Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Na 4 niet geslaagde ICSI pogingen, nu met de 5e poging bezig in Dusseldorf.

Over 2 dagen zal de punctie plaatsvinden en als alles goed gaat, 5 dagen daarna de terugplaatsing....vanaf dan dus ook weer op het wachtbankje.....

Omdat ik vaak lees dat mensen eerder gaan testen dan de geadviseerde 14 a 15 dagen. heb ik 1 tip: doe dit niet! En zoek manieren om zoveel mogelijk te ontspannen. Wees lief en zorg voor jezelf.

Hoewel ik het erg begrijpelijk vind om eerder te testen... Je maakt het daarmee voor jezelf alleen maar stressvoller...En houdt jezelf gewoon voor de gek. De test is door de pregnyl zeer waarschijnlijk positief in de eerste 10 dagen (14-15 dagen worden daarom geadviseerd!).

Mijn laatste poging kon ik me niet meer inhouden, omdat ik zoveel last had van zwangerschapsverschijnselen en testte ik een dag eerder (na 14 dagen)....de hcg waarde uit de pregnyl was in ieder geval mijn lichaam uit...en die ene dag kon het verschil niet maken naar mijn idee...

Mijn test was positief en dat had ik nog niet mee mogen maken...er was ondanks die dag eerder geen twijfel over mogelijk: ik was zwanger!!!.ik werd door het ziekenhuis gefeliciteerd en de afspraak voor de eerste echo werd gemaakt...wat was ik gelukkig!!!

De dag erna heel veel krampende pijn en een flinke bloeding, die na 3 dagen pas goed op gang kwam en niet meer wilde stoppen....nog een tijdje de hoop gehad dat de eicel was blijven plakken, maar helaas, een vroege miskraam.

De bedoeling van mijn omgeving en evaluatie in het ziekenhuis was goed, maar ondersteunende woorden en reacties als "dan was het toch geen gezond kindje geworden" enz.....doen dan meer pijn dan dat ze goed doen...

Omdat het maar een dag eerder was, was aan deze situatie niets te voorkomen als ik een dag later getest had, maar ik bedoel het als goede waarschuwing:

Het kan alle kanten op, maar geef jezelf geen valse hoop!!!

Wij hebben na 4 pogingen in Nederland, nu bij de 5e en laatste poging al erg goede ervaringen in Dusseldorf op mogen doen:

-Wij vallen buiten de gemiddelde situaties. (Beiden gecompliceerde problemen met vruchtbaarheid) De gemiddelde protocollen die in nederland worden gebruikt voldoen niet aan alle mogelijkheden, die wij nodig hebben om het gevoel te hebben dat we er ALLES aan hebben gedaan....Dat is in Dusseldorf wel zo...Dus voor sommigen misschien ook een goede tip! (Om meer hoop te kunnen hebben, moet je soms je mogelijkheden verbreden ..)

Iedereen in het traject veel succes, sterkte en geluk gewenst!!!

• Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
10 uur geleden, Lunaatje zei:

Hallo allemaal,

Na 4 niet geslaagde ICSI pogingen, nu met de 5e poging bezig in Dusseldorf.

Over 2 dagen zal de punctie plaatsvinden en als alles goed gaat, 5 dagen daarna de terugplaatsing....vanaf dan dus ook weer op het wachtbankje.....

Omdat ik vaak lees dat mensen eerder gaan testen dan de geadviseerde 14 a 15 dagen. heb ik 1 tip: doe dit niet! En zoek manieren om zoveel mogelijk te ontspannen. Wees lief en zorg voor jezelf.

Hoewel ik het erg begrijpelijk vind om eerder te testen... Je maakt het daarmee voor jezelf alleen maar stressvoller...En houdt jezelf gewoon voor de gek. De test is door de pregnyl zeer waarschijnlijk positief in de eerste 10 dagen (14-15 dagen worden daarom geadviseerd!).

Mijn laatste poging kon ik me niet meer inhouden, omdat ik zoveel last had van zwangerschapsverschijnselen en testte ik een dag eerder (na 14 dagen)....de hcg waarde uit de pregnyl was in ieder geval mijn lichaam uit...en die ene dag kon het verschil niet maken naar mijn idee...

Mijn test was positief en dat had ik nog niet mee mogen maken...er was ondanks die dag eerder geen twijfel over mogelijk: ik was zwanger!!!.ik werd door het ziekenhuis gefeliciteerd en de afspraak voor de eerste echo werd gemaakt...wat was ik gelukkig!!!

De dag erna heel veel krampende pijn en een flinke bloeding, die na 3 dagen pas goed op gang kwam en niet meer wilde stoppen....nog een tijdje de hoop gehad dat de eicel was blijven plakken, maar helaas, een vroege miskraam.

De bedoeling van mijn omgeving en evaluatie in het ziekenhuis was goed, maar ondersteunende woorden en reacties als "dan was het toch geen gezond kindje geworden" enz.....doen dan meer pijn dan dat ze goed doen...

Omdat het maar een dag eerder was, was aan deze situatie niets te voorkomen als ik een dag later getest had, maar ik bedoel het als goede waarschuwing:

Het kan alle kanten op, maar geef jezelf geen valse hoop!!!

Wij hebben na 4 pogingen in Nederland, nu bij de 5e en laatste poging al erg goede ervaringen in Dusseldorf op mogen doen:

-Wij vallen buiten de gemiddelde situaties. (Beiden gecompliceerde problemen met vruchtbaarheid) De gemiddelde protocollen die in nederland worden gebruikt voldoen niet aan alle mogelijkheden, die wij nodig hebben om het gevoel te hebben dat we er ALLES aan hebben gedaan....Dat is in Dusseldorf wel zo...Dus voor sommigen misschien ook een goede tip! (Om meer hoop te kunnen hebben, moet je soms je mogelijkheden verbreden ..)

Iedereen in het traject veel succes, sterkte en geluk gewenst!!!

Spannend hoor! welke kliniek in dusseldorf zitten jullie? 

Posted
Op 19-1-2019 om 19:56, tata zei:

Spannend hoor! welke kliniek in dusseldorf zitten jullie? 

Hoi tata,

Wij zitten bij vivaneo.

Zijn er ook nog andere klinieken in dusseldorf dan?

Inderdaad erg spannend. Als alles goed gaat heb ik a.s. zaterdag een terugplaatsing.

Wat is jouw verhaal als ik vragen mag?

Posted

Hallo Tata,

Even kort mijn verhaal. 5 iui pogingen gehad. Bij de 2e zwanger en werd een miskraam. Vandaag net de laatste cryo-terugplaatsing gehad van 3 ivf pogingen. 

Ik heb de medicijnen al in huis voor een 4e ivf in Düsseldorf. Daar ga ik binnenkort beginnen. Ik mag de controle echo's doen bij Nijbarrahus in Wolvega.

Wat zijn jouw goede ervaringen met Düsseldorf en heb je ook de controle echo's in Nederland gedaan?

Iedereen ook heel veel geluk en sterkte gewenst!

Posted

Hoi catlover,

Heel veel succes in je volgende traject in Dusseldorf!! De controle-echo's kunnen in nederland, maar hebben wij niet voor gekozen....we lieten het liever allemaal bij hun...dat voelde het vertrouwdst.

Wij zijn nu in Dusseldorf in het traject gestapt voor onze 5e en laatste ICSI poging. Afgelopen maandag punctie gehad en vanaf zaterdag op het wachtbankje....(daar plaatsen ze de 5e dag terug ipv de 3e dag, de eicel is dan sterker....)

In Dusseldorf hebben wij tot nu toe goede ervaringen met de rust, gezellige en persoonlijke sfeer, eerlijkheid, positiviteit en artsen/gynaecologen die andere en meer mogelijkheden bieden om het gevoel te hebben dat we er in ieder geval alles aan gedaan hebben om mama te mogen worden.

Mijn pijnklachten met de punctie en gevoelige eierstokken worden daar bijvoorbeeld wel serieus genomen...

In nederland kreeg ik pas na de 3e poging een roesje...en tijdens het roesje ervaarde ik nog pijn...Toen het te laat was, namen ze mijn klachten pas echt serieus...

In Dusseldorf werd mij verteld dat ik zeer waarschijnlijk ooit een ontsteking aan mijn eierstok heb gehad en de aanmaak van eicellen daardoor minimaal is. ( lage AMH waarde zit niet in de familie bij ons) De voorraad is toen verloren gegaan en de eierstok blijft gevoelig en functioneert niet goed....Daardoor ervaar ik met een punctie ondragelijke pijn, door de morfine heen(die je in nederland door het infuus heen krijgt) ook een echo is al erg pijnlijk, maar is nog draagzaam.

De punctie in Dusseldorf werd bij mij onder algehele narcose gedaan, zodat ze ook beter bij mijn eierstok konden komen en ik volledig in rust en pijnloos de punctie kon ondergaan. Standaard geven ze altijd sowieso een roesje.

Ik mocht na de punctie pas naar huis als de pijnscore op 3 zat en ik niet misselijk was na het drinken en licht eten...en daar deden ze alles aan. In nederland ga je met of zonder pijn, na de punctie naar huis....de standaard behandeling...

Ze hebben de werking van mijn bijnieren onderzocht. De waarde was erg laag waardoor ik nu DHEA voorgeschreven heb gekregen. Ook akkoord gegaan met scratching van tevoren( baarmoederslijmvlies onderzoeken op antistoffen) 

Erg belangrijk voor een betere innestelingskans, wat steeds fout gaat bij mij. Alleen in Nederland niet wetenschappelijk bewezen......

Zo ook gewoon telefonisch contact....in nederland moest ik zelfs digitaal de uitslag van de test doorgeven en kreeg ik digitaal antwoord.

Kortom: in nederland waren we het onpersoonlijke stukje helemaal beu en behandeling door meerdere artsen, waardoor geen 1 vaste lijn. Ze hebben foutjes gemaakt: bloed kwijt gemaakt na bloedprikken, verkeerde of geen voorlichting gegeven, communicatie onderling verliep niet goed en alles werd over 1 dezelfde grote boeg gegooid.

In Dusseldorf loopt dit allemaal tot nu toe erg goed en worden zelfs de hormonen op mijn situatie afgestemd om het beste resultaat te krijgen....hormonen die in nederland niet gebruikt worden ( zitten niet in het standaardpakket) 

Geen witte utrogestan bolletjes meer vaginaal inbrengen!! Maar tabletten met minder bijwerkingen en beter geteste resultaten!

Mocht je binnen de standaarden vallen, zijn ze in nederland erg kundig en is dat voldoende.

Val je er buiten en dan ook nog beiden, wordt je in nederland volgens de standaarden behandeld en je er niet van op de hoogte gebracht dat er meer mogelijkheden zijn in het buitenland....als je er naar vraagt wordt je soms nog voorgelogen ook...Tenminste zo hebben wij dat ervaren.....Hierdoor verspeel je kansen..

Sorry voor mijn lange verhaal, maar het lukte me niet korter☺

Hopelijk hebben jij en anderen wat aan mijn ervaringen..

Posted

Beste Lunaatje,

Ten eerste wens ik je heel veel succes en ik hoop dat het nu eindelijk gaat lukken. Heel veel dingen zijn herkenbaar. Ik heb bij alle 3 puncties een roesje gehad, maar het bleef pijnlijk. Ik ben blij dat ze in Düsseldorf een korte narcose willen doen. Ze blijven in Nederland maar 3 keer dezelfde behandeling herhalen met dezelfde medicijnen, maar dat slaat niet aan. Ik heb elke keer eicellen genoeg bij de punctie. Ze worden goed bevrucht, maar nooit blijft er eentje plakken. Elke keer loopt het daar op mis net als bij jou. Mijn fsh waarde en amh waarde zijn ook heel goed. Alles is bij mij bovengemiddeld, ondanks dat ik 42 ben. Ze reageren hier ook gelijk pissig als je zegt dat je naar Düsseldorf wilt. Het schijnt niet bewezen te zijn is het eerste wat je hoort, maar toch hoor je heel vaak succesverhalen. 

Ik heb de medicijnen al in huis en zag al dat het totaal andere hormonen zijn dan hier. Ik kreeg in Nederland lucrin met bemfola en ook de utrobolletjes. Die vond ik zo erg. Erger dan het prikken zelf. Ik klaag weinig over die hormonen, maar die bolletjes werd ik doodmoe van en zere borsten. Vond het ook maar een gesmeer met die dingen. Gelukkig dat we die niet meer hoeven te gebruiken. 

Zeker heb ik wat aan je verhaal. Het is zo herkenbaar. Heeft het scratiching nog iets opgeleverd? Was er iets mis met de antistoffen?

Ik heb gisteren mijn laatste terugplaatsing hier gehad en ik had gehoopt dat ze in het ziekenhuis er niets over zouden zeggen. Ik kreeg een foto van de echo mee en daar stond op dat ze zouden duimen. Gistermiddag kwamen de tranen. Voelde weer zo definitief ook al ga ik in DD beginnen. De onzekerheid of het ooit nog goed gaat komen................. Die onmacht die jij vast ook voelt.

Wil er gewoon alles aan gedaan hebben om onze grote wens te vervullen. 

Ik ga heel hard voor je duimen. Het zou fijn zijn als je binnenkort nog een berichtje plaatst hoe het is afgelopen. Ben heel benieuwd.

Posted
21 uur geleden, Catlover zei:

Beste Lunaatje,

Ten eerste wens ik je heel veel succes en ik hoop dat het nu eindelijk gaat lukken. Heel veel dingen zijn herkenbaar. Ik heb bij alle 3 puncties een roesje gehad, maar het bleef pijnlijk. Ik ben blij dat ze in Düsseldorf een korte narcose willen doen. Ze blijven in Nederland maar 3 keer dezelfde behandeling herhalen met dezelfde medicijnen, maar dat slaat niet aan. Ik heb elke keer eicellen genoeg bij de punctie. Ze worden goed bevrucht, maar nooit blijft er eentje plakken. Elke keer loopt het daar op mis net als bij jou. Mijn fsh waarde en amh waarde zijn ook heel goed. Alles is bij mij bovengemiddeld, ondanks dat ik 42 ben. Ze reageren hier ook gelijk pissig als je zegt dat je naar Düsseldorf wilt. Het schijnt niet bewezen te zijn is het eerste wat je hoort, maar toch hoor je heel vaak succesverhalen. 

Ik heb de medicijnen al in huis en zag al dat het totaal andere hormonen zijn dan hier. Ik kreeg in Nederland lucrin met bemfola en ook de utrobolletjes. Die vond ik zo erg. Erger dan het prikken zelf. Ik klaag weinig over die hormonen, maar die bolletjes werd ik doodmoe van en zere borsten. Vond het ook maar een gesmeer met die dingen. Gelukkig dat we die niet meer hoeven te gebruiken. 

Zeker heb ik wat aan je verhaal. Het is zo herkenbaar. Heeft het scratiching nog iets opgeleverd? Was er iets mis met de antistoffen?

Ik heb gisteren mijn laatste terugplaatsing hier gehad en ik had gehoopt dat ze in het ziekenhuis er niets over zouden zeggen. Ik kreeg een foto van de echo mee en daar stond op dat ze zouden duimen. Gistermiddag kwamen de tranen. Voelde weer zo definitief ook al ga ik in DD beginnen. De onzekerheid of het ooit nog goed gaat komen................. Die onmacht die jij vast ook voelt.

Wil er gewoon alles aan gedaan hebben om onze grote wens te vervullen. 

Ik ga heel hard voor je duimen. Het zou fijn zijn als je binnenkort nog een berichtje plaatst hoe het is afgelopen. Ben heel benieuwd.

Hoi catlover,

Dank je wel! Ook voor jou heel veel geluk en succes!! Fijn om je herkenbare verhaal te horen, Ik gun je het allermooiste en beste! Laat er maar eens eentje blijven plakken en 2019 een bijzonder gelukkig jaar worden met een klein wondertje!

De hoeveelheid antistoffen gemeten uit de scratching zitten bij mij in de normaalwaarde. Anders had ik daar ook nog medicatie voor gekregen om dat te optimaliseren.

Wel heb ik een heel lage AMH waarde en een lage waarde van de bijnieren. In dusseldorf DHEA capsules voorgeschreven gekregen daarvoor en de hormonen en behandeling zijn er helemaal op aangepast om zoveel mogelijk eicellen van goede kwaliteit te kunnen laten groeien. Ik zat in nederland aan de hoogste dosering (225EH menopur) Ook in Dusseldorf gelden hier andere persoonlijkere richtlijnen in en heb ik meer hormonen met hogere dosering gekregen (225EH meriofert+225EH ovaleap, 450 EH totaal en in plaats van de decapeptyl injectie een neusspray met dezelfde werking, alleen remde deze wat minder af en scheelde dat een injectie)

Bij de punctie hebben ze deze keer uit de 10 a 12 follikels, 7 eicellen verkregen, waarvan er 4 bevrucht zijn geraakt....morgen zullen er daarvan 1 of 2 worden teruggeplaatst.

Sowieso is het nog nooit zoveel geweest, dus voor mijn doen is dit heel goed! Hoop dat ze ook nog wat kunnen invriezen voor een extra kansje...dat is nog nooit gelukt...

Ik zal nog van me laten horen, hoor ook graag van jou!

Posted

Beste Lunaatje, 

Hopelijk wordt 2019 ons jaar! 

Ik heb op mijn behandelschema staan 150 meriofert, 150 ovaleap en Synarela neusspray om de eisprong tegen te houden. Heel apart dat dat kan werken. hihi.

Binnenkort ga ik op wintersport en als deze laatste cryo-terugplaatsing weer niet is gelukt, kom ik net heel ongunstig uit met het beginnen in DD. Ik zou zo graag in februari starten. Ik heb begrepen dat de eerste echo altijd de 8e dag is. Dan ben ik waarschijnlijk nog net niet terug. Ik heb elke keer ook wel genoeg folikels, ze worden ook goed bevrucht. Genoeg om steeds in te vriezen. Dat gaat allemaal goed alleen die innesteling niet.

Morgen een terugplaatsing. Spannend weer. Het wachten is altijd zo naar. Hopelijk kun je een beetje afleiding vinden. 

Zeker laat ik weer van mij horen. Ik hou de site in de gaten en op vakantie gaat mijn ipad mee. 

Ik wens je heel veel succes en sterkte morgen. 

Ga heel hard voor je duimen! 

Groetjes,

Catlover

Posted

Hoi catlover,

Hopen dat deze cryo dit keer wilt blijven plakken!! En anders misschien even tot rust komen en een maandje later starten? 

Is natuurlijk net hoe het voor je voelt, maar ik vind het zelf altijd het meeste rust geven als ik me kan "voorbereiden". En van de andere kant....wanneer is het beste moment om te starten? Die is er nooit helemaal denk ik....het loopt zoals het loopt..

Gisteren 2 bevruchte eicellen teruggeplaatst gekregen...(zie foto) erg moeilijk om er niet steeds bij stil te staan....vooral deze officieel laatste kans...

Het helpt me gevoelsmatig wel om iedere ochtend een dagboekje bij te houden, die ik richt aan ons kleintje, die we dolgraag alle liefde van de wereld willen geven en in onze armen willen houden.

Ik duim voor ons beiden! Hoop op een mooie wintersport voor jou! Nogmaals veel geluk, sterkte en succes!!

Tot horens!

20190126_183721.jpg

Posted

Hoi Lunaatje,

Dan zit er inderdaad niets anders op dan een maand later. In mijn geval is het alleen zo rot. Ik word in juni 43 en dan behandelen ze niet meer. Als deze ivf poging niets oplevert, willen we eventueel nog een 5e en laatste doen. Dan kom je zo vreselijk krap in de tijd.

Denk dat je inderdaad gelijk hebt, het komt zoals het komt. Je kunt er verder ook helemaal niets aan doen om het meer kans van slagen te geven. Normaal leven en proberen rustig te blijven. Het is ook niet mogelijk om er helemaal niet aan te denken. Ik merk wel dat ik het fijn vind, om er over te praten met iemand die in dezelfde situatie zit. Je voelt elkaar precies aan.

Dat rechter embryo ziet er mooi gedeeld uit. Is dat een blastocyste?

Had je nog een paar over om in te vriezen?

Ik hoop zo voor jou/jullie dat dit hem gaat worden. 

Dankjewel! We gaan even lekker genieten in de sneeuw. Fijn om er even uit te zijn.

Tot gauw!

Posted

Hoi meiden,

lees dat je niet meer behandeld wordt bij 43 jaar?

ik ben 43 jaar en heb net een terugplaatsing achter de rug😳

ik dacht dat de grens bij 45 of zelf 50 lag?

ik was in 2012 erg actief op dit forum en merk dat sindsdien de activiteit hier stukken minder is😢 jammer want ik heb er toen erg veel steun aan gehad☺️

Posted

Beste Caro-lin,

In Zwolle doen ze ivf en icsi behandelingen tot 43 jaar en terugplaatsing uit die behandelingen tot 50. Ik heb het in DD ook nagevraagd en daar doen ze ook ivf en icsi tot 43 jaar. Terugplaatsingen ook nog na 43 jaar. 

Ik zie ook dat er maar heel weinig activiteit is. Jammer, want je kunt veel hebben aan de ervaringen en steun van anderen. Vind het ook wel fijn om te zien dat jij ook van mijn leeftijd bent en nog een kinderwens hebt.

Caro-Lin, begrijp ik hier uit dat jij wel een kindje hebt?

Posted

Ja ik heb een dochter van inmiddels 4 jaar. Maar omdat we nog 6 cryo’s hebben gaan we toch nog voor een 2e. We waren in eerste instantie volledig gelukkig met 1 ( ook wilde we de molen niet meer meemaken en de teleurstellingen die daarbij kunnen komen kijken) en we hebben zelfs de cryo’ s ook proberen te doneren maar die werden om medische reden geweigerd. Ze willen alleen maar 100% gezonde achtergronden. 

Andere optie was vernietigen of aan de wetenschap doneren maar dat voelt niet goed. Wij beschouwen deze kans nu als een luxe maar ook zeer gewenst❤️

Ps ik krijg het niet voor elkaar om onderstaande handtekening aan te passen, hij is zo lang en die banner moet worden verwijderd....

Posted (edited)

Hoi catlover

Het zijn allebei blastocysten volgens mij...bij 5 dagen noem je dat zo toch? Ze liepen gelijk op in ieder geval en konden goed bij elkaar geplaatst worden.

1 van de 4 bevruchte was helaas afgehaakt en eentje is wat traag in het delen en moeten we nog even afwachten of deze ingevroren kan worden....gelukkig krijgt ie nog wel de kans....zou toch super mooi zijn.....

Van dat behandelen t/m 43 jaar wist ik niet, ( ben zelf 33 jaar ) dan snap ik inderdaad dat je dan in een rotpositie zit zeg...

Hoop het zo voor je dat je een plakkertje hebt deze keer....dat geeft dan ook wat dat betreft al wat meer rust...

En Caro-lin, de weinig activiteit hier valt mij ook op...Dacht dat dat aan mij lag, omdat ik nog zoekende ben hoe alles werkt hier....

Jammer, vind het nu wel prettig om met lotgenoten te kunnen praten.

Edited by Lunaatje
Posted

Hoi Lunaatje,

Wat fijn dat ze beide blastocysten goed waren. Jammer dat 1 het niet gered heeft. Nu duimen of die 4e ingevroren kan worden. Dan heb je toch nog een extra kans. 

Het geeft mij zo enorm veel druk dat ze maar tot 43 jaar behandelen. Ik heb mijn man pas in 2015 leren kennen en sinds 2016 zijn we bezig om zwanger te worden. Het is nooit een bewuste keuze dus geweest om op deze leeftijd pas zwanger te worden. Het is zo gelopen. 

Ik hoop het ook zo dat alle ellende niet voor niks is geweest. Van al het prikken, puncties en terugplaatsingen vind ik de teleurstellingen toch wel echt het ergste. 

Hopelijk hebben we over een poosje toch alle 3 positief nieuws brengen. 

Posted

Beste Caro-lin,

Wat fijn dat jullie er nog 6 in de vriezer hadden. Vernietigen zou ik ook niet doen. Je moet er zoveel voor doen om zover te komen. Als je al een kindje hebt, kun je er vast ook iets relaxter bij blijven. Ik hoop dat jullie wens nog in vervulling gaat en je dochter nog een mooi broertje of zusje krijgt.

Posted

Nou zo te lezen hebben we allemaal wel het nodige meegemaakt. Eerlijk gezegd hebben ze bij mij ook grove fouten gemaakt. Ik heb 4 miskramen gehad en kwam na dossier opvraag erachter dat ik een te laag b12 gehalte had. Ze hebben dit al die tijd gemeten en dus geweten en nooit iets van gezegd. B12 te kort kan miskramen veroorzaken (overal te lezen via google). dus toen ik verhoogde vitamine b12 ging slikken bleef mijn dochter zitten waar ze zat en is in volle gezondheid geboren.

2e medische misser war een bbz die ze onvoldoende hebben onderzocht. ze wilde mij met pijn en al naar huis sturen. ik heb toen aangedrongen op een kijkoperatie. Ze zeden; maar we zullen dan niets vinden want we zien met de inwendige echo ook niets. Dus ik lieg dat ik pijn heb ofzo, wat is dat? Bleek dat de eileider was gedraaid en gebarsten en er was al bloed in mijn baarmoeder gekomen. Ik was er dus bijna niet meer geweest als ze langer hadden gewacht!

Behandeling in het OLVG. Ik ben naar Gent gegaan, daar kwam niets uit de herhaalde miskramen overigens.

Los van de b12 gebruik ik nog meer hulpmiddelen om de zwangerschap te bevorderen onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet; vit D, vit E, multivit mama (incl foliumzuur), granaatappelsap, tarwekiemolie en kinderasperine (100mg) voor het slapen gaan en natuurlijk progynova en ustrogestan.

Mijn bloedtestdag is 8-2 pas. Ondanks je waarschuwing ga ik zo lang niet wachten met een thuistest...volgens mij zitten we allemaal rond die tijd? spannend!!

Posted

Beste Caro-lin,

Wat erg dat er al zoveel verkeerd is gegaan bij jou. Ik heb ook al een keer naar vitamine B12 gevraagd of ik geen tekort kan hebben. Toen zeiden ze dat ook dat niet bewezen was. Mijn moeder heeft namelijk een b12 tekort en die krijgt daar altijd injecties voor. 

Een bbz schijnt ook enorm pijnlijk te zijn en gevaarlijk. Dan moet je gelijk geopereerd worden. Zo heb je toch ook geen vertrouwen meer in een ziekenhuis. 

Ik gebruik de Davitamon compleet mama vitamines en tarwekiemolie. Aspirine was volgens het ziekenhuis hier ook niet bewezen. 

Heb de hele nacht al weer een zeurende rug. Ben bang dat het bij mij weer niet gelukt is.........................😪

Posted

Hoi Caro-lin,

Wat een verhaal zeg...Echt slecht...gelukkig ben je zelf mondig genoeg en net op tijd geweest, anders waren we hier misschien nu niet met elkaar aan het praten...

B12 tekort wordt vaak niet serieus genomen. Mogelijk gewoon een geldkwestie...een te goedkope oplossing voor heel veel kwalen....genoeg over gelezen en gezien in mijn omgeving...en daar wordt je naar van.....zit zelf ook aan de injecties voor de rest van mijn leven, omdat mijn lichaam zelf geen/weinig B12 aanmaakt...kwamen ze 4 jaar terug achter...vanavond zet ik ook een spuit, om er gevoelsmatig zeker van te zijn dat het b12 gehalte goed op peil blijft....met daarbij alle vitaminen die jij ook noemt als baat het niet, dan schaadt het niet....

We zitten allemaal rond dezelfde testdatum inderdaad...ik 11 februari...met mijn ervaringen haal ik ook pas 10 febr. een test in huis, anders maak ik mezelf nog gekker...veel te spannend weer.....

Iedereen voelt het natuurlijk anders, maar ik bedoel de waarschuwing alleen maar goed he..

Heel veel sterkte en succes!!!

Hoor graag het verdere verloop van je en hoop op positief nieuws voor ons alle 3!!

Posted

hoi catlover,

Misschien toch er eens op staan bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen voor prikken op b12 tekort. Het is jouw lichaam en bewezen of niet...je mag toch zelf wel bepalen of je dat wilt uitsluiten...

Het is maar een tip, maar ik heb er letterlijk ruzie over mijn b12 tekort gehad met mijn huisarts (terwijl ik eigelijk een heel zachtaardig persoon ben...) Mijn internist had mij namelijk om de 4 weken b12 injecties voorgeschreven en mijn huisarts  was het er niet mee eens en vond het onzin, dus wilde de receptaanvragen niet doen...nu een andere huisarts en receptaanvragen lopen via mijn internist....zo erg wordt het dus in veel gevallen niet serieus genomen....

Ook werk ik in de zorg waar veel artsen en verpleeghuisartsen hier niet serieus en verschillend tegenover staan....en je wel ziet dat de mensen er echt baar bij hebben...ook is mijn eigen ervaring dat ik er veeel baat bij heb...

Een zeurend gevoel in je rug hoeft niet perse slecht nieuws te betekenen toch? ...

Ik hoop zo met je mee dat het dit keer raak mag zijn! 🙏

Posted

Hoi Lunaatje,

Dat zal ik na mijn vakantie eens in overweging nemen. Ben bang dat ik dan tegen een muur aanloop. Hij reageerde maanden geleden ook al zo pissig dat ik naar DD wilde. Volgens hem deden ze daar allemaal dingen die niet bewezen zijn en was het er een commerciële bende. Hij gaf met veel tegenzin een verwijzing. Ik weet niet hoe hij hier op zal reageren.......... Mijn moeder heeft colitis ulcerosa en daardoor heeft zij waarschijnlijk vitamine b12 tekort. Ik heb zelf een spastische darm, waardoor ik ook erg vaak naar de wc moet. Ik zou het op zich dus ook een tekort kunnen hebben. 

Pijn in mijn rug is bij mij altijd een voorbode van de menstruatie........ Zit nog wel vroeg in mijn cyclus.😓

Posted

Ik zit met een vraagje, Afgelopen vrijdag 25 Januari hebben wij een terugplaatsing gehad van een 5dagen oude Blastocyte. Nu ben ik 4 dagen na mijn terugplaatsing en ik was nieuwsschierig omdat ik progynova gebruik en utrogestan of er dan nog een ovulatie zou kunnen zijn. Nu heb ik die gedaan met een test daarvan (was nieuwsschierig) en nu gaf die test aan dat ik positief test op een ovulatie. Maar dan kan en mag toch helemaal niet? Gisteren was er een ietsje tuur streepje op die ovulatie test en vanmorgen was die goed zichtbaar. 

Zwangerschapstest gedaan. En deze gaf niks aam, al zag mijn vriend daarop een ietsje streepje en ik zag niks 

Posted

Beste Martine,

Geen idee hoe dat zit. Ik weet wel dat utrogestan de menstruatie tegen houdt. Het zal vast door de hormonen komen. 

Zal voor je duimen dat het goed afloopt!

Posted

Beste Martine, utrogestan bevat progestoron. Dus ook hormonen.  

Sterkte de komende dagen!