Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2018[emoji256][emoji92]

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik werd ontzettend misselijk wakker. TP was vrijdag dus lijkt me beetje vroeg om al een eerste teken te zijn. Maar ik lees online dat eventueel verhoogde hcg waardes bij sommige vrouwen al heel snel voor misselijkheid kunnen zorgen. Iemand ervaring mee? Of ben ik gewoon iets te hoopvol...?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Maar test vanochtend was... Positief of negatief?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Negatief😢Officieel moet ik morgen testen, maar bloeding en voorgevoel zeggen genoeg
Geplaatst
Ik werd ontzettend misselijk wakker. TP was vrijdag dus lijkt me beetje vroeg om al een eerste teken te zijn. Maar ik lees online dat eventueel verhoogde hcg waardes bij sommige vrouwen al heel snel voor misselijkheid kunnen zorgen. Iemand ervaring mee? Of ben ik gewoon iets te hoopvol...?

Volgens mij kan het wel als je een vijfdaagse tp hebt gehad.. maar @Lalautje weet dit vaak wel. Hoop t

Geplaatst
Zou vanmorgen niet testen, maar wel gedaan. Gisteren bloeding, niet echt gaan doorzetten. Gelukkig zit ik vandaag alleen op het werk, kan ik het Z-H even bellen

Ohh lieve @Mupje wat erg zeg.. goed dat je alleen op werk bent en even kan bellen!! knuffel voor jou

Geplaatst
Ohh lieve @Mupje wat erg zeg.. goed dat je alleen op werk bent en even kan bellen!! knuffel voor jouVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankje Menace! Ik vind mezelf nu even heel zielig. Op werk wisten ze niet van tp, enkel het ‘vangen’ van eitjes. Dochter (die natuurlijk van niets weet en niets begrijpt) uit logeren en vanmorgen zo’n leeg huis. En straks geen partner waar ik mee kan praten. Hoop dat het Z-H het nog een keer wil proberen🙏🏻
Geplaatst

Z-H zojuist gebeld, en ik kan maandag al terecht. Krijg dan te horen of we verder gaan of niet. Had de hoogste dosering en maar 3 eitjes (waarvan 1 zonder kern, en 1 teveel bevrucht).

Geplaatst
Z-H zojuist gebeld, en ik kan maandag al terecht. Krijg dan te horen of we verder gaan of niet. Had de hoogste dosering en maar 3 eitjes (waarvan 1 zonder kern, en 1 teveel bevrucht).

Shit, dat is echt balen ☹️

Geplaatst
Dankje Menace! Ik vind mezelf nu even heel zielig. Op werk wisten ze niet van tp, enkel het ‘vangen’ van eitjes. Dochter (die natuurlijk van niets weet en niets begrijpt) uit logeren en vanmorgen zo’n leeg huis. En straks geen partner waar ik mee kan praten. Hoop dat het Z-H het nog een keer wil proberen

Oh vind het zo erg voor je.. gelukkig kan je maandag al naar het ziekenhuis en hoor je dan meer.. duim dat je snel verder kan

Geplaatst
Ja zou ook het maximale uit een punctie willen halen.. ja ik zit bij dreischor maar heb ook vaker een afspraak bij die andere vrouwelijke dokter gehad. Vind het wel prima.. maar wil toch als het nodig is naar België omdat ik het idee heb dat ze in Nederland heel erg volgens protocol werken en ze daar meer mogelijkheden hebben. Vind T wel zo gek idee dat we elkaar misschien wel al gezien hebben maar we het niet wetenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hahaha dat zei me man trouwens ook al ... wellicht dat je elkaar weleens heb gezien zonder dat jullie het weten in het maastad. Ik loop ook bij dr dreishor maar had vandaag de echo bij dr ritfeld een wat langere vrouw. Ja he ik hoor wel goeie verhalen van België en Düsseldorf dat ze echt tot de max gaan en hier idd meer regels hanteren.
Geplaatst
@miranda13 elke maand staat het aantal vast qua eitjes wat gaat groeien. Kan zijn dat dit gewoon een creapy maand is voor je.. stimuleer je nu met andere meds ?Ik zou ook woensdag even aankijken. Volgends mij gaan de meeste artsen door met minimaal 3 eitjes, maar als jij dat niet wilt kan je ook voor escape iui gaan, dan hou je gewoon die poging bij de verzekering. Volgends mij heeft iedereen 9 iuis in basis verzekering..
Ooh ok dat wist ik niet eens dat er elke maand een vaste aantal eitjes klaar staan om te rijpen zeg maar... weer wat geleerd en wist ook niet van die escape iui .. goed on te weten Ik heb vandaag echo gehad en de arts gaf aan dat ze er 5 heeft gevonden 17 mm 16 mm en de rest waren 12 mm 13 en 11 zoiets dacht ik dus moet nu nog 3 dagen doorspuiten dus tot zaterdag spuiten en dan zaterdag weer echo kijke. Hoe het ervoor sta ze ging ervan uit dat het er 5 worden. Dus ben benieuwd rechts deed idd niet veel 2 kleintjes nog onder de 10 mmVoorderest gebruik ik geen andere medicaties Ik heb dit schema sinds eerste ivf en omdat het soort van een succes schema was bij mij hebben ze die aangehouden Triptofem en Gonal F 150 eenheden
Geplaatst
Oh vind het zo erg voor je.. gelukkig kan je maandag al naar het ziekenhuis en hoor je dan meer.. duim dat je snel verder kanVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankje! Zie er tegenop, ik vrees het ergste. Wel blij dat ik niet lang hoef te wachten. Hoop zo dat het me alsnog gegund is😢
Geplaatst

Ach Mupje.. Wat vreselijk balen zeg ☹️ ik begrijp helemaal hoe je je voelt.. Merk aan mezelf dat ik het steeds moeilijker vind om mezelf op te laden voor een nieuwe poging. Die hoop, onzekerheid en teleurstelling vind ik steeds zwaarder worden. Vanacht vanaf 3 uur wakker gelegen en gedachtens gaan direct naar de test die ik volgende week mag doen en de angst voor de teleurstelling. Ik merk ook dat ik er moe can ben, slechte weerstand lang verkouden en niet fit voelen en dan nog de dagelijkse dingen zoals werk en thuis wat door gaat maakt het allemaal niet gemakkelijk.. Hopelijk maandag goed bericht voor jou 🍀

Miranda ziet het er allemaal toch gunstiger uit dan verwacht? Succes met spuiten. Je bent er bijna!

Geplaatst
Ach Mupje.. Wat vreselijk balen zeg ☹️ ik begrijp helemaal hoe je je voelt.. Merk aan mezelf dat ik het steeds moeilijker vind om mezelf op te laden voor een nieuwe poging. Die hoop, onzekerheid en teleurstelling vind ik steeds zwaarder worden. Vanacht vanaf 3 uur wakker gelegen en gedachtens gaan direct naar de test die ik volgende week mag doen en de angst voor de teleurstelling. Ik merk ook dat ik er moe can ben, slechte weerstand lang verkouden en niet fit voelen en dan nog de dagelijkse dingen zoals werk en thuis wat door gaat maakt het allemaal niet gemakkelijk.. Hopelijk maandag goed bericht voor jou 🍀Miranda ziet het er allemaal toch gunstiger uit dan verwacht? Succes met spuiten. Je bent er bijna!
Ik hoop het ook. Ben vanaf gisteren aan het janken. Zo confronterend dat het er wellicht niet meer in zit. ‘Had ik nu maar eerder deze stap ondernomen’. Ik vrees dat ik het mijn collega moet vertellen, want ik kan mijn tranen niet meer onder controle houden. Ik hoop zo voor je dat je een positieve test hebt! Hou vol deze dagen😘
Geplaatst

@mupje sterkte

@acj ja het word idd iedere keer zwaarder komt door de ‘lading’ emoties van de keren ervoor denk ik... hoop dat jij goed nieuw hebt !

@menace @alice hoe gaat het met jullie ?

Geplaatst
@mupje sterkte @acj ja het word idd iedere keer zwaarder komt door de ‘lading’ emoties van de keren ervoor denk ik... hoop dat jij goed nieuw hebt ! @menace @alice hoe gaat het met jullie ?
Thnx
Geplaatst
Ik hoop het ook. Ben vanaf gisteren aan het janken. Zo confronterend dat het er wellicht niet meer in zit. ‘Had ik nu maar eerder deze stap ondernomen’. Ik vrees dat ik het mijn collega moet vertellen, want ik kan mijn tranen niet meer onder controle houden. Ik hoop zo voor je dat je een positieve test hebt! Hou vol deze dagen😘

Hey Mupje. Hoe gaat het met je? Beetje van de eerste schik bekomen? Het nog met een collega erover gehad? Hoe staan jullie nu in dit alles?

Geplaatst
Hey Mupje. Hoe gaat het met je? Beetje van de eerste schik bekomen? Het nog met een collega erover gehad? Hoe staan jullie nu in dit alles?
Kan mijn gedachten niet ergens Anders op zetten en de tranen blijven komen. Mijn collega was er vandaag gelukkig niet en heb met de deur dicht gewerkt. Morgen ga ik thuis werken. Hoop na het weekend weer een beetje opgekrabbeld te zijn. Mijn dochter weet niet waarom ik verdrietig ben. Ik zeg maar steeds dat mijn werkstuk is mislukt. Een partner heb ik niet, dus heb s avonds niet iemand tegen wie ik kan praten. Mijn moeder vindt het wel erg voor me, omdat ze weet dat ik dit al jaren wil. Zucht. Hoe voel jij je nu??
Geplaatst
Kan mijn gedachten niet ergens Anders op zetten en de tranen blijven komen. Mijn collega was er vandaag gelukkig niet en heb met de deur dicht gewerkt. Morgen ga ik thuis werken. Hoop na het weekend weer een beetje opgekrabbeld te zijn. Mijn dochter weet niet waarom ik verdrietig ben. Ik zeg maar steeds dat mijn werkstuk is mislukt. Een partner heb ik niet, dus heb s avonds niet iemand tegen wie ik kan praten. Mijn moeder vindt het wel erg voor me, omdat ze weet dat ik dit al jaren wil. Zucht. Hoe voel jij je nu??

Och jeetje.. Heb het echt met je te doen. Hopelijk kun je het een plekje geven en heb je maandag goed bericht. Tis ook zo'n rot traject..

Ben er ook heel veel mee bezig. Heb al een paar dagen een beetje buikpijn maar ben er ook gewoon teveel mee bezig waardoor je alles gaat voelen denk ik.. Ik kan de dagen wel weg kijken naar vind het dit keer heel eng om te testen omdat we nog maar 1 cryo hebben. Je hebt er ook totaal geen invloed op en dat is zo frustrerend..

Geplaatst

BIBI SCHEMA

🦋ACJ1984: 6 feb tp20 feb td

🦋Menace: 8 feb tp22 feb td

🦋Alice123: 9 feb tp23feb td

Flower01: ovulatie testen

Miranda13: 7 feb start gonalf

17 feb 3e echo fm

Yamila: 14 feb start gonalf,

21 feb 1e echo fm

Lalautje: 7 feb start saizen

19 feb startecho

Cil: 13 feb start pil,

27 feb start deca

EatPrayLove: 15feb start provera

♥️Amf: cryo

♥️Beebwish: cryo

♥️Sharlee: nieuwe poging

♥️Wensmama: nieuwe poging mei

♥️Mupje: rustmaand nieuwe poging

Geplaatst
@mupje sterkte

@acj ja het word idd iedere keer zwaarder komt door de ‘lading’ emoties van de keren ervoor denk ik... hoop dat jij goed nieuw hebt !

@menace @alice hoe gaat het met jullie ?

Bij mij precies wat je van dit stadium verwacht. Dagen duren lang, onwijze moodswings, vooral weinig zin in alles. Na die ene keer misselijk niks meer van mogelijke aanwijzingen gehad. De enige persoon die ik in het echte leven ken die aan ivf moest is vorige maand van een cryo zwanger geworden en voelde dat al binnen een week. Dus daar wordt ik dan weer onzeker van.

@mupje, het is zo verdrietig om te lezen hoe het er inhakt bij je. Maar ik denk dat je er goed aan doet om het je collega te vertellen. Delen is ook een stukje verwerking. En ik hoop met heel mijn hart dat je maandag een goed gesprek hebt.

@Menace, bij jou al iets gaande denk je?

Geplaatst
Och jeetje.. Heb het echt met je te doen. Hopelijk kun je het een plekje geven en heb je maandag goed bericht. Tis ook zo'n rot traject.. Ben er ook heel veel mee bezig. Heb al een paar dagen een beetje buikpijn maar ben er ook gewoon teveel mee bezig waardoor je alles gaat voelen denk ik.. Ik kan de dagen wel weg kijken naar vind het dit keer heel eng om te testen omdat we nog maar 1 cryo hebben. Je hebt er ook totaal geen invloed op en dat is zo frustrerend..
Zo logisch dat je er zo mee bezig bent. Hadden ze maar iets dat je het rustig naast je neer kon leggen en kon afwachten 😀 En de gedachte dat er nog maar 1 cryo is helpt ook niet nee. Nog een paar dagen🍀🙏🏻
Geplaatst
Bij mij precies wat je van dit stadium verwacht. Dagen duren lang, onwijze moodswings, vooral weinig zin in alles. Na die ene keer misselijk niks meer van mogelijke aanwijzingen gehad. De enige persoon die ik in het echte leven ken die aan ivf moest is vorige maand van een cryo zwanger geworden en voelde dat al binnen een week. Dus daar wordt ik dan weer onzeker van. @mupje, het is zo verdrietig om te lezen hoe het er inhakt bij je. Maar ik denk dat je er goed aan doet om het je collega te vertellen. Delen is ook een stukje verwerking. En ik hoop met heel mijn hart dat je maandag een goed gesprek hebt. @Menace, bij jou al iets gaande denk je?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel Alice! Je zou denken idd dat dat beter is. Het vervelende is dat ik net van afdeling ben verander tijdens het traject, dus deze mensen amper ken. Ik zal deze dagen even voor mezelf houden en even wat leuke dingen met mijn dochter doen. En hoop ook zo op goed bericht maandag🍀🙏🏻 En ja, ieder lichaam is anders, dus niet teveel denken aan een ander die gelijk wat voelde. Zelf denk ik toch dat het komt door de overvloed aan hormonen langere tijd en uiteraard dat je je er zo mee bezig houdt. Nog even sterk blijven🍀
Geplaatst
Dankjewel Alice! Je zou denken idd dat dat beter is. Het vervelende is dat ik net van afdeling ben verander tijdens het traject, dus deze mensen amper ken. Ik zal deze dagen even voor mezelf houden en even wat leuke dingen met mijn dochter doen. En hoop ook zo op goed bericht maandag En ja, ieder lichaam is anders, dus niet teveel denken aan een ander die gelijk wat voelde. Zelf denk ik toch dat het komt door de overvloed aan hormonen langere tijd en uiteraard dat je je er zo mee bezig houdt. Nog even sterk blijven

thanks!

Geplaatst
Bij mij precies wat je van dit stadium verwacht. Dagen duren lang, onwijze moodswings, vooral weinig zin in alles. Na die ene keer misselijk niks meer van mogelijke aanwijzingen gehad. De enige persoon die ik in het echte leven ken die aan ivf moest is vorige maand van een cryo zwanger geworden en voelde dat al binnen een week. Dus daar wordt ik dan weer onzeker van.

@mupje, het is zo verdrietig om te lezen hoe het er inhakt bij je. Maar ik denk dat je er goed aan doet om het je collega te vertellen. Delen is ook een stukje verwerking. En ik hoop met heel mijn hart dat je maandag een goed gesprek hebt.

@Menace, bij jou al iets gaande denk je?

Ik voel ook nog niks... vorige keer werd ik al op wachtdag 9 ongesteld en vandaag is dag 8. Ik heb sterk het gevoel dat het niet is gelukt maar ik wacht T nog even af.. zou wel betekenen dat ik geen cryo s meer over heb uit poging 1 en ik naar poging 2 ga. Ik heb alvast een intake staan in Düsseldorf. Daar heb ik beter gevoel bij. Hoop toch dat het niet nodig is..

Sterkte @Mupje weet hoe moeilijk T is en we denken aan je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden