Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2018[emoji256][emoji92]

Aanbevolen Berichten

• Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik voel ook nog niks... vorige keer werd ik al op wachtdag 9 ongesteld en vandaag is dag 8. Ik heb sterk het gevoel dat het niet is gelukt maar ik wacht T nog even af.. zou wel betekenen dat ik geen cryo s meer over heb uit poging 1 en ik naar poging 2 ga. Ik heb alvast een intake staan in Düsseldorf. Daar heb ik beter gevoel bij. Hoop toch dat het niet nodig is..Sterkte @Mupje weet hoe moeilijk T is en we denken aan jeVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lief, Dankje menace! Mag ik vragen in welk Z-H zit je nu zit, omdat je naar Düsseldorf gaat? 🍀🙏🏻 ook voor jou!😘
Geplaatst
Lief, Dankje menace! Mag ik vragen in welk Z-H zit je nu zit, omdat je naar Düsseldorf gaat? ook voor jou!

Ik zit in het Maasstad ziekenhuis, wel goed hoor maar in Nederland zijn ze volgens mij veel meer aan regels gebonden en expertise in Duitsland en België is gewoon beter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ik zit in het Maasstad ziekenhuis, wel goed hoor maar in Nederland zijn ze volgens mij veel meer aan regels gebonden en expertise in Duitsland en België is gewoon beterVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Houden ze zich daar ook vast aan een 3 daagse? Zelf wilde ik graag nog een dag of twee wachten met TP, maar beleid in Zwolle is 3 dagen. En Nederland idd ontzettend veel regels, met alles zo. Soms goed, soms niet. Wat voor voordelen kent bv Duitsland? Is natuurlijk voor mij ook wel iets om naar te kijken. Ook qua medicatie? Bedoel bij mijn hoogste dosering had ik 4 follikels. Misschien dat daar qua medicatie/manipulatie iets anders gaat?
Geplaatst
Houden ze zich daar ook vast aan een 3 daagse? Zelf wilde ik graag nog een dag of twee wachten met TP, maar beleid in Zwolle is 3 dagen. En Nederland idd ontzettend veel regels, met alles zo. Soms goed, soms niet. Wat voor voordelen kent bv Duitsland? Is natuurlijk voor mij ook wel iets om naar te kijken. Ook qua medicatie? Bedoel bij mijn hoogste dosering had ik 4 follikels. Misschien dat daar qua medicatie/manipulatie iets anders gaat?
Hey meiden,

Ik lees mee met jullie en snap zo jullie frustraties en angsten. Het is een loodzware weg. Hoop houden is heel moeilijk, maar zo belangrijk om je er door heen te slaan. Optimistisch blijven dat ook jullie tijd er gaat zijn! Ik denk enorm aan jullie!

Mupje, kan je niets over Düsseldorf vertellen. Ik liep bij Kinderwunsch Klinik Trier in Duitsland. Daar heb ik hele goede ervaringen mee gehad.

Ze checken enorm veel hormoon levels en passen daarop de medicatie aan. Iedere twee dagen terug voor echo en bloed prikken. En dan kreeg ik smiddags een belletje van hen om de dosering van de spuiten aan te passen op mijn actuele hormoon levels.

De terugplaatsing is onder korte narcose. Iets waar ik heel blij mee was. Je bent in totaal nog geen half uurtje knock out.

En dan na de bevruchting bellen ze je iedere dag op om te vertellen hoe de embryo's aan het delen zijn, wat de kwaliteit is etc.

Ik heb de eerste keer twee verse 4 daagse terug gekregen (vroege miskraam) en kon gelijk door met de cryo de maand erop en heb toen twee 5 daagse terug gekregen.

Je mag zelf kiezen tussen 1, 2 of 3 embryo's. Ze raden daar altijd 2 aan en 3 bij cryos.

Wat ik fijn vond is dat ze echt heel erg checken hoe jouw hormoon levels zijn. Geen enkele persoon is hetzelfde en ze passen de dosis dus elke keer aan op hoe jouw lichaam reageert. Je krijgt trombose spuiten en andere medicatie om het innestelen te bevorderen.

Ik spoot trouwens met puregon. Begon met 300 om de eitjes een kickstart te geven en kon in de dagen daarna afbouwen qua eenheden spuiten. Die dosis was schijnbaar een stuk hoger dan in NL.

Ze hebben geen wachttijden. Ik kon binnen twee weken daar terecht voor checks en nadat we de uitslag kregen kon ik gelijk beginnen.

Anyway, wilde het je even zeggen. Ze hebben een website en daar staat aardig wat op.

Meiden, allemaal heel heel veel succes! Hou vol!!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst

Ladies... mijn zorgverzekering geeft aan, dat mocht ik overstappen naar een andere zorgverzekering, zij niks vermelden over de 3 trajecten.. dit ivm de wet bescherming persoonsgegevens ... dus... mocht je overstappen naar een andere zorgverzekering en je ‘vergeet’ daarbij te vermelden dat je 3 trajecten hebt gedaan, dan heb je er weer 3 ?!!!! Dus ik weet niet waarom we allemaal zo panisch doen over die 3 trajecten ???

Geplaatst
Ladies... mijn zorgverzekering geeft aan, dat mocht ik overstappen naar een andere zorgverzekering, zij niks vermelden over de 3 trajecten.. dit ivm de wet bescherming persoonsgegevens ... dus... mocht je overstappen naar een andere zorgverzekering en je ‘vergeet’ daarbij te vermelden dat je 3 trajecten hebt gedaan, dan heb je er weer 3 ?!!!! Dus ik weet niet waarom we allemaal zo panisch doen over die 3 trajecten ???
Maar, wanneer blijkt dat het wel is geweest zal er wel een flinke boete aan zitten. Hier ergens las ik ook iemand die 7e ivf had gedaan?
Geplaatst
Hey meiden,Ik lees mee met jullie en snap zo jullie frustraties en angsten. Het is een loodzware weg. Hoop houden is heel moeilijk, maar zo belangrijk om je er door heen te slaan. Optimistisch blijven dat ook jullie tijd er gaat zijn! Ik denk enorm aan jullie!Mupje, kan je niets over Düsseldorf vertellen. Ik liep bij Kinderwunsch Klinik Trier in Duitsland. Daar heb ik hele goede ervaringen mee gehad.Ze checken enorm veel hormoon levels en passen daarop de medicatie aan. Iedere twee dagen terug voor echo en bloed prikken. En dan kreeg ik smiddags een belletje van hen om de dosering van de spuiten aan te passen op mijn actuele hormoon levels.De terugplaatsing is onder korte narcose. Iets waar ik heel blij mee was. Je bent in totaal nog geen half uurtje knock out.En dan na de bevruchting bellen ze je iedere dag op om te vertellen hoe de embryo's aan het delen zijn, wat de kwaliteit is etc. Ik heb de eerste keer twee verse 4 daagse terug gekregen (vroege miskraam) en kon gelijk door met de cryo de maand erop en heb toen twee 5 daagse terug gekregen.Je mag zelf kiezen tussen 1, 2 of 3 embryo's. Ze raden daar altijd 2 aan en 3 bij cryos.Wat ik fijn vond is dat ze echt heel erg checken hoe jouw hormoon levels zijn. Geen enkele persoon is hetzelfde en ze passen de dosis dus elke keer aan op hoe jouw lichaam reageert. Je krijgt trombose spuiten en andere medicatie om het innestelen te bevorderen.Ik spoot trouwens met puregon. Begon met 300 om de eitjes een kickstart te geven en kon in de dagen daarna afbouwen qua eenheden spuiten. Die dosis was schijnbaar een stuk hoger dan in NL.Ze hebben geen wachttijden. Ik kon binnen twee weken daar terecht voor checks en nadat we de uitslag kregen kon ik gelijk beginnen.Anyway, wilde het je even zeggen. Ze hebben een website en daar staat aardig wat op.Meiden, allemaal heel heel veel succes! Hou vol!! Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Super bedankt voor je uitgebreide reactie KitKat! Geeft me wat hoop😀 vanavond even de laptop aan slingeren en kijken naar meer. Trier is ruim 4 uur rijden voor mij, dus zou zo niet weten hoe ik dat moet doen. 2,5 ook veel, maar kan nog wel op een dag. Hoe heb jij het gedaan?
Geplaatst
Ow dat is mooi:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Geplaatst
Maar, wanneer blijkt dat het wel is geweest zal er wel een flinke boete aan zitten. Hier ergens las ik ook iemand die 7e ivf had gedaan?

Volgens mij zijn er geen derden partijen en mijn verzekering zegt niks.

Die side effects van de hormonen zoals ‘vergeetachtig’ zijn echt lastig.

Geplaatst

@Alice spannend, succes!

Ja echt vervelend zulk nieuws he..en wat je ook zegt, je gunt het je zelf ook een keer. Ik hoop het echt voor je meid

@Lalautje jij ook bijna de echo maandag, wat spannend weer

Hoe voel je je?

Ik heb gehoord dat ze informeren bij je vorige zorgverzekeraar juist

@Miranda, elk maand is anders wat betreft follikels die klaar liggen..

En idd je hebt 1 gouden eitje nodig

Wat is je leeftijd? Gelukkig nu wel een goed aantal

@Mupje jammer meid, sterkte, en gelukkig kun je wel gelijk door

@EatPrayLove welcome back en succes jij ook

@ACJ ik duim!

*verder ben ik nu op dag 3 aan het stimuleren nog.. woensdag de echo tp.. ben echt benieuwd deze keer.

Ik heb wel de dag dat ik de deca spuit soms echt wat dagen of momenten dat ik het zo warm krijg. Zelfs mijn acupuncturist zei me dat en vroeg of ik lichte griep heb.? Terwijl ik normaal gesproken zon koukleun ben. Ik lees bijwerkingen als opvliegers..zou dat het zijn? Raar hoor..

Geplaatst

BIBI SCHEMA

🦋ACJ1984: 6 feb tp20 feb td

🦋Menace: 8 feb tp22 feb td

🦋Alice123: 9 feb tp23feb td

Flower01: ovulatie testen

Miranda13: 7 feb start gonalf

17 feb 3e echo fm

Yamila: 14 feb start gonalf,

21 feb 1e echo fm

Lalautje: 19 feb startecho,

22 feb start hmg lepori,

26 feb 1e echo fm

Cil: 13 feb start pil,

27 feb start deca

EatPrayLove: 15feb start provera

♥️Amf: cryo

♥️Beebwish: cryo

♥️Sharlee: nieuwe poging

♥️Wensmama: nieuwe poging mei

♥️Mupje: rustmaand nieuwe poging

Geplaatst
@yamila ben er erg kalm onder.. is gewoon een levenstyl geworden

Meds echo’s bloedprikken en puncties.. jeah!

Hopelijk straks samen de tp

Ja idd, voor mij ook hoe gek het ook klinkt het is echt een levenstyl geworden uiteindelijk..

Geplaatst
Stilte voor de storm op het wachtbankje 🤞☘️

Haha of niet! Hoe gaat het met jou? Kan je het wachten een beetje volhouden?

Geplaatst
Haha of niet! Hoe gaat het met jou? Kan je het wachten een beetje volhouden?

Af en aan. Ene moment denk ik wat te voelen (vleugje misselijkheid, raar pijntje in mijn baarmoeder) en het andere moment ben ik ervan overtuigd dat ik ongesteld ga worden (vaag pijntje in mijn onderrug)...

En ondertussen kruipen de dagen voorbij. Durf er steeds minder op te hopen eigenlijk.

Bij jullie AJC en Menace?

Geplaatst
Af en aan. Ene moment denk ik wat te voelen (vleugje misselijkheid, raar pijntje in mijn baarmoeder) en het andere moment ben ik ervan overtuigd dat ik ongesteld ga worden (vaag pijntje in mijn onderrug)...

En ondertussen kruipen de dagen voorbij. Durf er steeds minder op te hopen eigenlijk.

Bij jullie AJC en Menace?

Hier precies hetzelfde. Ene moment denk ik het is raak. Bij zware inspanning trekt het in m'n buik en ander moment het gevoel dat ik ongesteld ga worden. De laatste 3 dagen enorme hoofdpijn, afgelopen nacht een aspirine ingenomen iets wat ik vrijwel nooit heb. Heb nog steeds geen test in huis, die ga ik morgen halen dus test pas op de afgesproken datum. Gaan jullie eerder testen?

Geplaatst
Hier precies hetzelfde. Ene moment denk ik het is raak. Bij zware inspanning trekt het in m'n buik en ander moment het gevoel dat ik ongesteld ga worden. De laatste 3 dagen enorme hoofdpijn, afgelopen nacht een aspirine ingenomen iets wat ik vrijwel nooit heb. Heb nog steeds geen test in huis, die ga ik morgen halen dus test pas op de uitgerekende datum. Gaan jullie eerder testen?

Zelfde bij mij, ga test pas dag van tevoren halen.

Geplaatst

Hi dames Even een update van mij.. Nadat ik mijn 3e echo heb gehad voor de folikel meting is het zoals ik al had verwacht en de arts ook... rechts werkte niet mee 2 kleintjes nog steeds en links zaten er wel een aantal maar enkel 2 dominerende folikels die rijp genoeg waren om aangeprikt te worden maar het advies van mijn arts was om het niet te doen omdat 1 je kans op terugplaatsing natuurlijker kleiner is met 2 folikels hoewel ze geen problemen voorzie bij bevruchting ( dat is altijd goed) maar de kwaliteit van embryo’s .. ze zegt dat het deze maand een beetje een rare maand is niet gewend van mij ( meestal veel folikels met korteschema van 10 a 12 dagen) dus wellicht trek het door in de kwaliteit van de embryo’s .. ja je weet het gewoon niet Maar ze gaf wel aan dat als ik een goed gevoel heb dat ik de punctie mag ondergaan als dat de keuze is van mij want in princiepe heb je er maar 1 nodig. Ik had het er met Mn man al over dat als het er maar bij deze 2 folikels blijft ik al de keuze maak dat ik niet verder wilt met de behandeling want wil juist Mn kansen. Vergroten door maximaal uit zon poging te halen en ja 2 folikels is niet veel en mocht ik de punctie ondergaan en het is een mindere oogst dan is ivf ronde 2 al voorbij dus ervoor gekozen om deze poging af te breken Mag nu bellen als mijn menstruatie is gekomen om te starten en nu wel met een verhoogde dosis Gonal F en inplek van de Triptofem spuit ga ik de Cetrotride spuiten dus ben benieuwd verwacht ongi is 3 maart dus ik doe weer oas in maart weer mee op het wachtbankje .Dat was mijn update Ik hoop dat jullie allemaal succes en vooruitgang boeken met jullie traject en voor de dames op het wachtbankje Veel succes en hoop gauw op een positieve test voor jullie ❤️😘🙌🏾

Geplaatst
Hi dames

Even een update van mij..

Nadat ik mijn 3e echo heb gehad voor de folikel meting is het zoals ik al had verwacht en de arts ook... rechts werkte niet mee 2 kleintjes nog steeds en links zaten er wel een aantal maar enkel 2 dominerende folikels die rijp genoeg waren om aangeprikt te worden maar het advies van mijn arts was om het niet te doen omdat 1 je kans op terugplaatsing natuurlijker kleiner is met 2 folikels hoewel ze geen problemen voorzie bij bevruchting ( dat is altijd goed) maar de kwaliteit van embryo’s .. ze zegt dat het deze maand een beetje een rare maand is niet gewend van mij ( meestal veel folikels met korteschema van 10 a 12 dagen) dus wellicht trek het door in de kwaliteit van de embryo’s .. ja je weet het gewoon niet Maar ze gaf wel aan dat als ik een goed gevoel heb dat ik de punctie mag ondergaan als dat de keuze is van mij want in princiepe heb je er maar 1 nodig.

Ik had het er met Mn mam al over dat als het er maar bij deze 2 folikels blijft ik al de keuze maak dat ik niet verder wilt met de behandeling want wil juist Mn kansen. Vergroten door maximaal uit zon poging te halen en ja 2 folikels is niet beel en mocht ik d eounctie ondergaan en het is een mindere oogst dan is ivf ronde 2 al voorbij dus ervoor gekozen om deze poging af te breken Mag nu bellen als mijn menstruatie is gekomen om te starten en nu wel met een verhoogde dosis Gonal F en inplek van de Triptofem spuit ga ik de Cetrotride spuiten dus ben benieuwd verwacht ongi is 3 maart dus ik doe weer oas in maart weer mee op het wachtbankje .

Dat was mijn update Ik hoop dat jullie allemaal succes en vooruitgang boeken met jullie traject en voor de dames op het wachtbankje Veel succes en hoop gauw op een positieve test voor jullie ❤️

Wat vervelend! Ga je wel deze eitjes dan gebruiken voor een iui?

Sterkte

Geplaatst

@ Lalautje nee want ik heb namelijk geen eileiders dus dan ivf alleen de optie kan niet anders lijk mij anders was de arts er wel mee gekomen als ik een andere optie zou hebben neem ik aan dan

Ga wel lekker klussen met mijn man wie weet 1% kans dat ie raki s 😂😂😂

Geplaatst

Ik snap je keuze heel goed Miranda! Je hoopt toch op een betere oogst zodat je kansen groter worden en dan sta je er zelf ook met meer vertrouwen in. En wie weet lukt het toch op de natuurlijke manier, je bent niet de eerste bij wie dat lukt uiteindelijk! Bij ons is dat ook zo bij iemand in de vriendenkring gegaan en nu 12 weken zwanger! Succes in ieder geval!

Lalautje hoe was je startecho?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden