heb ook een paar dagen menstruatie krampjes gehad dat maakte me ook niet gerust.

Ik heb nu eigenlijk alleen last van die darmen. Kon er gewoon niet van slapen s'nachts. Met een kuurtje pruimen en rennies eten is het te doen maar leuk is anders.

Nog even volhouden en dan kan ik stoppen met die utrogestan. Of ik ben zwanger maar dan val ik van mijn stoel

Een 10 cellige embryo klinkt wel heel positief! Bij mij was hij destijds 8 cellig en nu een terugplaatsing gehad van een 7 cellige cryo en die is niet blijven zitten helaas! Toch heb ik het idee dat een tp van een cryo een stuk minder gunstig is.. Vandaag kreeg ik te horen dat vriendin nr 2 zwanger is en heb ik direct het gevoel dat ik achter blijf.. Stom is dat he..

Hopelijk zit het bij jou helemaal goed!

Geplaatst
Kracht en sterkte sharlee. Op naar een beter jaar!!!!

Geplaatst

Thnx

Geplaatst

@briar Rose dat de kwaaltjes weg zijn is normaal, die kwaaltje waren van de medicatie en die is nu uitgewerkt en de utrogestan heeft als bijwerking obstipatie.

@ACJ1984 snap ik heel goed. Het is gewoon lastig als mensen om je heen kinderen krijgen, ondanks dat je het hen enorm gunt!

Geplaatst

@ACJ dat gevoel ken ik. Het is alsof je op een trein staat te wachten en iedereen stapt in maar jij blijft op het perron staan. Gelukkig staan wij er ook allemaal. En misschien pakken we de volgende trein of de boot.

Geplaatst
@ACJ dat gevoel ken ik. Het is alsof je op een trein staat te wachten en iedereen stapt in maar jij blijft op het perron staan. Gelukkig staan wij er ook allemaal. En misschien pakken we de volgende trein of de boot.

Geplaatst

Veel sterkte Sharlee!

Geplaatst

Het is precies een week naar de TP..ik heb dus sinds afgelopen vrijdag bruine vegen bloed. Nu nog steeds geen doorbraakbloeding, nog steeds bruinig en een beetje spottend soms (vies te zeggen) wat draden? Ik weet het niet...;-( as vrijdag mag ik pas bloedprikken, tenzij ik al ongesteld ben geworden..Ongesteld is bij mij 1 a 2 dagen beetje bruin dan knalrood en enorm veel. Dus ik weet het echt niet..

Thnx Zoe! Hoe gaat het?

Geplaatst
Het is precies een week naar de TP..ik heb dus sinds afgelopen vrijdag bruine vegen bloed. Nu nog steeds geen doorbraakbloeding, nog steeds bruinig en een beetje spottend soms (vies te zeggen) wat draden? Ik weet het niet...;-( as vrijdag mag ik pas bloedprikken, tenzij ik al ongesteld ben geworden..Ongesteld is bij mij 1 a 2 dagen beetje bruin dan knalrood en enorm veel. Dus ik weet het echt niet..

Hmm lastig hoor dat wachten. Vond de wachtweken altijd verschrikkelijk. Ik hoop op het beste voor je, zou zo mooi zijn he

Geplaatst

Slechte nieuws, vannacht ongesteld geworden en vanochtend thuis test negatief

Goede nieuws, net met VU gebeld en er zijn 4 cryo's in vier rietjes ingevroren.

Maar nu aan jullie de vraag, ik moet vandaag voor bloedtest naar het ziekenhuis. Ik weet al zeker dat ik niet zwanger ben dus heb gebeld of ik alsnog moet komen. Eerst twijfelde ze maar na overleg zei ze toch dat het beter is om wel te testen. Nou ben ik echt geen fan van bloedprikken... Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Maar nu aan jullie de vraag, ik moet vandaag voor bloedtest naar het ziekenhuis. Ik weet al zeker dat ik niet zwanger ben dus heb gebeld of ik alsnog moet komen. Eerst twijfelde ze maar na overleg zei ze toch dat het beter is om wel te testen. Nou ben ik echt geen fan van bloedprikken... Wat zouden jullie doen?

Ik denk dat als zij het beter vinden om wel te doen dat ik het wel zou doen. Wel echt balen Alice, maar wel super nieuws dat je cryo’s hebt, kop op en veel sterkte

Geplaatst

Superjammer 😢. Hopelijk is en van de cryo,s dan degene die lekker blijff zitten.

Bij ons in het ziekenhuis doen ze sowieso geen bloedtest. Zegaan uit van menstruatie en de thuistest. Persoonlijk vind ik de bloedtest geen toegevoegde waarde meer hebben. Hebben ze er een reden voor om dit alsnog te doen?

Maar ik zou wel het advies van het ziekenhuis opvolgen en meteen vragen waarom dit toch nog moet.

Voor nu een dikke knuffel, want het is toch altijd weer een enorme teleurstelling 😙

Geplaatst

Oh Alice wat naar joh dan denk je dat je er bent en word je op de valreep toch ongesteld. Ontzettend balen zeg! Wel heel mooi dat je 4 cryo's hebt dat is echt een mooie score. Ik zou toch even gaan bloedprikken, hoe naar het ook is. Sterkte de komende dagen

Geplaatst

Wat vervelend Alice...

Mag ik je vragen of je in eens bloedverlies had of had je wat spotting de dagen ervoor?

Geplaatst
Wat vervelend Alice...

Mag ik je vragen of je in eens bloedverlies had of had je wat spotting de dagen ervoor?

Hi Zoe,

Nee bij mij was het voor het eerst vannacht een beetje, en vanaf vanochtend echt ongesteld. Dus in jouw geval is er misschien toch nog hoop... Ik ga in ieder geval voor je 🤞🤞🤞

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden